Pictogrammen zichtbaar ipv foto's

12-11-2016 12:36 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kunnen jullie deze digibeet helpen.



Ik wil een fotoboek maken van de laatste vakantie. De foto's staan inmiddels op mijn computer, maar in de map zijn deze zichtbaar als standaard pictogrammen en niet als foto's. Nu kan ik rechtsboven wel de weergave wijzigen in bijvoorbeeld grote pictogrammen, lijst of tegels maar dit helpt niet om de foto's zichtbaar te krijgen. Erg onhandig zo.



Ligt dit aan mijn computer of kan ik dit toch nog ergens wijzigen?
Als je dubbelklikt op een foto/pictogram, wordt deze dan geopend? Dan kom je zeer waarschijnlijk in een programma terecht waarin je de foto's op volledig scherm kunt bekijken. Meestal kun je dan met de pijltjestoetsen door alle foto's van de map bladeren.



In de verkenner worden het maximaal 'extra grote pictogrammen'. Het is namelijk geen fotoprogramma, maar een programma om bestanden te beheren.
Alle reacties Link kopieren
Foto's worden inderdaad geopend en dat met de pijltjestoetsen is ook mogelijk.



Op de computer van mijn werk krijg ik wel de foto's zelf als pictogram te zien. Erg handig als je snel van verschillende mappen de foto's op volgorde wil zetten en samen wil voegen en uit wil zoeken. Op mijn eigen computer werkt het dus niet zo.



Hoop eigenlijk dat dit wel zo in te stellen is.
Als je rechtsklikt in de verkenner kun je behalve op Beeld ook op 'Sorteren op' klikken. Doe dat eens? Bij sorteren kun je kiezen hoe je de foto's wilt sorteren, misschien is de volgorde bij jou thuis anders dan op je werk.



Als ik zelf foto's uitzoek voor een fotoboek, kopieer ik gewoon alle foto's in één nieuwe map. In die nieuwe map ga ik dan de selectie maken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie.



Sorteren op datum heb ik ook al op meerdere manieren geprobeerd. Ik heb de foto's van meerdere personen ontvangen en niet bij alle foto's is de maakdatum van de foto bewaard gebleven (niet te zien bij rechtsklik en eigenschappen). Het lukt mij dus niet om de foto's in chronologische volgorde te zetten. Ik had mij er al bij neergelegd dit handmatig te doen, maar vraag mij af of er echt geen makkelijkere manier is om dit te doen.
Oh, dat is wel onhandig ja.

Misschien heb je hier wat aan: http://zoom.nl/artikel/cu ... -1200-foto-s--wat-nu.html

Lijkt me evenzogoed wel een hoop werk nog.
Alle reacties Link kopieren
Ga het even lezen. En daarna dus weer druk aan het foto's sorteren...????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven