Werk & Studie alle pijlers

Motivatietopic voor studenten

31-10-2016 16:00 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast niet de enige die wel wat motivatie kan gebruiken. Ik heb volgende week tentamenweek en ik moet nog heel veel doen. Gelukkig zijn al mijn tentamens (op twee mondelinge tentamens na) aan het eind van de week. Heb ik nog wat extra tijd.



Zijn er mensen die zin hebben om mee te schrijven voor de nodige schoppen onder je kont? Ik dacht bijvoorbeeld aan doelen per dag opschrijven in dit topic, motiverende woorden van medestudenten als je er even doorheen zit, het delen van successen zoals mooie cijfers, etc.



Ik hoop op meeschrijvers! En dan ga ik nu weer studeren, want dit topic openen is natuurlijk ook gewoon uitstelgedrag.
Alle reacties Link kopieren
Zoo dit topic komt echt als geroepen!



Moet voor morgen een broek in elkaar zetten en een verslag typen, maar kan nergens de inspiratie vandaan halen. Ben steeds bezig met andere onbelangrijke dingen
Alle reacties Link kopieren
Goed idee voor een topic!



Ook ik heb volgende week tentamens, waarvan drie opdrachten/verslagen, een vaardigheidstoets en vijf schriftelijke tentamens. Ik kan me er absoluut niet tot zetten, vind zelfs het huis opruimen leuker op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Ja perfect topic. Ik heb deze en volgende week officieel tentamenweken maar ik heb alleen maar een paper dat volgende week af moet zijn. Afgelopen zaterdag ben ik in de vakantiemodus gegaan. Niet zo slim want er komt helemaal niks meer uit op t moment. Ben zelfs te lui om boodschappen te doen en m'n was in de machine. Hebben jullie veel tentamens?
Alle reacties Link kopieren
Ideaal moment! Ook volop aan het leren voor tentamens nu, maar ik ben het zó beu.

Kan niet wachten tot mijn afstuderen, moeten jullie nog lang?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie willen meeschrijven. Ik heb zes tentamens, waarvan deze week één mondeling tentamen en volgende week één, en dan nog vier schriftelijke tentamens die allemaal volgende week donderdag en vrijdag zijn. De moeilijkste tentamens zijn allebei op vrijdag.



Ik heb al een uur gestudeerd vandaag! Het lijkt weinig, maar het is het meer dan in de afgelopen weken. En ik heb YouTube ontdekt voor filmpjes over anatomie (het moeilijkste tentamen dat ik heb). Echt handig! Ik ben er nog lang niet, maar ik snap het al iets beter dan aan het begin van de dag.



Willen jullie vertellen wat jullie studeren en welk jaar? Ik studeer logopedie en ik ben eerstejaars, dus ik moet het studeren echt nog in de vingers krijgen.



Kennen jullie de app forest? Ik vind het echt grappig. Je zet een timer aan hoe lang je gaat studeren en ondertussen groeit er een boompje. Als je voortijdig je telefoon gebruikt gaat je boompje dood, en anders is het boompje aan het eind van de timer volgroeit. Ik heb al drie boompjes geplant vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Oh zo herkenbaar! Ik ben bezig met mijn scriptie en moet voor donderdag 4 reflecties schrijven... En mijn motivatie is erg ver te zoeken!
Fijn topic!

Tentamens heb ik al gehad, ben nu bezig met project werk en een keuzevak.
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer trouwens verpleegkunde en zit in mijn laatste (half)jaar. Gelukkig geen tentamens meer, dat scheelt een boel!
Alle reacties Link kopieren
Trucje wat bij mij altijd helpt....



- ga staan

- linkerknie optillen en rechterarm naar knie toe bewegen

- rechterknie optillen en linkerarm naar knie toe bewegen

- aantal keer herhalen!



Helpt om je linker- en rechterhersenhelft met elkaar te laten werken!



Verder:

** Trek een outfit aan wat goed voelt (ik tut me juist altijd op -> geen joggingpak is juist relaxmodus stimulerend) en zet een goed muziekje op. Begin met het makkelijkste vak, geeft een kick als dat gelukt is waardoor de rest ook wat makkelijker gaat!



** Zorg dat alles lekker opgeruimd is en frisse lucht doet ook wonderen!



Succes ladies! Ik ga voor jullie duimen! Ik ben over twee weken aan de beurt!
Alle reacties Link kopieren
Jaa, hier wil ik wel meeschrijven. Ik ben bezig met mijn scriptie en heb echt helemaal geen motivatie meer om ook maar iets te doen. Dit komt wel nadat ze alles afgekeurd hebben nadat het de eerste keer is goedgekeurd. Voor nu maak ik altijd afspraken met mezelf die ik dan weer niet haal en dan baal ik. Dus ja een schop onder de kont als deze kan ik wel gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips Nickname86! Alleen dat 'alles opgeruimd' kan nog wel eens een valkuil zijn. Voor ik het weet ben ik de hele dag bezig met opruimen en schoonmaken en heb ik nog geen minuut gestudeerd. Daarom heb ik er dit keer bewust voor gezorgd dat alleen mijn studeerplekje enigszins opgeruimd is. De rest komt later wel. Eerst studeren!
Alle reacties Link kopieren
quote:drackie schreef op 31 oktober 2016 @ 16:26:

Ik heb al een uur gestudeerd vandaag! Het lijkt weinig, maar het is het meer dan in de afgelopen weken. En ik heb YouTube ontdekt voor filmpjes over anatomie (het moeilijkste tentamen dat ik heb). Echt handig! Ik ben er nog lang niet, maar ik snap het al iets beter dan aan het begin van de dag.



Willen jullie vertellen wat jullie studeren en welk jaar? Ik studeer logopedie en ik ben eerstejaars, dus ik moet het studeren echt nog in de vingers krijgen.



!

Ik studeer geneeskunde.

Dus kom maar op met die anatomievragen als je iets echt niet begrijpt



Ohja en heel veel water drinken is hier ook standaard !

Zo krijg je geen hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:drackie schreef op 31 oktober 2016 @ 16:38:

Dank voor de tips Nickname86! Alleen dat 'alles opgeruimd' kan nog wel eens een valkuil zijn. Voor ik het weet ben ik de hele dag bezig met opruimen en schoonmaken en heb ik nog geen minuut gestudeerd. Daarom heb ik er dit keer bewust voor gezorgd dat alleen mijn studeerplekje enigszins opgeruimd is. De rest komt later wel. Eerst studeren!Dat is zeker een goede! Offf zeggen ik val 1 dag aan en maak alles spik en span en dan is het klaar! Maar moeilijk hoor, heb ik ook zeker last van zo nu en dan!
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 31 oktober 2016 @ 16:40:

[...]



Ik studeer geneeskunde.

Dus kom maar op met die anatomievragen als je iets echt niet begrijpt



Ohja en heel veel water drinken is hier ook standaard !

Zo krijg je geen hoofdpijn.



Oh wauw. Dat is handig! Ik ga me er eerst eens flink in verdiepen en als ik het dan nog niet snap hoor je het.



Toevallig ook nog mensen met verstand van geluidsleer? Wat een hekel heb ik aan dat vak zeg.
quote:drackie schreef op 31 oktober 2016 @ 16:26:

Fijn dat jullie willen meeschrijven.



Willen jullie vertellen wat jullie studeren en welk jaar? Ik studeer logopedie en ik ben eerstejaars, dus ik moet het studeren echt nog in de vingers krijgen.



Ik studeer Ruimtelijke Ordening en Planologie en ben eerstejaars.

Hiervoor andere studie gedaan, heel erg ziek geworden 4 jaar terug (met opnames in psychiatrisch ziekenhuis (van 1 jaar) etc erbij) nu zo stabiel dat ik weer kan studeren! Dus ik ben heel gemotiveerd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Daremanda schreef op 31 oktober 2016 @ 16:48:

[...]



Ik studeer Ruimtelijke Ordening en Planologie en ben eerstejaars.

Hiervoor andere studie gedaan, heel erg ziek geworden 4 jaar terug (met opnames in psychiatrisch ziekenhuis (van 1 jaar) etc erbij) nu zo stabiel dat ik weer kan studeren! Dus ik ben heel gemotiveerd! Stoer! Voor mij geldt ongeveer hetzelfde. Behalve dat ik door psychische ziekte überhaupt nog nooit eerder heb kunnen studeren. Dit is voor het eerst. Ik vind het zo spannend allemaal maar ook zo tof!
Alle reacties Link kopieren
Wow, zo knap van jullie dat jullie er nu met volle motivatie voor gaan !

Jullie kunnen dit, het grootste gevecht hebben jullie al (deels?) overwonnen



Bij mij is het al meer 'schoolmoe' worden na jaren studeren

Al denk ik nog regelmatig: wat doe ik toch een interessante studie !



Tussen logopedie/audiologie had ik zelf ook nog getwijfeld trouwens.

Vind die audiogrammen interpreteren etc. nog altijd leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar begonnen met een studie op een ander niveau dan mijn vorige studie (HBO naar WO). Heb er twee tentamens opzitten en vind het erg spannend hoe de beoordeling is.

Ik moet er nog 1! Volgende week vrijdag pas, maar daar heb ik nog he-le-maal niks voor gedaan dus nog even hard aan de bak.
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer voor coupeuse en zit in het tweede jaar. Is heel veel praktijk (MBO) en je kan er echt je creativiteit in kwijt. Heerlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 31 oktober 2016 @ 16:26:



Willen jullie vertellen wat jullie studeren en welk jaar? Ik studeer logopedie en ik ben eerstejaars, dus ik moet het studeren echt nog in de vingers krijgen.



Kennen jullie de app forest? Ik vind het echt grappig. Je zet een timer aan hoe lang je gaat studeren en ondertussen groeit er een boompje. Als je voortijdig je telefoon gebruikt gaat je boompje dood, en anders is het boompje aan het eind van de timer volgroeit. Ik heb al drie boompjes geplant vandaag!



Ik zit in het tweede jaar verpleegkunde. Logopedie lijkt me ook gaaf, zeg!



De app klinkt leuk, eens kijken of mijn mobiel hem pakt.
Oh ik doe ook mee! Ik heb wel net twee tentamens gehad, maar ik heb een volgende tentamen over een week. Zal eigenlijk steeds continue tentamens hebben omdat ik een dubbel jaar aan ECTS doe. Ik studeer Pedagogische Wetenschappen, zit nu in mijn derde jaar. Ik heb nu dus echt een dubbel aantal vakken ten opzichte van de rest van mijn studiegenootjes, dus ik moet er wel echt bovenop blijven zitten!
Alle reacties Link kopieren
Ladygrey - doe je dan 30 studiepunten per blok? :O



Ik doe er momenteen 20 en dat vind ik al pittig!
Dit ga ik in de toekomst ook nodig hebben. Al heb ik net twee tentamenweken achter de rug

Volgende tentamens zijn in januari. Ben derdejaars en ik doe ook 30 ECTS per semester nu.

(Studie ga ik niet noemen vanwege het geringe aantal studenten, maar het is op de faculteit letteren)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen een tentamen en vrijdag een tentamen en een verslag dat af moet.

Ik studeer Nederlands. Volgend jaar de master. :-)



Ik heb vandaag minder gedaan dan ik zou willen. Al mijn avondeten is voor de komende week voorbereid lol. Scheelt morgen weer Geen idee waarom dat belangrijker was. Ik heb vandaag wat toepassingsoefeningen gedaan en die lukten goed.

Vanavond nog wat artikelen herlezen en dan hopen op een voldoende morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven