God ?? Jezus ?? geloven ??

06-06-2007 14:41 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
na verschillende -positieve- gebeurtenissen in mijn leven ben ik gaan onderzoeken of er meer is.

iets wat ik niet kende, niet voelde, iets waar ik niet aan wilde.

na een zoektocht kwam ik terrecht bij de pinkstergemeente in hhw.

ik voel me er lekker en de diensten spreken me aan.

NEE, dit is geen sekte maar een actieve gemeente van gelovigen.

met opwekkingsliedjes - handjes de lucht in

alleen..... als ik er met iemand over praat krijg ik afwisselend positieve als negatieve reacties.

geloven is ouderwets, wat moet ik bij die sekte, nog even en ik moet mn loon inleveren, of ik mn verstand ben verloren.

dat soort dingen

laat me eens weten wat jullie er van vinden, positief en negatief

en probeer het ook te onderbouwen

alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Maar WAT vind je precies bij die groep mensen?



Je voelt je er lekker bij, tja, is dat iets wat bij geloof moet horen?

Bij een nieuw paar laarzen kopen kan ik mij ook bijzonder prettig voelen.



Wat leer je er? Wat krijg je er te horen? Wat heb je er gevonden?

Waarom ben je dan ineens wel gaan geloven? En in wat?
Alle reacties Link kopieren
Hmmm..bevielen de reacties op je topic op relaties niet?

(de volgorde is van Geloof??God??Jezus?? naar God?Jezus?Geloven? gegaan, dus misschien wil je het hier meer over God en minder over geloven hebben?)



Maar om je vraag te beantwoorden:  het zou niets voor mij zijn, maar op zich moeten anderen lekker doen waar ze zich goed bij voelen. 'Op zich' omdat als het een vriendin of familielid van mij zou zijn, ik waarschijnlijk minder positief zou reageren. Ik kan me niet voorstellen dat de volwassen mensen in mijn omgeving opeens het licht zien en naar de pinkstergemeente gaan, tenzij er iets aan de hand is. Ik zou het dus ook beschouwen als vluchten en proberen ze op een andere manier te helpen.

 

Maar goed, dat geldt dus alleen voor mensen die dicht bij me staan. In andere gevallen blijf ik het een 'enge' stap vinden omdat het vaak lijkt alsof mensen oogkleppen opkrijgen, maar moeten ze het zelf weten.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je weten wat wij er van vinden???



Bedoel als jij met je handjes in de lucht wilt staan en Celebrate JESUS celebrate roepen tja zal mij een worst wezen.



Het is nogal typisch dat wanneer mensen iets ingrijpends meemaken nog sneller dan het licht bij Pokemon naar het geloof rennen.



Dit soort gemeentes zitten te wachten op labiele mensen die ze kunnen hersenspoelen met HUN visie op het geloof.
Alle reacties Link kopieren
Tante Truus, ik heb zelf positieve ervaringen met een zelfde soort gemeente. Ik herken het ook dat mensen die niets of weing met het geloof hebben daar weinig begrip voor kunnen opbrengen. Geniet er van, doe niets wat tegen je gevoel ingaat, Love God, Love People, Love Life *;
Alle reacties Link kopieren
Het "probleem" met mensen die op eens het licht/god vinden hun geloof vaak ongemerkt bij niet gelovige mensen in hun omgeving opdringen.



En daardoor vaak die negatieve reacties krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die geloven slaan vaak zo door.

Alles staat in teken van het geloof, waardoor men volgens mij vergeet te leven.

Alle reacties Link kopieren
Ik geloof.

Ook zit zit bij een soort pinkstergemeente.

Loze of vreemde reacties krijg je altijd van mensen die zich ergens niet in kunnen vinden.

Ik begrijp niet dat er reacties tussen staan van mensen die zich storen aan het onderwerp "geloven".

Sla die onderwerpen dan over!

Er zijn genoeg pijler en onderwerpen die je waarschijnlijkwél intersseren.

We zijn neem ik aan allemaal hier op een leeftijd waarbij kinderelijk en afzijk gedrag niet meer hoort.

Het is hie geen tina forum!

Ik ken geen gelovige die het geloof opdringt in mijn omgeving.

Ik hoef ook niet te horen waarom iemand het stom vind om te geloven.

Ik geloof, en als iemand dit niet doet...prima!

Ik zie zoveel onderwerpen hier op het viva forum staan, die mij niet boeien.

Die klik ik niet eens aan.

Ook niet om te zeggen dat ik niets heb met het onderwerp.

Als je nu zelf bij een pinkstergemeente bent aangesloten geweest, en je hebt zelf ervaren dat er dingen gebeuren die niet kunnen, dan kun je een reactie geven, maar oordeel niet als je de desbetreffende gemeente niet kent!



Topic opener, en mede Christenen........BE BLESSED.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is ook bij Relaties geopend en heeft inmiddels 3 pagina's aan reacties, TO heeft zich daar nog niet weer laten zien, dus een mooie gelegenheid om die discussie op te pakken. Hier komt een slotje op.



Topic bij Relaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven