De giller van de dag

08-06-2007 09:48 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
08 Juni 2007

Jongeren houden huis op Eendracht

Een zeiltocht met probleemjongeren uit Rotterdam is deze week uitgelopen op wangedrag. De Sociale Dienst wilde 29 probleemjongeren doorzettingsvermogen en discipline bijbrengen via een trip met de driemastschoener De Eendracht.



Op de heenweg naar Engeland werden al vernielingen aangericht in hutten. Een groep van vijf jongeren werd agressief en beroofde een opvarende. Ook werden de kapitein en de bemanning bedreigd.



Direct na aankomst in de haven van Great Yarmouth besloot de kapitein terug te varen. In Rotterdam werden de vijf raddraaiers door de politie gearresteerd
Alle reacties Link kopieren




Ik denk dat als deze jongeren mogen kiezen, ze liever naar een internaat gaan dan naar de jeugdgevangenis.



En nu ga ik slapen :)

Denk je dat echt? Heb je wel eens gelezen wat er binnen internaten gebeurd? Dan zou je als jongere willen dat je en eigen cel had. Met een groot slot erop.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren


Defensie stopt er niet mee omdat het niet succesvol is (als in de zin van het voorkomen van recidive), maar omdat het niet succesvol is als wervingsinstrument.

Het is namelijk juist wel succesvol als instrument om de ettertjes weer op het rechte pad te krijgen, en daarom staat nu hulpverlenend nederland op z'n achterste benen.
Dat is toch wat ik zeg? het werkt niet als werving dus defensie stopt ermee.



Waar staat dan dat het wel werkt als preventie van recidive? Tot nu toe wijst onderzoek uit dat drill-kampen niet werken.  Anders zou de jeugdreclassing nu wel bezig zijn hun eigen drill-kampjes op te richten.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven