Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Springtouw schreef op 16 november 2016 @ 19:19:

Hebben jullie het savonds ook moeilijk met niet snaaien? Hoe zorgen jullie dat je niks in je snaveltje stopt?



Niet in huis halen werkt hier niet zo, vriend is een zoetekauw en kan hem niet verbieden lekkers te eten..Ik heb gewoon echt honger 's avonds. Nu ook alweer 2,5u na het avondeten.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik heb s'avonds vooral dorst, watrr en thee gedronken. Vannacht kan ik er dan weer een paar keer uit. :/
Mag ik ook meedoen?





Nickname: Puss in Bootz

Leeftijd: 45

Startgewicht: 87 (BMI van 30,8)

Streefgewicht: eerst maar eens naar 80 en dan zie ik wel weer. (uiteindelijk graag 75)

Methode van afvallen: minder snaai en vanaf volgende week ook weer 5-2
Momenteel verblijf ik zo'n 3 dagen in de week in een hotel voor mijn werk en dat al een week of 6 en ik lunch en eet avondeten dan ook buiten de deur. Lekker hoor maar oooh zo slecht.

Vanavond na 3 uur in de auto werd mijn avondeten een groenteburgermenu bij MCDonalds met een chocolatechipcookie na.

Dus...



Ik was van 89 naar 85 kilo gegaan voor die tijd en 2 kilo's hebben mij teruggevonden inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 16 november 2016 @ 21:25:

[...]





Ik heb gewoon echt honger 's avonds. Nu ook alweer 2,5u na het avondeten.Van mijn diëtist kreeg ik te horen dat je ''s avonds best wel wat yoghurt, kwark of vleeswaren mag (bijvoorbeeld vleeswaren met augurk of rookvlees met ei)
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Ik probeer af te vallen met een coach en indd savonds staat daar nog fruit of kwark op.. maar de pepernoten en gevulde speculaas zijn toch vele malen verleidelijker soms..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een BMI van 30,8. Dat valt in de categorie obesitas. Maar als ik in de spiegel kijk vind ik het allemaal wel meevallen. Ja, vind mezelf wel echt te dik en vind het vooral echt niet mooi maar vind mezelf niet ongezond dik ofzo.



Hebben jullie dat ook?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ja, maar ik denk dat het ook is omdat tegenwoordig veel mensen te dik zijn.. Dan valt het minder op. Teminste dat is voor mij zo. En al die afslankprogrammas enzo op tv zie je ook de morbide obesitas mensen..
Alle reacties Link kopieren
Idd... ik val wel in de categorie morbide obesitas, maar ik zie mezelf echt niet zo! Mensen zien mijn gewicht ook niet aan mij, denken er minstens 10 kilo af..
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
puss !



Wat jij zegt Boannan dat had ik ook, ik zag in de spiegel iemand die overgewicht had maar zag mezelf echt niet als iemand met obesitas. Bij obesitas denk ik (nog steeds) aan iemand die 130 kg weegt. Nu ik bijna 13 kg kwijt ben merk ik het aan mijn kleding maar ik zie nog steeds een dikkerd in de spiegel terwijl iedereen om mij heen roept dat dat niet waar is. Ik ben al zolang te zwaar dat ik niet eens meer weet hoe ik er slanker uit zie.
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 17 november 2016 @ 08:49:

puss !



Wat jij zegt Boannan dat had ik ook, ik zag in de spiegel iemand die overgewicht had maar zag mezelf echt niet als iemand met obesitas. Bij obesitas denk ik (nog steeds) aan iemand die 130 kg weegt. Nu ik bijna 13 kg kwijt ben merk ik het aan mijn kleding maar ik zie nog steeds een dikkerd in de spiegel terwijl iedereen om mij heen roept dat dat niet waar is. Ik ben al zolang te zwaar dat ik niet eens meer weet hoe ik er slanker uit zie.Ik heb dat juist andersom. In mijn hoofd ben ik slank en voel me ook niet dik en als ik dan in de spiegel kijk valt het altijd tegen hahah
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 17 november 2016 @ 08:54:

[...]





Ik heb dat juist andersom. In mijn hoofd ben ik slank en voel me ook niet dik en als ik dan in de spiegel kijk valt het altijd tegen hahah



Daar heb ik ook last van!



Ik ben vrij lang, de extra kilo's zijn opzich goed verdeeld, maar toch hè. Het zou fijn zijn als dat buikje weer weg is haha
Wat mij ook helpt is elke dag mijn eten in My Fitness Pal zetten, soms denk je dat gezond bezig bent en dan blijkt dat er in je gezonde eten enorm veel caloriën zitten. En toch een tussendoortje nemen terwijl ik eigenlijk geen trek heb, als ik geen tussendoortjes neem dan val ik minder snel af dan met. In mijn hoofd voelt dat heel tegenstrijdig maar ik merk dat het echt werkt.

In juni heb ik een FitBit gekocht waardoor ik nog bewuster ga bewegen. Ik zit iedere dag boven de 13.000 stappen en ik weet precies wat ik verbrand heb met lopen/fietsen.



's avonds neem ik als ik trek heb een rijstwafel of schil een appeltje. Bij trek in zoet pak ik een paar mandarijnen en dan is de snaaitrek weer weg. Ik eet ook soms gewoon bewust wat lekkers en kan daar echt van genieten maar dan laat ik het daar dan ook bij.
Alle reacties Link kopieren
Na het avond eten mag je zeker gewoon eten!

Kwark met fruit dat vult echt!

Het is even wennen maar je zul zien dat het snel werkt.

Tussendoortjes zoals ontbijtkoek zijn echt not done zoveeeel suiker. Neem dan lekker een cracker met mager beleg

En volkorenbrood eten is het best ivm voedingswaarde
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik schrijf ook graag mee!



Vorige week had ik mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog. Hier werd ik even wakker geschud.. ik ben sinds een paar maanden eindelijk tevreden met mijn lichaam. Maar nu moet ik wel. De gynaecoloog vertelde mij dat ik af moet vallen want ze geven geen menstruatie opwekkers aan vrouwen met een bmi boven de 30. Nou daar zit je dan na een jaar niet ongesteld te zijn geweest en met een bmi van 31! Ik zal nu dus echt moeten.





Nickname: Zoetje94

Leeftijd: 22

Startgewicht: 77,5(BMI van 31)

Streefgewicht: 70

Methode van afvallen: kcal tellen, gezonder eten en meer bewegen
quote:boannan schreef op 17 november 2016 @ 08:24:

Ik heb nu een BMI van 30,8. Dat valt in de categorie obesitas. Maar als ik in de spiegel kijk vind ik het allemaal wel meevallen. Ja, vind mezelf wel echt te dik en vind het vooral echt niet mooi maar vind mezelf niet ongezond dik ofzo.



Hebben jullie dat ook?Ik hetzelfde, bmi 30.8. Kledingmaat 42. Oké boven iets meer omdat ik geen strakke kleding wil door mollige buik en royale borsten maar ik vind mezelf meer gevuld dan dik.
paper-clip
Ik heb van boven ook 42 en onder had ik 46/48. Om een trui/shirt toch over mijn heupen en kont te laten vallen moest ik wel maat 46 of XXL van shirt nemen.

Nu slobbert alles om me heen, ik heb pas allemaal nieuwe vesten en truien moeten kopen omdat alles als een tent om me heen staat. Van broek zit ik nu in 42/44 maar net hoe hij valt. Ik paste pas een broek en dacht dat het een 44 was en vond het vreemd dat hij wel dichtging maar verder best strak zat. Kijk ik nog eens goed op het kaartje had ik mezelf in een 40 weten te persen

Ik ben een echte peer, smal van boven maar echte heupen en kont en vanaf mijn knieën weer normaal. Een buik heb ik haast niet en een taille om te zoenen, ik draag graag a-lijn jurken die bedekken de probleemzones zal ik maar zeggen..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook lastig om goed passende kleding te kopen... ik heb van boven maat 42 en soms 44, maar met broeken echt een 52 nodig. Jurkjes werkt dus ook niet echt voor mij. Ik heb een zandloper figuur, dus broeken sluiten bij mijn rug ook niet denderend goed aan. Hopelijk komt alles straks weer in proportie!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Broeken zijn nog steeds een probleem, ik moet altijd een riem om en heb dan nog een stuk broek over maar ik moet echt die maat omdat anders mijn heupen er niet in passen. Soms zo frustrerend
Alle reacties Link kopieren
Ik kom hier even wat bekennen:



Ik heb een heel slechte dag gehad en eigenlijk was het expres. Want hoewel ik meteen enthousiast zei dat ik wel mee wilde doen, dacht ik 'Ja, wil ik wel, maar niet nú! Ik ben bijna jarig, Sinterklaas is in het land en de feestmaand is in aantocht: wat een idioot moment om te beginnen!' Maar dat is natuurlijk de grootste onzin, want je hoeft je niet ziek te eten tijdens de feestdagen en er zitten nog heel veel gewone dagen tussen die feestdagen in waarin het ook gewoon allemaal gezond kan. Bovendien heb ik altijd wel een excuus. Dus ik ga het toch doen.



Volgend jaar word ik 30, wil ik graag een feestje geven en schitteren in een mooie jurk. Ik wil dan gewoon van dat stomme overgewicht af zijn! Ik heb nog een jaar en wil bijna 30 kilo kwijt (exact weet ik het niet omdat ik nog niet op de weegschaal heb gestaan). Dat is iets minder dan 2 kilo per maand en lijkt me goed te doen. Ik vind het een mooi doel en ik beloof bij dezen dat ik blijf schrijven, óók als het niet gaat. Ik ben namelijk zo geneigd om dan te stoppen met schrijven omdat ik me schaam. En ik hoop een stok achter de deur te vinden door me te moeten (en willen!) verantwoorden voor slechte dagen.



Ik ga trouwens 5:2 doen, net als Puss-in-Bootz.
Alle reacties Link kopieren
Morgen weer een nieuwe dag Drackie.

Wat een mooi doel heb je, op je verjaardag schitteren in een mooie jurk, dat gaat je lukken hoor!



Willen jullie kort uitleggen wat 5:2 inhoudt?
Alle reacties Link kopieren
5:2 houdt in dat je twee dagen 'vast' (max. 500 kcal eten) en de rest van de week normaal. Je hoeft dan door de week heen wat minder op te letten. Even kort gezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 17 november 2016 @ 08:24:

Ik heb nu een BMI van 30,8. Dat valt in de categorie obesitas. Maar als ik in de spiegel kijk vind ik het allemaal wel meevallen. Ja, vind mezelf wel echt te dik en vind het vooral echt niet mooi maar vind mezelf niet ongezond dik ofzo.



Hebben jullie dat ook?Ja heel herkenbaar, tot ik een foto van mijzelf zie .......................... dan heb ik het gevoel dat ik hele erge obesitas heb
quote:Eve91 schreef op 17 november 2016 @ 09:51:

Na het avond eten mag je zeker gewoon eten!

Kwark met fruit dat vult echt!

Het is even wennen maar je zul zien dat het snel werkt.

Het punt is dat is daar dan echt geen zin aan heb. Ik wil dan iets hartigs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven