Na Zwarte Piet, wat volgt?

04-11-2016 20:45 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwarte Piet is een verloren zaak. Die zien we over een jaar of 5 niet meer terug. Afgeschaft vanwege zijn racistische kenmerken. Een deel van de (zwarte) bevolking van ons land is tegen en heeft er alles aan gedaan, inclusief militante protesten, Zwarte Piet de nek om te draaien.



Nu dit gelukt is zullen de pijlen op volgende onderwerpen gericht worden.

Eerder in het nieuws waren al de volgende zaken:



De Gouden Koets

Op de Gouden Koets staat op een paneel een vermeende racistische afbeelding waartegen geprotesteerd is. De Gouden Koets wordt momenteel gerestaureerd en zal een aantal jaar niet te zien zijn. Zou de koets ooit nog op straat te zien zijn met het bewuste paneel?



Rijks Museum

Het Rijks Museum (met idiote spatie in de naam) heeft de bordjes bij voorwerpen aangepast. Er stonden kwetsende etnische aanduidingen als neger, hottentot, indiaan, moor, kaffer en nikker.



Efteling

Monsieur Cannibale en Carnaval Festival zijn uiterst kwetsend en racistisch. Stereotiepe afbeeldingen van zwarte mensen.



Ik vraag mij af, wat zal er naast Zwarte Piet nog meer gaan verdwijnen? Bovengenoemde voorbeelden? Of weten jullie nog meer te verzinnen.
De zigeunerschnitzels en de zigeunersaus?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat mensen die grappige racistische opmerkingen maken die niet zo bedoeld zijn, verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ach dat geleuter over zwarte piet weer. Daar ligt ik dus echt niet wakker van. Wat een nog meer gaat verdwijnen? Geen idee, maar ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.
Er is al een pietentopic
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 04 november 2016 @ 20:50:

Er is al een pietentopicDit is geen pietentopic.
willempie ?
Roken
Alle reacties Link kopieren
quote:humanista schreef op 04 november 2016 @ 20:50:

Ik hoop dat mensen die grappige racistische opmerkingen maken die niet zo bedoeld zijn, verdwijnen.



Daarnaast hoop ik ook dat de afbeelding op de gouden koets verdwijnt. Zo'n gouden koets is toch bedoeld om mee te pronken. Dat nu niet echt meer van deze tijd, om te pronken met je slaven die voor je aan het sjouwen zijn. Niet echt een plaatje om trots op te zijn, toch? Dus nee, dat hoort niet op een gouden koets.

Wat wel op die gouden koets hoort? Een afbeelding waar alle Nederlanders trots op kunnen zijn. Niet alleen de witte.



Alle reacties Link kopieren
quote:IrishCassidy schreef op 04 november 2016 @ 20:54:

RokenJa, roken denk ik ook. Over pakweg een jaar of 20 is het echt nog het uitschot dat rookt. Denk ik inderdaad.
Oh, dan ben ik 63. Dan rook ik nog even lekker door.



Maar ik zat laatst aan hetzelfde te denken inderdaad, wat willen we nog allemaal gaan verbieden in de toekomst. Het lijkt wel steeds meer te worden.



Ik ga er even over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
quote:humanista schreef op 04 november 2016 @ 20:55:

[...]

HUMANISTA SCHREEF OP 04 NOVEMBER 2016 @ 20:50:

Ik hoop dat mensen die grappige racistische opmerkingen maken die niet zo bedoeld zijn, verdwijnen.



Daarnaast hoop ik ook dat de afbeelding op de gouden koets verdwijnt. Zo'n gouden koets is toch bedoeld om mee te pronken. Dat nu niet echt meer van deze tijd, om te pronken met je slaven die voor je aan het sjouwen zijn. Niet echt een plaatje om trots op te zijn, toch? Dus nee, dat hoort niet op een gouden koets.

Wat wel op die gouden koets hoort? Een afbeelding waar alle Nederlanders trots op kunnen zijn. Niet alleen de witte.



Vind ik niet. Het is onderdeel van onze geschiedenis. Misschien moet je dat juist niet wegpoetsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 04 november 2016 @ 21:02:

[...]



Vind ik niet. Het is onderdeel van onze geschiedenis. Misschien moet je dat juist niet wegpoetsen.Nee, je moet het zeker niet wegpoetsen. Maar ermee pronken op een gouden koets is toch wel een beetje raar.
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 04 november 2016 @ 20:51:

Alle viaducten.



Vreselijke overblijfsels uit die verschrikkelijke tijd, waar wij allen nog dagelijks onder lijden. Ik bedoel natuurlijk die vreselijke Romeinse overheersing.

Onze hele cultuur is zo vreselijk onderdrukt dat we dat we voor 'viaduct' niet eens ons eigen woord hebben.

Ik zeg: Eerst alle viaducten weg.

En daarna herstelbetalingen.What have the Romans ever done for us?!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
De vraag zou moeten zijn waarom jij het zo graag wil houden zoals het is. Waarom zijn die dingen zo een belangrijk deel van jouw identiteit dat je zo gekwetst raakt en bang wordt als deze dingen als ongepast worden bestempeld?



Vreemd.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 04 november 2016 @ 21:11:

De vraag zou moeten zijn waarom jij het zo graag wil houden zoals het is. Waarom zijn die dingen zo een belangrijk deel van jouw identiteit dat je zo gekwetst raakt en bang wordt als deze dingen als ongepast worden bestempeld?



Vreemd.

Omdat het onderdeel is van onze geschiedenis. Of die nu fout is of goed. Dus in de historische context is het belangrijk om bijvoorbeeld het paneel van de Gouden Koets zo te laten.



Bovendien is het slechts een kleine groep mensen die er over zeurt waarvan de harde kern uit Amsterdam Zuidoost komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er blij om dat mensen eens wakker worden en zwarte piet in de ban doen. Niks mis met veranderingen . Stoorde me er al jaren aan.



Maar wat nu? Ik denk ook roken.
Wat hierna volgt? Ik denk de openlijke uiting van een bepaald soort van geloof.



Het lijkt me niet ondenkbaar dat in de zeer nabije toekomst een school zich niet meer rooms-katholiek of bijvoorbeeld protestants christelijke school mag noemen.
quote:Jasminy schreef op 04 november 2016 @ 22:43:

Wat hierna volgt? Ik denk de openlijke uiting van een bepaald soort van geloof.



Het lijkt me niet ondenkbaar dat in de zeer nabije toekomst een school zich niet meer rooms-katholiek of bijvoorbeeld protestants christelijke school mag noemen.Laten we het hopen.
Blinde Vink, ouwewijvenkoek, Zeeuwse Bolus, boeren omelet?



Afrikaantjes, een plantje, mag idd een andere naam vind ik...
quote:avianflu schreef op 04 november 2016 @ 22:50:

[...]





Laten we het hopen.Waarom?
quote:willem1959 schreef op 04 november 2016 @ 20:56:

[...]



Ja, roken denk ik ook. Over pakweg een jaar of 20 is het echt nog het uitschot dat rookt. Denk ik inderdaad.Dat vind ik nu al..
quote:avianflu schreef op 04 november 2016 @ 22:50:

[...]





Laten we het hopen.+1, vrouwonderdrukkendfrauduleuskindermisbruikendtuig!
Ik vind persoonlijk dat religie iets is wat in de privé sfeer hoort en niet op een school.
Het kan zoveel zijn. We weten het nog niet. Frisdrank? Fastfood? Alcohol? Coffeeshops? Loslopende katten. Misschien word het homo-huwelijk wel weer teruggedraaid.



Ik pleit voor meer verdraagzaamheid. Zodat er minder verboden wordt. Nederland was zo tolerant toch ooit, of was dat maar schijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven