Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 november 2016 @ 10:42:

[...]



Dat is erg lastig uit te leggen maar het is al jaren gaande. Ik lees hier bijna 14 jaar en het is al vanaf het begin zo. Soms massaal topics kapen, uitlokking om te kunnen staffen, etc. Er ligt een hele forumgeschiedenis onder, zogezegd. Waarvan ik ook alle ins en outs niet ken. Ik heb ooit de fout gemaakt er zijdelings bij betrokken te raken maar die fout maak ik niet weer.



Maar het blijft een bijzondere dynamiek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 08 november 2016 @ 07:55:

[...]







???Wat wordt hier nu precies gequote

Gaat dit over de vluchtelingen problematiek ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat mij opvalt.

Sommige hier duiken massaal op iemand als men uitlokking meent te zien. Of dat men meent beschuldigd te worden van het doodwensen of hopen op verdrinken van migranten. Ik heb je gestaft! Dat kan echt niet! Uitlokking!

En ondertussen post een medestander van jullie: Nou, inderdaad, dat moet dan maar de consequentie zijn (doden)

Of iemand anders: Als ze eerder terug zijn gesleept en dan nog een keer gaan, tja dan maar verdrinken.

Maar daar wordt niet op gedoken. Dan wordt het dus daadwerkelijk gezegd, is het geen vermeende insinuatie meer, maar daar wordt niets over gezegd. Men spreekt elkaar er ook niet op aan.

Er wordt dus heel verontwaardigd gereageerd als er vermeende insinuaties zijn in die richting (die er trouwens helemaal niet zijn) en als iemand dan daadwerkelijk zoiets post wordt er niet gezegd:Kom op, dat gaat te ver, dat kan echt niet.

Nee dat wordt straal genegeerd. Of zelfs om gegniffeld.

Hoe zit dat dan?



Ik bedoel, dat is wel het grote verschil tussen de 'voor en tegenstanders' hoor.

Het elkaar niet aanspreken.

Zelfs de grootste onzin van bepaalde forummers hier wordt altijd met instemmend geknik ontvangen. Of er wordt niets van gezegd.

Er zijn er een stuk of 6 die door niemand hier meer serieus worden genomen, die waarschijnlijk ook niet bij machte zijn om inhoudelijk mee te kunnen doen. Maar omdat er nooit eens wordt gezegd, "Nou, we zijn het vaak eens, maar je kletst nu wel erg uit je nek" Of: Wat je nu zegt is feitelijk onjuist, of daar gaat het nu niet over'

Dat maakt de discussie moeilijk, en lastig om serieus te nemen met andere 'tegenstanders'.

Ik bedoel, ik ben het over het algemeen wel eens met BarbaraCartland, maar als zij een post plaatst die feitelijk niet klopt, of waar bepaalde achtergronden anders zijn dan in haar post wordt geïnsinueerd, dan ga ik niet automatisch met haar mee omdat ze Barbara Cartland is. Dan zeg ik daar wat van. En andersom ook dat weet ik zeker.
Alle reacties Link kopieren
De prognose ziet er goed uit, en er komen maatregelen tegen de Marokkaanse '' vluchtelingen ".





Heel goed !!



http://www.telegraaf.nl/b ... asielzoekers_lager__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Baudolino,volgens mij bedoel je mij met "die medestander die zegt dat het dan maar de consequentie moet zijn ",doden" maar dan laat je wel even een heel stuk weg van de rest van mijn post.

Ik heb gezegd dat ik niet hoop dat dat horrorscenario ooit gebeurd(letterlijke woorden)maar dat het in het uiterste geval nodig kan zijn.En daar sta ik ook nog steeds achter.Niet iedereen ziet de wereld zoals jij het ziet,en dat mag.

Ik vind dat er tussen schieten en het allemaal maar laten gebeuren nog een heleboel betere oplossingen zijn,en ook dat stond in mijn post.Het is niet zo zwart/wit als jij het hier doet lijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 08 november 2016 @ 10:54:

Weet je wat mij opvalt.

Sommige hier duiken massaal op iemand als men uitlokking meent te zien. Of dat men meent beschuldigd te worden van het doodwensen of hopen op verdrinken van migranten. Ik heb je gestaft! Dat kan echt niet! Uitlokking!

En ondertussen post een medestander van jullie: Nou, inderdaad, dat moet dan maar de consequentie zijn (doden)

Of iemand anders: Als ze eerder terug zijn gesleept en dan nog een keer gaan, tja dan maar verdrinken.

Maar daar wordt niet op gedoken. Dan wordt het dus daadwerkelijk gezegd, is het geen vermeende insinuatie meer, maar daar wordt niets over gezegd. Men spreekt elkaar er ook niet op aan.

Er wordt dus heel verontwaardigd gereageerd als er vermeende insinuaties zijn in die richting (die er trouwens helemaal niet zijn) en als iemand dan daadwerkelijk zoiets post wordt er niet gezegd:Kom op, dat gaat te ver, dat kan echt niet.

Nee dat wordt straal genegeerd. Of zelfs om gegniffeld.

Hoe zit dat dan?



Ik bedoel, dat is wel het grote verschil tussen de 'voor en tegenstanders' hoor.

Het elkaar niet aanspreken.

Zelfs de grootste onzin van bepaalde forummers hier wordt altijd met instemmend geknik ontvangen. Of er wordt niets van gezegd.

Er zijn er een stuk of 6 die door niemand hier meer serieus worden genomen, die waarschijnlijk ook niet bij machte zijn om inhoudelijk mee te kunnen doen. Maar omdat er nooit eens wordt gezegd, "Nou, we zijn het vaak eens, maar je kletst nu wel erg uit je nek" Of: Wat je nu zegt is feitelijk onjuist, of daar gaat het nu niet over'

Dat maakt de discussie moeilijk, en lastig om serieus te nemen met andere 'tegenstanders'.

Ik bedoel, ik ben het over het algemeen wel eens met BarbaraCartland, maar als zij een post plaatst die feitelijk niet klopt, of waar bepaalde achtergronden anders zijn dan in haar post wordt geïnsinueerd, dan ga ik niet automatisch met haar mee omdat ze Barbara Cartland is. Dan zeg ik daar wat van. En andersom ook dat weet ik zeker.



Vetgedrukt 1: Ik lees nog niet zo lang mee, maar dat er hier mensen zijn die andere mensen de dood toe wensen heb ik nog nergens gelezen. Heb je hier concrete voorbeelden van?



Vetgedrukt 2: Ik vertegenwoordig hier mijn eigen mening. Daarbij zie ik dat er mensen zijn die mijn mening delen, met wie ik raakvlakken heb en mensen die een andere zienswijze hebben. Ik voel mij niet geroepen om op iedereen te reageren. Overigens heb ik "voorstanders" ook nog niet één keer kritisch naar elkaar zien reageren, maar dat komt zeker omdat die niet "de grootste onzin" verkondigen? Zie ook vetgedrukt 3.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
quote:Eindeloos schreef op 08 november 2016 @ 10:02:

[...]





???Wat wordt hier nu precies gequote

Gaat dit over de vluchtelingen problematiek ?



Ik deed iets sufs met mijn telefoon.

Ergste is dat nu ook weer deze versie van dit topic nu weer in mijn lijstje staat
Alle reacties Link kopieren
Opisop,je weet toch wel dat alleen tegenstanders onzin verkopen he
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 08 november 2016 @ 11:46:

[...]





Ik deed iets sufs met mijn telefoon.

Ergste is dat nu ook weer deze versie van dit topic nu weer in mijn lijstje staat Ach zooo erg is dat toch niet ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 08 november 2016 @ 11:42:

Baudolino,volgens mij bedoel je mij met "die medestander die zegt dat het dan maar de consequentie moet zijn ",doden" maar dan laat je wel even een heel stuk weg van de rest van mijn post.

Ik heb gezegd dat ik niet hoop dat dat horrorscenario ooit gebeurd(letterlijke woorden)maar dat het in het uiterste geval nodig kan zijn.En daar sta ik ook nog steeds achter.Niet iedereen ziet de wereld zoals jij het ziet,en dat mag.

Ik vind dat er tussen schieten en het allemaal maar laten gebeuren nog een heleboel betere oplossingen zijn,en ook dat stond in mijn post.Het is niet zo zwart/wit als jij het hier doet lijken.Daarbij gaan mensen niet dood doordat wij ze bij de grens willen tegenhouden, maar door de leefomstandigheden aan de andere kant van de grens. Dat is een significant verschil. Voorstanders van ongelimiteerde stroom mogen je graag het gevoel geven dat er bloed aan je handen kleeft op het moment dat je mensen tegenhoudt bij de grens, terwijl de werkelijke oorzaak ligt bij de mensen in het gebied waar mensen vandaan komen.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 08 november 2016 @ 11:52:

[...]





Daarbij gaan mensen niet dood doordat wij ze bij de grens willen tegenhouden, maar door de leefomstandigheden aan de andere kant van de grens. Dat is een significant verschil. Voorstanders van ongelimiteerde stroom mogen je graag het gevoel geven dat er bloed aan je handen kleeft op het moment dat je mensen tegenhoudt bij de grens, terwijl de werkelijke oorzaak ligt bij de mensen in het gebied waar mensen vandaan komen.We worden gewoon geacht ons overal verantwoordelijk voor te voelen,en onze zorgen voor de toekomst maar weg te poetsen,want die zijn niet "lief"ofzo.Ik kan dat gewoon niet ( meer).
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 08 november 2016 @ 11:52:

[...]





Daarbij gaan mensen niet dood doordat wij ze bij de grens willen tegenhouden, maar door de leefomstandigheden aan de andere kant van de grens. Dat is een significant verschil. Voorstanders van ongelimiteerde stroom mogen je graag het gevoel geven dat er bloed aan je handen kleeft op het moment dat je mensen tegenhoudt bij de grens, terwijl de werkelijke oorzaak ligt bij de mensen in het gebied waar mensen vandaan komen.



Precies !, ik breng de docu nog even onder de aandacht over de mensensmokkelaars in Afrika.



Die hebben bloed aan hun handen......



http://www.npo.nl/de-trek/06-11-2016/VPWON_1246178
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 08 november 2016 @ 11:55:

We worden gewoon geacht ons overal verantwoordelijk voor te voelen,en onze zorgen voor de toekomst maar weg te poetsen,want die zijn niet "lief"ofzo.Ik kan dat gewoon niet ( meer).Die indruk krijg ik ook. Nu is het voor mij persoonlijk allemaal niet zo zwart-wit. Want ondanks dat ik mij niet direct verantwoordelijk voel voor de leefomstandigheden aldaar, is het niet zo dat het mij allemaal niets kan schelen dat mensen elders ter wereld onder erbarmelijke omstandigheden moeten leven. Ik vind dat onder andere Nederland iets kan en moet doen om de leefomstandigheden aldaar voor die mensen te verbeteren. Ik geloof ook dat dat kan, maar het lijkt op dweilen met de kraan open zolang er niets verandert aan de heersende corrupte regeringen en het gebrek aan solidariteit, wat mogelijk een gevolg van de corruptie is.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 08 november 2016 @ 12:27:

[...]





Die indruk krijg ik ook. Nu is het voor mij persoonlijk allemaal niet zo zwart-wit. Want ondanks dat ik mij niet direct verantwoordelijk voel voor de leefomstandigheden aldaar, is het niet zo dat het mij allemaal niets kan schelen dat mensen elders ter wereld onder erbarmelijke omstandigheden moeten leven. Ik vind dat onder andere Nederland iets kan en moet doen om de leefomstandigheden aldaar voor die mensen te verbeteren. Ik geloof ook dat dat kan, maar het lijkt op dweilen met de kraan open zolang er niets verandert aan de heersende corrupte regeringen en het gebrek aan solidariteit, wat mogelijk een gevolg van de corruptie is.Ik ben ook niet tegen het helpen van mensen,ik wil alleen niet dat we de hele wereld hier binnen moeten halen,want de ellende is namelijk nooit voorbij,en zo gaan we er zelf aan kapot.Helpen is goed,maar er moet over andere manieren worden nagedacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een post van Yellow Diamond verkeerd geïnterpreteerd zie ik nu.

Dus mijn voorbeeld over verdrinken is inderdaad niet terecht. Excuses hiervoor.



En ja Moonpoppy, ik bedoelde inderdaad jouw post, wat ik overigens erg verhelderend vond.

Het verbaasde mij alleen dat niemand daar op in ging.



Anyways, ik verbaas me soms gewoon over de groepsdynamiek hier. En tuurlijk is die er in beide kampen. Dat is ook gewoon zo.

Alleen jullie laten elkaar zo voor lul staan.

Dat draadje met BarbaraCartland en Mick 87 bijvoorbeeld. Eindeloos ziet iets wat er totaal niet is. Trekt hele rare conclusie en roept dan dingen als schande! ik heb je gestaft!

Dat is dan toch gewoon lachwekkend? Waarom zegt niemand dan, Goh Eindeloos, je zit verkeerd. Je trekt een hele rare conclusie, lees even terug dan zie je wel hoe het zit.

Daar wil je dan als 'medestander' toch niet mee geassocieerd worden?

Dat begrijp ik dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat als jij "verhelderend"zegt ik er iets heel anders bij voel.

Niet dat het mij wat uitmaakt hoor,ik zit hier niet om mensen te veroordelen om hun mening,jij blijkbaar wel.
Alle reacties Link kopieren
En misschien gaan mensen er niet op in omdat ze mijn post genuanceerder lezen dan dat jij dat blijkbaar doet,want er staat ook letterlijk in dat ik hoop dat het zover nooit komt,maar dat sla jij voor het gemak maar even over,want dan is de "shock value"een stuk hoger.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 08 november 2016 @ 13:10:

En misschien gaan mensen er niet op in omdat ze mijn post genuanceerder lezen dan dat jij dat blijkbaar doet,want er staat ook letterlijk in dat ik hoop dat het zover nooit komt,maar dat sla jij voor het gemak maar even over,want dan is de "shock value"een stuk hoger.



Nee, zo zit het toch niet. Ik vond het eigenlijk wel eerlijk van je. Je begon ook zelf al met iets in de trant van: Zal ik het dan maar zeggen..

Je mist ook mijn punt in deze. Het gaat niet om de shock value, maar dat er blijkbaar zo makkelijk overheen wordt gelezen.

Terwijl, zodra er ook maar een insinuatie in die richting komt er onmiddellijk schande van wordt gesproken.

Dat bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
@Baudolino, ik vind juist dat Barbara er iets heel anders in zag dan dat er stond, dus was het helemaal met Eindeloos eens.



En nogmaals.... Er is hier helemaal niemand die geen oorlogsvluchtelingen wil helpen, en niemand wenst hier anderen dood, niemand. Het ging over gelukszoekers die massaal naar Europa komen, bootjes terug slepen en verwoesten, maar niemand wenst hier een ander de verdrinkingsdood toe.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt wel gelijk dat ik het in mijn post van vandaag wat ongenuanceerd bracht.

Daar had ik nog wel wat aan toe kunnen voegen.
Alle reacties Link kopieren
Euhm, verbeter mij als ik het mis heb, maar volgens mij was het in het voorbeeld dat je aanhaalt juist BarbaraCartland die een verkeerde conclusie trok uit een zin die Mick87 schreef, waarop BarbaraCartland besloot haar een suggestieve vraag te stellen. Net zoals jij dat bij mij ook een keer gedaan hebt. Dat vond Eindeloos in mijn ogen terecht niet zo netjes.



Je zou voor de grap de flauwekul in deel 7 die "Dinges" aldaar geschreven heeft geschreven eens moeten lezen. Niemand van haar 'medestanders' die haar tot de orde geroepen hebben. Integendeel. Ze onderschreven haar schrijfsels zelfs.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
Maar misschien is het helemaal niet zo dat erover heen gelezen is.Jij zei iets als: niemand durft het te zeggen,dat er dan mischien mensen dood "moesten"gaan,en daar reageerde ik op.Inderdaad om er gewoon eerlijk over te zijn.Dat ik het gevoel heb dat het dusdanig verkeerd loopt dat dit wel eens zou kunnen gaan gebeuren,en dat ik zou begrijpen,als het daarop uitdraait,omdat een volk zich soms met harde maatregelen moet verdedigen.

En ik heb er ook bij gezegd dat ik dat geen prettige uitkomst zou vinden,liever niet dus,maar als het moet,dan is dat zo.

Het klinkt veel harder dan ik het graag wil,maar zo voel ik het.



Ik ben namelijk erg bang,en ook dat heb ik vaker gezegd,dat het op een burgeroorlog uit kan draaien als de instroom niet stopt.En dan vallen er nog meer doden,aan beide kanten.



Ik hoop,dat voor er uberhaupt doden gaan vallen,er andere oplossingen komen.

Maar ik vind het wel belangrijk om eerlijk te zijn,als je dat bedoeld met "verhelderend"begrijp ik je volkomen,want dat was eigenlijk ook het doel van die post,die een reactie was op jouw impliciete vraag die je in een post daarvoor stelde.



Mijn excuses voor het verkeerd interpreteren van jouw opmerking(verhelderend).
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige post was voor Baudolino,het gaat hier ook zo snel soms
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 08 november 2016 @ 13:23:

Ik ben namelijk erg bangAngst is een slechte raadgever, tenzij het om de opkomst van rechtse opvattingen gaat natuurlijk. Dat is iets waar je uiteraard bang voor mag zijn.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 08 november 2016 @ 13:15:

@Baudolino, ik vind juist dat Barbara er iets heel anders in zag dan dat er stond, dus was het helemaal met Eindeloos eens.



En nogmaals.... Er is hier helemaal niemand die geen oorlogsvluchtelingen wil helpen, en niemand wenst hier anderen dood, niemand. Het ging over gelukszoekers die massaal naar Europa komen, bootjes terug slepen en verwoesten, maar niemand wenst hier een ander de verdrinkingsdood toe.



Dan heb jij niet goed gelezen.

En zal ik het nog eens voor je uitschrijven. Maar dan zou je het ook sieren, als je dan toegeeft dat je mis zit vind ik.



Mick87 had het over iets wat hij had gezien of gehoord op tv, Afrikanen die praten over de vluchtelingencrisis. Europa moet harder zijn, en 1 van die Afrikanen had gezegd: Europa moet de boten lekker laten zinken, dan blijven ze wel weg.

Hetgroepje vraagt aan Mick87, en wat zeg jij, of wat vind jij? (iets in die trant)

Mick87 antwoordt hierop: Dat ze (de Afrikanen) gelijk hebben.

Waarop BarbaraCartland vraagt: Vind je het ook een goed idee om die boten te laten zinken? (omdat 1 Afrikaan dat had gezegd)

Eindeloos reageert als volgt: insinueer jij nou dat boten terugslepen naar de kust hetzelfde is als mensen laten verdrinken?

Schande !!

En ze gaat ook nog staffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven