MacBook toetsenbord help!

13-11-2016 11:45 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand verstand van een Apple MacBook?



Mijn toetsenbord werkt niet, dit is ook getest bij een center. Echter een jongen die daar werkt zei dat je de MacBook toetsenbord kan omleiden naar een externe toetsenbord Dit als tijdelijke vervangingen alleen wij weten niet meer hoe je dit kan doen? En de jongen is onvindbaar.. kan iemand me helpen?



Zodra ik de laptop opstart krijg ik een bepaalde melding dus kan helemaal niks.
Bluetooth zou kunnen, USB kan zeker. Gewoon inpluggen, klaar
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid: je hebt dus nu een extern toetsenbord via USB/thunderbolt aangesloten en het probleem is dat je Macbook deze niet herkent?
Alle reacties Link kopieren
Nee het probleem is, is dat mijn MacBook toetsenbord stuk is. Hierdoor start de laptop niet meer op en krijg een soort van melding. Die jongen zei dat door middel van bepaalde knoppen ik het kan omleiden en de laptop kan gebruiken via een externe toetsenbord.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand me kan vertellen hoe ik een foto kan plaatsen dan kan ik laten zien hoe het eruit ziet. Maar het teken staat ook op de zijkant van de MacBook, tweede vakje zie je een tekentje. Dat komt op het scherm.
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy2014 schreef op 13 november 2016 @ 11:55:

Nee het probleem is, is dat mijn MacBook toetsenbord stuk is. Hierdoor start de laptop niet meer op en krijg een soort van melding. Die jongen zei dat door middel van bepaalde knoppen ik het kan omleiden en de laptop kan gebruiken via een externe toetsenbord.Ja, maar heb je daar ergens een extern toetsenbord liggen en heb je dat al ingeplugd? Het is niet zo dat als je maar bepaalde knoppen indrukt, er plots magischerwijs een extern toetsenbord uit de hemel komt vallen.
Alle reacties Link kopieren
Een mac toetsenbord heeft gewoon een USB aansluiting. Heb je die al in je laptop gestopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 13 november 2016 @ 11:57:

[...]





Ja, maar heb je daar ergens een extern toetsenbord liggen en heb je dat al ingeplugd? Het is niet zo dat als je maar bepaalde knoppen indrukt, er plots magischerwijs een extern toetsenbord uit de hemel komt vallen.Hahahahaha nee dat begrijp ik! Ja heb hier een trust toetsenbord liggen en al geprobeerd maar gebeurd niks.
Gewoon een extern toetsenbord via USB inpluggen.



Maar hoe lost dat iets op? Je zal toch je laptop voor reparatie mirten opsturen
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 13 november 2016 @ 12:06:

Een mac toetsenbord heeft gewoon een USB aansluiting. Heb je die al in je laptop gestopt?Heb geen originele externe toetsenbord van Apple, zou dat uitmaken?
quote:mommy2014 schreef op 13 november 2016 @ 12:08:

[...]





Heb geen originele externe toetsenbord van Apple, zou dat uitmaken?Nee
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 13 november 2016 @ 12:07:

Gewoon een extern toetsenbord via USB inpluggen.



Maar hoe lost dat iets op? Je zal toch je laptop voor reparatie mirten opsturenDe jongen die mij eerder heeft geholpen had een soort trucje om het te omleiden door bepaalde toetsen in te drukken. Hoopte misschien dat iemand dat hier wist
quote:mommy2014 schreef op 13 november 2016 @ 12:09:

[...]





De jongen die mij eerder heeft geholpen had een soort trucje om het te omleiden door bepaalde toetsen in te drukken. Hoopte misschien dat iemand dat hier wist Dan zou ik op alt-R gokken, maar vooral: Google
Alle reacties Link kopieren
opstartcombinaties mac

Heb je hier iets aan? Gewoon uitproberen welke combi de mogelijkheid geeft om een toetsenbord te kiezen. Overigens heb je voor sommige combinaties (met de Command-toets) wel een apple toetsenbord nodig.
Alle reacties Link kopieren
Wat dingen die je zou kunnen proberen.

- probeer eens de andere USB port

- na opstarten, unplug het toetsenbord en plug het dan terug in



En voor de toetsencombinaties zou ik ook even googlen.
Alle reacties Link kopieren
Welke "bepaalde melding" krijg je?
Heb je hier iets aan ?https://support.apple.com/nl-nl/HT204540
Alle reacties Link kopieren
Als je toetsenbord stuk is, hoe kun je dan een toetsencombinatie indrukken???



Je omschrijving is tot nu toe erg vaag; wat is er precies stuk aan je toetsenbord? Wat is die "bepaalde melding"?

Watvoor MacBook heb je precies? "Het tweede icoontje" zegt niks zo der dat te weten.



In principe zouden bijna alle USB-toetsenborden moeten werken, OOK op een MacBook.

Net als een USB-muis. Probeer die eens 1 aan te sluiten, misschien kun je dan de melding wegklikken?!
Alle reacties Link kopieren
Het beeld is helemaal grijs en dan is er een afbeelding die blijft staan, het is een rondje met rondom twee x twee strepen en een blokje.



Ik zal het proberen beter uit te leggen. De letter T zit vast en een ander letter zit los waardoor de toetsenbord niet meer werkt. De desbetreffende jongen voerde een toetsenconbibatie uit waardoor je met een externe toetsenbord de laptop kan gebruiken.



De overige tips ga ik proberen, dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Kun je de T ook lospeuteren? Ik heb het ook eens gehad dat de pc niet meer opstartte. Later bleek ook dat dat kwam omdat er een letter vast zat. Die drukte dus steeds in waardoor de computer niet opstarte. Letter los gehaald en het probleem was opgelost.

Een letter die los zit heb ik ook wel eens gehad. Maar daar zat alleen het knopje los, die kon je nog wel gewoon gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Doordat de T vastzit start je MacBook op in "Target Disk Mode"; het icoon dat je beschrijft is dat van FireWire.

In deze modus kun je de laptop op een andere computer aansluiten alsof het een harde schijf is.



Nu die T vastzit zal geen combinatie helpen; die kun je enkel afsluiten door de MacBook te herstarten.

De tip om de T van je toetsenbord te proberen te halen is daarom een goede.

En vervolgens een ander toetsenbord te laten plaatsen bij een reparateur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven