Moeder vergeet baby in auto.

25-05-2007 14:16 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeder vergeet baby in auto .AMSTERDAM - In het Belgische Halle is donderdagmiddag een baby overleden die een hele dag in een afgesloten auto had gezeten. De moeder van het kind was de baby naar eigen zeggen vergeten. De vrouw had 's ochtends haar twee oudste kinderen naar school gebracht en was daarna naar haar werk gereden. Ze vergat dat haar 5 maanden oude baby nog in de auto zat. De politie onderzoekt of er opzet in het spel is. De vrouw zit niet vast. De baby is vermoedelijk door oververhitting om het leven gekomen. Hoe is dat nou mogelijk?? Dat je je baby vergeet??
Ach, ik zei vrijdag om 17.38 al:



Met stelligheid beweren dat het iederéén kan overkomen, komt op mij eerder over als een soort vantevoren indekken, mocht het jou (jou in zn algemeenheid) ooit overkomen.
Heb er vanmorgen vroeg gewoon een tijd wakker van gelegen. Wat erg wat erg, voor baby, voor (half?)broertje, voor vader EN voor de moeder. Zij moet een vlaag van verstandsverbijstering hebben gehad. Vreselijk voor haar. Dat ze met dit peilloze schuldgevoel door het leven moet. Hoe moet ZIJ verder met haar leven?



Een ding is zeker, ze heeft het niet gewild, ze was gek op haar kind (haar leerlingen vertellen dat ze het altijd over haar zoontje had) en ze was ervan overtuigd dat het kind op het KDV zat. Ze is niet voor niets in shock geraakt!!



En dat gediscussieer over of het ons wel of niet had kunnen overkomen? Een mens zit raar in elkaar hoor. Weet jij veel, misschien had ze die nacht geen oog dicht gedaan. Haalde ze dagen door elkaar. We KENNEN haar versie van het verhaal niet. Dus kunnen niet oordelen.



Echt ik heb enorm met haar te doen.
Alle reacties Link kopieren
De moeders en vaders die dit overkomt zijn kapot voor de rest van hun leven. Als je het ze van tevoren zou vragen, zouden ze allemaal roepen dat dit hun niet zou overkomen en toch is het gebeurd.

Ik vind dat niemand kan en mag oordelen over dit soort ongelukken, het is al verschrikkelijk genoeg.



Het enige wat je hier kan doen, is hopen dat zoiets je nooit overkomt.
Alle reacties Link kopieren


Je strijkijzer aan laten staan, of de deur op slot vergeten te doen, dát kun je vergeten.



Maar je kind een dag vergeten?



Dat gaat er bij mij niet in. 'Het kan zelfs de beste overkomen'  Kom op zeg..... 







Deze belgische mevrouw was haar kind niet een dag vergeten, ze was in de veronderstelling dat ze haar kind naar de oppas had gebracht. Ze ging er de hele dag -helaas onterecht- van uit dat haar kind veilig en wel op het oppasadres was.



Maar juist omdat ik wél begrijp dat zoiets kan gebeuren, snap ik dan weer niet zo goed waarom de ouders niet een vaste afspraak hadden met de oppas/creche om toch maar elke dag te bellen over of het kind nu wel of niet zou komen. Als fail-safe systeem, zeg maar. Ik denk dat het handiger is om te kijken hoe je zo'n fout kunt ondervangen, dan er voor het gemak maar van uit te gaan dat het jou nooit zal gebeuren.
quote: coucou303 reageerde  



Dus kunnen niet oordelen. 





Ik oordeel niet over háár, ik oordeel over mezelf. Is nogal een verschil.
Lekker zo'n juf.





I rest my case...





afzender Fleurtje 30 mei 18:05


Lekker zo'n juf.





I rest my case...





afzender Fleurtje 30 mei 18:05




Oh ja, daar heb je gelijk in. Sorry. Maar goed, daar sta ik nog wel steeds achter. Ik schreef die laatste posting met het 'het kan iedereen overkomen' in mijn achterhoofd. En dat ik over mezélf oordeelde dat het me niet zou overkomen.



Maar je hebt gelijk, ik heb geoordeeld. Misschien vind ik deze 'vergissing' juist nog wel schokkender omdát ze een juf is...
Alle reacties Link kopieren
Fleur, gelukkig ben jij superwoman en zal jou nooit een dom ongeluk overkomen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren




quote: coucou303 reageerde  



Dus kunnen niet oordelen. 





Ik oordeel niet over háár, ik oordeel over mezelf. Is nogal een verschil.
Ik kreeg zo langzamerhand de indruk dat jij jezelf een betere ouder vind dan deze belgische vrouw, omdat jou dat nooit zou gebeuren. Maar dat is dus niet zo, begrijp ik?
Fleur, gelukkig ben jij superwoman en zal jou nooit een dom ongeluk overkomen.




Oh nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik heb ook al een paar keer eerder gezegd: ik zal ook genoeg fouten maken en gemaakt hebben. Maar het ging om dít specifieke geval, je kind vergeten in een auto. Dát zal me niet overkomen.

Tssss, superwoman....was het maar zo.
Fleurtje, cool van je, dat je zo reageert, zag daarna pas dat er al een hele discussie was geweest over het jufzijn enzo. Toen dacht ik: heb ouwe koe uit sloot gehaald.



Maar je vat het goed op.



Moet nu maar weer eens tot de orde van de dag. Ben er al de hele ochtend mee bezig. Ik stel me maar steeds voor dat IK die moeder ben. Hoe dat moet voelen. Bah bah bah. Ik denk dat ik m'n eigen leven zou willen beëindigen, ik zou er niet mee kunnen leven. Maar ze heeft nog een kind, en een partner,  ....




quote: fleurtje reageerde





quote: coucou303 reageerde  



Dus kunnen niet oordelen. 





Ik oordeel niet over háár, ik oordeel over mezelf. Is nogal een verschil.

Ik kreeg zo langzamerhand de indruk dat jij jezelf een betere ouder vind dan deze belgische vrouw, omdat jou dat nooit zou gebeuren. Maar dat is dus niet zo, begrijp ik?
Hoe vaak moet ik het nog zeggen? Dit dit dit dit geval vind ik onbegrijpelijk. Wat dat betreft vind ik mezelf een betere ouder. Maar zij zal ongetwijfeld weer andere dingen beter gedaan hebben dan ik doe of gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik help het je hopen fleur.

Maar eerlijk gezegd ben ik er niet gerust op, want hoe hard je het ook blijft ontkennen ook jou kan zoiets overkomen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ik denk dat ik m'n eigen leven zou willen beëindigen, ik zou er niet mee kunnen leven. Maar ze heeft nog een kind, en een partner,  ....
Als ik me er een voorstelling van probeer te maken, zou dat ook het eerste zijn wat er in me opkomt: er een einde aan maken. En dát maakt me weer een slechte moeder voor mijn andere kind (als ik die zou hebben).


Ik help het je hopen fleur.

Maar eerlijk gezegd ben ik er niet gerust op, want hoe hard je het ook blijft ontkennen ook jou kan zoiets overkomen.

Dan verschillen we daarover heel erg van mening.
Alle reacties Link kopieren
Dus je oordeelt wel over haar. Da's niet erg hoor, dat mag. Het wordt alleen zo lastig discussiëren als je telkens om de hete brei heen moet draaien met zijn allen.



Even on topic dan weer, ik zag op een amerikaanse site dat 20% van de fatale "non-traffic accidents" (dus over je kind heenrijden op je oprit en dergelijke) te maken hadden met kinderen achterlaten in deauto. Hyperthermea, is dan de officiële doodsoorzaak.



Als je bedenkt dat ouders het steeds drukker krijgen en steeds vaker hun kroost per auto vervoeren, dan zou daar toch iets op gevonden moeten kunnen worden. Een bewegingsmelder ín de auto, bijvoorbeeld. Met een pieper aan je sleutelbos.
Alle reacties Link kopieren
Ow...de eerste alinea was voor fleur bedoeld.....de quote was weggevallen.
Heel maf eigenlijk, ook ik denk dat het mij niet zou overkomen, omdat ik een soort dwangmatige tic heb, zelfs al heb ik net de auto op slot gedaan en WEET ik dat ik dat gedaan heb, dan toch MOET ik even aan het portier trekken of hoe zeg je dat.



Ook altijd als ik van een terras wegloop en ik weet dat ik alles heb, kijk ik nog onder de tafel enzo.



En JUIST omdat ik dit heb, (mijn hersens zijn wat dat betreft raar, vind ik) kan ik me voorstellen dat het de juf is overkomen, omdat haar hersens haar op een andere manier hebben 'bedrogen'. En vind ik het dus zo triest, voor haar. En zou ik er totaal geen moeite mee hebben als mijn kind bij haar in de klas zat. In mijn ogen is ze echt een goede moeder en juf. En is ze die ochtend door haar eigen geest/herinneringen bedrogen.
Krijgen mensen het echt steeds drukker?



Mijn god, mijn schoonmoeder had 5 kinderen in 5 jaar tijd, geen wasmachine (jaren 60!!), geen pampers, maar katoenen luiers, en dus alles op de hand wassen... Geen vaatwasser. etc etc.



En dat gold voor iedereen in die tijd. Om 6 uur opstaan en de hele dag rennen. Ja anders druk dan nu.



En wat dacht je van begin 1900, toen de fabrieksarbeiders 7 dagen per week werkten. Niks weekend. 's Avonds bij een petroleumlamp sokken stoppen. Vrije tijd bestond gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja anders druk dan nu.
Juist, anders druk. Andere tijden, andere ongelukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven