Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 08 november 2016 @ 13:27:

[...]





Angst is een slechte raadgever, tenzij het om de opkomst van rechtse opvattingen gaat natuurlijk. Dat is iets waar je uiteraard bang voor mag zijn.







Iemand zei ooit eens dat op dit topic allemaal "haters"zitten,toen heb ik uitgelegd dat het niet is dat ik de vluchtelingen met hun andere culturen haat,maar dat ik mijn eigen cultuur zo lief heb,en de mensen hier,met name mijn kinderen,en dat ik daarom bang ben,voor de toekomst,met die instroom.Ik heb ook niets tegen individuele vluchtelingen,ik heb iets tegen de massaliteit( ik weet niet of dat een echt woord is)waarmee ze hier binnen komen.
quote:Baudolino schreef op 08 november 2016 @ 13:28:

[...]





Dan heb jij niet goed gelezen.

En zal ik het nog eens voor je uitschrijven. Maar dan zou je het ook sieren, als je dan toegeeft dat je mis zit vind ik.



Mick87 had het over iets wat hij had gezien of gehoord op tv, Afrikanen die praten over de vluchtelingencrisis. Europa moet harder zijn, en 1 van die Afrikanen had gezegd: Europa moet de boten lekker laten zinken, dan blijven ze wel weg.

Hetgroepje vraagt aan Mick87, en wat zeg jij, of wat vind jij? (iets in die trant)

Mick87 antwoordt hierop: Dat ze (de Afrikanen) gelijk hebben.

Waarop BarbaraCartland vraagt: Vind je het ook een goed idee om die boten te laten zinken? (omdat 1 Afrikaan dat had gezegd)

Eindeloos reageert als volgt: insinueer jij nou dat boten terugslepen naar de kust hetzelfde is als mensen laten verdrinken?

Schande !!

En ze gaat ook nog staffen.Waarop ik dan weer geantwoord heb als de mensen op die bootjes weer op het strand van Libië afgezet zijn, waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 08 november 2016 @ 13:28:

[...]





Dan heb jij niet goed gelezen.

En zal ik het nog eens voor je uitschrijven. Maar dan zou je het ook sieren, als je dan toegeeft dat je mis zit vind ik.



Mick87 had het over iets wat hij had gezien of gehoord op tv, Afrikanen die praten over de vluchtelingencrisis. Europa moet harder zijn, en 1 van die Afrikanen had gezegd: Europa moet de boten lekker laten zinken, dan blijven ze wel weg.

Hetgroepje vraagt aan Mick87, en wat zeg jij, of wat vind jij? (iets in die trant)

Mick87 antwoordt hierop: Dat ze (de Afrikanen) gelijk hebben.

Waarop BarbaraCartland vraagt: Vind je het ook een goed idee om die boten te laten zinken? (omdat 1 Afrikaan dat had gezegd)

Eindeloos reageert als volgt: insinueer jij nou dat boten terugslepen naar de kust hetzelfde is als mensen laten verdrinken?

Schande !!

En ze gaat ook nog staffen.Sorry hoor, maar dan neem je het allemaal wel erg letterlijk. Ik kreeg bij de post die Mick87 niet de indruk dat ze migranten wil verjagen met honden en varkens en bootjes maar moeten laten zinken, maar wel dat de invasie gestopt moet worden.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 08 november 2016 @ 13:32:

[...]









Iemand zei ooit eens dat op dit topic allemaal "haters"zitten,toen heb ik uitgelegd dat het niet is dat ik de vluchtelingen met hun andere culturen haat,maar dat ik mijn eigen cultuur zo lief heb,en de mensen hier,met name mijn kinderen,en dat ik daarom bang ben,voor de toekomst,met die instroom.Ik heb ook niets tegen individuele vluchtelingen,ik heb iets tegen de massaliteit( ik weet niet of dat een echt woord is)waarmee ze hier binnen komen.Eens. Iets wat in mijn ogen op de lange termijn nooit goed kan blijven gaan.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Eindeloos ging staffen inderdaad en vrijwel meteen kwam de horde van napraat het topic om zeep helpen en antwoorden uit te lokken die stafwaardig zouden zijn..

Ook verder niemand die ze daar op aanspraken.
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 08 november 2016 @ 13:38:

[...]





Sorry hoor, maar dan neem je het allemaal wel erg letterlijk. Ik kreeg bij de post die Mick87 niet de indruk dat ze migranten wil verjagen met honden en varkens en bootjes maar moeten laten zinken, maar wel dat de invasie gestopt moet worden.



Hè? Deze snap ik niet. Ik heb je nu letterlijk het verslag laten lezen.

Het ging erom hoe die Afrikanen er tegenaan keken.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 08 november 2016 @ 13:37:

[...]



Waarop ik dan weer geantwoord heb als de mensen op die bootjes weer op het strand van Libië afgezet zijn, waarom niet?Ja, en die had ik verkeerd geïnterpreteerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het allemaal niet,daarom bemoei ik me er ook niet mee
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 08 november 2016 @ 13:40:

Eindeloos ging staffen inderdaad en vrijwel meteen kwam de horde van napraat het topic om zeep helpen en antwoorden uit te lokken die stafwaardig zouden zijn..

Ook verder niemand die ze daar op aanspraken.



Omdat haar reactie nergens op sloeg.

Dat snap je toch wel?



Je had ook kunnen zeggen: Goh Eindeloos, je haalt nu 2 draadjes door elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 08 november 2016 @ 13:41:

[...]





Hè? Deze snap ik niet. Ik heb je nu letterlijk het verslag laten lezen.

Het ging erom hoe die Afrikanen er tegenaan keken.Dat zeg ik. Als je letterlijk leest dan zou Mick87 het eens met alles dat de Afrikanen zeiden. Dus dat Europa de bootjes maar moet laten zinken en dat moslims verjaagd moeten worden met honden en varkens. Denk je werkelijk dat Mick87 dat bedoelde toen ze zei dat ze het met de Afrikanen eens was of vond je het wel een mooie stok om mee te slaan?
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Baudelino je verwoordt het heel goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 08 november 2016 @ 13:47:

[...]





Dat zeg ik. Als je letterlijk leest dan zou Mick87 het eens met alles dat de Afrikanen zeiden. Dus dat Europa de bootjes maar moet laten zinken en dat moslims verjaagd moeten worden met honden en varkens. Denk je werkelijk dat Mick87 dat bedoelde toen ze zei dat ze het met de Afrikanen eens was of vond je het wel een mooie stok om mee te slaan?



Het was een vraag, en als het enige antwoord is: ze hebben gelijk.

Dan vind ik het niet gek dat er even door wordt gevraagd.



Maar buiten dat, de reactie die er op volgde van staffen sloeg gewoon nergens op.



Ik begrijp dat echt niet hoor.
quote:Baudolino schreef op 08 november 2016 @ 13:46:

[...]





Omdat haar reactie nergens op sloeg.

Dat snap je toch wel?



Je had ook kunnen zeggen: Goh Eindeloos, je haalt nu 2 draadjes door elkaar.

Kom kom dat staffen was misschien kinderachtig maar die hele horde napraters die elkaar aan het opjutten waren was nog veel sneuer..

Hahaha wat zijn we grappig nog zoveel post en het topic is om zeep hahahahaha

Op het gemiddelde schoolplein zijn ze nog volwassener..

En dat wil dan anderen de maat nemen,schei toch uit..
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 08 november 2016 @ 13:54:

[...]





Het was een vraag, en als het enige antwoord is: ze hebben gelijk.

Dan vind ik het niet gek dat er even door wordt gevraagd.



Maar buiten dat, de reactie die er op volgde van staffen sloeg gewoon nergens op.



Ik begrijp dat echt niet hoor.Zoals ik al zei: ik begrijp er niet veel van wat de situatie hier nu precies is.Maar ik denk dat dit gewoon een heftig topic is,waar mensen van beide kanten er soms met gestrekt been invliegen,en dan gaat er wel eens wat mis.Mensen voelen zich snel aangevallen(ik net zelf nog,door jou,terwijl je iets heel anders bedoelde)en dan worden ze soms te snel kwaad,Ik denk dat er zoiets gebeurde.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 08 november 2016 @ 13:58:

[...]



Kom kom dat staffen was misschien kinderachtig maar die hele horde napraters die elkaar aan het opjutten waren was nog veel sneuer..

Hahaha wat zijn we grappig nog zoveel post en het topic is om zeep hahahahaha

Op het gemiddelde schoolplein zijn ze nog volwassener..Ik vind persoonlijk het hele napraat topic nogal sneu,een beetje je gal spugen over forummers wiens mening je niet deelt,en die je daarom helemaal mag veroordelen op dat kleine beetje dat je van iemand ziet,wat je dan tegenstaat.Ik snap dat niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 08 november 2016 @ 13:54:

[...]





Het was een vraag, en als het enige antwoord is: ze hebben gelijk.

Dan vind ik het niet gek dat er even door wordt gevraagd.



Maar buiten dat, de reactie die er op volgde van staffen sloeg gewoon nergens op.



Ik begrijp dat echt niet hoor.Voor wat betreft het staffen heb je wat mij betreft helemaal gelijk.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 08 november 2016 @ 13:58:

[...]



Kom kom dat staffen was misschien kinderachtig maar die hele horde napraters die elkaar aan het opjutten waren was nog veel sneuer..

Hahaha wat zijn we grappig nog zoveel post en het topic is om zeep hahahahaha

Op het gemiddelde schoolplein zijn ze nog volwassener..

En dat wil dan anderen de maat nemen,schei toch uit..



Voor mensen die vinden dat je niet zo moet oordelen over anderen hebben zij zelf wel erg veel oordelen over anderen.



Gewoon niet lezen die flauwekul.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 08 november 2016 @ 14:04:

[...]





Voor mensen die vinden dat je niet zo moet oordelen over anderen hebben zij zelf wel erg veel oordelen over anderen.



Gewoon niet lezen die flauwekul.



Precies!Laatst was ik wat verdwaald en heb ik daar wat rondgelezen,ik vind het vaak enorm hypocriet.

Ik heb zowieso een hekel aan mensen die zichzelf van een hoger moraal achten dan een ander,en dan vervolgens vanuit een soort ivoren toren minzame opmerkingen maken over mensen die niet aan hun hoge mores voldoen.
Alle reacties Link kopieren
Dat Napraattopic kunnen ze beter herbenoemen tot schoolpleintopic.
Alle reacties Link kopieren
Nu praten we na over de napraat
Alle reacties Link kopieren
En we zijn nu al uitgepraat
quote:Baudolino schreef op 08 november 2016 @ 12:56:

Ik heb een post van Yellow Diamond verkeerd geïnterpreteerd zie ik nu.

Dus mijn voorbeeld over verdrinken is inderdaad niet terecht. Excuses hiervoor.



En ja Moonpoppy, ik bedoelde inderdaad jouw post, wat ik overigens erg verhelderend vond.

Het verbaasde mij alleen dat niemand daar op in ging.



Anyways, ik verbaas me soms gewoon over de groepsdynamiek hier. En tuurlijk is die er in beide kampen. Dat is ook gewoon zo.

Alleen jullie laten elkaar zo voor lul staan.

Dat draadje met BarbaraCartland en Mick 87 bijvoorbeeld. Eindeloos ziet iets wat er totaal niet is. Trekt hele rare conclusie en roept dan dingen als schande! ik heb je gestaft!

Dat is dan toch gewoon lachwekkend? Waarom zegt niemand dan, Goh Eindeloos, je zit verkeerd. Je trekt een hele rare conclusie, lees even terug dan zie je wel hoe het zit.

Daar wil je dan als 'medestander' toch niet mee geassocieerd worden?

Dat begrijp ik dus niet.

In antwoord op je eerdere post: ik heb in het verleden in dit topic meerdere keren mensen aangesproken die opmerkingen maakten die voor mij echt grensoverschrijdend waren.



Voor de rest, zoals ik al zei in een eerder bericht, ik lees en post hier minder en er gaan dingen aan me voorbij. Ik las het laatste deel van het vorige topic toen het al gesloten was. Ik vond weinig stafwaardigs aan Barbara's opmerking. Ik vind haar bijdragen meestal erg zinvol en onderbouwd (en ze heeft een leuk gevoel voor humor).



Weet je, als ik hier moet gaan reageren op alles waar ik mij persoonlijk aan stoor, dan heb ik een dagtaak aan alleen al dit topic. En daar heb ik de energie niet voor. Ik persoonlijk hoop dat het besef er is dat mensen hier individueel posten en er ook ruimte is voor de nuance dat er hier niet alleen mensen zitten die het topic wel weer vol kotsen (of zoiets).



Scheer niet iedereen over 1 kam. Daar hebben migranten een hekel aan, jullie maar ik ook. We zijn allemaal net mensen.
quote:moonpoppy schreef op 08 november 2016 @ 14:07:

[...]



Ik heb zowieso een hekel aan mensen die zichzelf van een hoger moraal achten dan een ander,en dan vervolgens vanuit een soort ivoren toren minzame opmerkingen maken over mensen die niet aan hun hoge mores voldoen.+1
Alle reacties Link kopieren
Aan nessemeisje: totaal offtopic, maar wat heb jij een leuke herkenbare avatar!
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 08 november 2016 @ 14:37:

Aan nessemeisje: totaal offtopic, maar wat heb jij een leuke herkenbare avatar!Thanx! Heb m ook al hééél lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven