Geert Wilders: De reportage.

27-05-2007 15:54 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond ga ik -uit pure nieuwsgierigheid- kijken naar een reportage over Geert Wilders. Er is zóveel te doen over hem, dat ik nu ook wel eens wat meer wil weten over de achtergronden van hem.



Iedereen heeft een mening over Geert Wilders, nu kun je dus kijken of het beeld dat je van hem hebt (goed of slecht) ook klopt. Er komen ook gesprekken met ooggetuigen die "tot nu toe voor iedereen geheim zijn gebleven"...?!

Geen idee wat ik mij dáár nu weer bij voor moet stellen.



Maar goed, misschien aanleiding voor een nieuwe discussie na afloop van de reportage, toch?!



De uitzending is vanavond (27 mei '07) om 20.40u. op Ned.3.
Alle reacties Link kopieren
Wat ík dan weer eng vind, zijn mensen die zonder gene zeggen dat een bepaalde groep mensen het licht in de ogen niet waard zijn vanwege hun politeke voorkeur.



Ik stem níet, maar ik vind een béétje extremisme in de politiek nooit verkeerd. Houdt de politici wakker zeg maar.
Alle reacties Link kopieren


Nou, neem me even niet kwalijk, maar volgens mij is NL ook behoorlijk vol. Dus van mij mag er ook een slot op. En zeker tegen economische vluchtelingen. Stop zinloze migratie!!!!







Waarom 'zinloos'? Ik ga binnekort verhuizen binnen de EU gewoon voor de lol. Overigens heb ik wel een doel op mijn bestemming hoor. Maar wat is er zinloos aan?



En wat is er precies zinloos aan het feit dat er mensen komen die hier een beter bestaan op willen bouwen, danwel snel geld willen verdienen om in hun thuisland een beter bestaan op te bouwen? Waarom zou dat a) zinloos en b) schadelijk voor Nederland zijn? Er zijn zoveel Nederlanders die (tijdelijk) naar 't buitenland vertrekken, waarom zou iemand van buiten de EU dat niet mogen? Dat zijn echt geen debielen hoor! En bovendien kunnen economische migranten wel degelijk bijdragen aan onze economie, dat lijkt men te vergeten. Wanneer je zou stellen dat mensen mogen proberen zichzelf in onderhoud te voorzien hier in Nederland, geen recht hebben op uitkering of wat dan ook (uiteraard wel op medische zorg), waarom zou dat slecht zijn?



In Engeland was men blij met de Somali's uit Nederland, die behoorden daar al vrij snel tot de middenklasse. Met zulke immigranten heb ik totaal geen problemen (hoewel ze in Nederland dan maar niet aan de bak kwamen, en bovendien ook zelf niets op konden starten vanwege bureaucratisch doolhof enzo).



Tot zover dan het economische gedeelte. Ethisch gezien vind ik gewoon dat je geen knip voor de neus waard bent als je werkelijk gelooft dat wij meer recht hebben te verhuizen wanneer we daar zin in hebben, ons geluk elders te beproeven wanneer we daar zin in hebben of wanneer we denken dat ons dat meer voorspoed zal brengen of wanneer we gewoon willen proberen of we 't redden in 'n ander land (if you can make it in New York, you can make it everywhere), dan iemand die in een ander land geboren is. Maar dat is weer een heel andere discussie.



Wat mij stoort is het idee dat een economische migrant (of 'vluchteling') persé een loser is die de staat geld kost, in plaats van die mensen, vaak jonge mensen in de kracht van hun leven die bereid zijn veel op te geven om hier aan 't werk te komen, te zien als potentieel, kracht voor 't land, etc.
Alle reacties Link kopieren
MW, lijkt me handig als je je eerst ergens in verdiept alvorens hier onzin te lopen blaten.
Malu3, lijkt mij handig als jij leert dat wanneer iemand een andere mening heeft dan jij, jij het niet direct hebt over onzin uit blaten.....Het is trouwens onzin uitkramen...
Alle reacties Link kopieren




quote: Zamirah reageerde



Nou, neem me even niet kwalijk, maar volgens mij is NL ook behoorlijk vol. Dus van mij mag er ook een slot op. En zeker tegen economische vluchtelingen. Stop zinloze migratie!!!!





Waarom 'zinloos'? Ik ga binnekort verhuizen binnen de EU gewoon voor de lol. Overigens heb ik wel een doel op mijn bestemming hoor. Maar wat is er zinloos aan? Je maakt er iets persoonlijks van. Mijn vader is derstijd sook geemigreerd, dat was ook niet zinloos. Als iemand een goede bijdrage wil leveren aan het niewe land, mijn zegen heeft ie dan.



En wat is er precies zinloos aan het feit dat er mensen komen die hier een beter bestaan op willen bouwen, danwel snel geld willen verdienen om in hun thuisland een beter bestaan op te bouwen? Waarom zou dat a) zinloos en b) schadelijk voor Nederland zijn? Er zijn zoveel Nederlanders die (tijdelijk) naar 't buitenland vertrekken, waarom zou iemand van buiten de EU dat niet mogen? Dat zijn echt geen debielen hoor! En bovendien kunnen economische migranten wel degelijk bijdragen aan onze economie, dat lijkt men te vergeten. Wanneer je zou stellen dat mensen mogen proberen zichzelf in onderhoud te voorzien hier in Nederland, geen recht hebben op uitkering of wat dan ook (uiteraard wel op medische zorg), waarom zou dat slecht zijn?



In Engeland was men blij met de Somali's uit Nederland, die behoorden daar al vrij snel tot de middenklasse. Met zulke immigranten heb ik totaal geen problemen (hoewel ze in Nederland dan maar niet aan de bak kwamen, en bovendien ook zelf niets op konden starten vanwege bureaucratisch doolhof enzo).



Tot zover dan het economische gedeelte. Ethisch gezien vind ik gewoon dat je geen knip voor de neus waard bent als je werkelijk gelooft dat wij meer recht hebben te verhuizen wanneer we daar zin in hebben, mee eens. Dat zeg ik ook niet. ons geluk elders te beproeven wanneer we daar zin in hebben of wanneer we denken dat ons dat meer voorspoed zal brengen of wanneer we gewoon willen proberen of we 't redden in 'n ander land (if you can make it in New York, you can make it everywhere), dan iemand die in een ander land geboren is. Maar dat is weer een heel andere discussie.



Wat mij stoort is het idee dat een economische migrant (of 'vluchteling') persé een loser is die de staat geld kost, in plaats van die mensen, vaak jonge mensen in de kracht van hun leven die bereid zijn veel op te geven om hier aan 't werk te komen, te zien als potentieel, kracht voor 't land, etc.



Als ik het heb over zinloze migratie, bedoel ik bijv de importbruiden uit Turkije en Marokko. De man in kwestie haalt een bruid uiit het land van herkomst. Dit is vaak erg complex, want een importbruid heeft in wezen niks met NL, komt alleen voor het huwelijk hier.



Als zo'n man of vrouw nou eens met een Nederlandse Turk (of wat dies meer zij) trouwde, sneed het mes aan veel meer kanten.
Alle reacties Link kopieren


Miss Williams, Wilders is helemaal geen racist, ( sorry dat ik me er ook maar even tegen aan bemoei, maar ik kreeg de kriebels toen ik de laatste pagina las..)



Hij is geen racist!



Hij wil iets doen aan de allochtonenproblematiek. Enne...wat is daar raar aan, vlg mij wil iedereen daar graag iest aan doen, alleen verpakt een ieder het anders in de politiek.

Hij noemt het beestje bij de naam. Hij zet verder vraagtekens bij het feit of een geloof als de Islam wel past in onze huidige Westerse samenleving, en geef hem eens ongelijk.

Helemaal mee eens....................................
Alle reacties Link kopieren
Daar komt nog bij dat zijn eigen vrouw allochtoon is, Hongaarse meen ik. Dus met die algehele vreemdelingenhaat zal het wel wat meevallen denk ik. Zoals ik het zie wil hij met name de radicale/terroristische kant van de Islam aanpakken en ik zou niet weten wat daar mis mee is. Hij is misschien wat opgefokt in z'n uitspraken, maar hij wordt in ieder tv-programma of interview ook in een bepaalde hoek geduwd. Men wil kennelijk heel graag dat hij voldoet aan het stereotype extreem-rechts ofzo. Je moet bij zo'n man ook eens wat meer tussen de regels doorlezen/kijken. Lees eens wat achtergrondinfo over hem, dat vond ik in ieder geval wel verhelderend.

Heb niet op hem gestemd trouwens hoor. VVD.
Alle reacties Link kopieren
Mooi. VVD. Hou ik van.

Verder geheel eens met je betoog.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven