Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Topic weer even uppen. Ben benieuwd welke trails/wandelingen jullie aanraden bij de Cameron Highlands. Het zijn er nogal veel en ik ben benieuwd welke goed te doen is met kinderen en qua natuur erg mooi is (waterval zou leuk zijn bijvoorbeeld)

Verder is alles zo goed als rond. Moeten ons alleen nog echt verdiepen in de transfer van Changi Airport naar Johor Bahru. We landen op zaterdag in de namiddag en gaan dan meteen door naar Johor Bahru. Hoop dat het allemaal soepel verloopt bij de grens; het liefst regel ik voor vertrek al een taxi (maar dat moet ik dus nog uitzoeken)
Alle reacties Link kopieren
Leuk!



Wij gaan volgend jaar zomer ook (terug) naar Maleisië.

Tickets geboekt; wij vliegen vanaf Düsseldorf, veel goedkoper dan vanaf Schiphol.

Ik ben nu ook bezig met het uitstippelen van de route.
Hoe ziet je reisroute er in z'n totaliteit nu uit Bloesem?
quote:bubbelwijn schreef op 17 november 2016 @ 09:34:

Hoe ziet je reisroute er in z'n totaliteit nu uit Bloesem?



We vliegen met Britisch Airways via Londen naar Singapore (in de A380 en dat vindt zoon echt fantastisch)

Direct na aankomst in Singapore reizen we door naar Johor Bahru in Maleisie. Ik moet nog uitzoeken hoe die transfer het handigst gaat (ivm grens)



We blijven 3 nachten in Johor Bahru, zijn daar 2 dagen: 1 dag voor Legoland en 1 dag voor het waterpark.

Dan vliegen we van Johor Bahru naar Kuching. We blijven 6 nachten op Borneo, in het Permai Rainforest Resort. In deze tijd gaan we 2 dagen naar Bako (inclusief 1 nacht in Bako), naar de Oerang Oetang opvang en verder nog wat excursies vanuit het resort (dolfijnen spotten, mooie jungletrails maken)



Daarna vliegen we van Kuching naar Kuala Lumpur waar we even 4 nachten in wat meer luxe zullen verkeren (hotel The Face Suites) Hier hebben we een mooi hotel met wasmachine op de kamer en een zwembad op het dak met uitzicht op de Petronas Towers. In KL gaan we naar het aquarium, de torens, het winkelcentrum met achtbaan etc en we gaan 1 hele dag vrijwilligerswerk doen bij de olifantenopvang Kuala Gandah. Dit is ook al geregeld. Verder kijken we nog wat we in of vanuit KL doen. Dagje Malakka is een optie, maar misschien zijn we ook wel gewoon even toe aan een beetje struinen door de stad en lekker relaxen aan het zwembad.



Vanuit KL gaan we naar de Cameron Highlands. Hier zijn we 2 nachten.

Vanuit de Cameron Highlands naar de Perhentians voor 4 nachten.

En dan vanuit Kota Bahru een vlucht naar Singapore. In Singapore blijven we dan nog 1 nacht; we hebben dan 1 hele dag om Singapore te bezoeken (onze vlucht terug naar Londen gaat pas tegen middernacht)



We hebben er erg veel zin in. Meeste hotels zijn geboekt (kan wel overal nog gratis annuleren, dus ben nog wel verder aan het kijken)

Vervoer van CH naar Kota Bahru moet ik nog bekijken want dat is een lange zit en je moet natuurlijk op tijd bij de boot zijn.
Alle reacties Link kopieren
Er gaan de hele dag door bootjes naar de Perhentians, de laatste gaat rond een uur of 5 's middags en je gaat niet naar Kota Bharu maar vertrekt vanaf Kuala Besut, hou daar rekening mee. Van de CH naar Kuala Besut is een uur of 5 rijden met de minibus.

De wandelingen in de CH kun je gewoon daar bekijken. Ze hebben daar een kaart waar de wandelingen opstaan, die ligt in ieder hotel.



Van Singapore naar Johor Bahru is een zit van uur of 5 rond de spits, dat je het weet....
Gave reis zeg! Wel een klus om uit te zoeken denk ik? Jouw kinderen zijn wat ouder dan die van mij, voor die van mij zou dit teveel zijn, maar ik onthoud 'm wel. Altijd leuk om de reisplannen van anderen te lezen.
quote:mayou schreef op 17 november 2016 @ 12:48:

Er gaan de hele dag door bootjes naar de Perhentians, de laatste gaat rond een uur of 5 's middags en je gaat niet naar Kota Bharu maar vertrekt vanaf Kuala Besut, hou daar rekening mee. Van de CH naar Kuala Besut is een uur of 5 rijden met de minibus.

De wandelingen in de CH kun je gewoon daar bekijken. Ze hebben daar een kaart waar de wandelingen opstaan, die ligt in ieder hotel.



Van Singapore naar Johor Bahru is een zit van uur of 5 rond de spits, dat je het weet....



Ja klopt, heb me even vergist; kota bahru moet ik op de terug van de Perhentians heen; op de heenweg uiteraard Kuala Besut.



Wij komen op zaterdag in Singapore aan; hoop dat er dan geen spits is....5 uur is wel erg lang, maar ja, doen we nu niks meer aan.
quote:bubbelwijn schreef op 17 november 2016 @ 13:00:

Gave reis zeg! Wel een klus om uit te zoeken denk ik? Jouw kinderen zijn wat ouder dan die van mij, voor die van mij zou dit teveel zijn, maar ik onthoud 'm wel. Altijd leuk om de reisplannen van anderen te lezen.



Ze zijn 7 en 9. Heb wel bewust ook een aantal keren wat langer op 1 plek gekozen. En regelmatig tijd om heerlijk te relaxen aan zee/ aan het zwembad.

Enige waar ik echt tegenop zie nu is de transfer van Singapore naar Johor Bahru, maargoed, dat moet maar even.
Ik dacht dat ze ouder waren, maar dat valt wel mee. Groot gelijk dat je af en toe gaat relaxen. Het blijft vakantie tenslotte!
quote:bubbelwijn schreef op 17 november 2016 @ 13:45:

Ik dacht dat ze ouder waren, maar dat valt wel mee. Groot gelijk dat je af en toe gaat relaxen. Het blijft vakantie tenslotte!Is voor hen de eerste keer, zo'n verre reis, dus het is afwachten hoe het zal gaan, maar we hebben er alle vertrouwen in. We hebben ook heel bewust samen met hen de bestemming gekozen, ze weten al wat we allemaal gaan doen en zijn betrokken bij de voorbereidingen. Hoop dat dat straks scheelt. Voor jongste zoon zit er legoland bij, oudste zoon kan zijn hart ophalen in het aquarium van KL en zo zorgen we dat er voor ieder wat wils is. Momenteel verheugen ze zich nog het meest op Borneo maar eigenlijk hebben ze overal zin in.
Hebben vanavond een taxi geregeld van Singapore Changi Airport naar hotel in Johor Bahru. Kost wat, maar hebben echt geen zin in gedoe. Dit is de snelste optie met het minste gedoe. Bussen naar Johor vertrekken namelijk niet vanaf het vliegveld maar vanaf Queen street. Lijkt me na een lange reis met de kinderen iets teveel van het goede.
Iemand ervaring met new cocohut op de Perhentians?

Ik wilde Coral View boeken maar ik kom niet (meer) met ze in contact. Per 1 december zou je kunnen boeken maar sinds 1 december reageren ze niet op mails. Heb ook geprobeerd te bellen, geen contact.

In oktober mailden ze heel snel terug toen ik een vraag had en ze zeiden toen dat per 1 december geboekt kon worden voor zomer 2017.

Nu dus aan het kijken naar een andere accommodatie; aangezien we in het hoogseizen gaan en echt een huisje op het strand willen, wil ik het gewoon vastgelegd hebben. Cocohut ziet er wel aardig uit geloof ik. Dus ben benieuwd of iemand er geweest is.
Het tijdschrift Reiz& van de Anwb heeft deze maand een heel item over Maleisie. Misschien leuk als je nog een cadeautje nodig hebt.



Het item over Cananda wat trouwens ook heel mooi....Kwijl.
quote:bloesem1977 schreef op 17 november 2016 @ 10:41:

[...]





We vliegen met Britisch Airways via Londen naar Singapore (in de A380 en dat vindt zoon echt fantastisch)

Direct na aankomst in Singapore reizen we door naar Johor Bahru in Maleisie. Ik moet nog uitzoeken hoe die transfer het handigst gaat (ivm grens)



We blijven 3 nachten in Johor Bahru, zijn daar 2 dagen: 1 dag voor Legoland en 1 dag voor het waterpark.

Dan vliegen we van Johor Bahru naar Kuching. We blijven 6 nachten op Borneo, in het Permai Rainforest Resort. In deze tijd gaan we 2 dagen naar Bako (inclusief 1 nacht in Bako), naar de Oerang Oetang opvang en verder nog wat excursies vanuit het resort (dolfijnen spotten, mooie jungletrails maken)



Daarna vliegen we van Kuching naar Kuala Lumpur waar we even 4 nachten in wat meer luxe zullen verkeren (hotel The Face Suites) Hier hebben we een mooi hotel met wasmachine op de kamer en een zwembad op het dak met uitzicht op de Petronas Towers. In KL gaan we naar het aquarium, de torens, het winkelcentrum met achtbaan etc en we gaan 1 hele dag vrijwilligerswerk doen bij de olifantenopvang Kuala Gandah. Dit is ook al geregeld. Verder kijken we nog wat we in of vanuit KL doen. Dagje Malakka is een optie, maar misschien zijn we ook wel gewoon even toe aan een beetje struinen door de stad en lekker relaxen aan het zwembad.



Vanuit KL gaan we naar de Cameron Highlands. Hier zijn we 2 nachten.

Vanuit de Cameron Highlands naar de Perhentians voor 4 nachten.

En dan vanuit Kota Bahru een vlucht naar Singapore. In Singapore blijven we dan nog 1 nacht; we hebben dan 1 hele dag om Singapore te bezoeken (onze vlucht terug naar Londen gaat pas tegen middernacht)



We hebben er erg veel zin in. Meeste hotels zijn geboekt (kan wel overal nog gratis annuleren, dus ben nog wel verder aan het kijken)

Vervoer van CH naar Kota Bahru moet ik nog bekijken want dat is een lange zit en je moet natuurlijk op tijd bij de boot zijn.Ga je met de 'elephant man'?
o leuk, dank voor de tip!
quote:zecora schreef op 08 december 2016 @ 20:07:

[...]



Ga je met de 'elephant man'?Ja klopt, met Zali. Jullie ook met hem meegeweest?
quote:bloesem1977 schreef op 08 december 2016 @ 20:08:

[...]





Ja klopt, met Zali. Jullie ook met hem meegeweest?

Yep.

Volgens mij het hele andere forum (schrijf jij ook volgens mij toch?)
quote:zecora schreef op 08 december 2016 @ 20:10:

[...]



Yep.

Volgens mij het hele andere forum (schrijf jij ook volgens mij toch?)Klopt :-)
Alle reacties Link kopieren
Bloesem, dat hotel in Kuala Lumpur is dat toevallig Regalia? Dat is namelijk echt een geweldig hotel met een super fijn en mooi zwembad!



Ik vond Maleisië leuk en ik wil zo graag weer reizen! Volgend jaar alleen geen Maleisië voor ons, maar China. Iets compleet anders :p
I haven't been everywhere, but it's on my list
Alle reacties Link kopieren
New Cocohut is (van buiten) erg mooi, maar zit (in mijn ogen) op een wat minder mooi en drukker strand. Voordeel van niet bereikbaar zijn (van Coral View) is dat niemand ze dus kan bereiken en er dus wellicht nog plek is in augustus.
quote:Karbonkel95 schreef op 09 december 2016 @ 15:30:

Bloesem, dat hotel in Kuala Lumpur is dat toevallig Regalia? Dat is namelijk echt een geweldig hotel met een super fijn en mooi zwembad!



Ik vond Maleisië leuk en ik wil zo graag weer reizen! Volgend jaar alleen geen Maleisië voor ons, maar China. Iets compleet anders :pNee, the face suites. Ziet er erg mooi uit
quote:mayou schreef op 09 december 2016 @ 15:34:

New Cocohut is (van buiten) erg mooi, maar zit (in mijn ogen) op een wat minder mooi en drukker strand. Voordeel van niet bereikbaar zijn (van Coral View) is dat niemand ze dus kan bereiken en er dus wellicht nog plek is in augustus.



Ik heb juist gelezen dat het een veel minder druk strand is dan Tuna Bay en Coral View. Misschien ook periode afhankelijk?

We zien wel. Sowieso gaan we met de watertaxi ook naar andere stranden. Wachten op Coral View durf ik niet. Abdul is bijvoorbeeld al vol en we willen echt een huisje op het strand....
Alle reacties Link kopieren
Het is hetzelfde strand als Tuna Bay, alleen een stuk verderop. En het is daar wat drukker dan bij CV omdat er meer resorts zijn op één strand (maar drukker is daar nog steeds niet druk hoor!). Jammer dat je ze niet kunt bereiken. Heb je Perhentian Island Resort al geprobeerd? Op Agoda te zien zijn daar ook nog chalets.
quote:mayou schreef op 10 december 2016 @ 00:42:

Het is hetzelfde strand als Tuna Bay, alleen een stuk verderop. En het is daar wat drukker dan bij CV omdat er meer resorts zijn op één strand (maar drukker is daar nog steeds niet druk hoor!). Jammer dat je ze niet kunt bereiken. Heb je Perhentian Island Resort al geprobeerd? Op Agoda te zien zijn daar ook nog chalets.



Naar aanleiding van een verhaal op een ander forum nogmaals Coral View gemaild; nu wel meteen reactie met excuses vanwege de late reactie. Maar helaas, nu zitten ze al vol. Alleen nog de executive sea view bungalows (aan 2 zijden zeezicht) zijn er nog, maar die zijn ook fors duurder (550 ringgit per nacht)

Heb een hele slechte recensie gelezen over die executieve seaview dus twijfel zo enorm.... Over een paar dagen moet de aanbetaling bij cocohut binnen zijn, heb dus nog een paar dagen de tijd. Maar 550 ringgit, is het dat waard? Is het echt zoveel mooier dan Cocohut?

Daarnaast blijf ik het een vreemde gang van zaken vinden dat het nu ineens vol is. In oktober kon ik nog niet boeken , kreeg toen mail dat ik 1 december terug moest mailen. Doe ik dat vervolgens hoor ik 10 dagen niks en nu ineens vol...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee want ken Cocohuts niet van binnen en de executive bungalows van CV ken ik alleen van buiten. Wat voor slechte verhalen heb heb je gelezen dan? Ach joh het maakt toch ook geen bal uit. Het strand voor Cocohuts is ook mooi en je loopt zo naar CV en PIR om daar mooi te snorkelen, boek je daar toch lekker een bungalow als dar goed voelt. (Het strand van coco/tuna etc heeft meer bedjes!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven