Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.



We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!



Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!



NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sneeuwwitje, afgelopen week was niet om naar huis te schrijven. Hormonaal! Echt verschrikkelijk. Gisteren ook nog slecht nieuws gehad, geen zin om te koken en geen zin om te sporten. Komt volgende week wel weer. Ik ben wel zo dapper geweest om op de weegschaal te gaan, ondanks de patat van gisteravond. (Ik had jouw trap nog in gedachten ) Het viel me mee. Ik zit nog in de 68. 68,8 was het vanmorgen. Hoe gaat het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Haha, heel goed dat je die trap nog voelt



Hier wel gesport, maar heb last van m'n knie. Dus dit weekend even rust. Qua eten heb ik eigenlijk zin om tot 1 januari even struisvogel te spelen en er dan weer voor te gaan...
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha, het is ook moeilijk met alle festiviteiten.

Maar ik ga het toch proberen. Begin januari ga ik namelijk bijna 3 weken naar het zuidelijk halfrond voor een trouwerij. Dan zou het toch wel fijn zijn als ik zonder gêne de zomerjurkjes kan dragen. Dat is een redelijke motivatie
Alle reacties Link kopieren
Ooooo, dat is leuk én een hele goede stok achter de deur.

Ik heb me net toch bedacht, ga m'n boek van Mieke Kosters er morgen weer bijpakken en goed nadenken over alles!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel zeggen dat sinds ik op gewicht ben, ik in het weekend wat losser ben. Door de weeks schrijf ik alles dan weer op en beweeg ik meer.
Alle reacties Link kopieren
HVM hoe is je week gegaan?

Hier best goed eigenlijk, heb me herpakt, heerlijk gesport deze week. Dit weekend wel veel eetdingen gepland met familie. Even kijken wat de schade is na dit weekend dus...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sneeuwwitje,

Hier een knetterdrukke week gehad. Niet kunnen sporten door allerlei afspraken. Ik heb wel op mijn voeding gelet en gelukkig gaf de weegschaal vanmorgen 68,2 aan.

Komende week hopelijk weer sporten. Fijn om te horen dat het bij jou ook goed gaat!

Ik merk bij mezelf dat ik echt moet zoeken naar een balans nu ik op gewicht ben. Dat vind ik nog best moeilijk. Hoeveel moet ik eten om op gewicht te blijven met de activiteiten die ik nu doe? Het is een puzzel. In de weekenden schrijf ik niks meer op en mag ik van mezelf ook wat lekkers. Door de weeks schrijf ik alles nog steeds op. Ben toch bang om uit de bocht te vlieegen als ik niks meer op schrijf. Alleen kan dat ook niet eeuwig duren. .....Hmmm. ....Nouja. ..voorlopig doen we het er maar even mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sneeuwwitje,



Hoe gaat het bij jou? Hier qua gewicht een beetje minder. Vanmorgen woog ik 68,9 , dat betekent toch oppassen. Ik was natuurlijk een weekend bij mijn moeder . Bovendien was er woensdag een sinterklaasviering. En als die banketletter zo lekker in stukjes voor je neus staat. .....

Heb de helft van de week gesport. 2e keer overgeslagen, want met de Sinterklaasviering heeft de jongste op mijn arm op-en-neer zitten wippen van enthousiasme. En nu is mijn schouder weer aan gort
Alle reacties Link kopieren
Ugh, december is geen goede maand voor mij. Ga nog wel proberen om het te redden, gisteren alle pepernoten enzo weggedaan...

Balen van je schouder, hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
He Sneeuwwitje,



Nee hier ook niet al te best. Heb hier ook nog een paar zieke kinderen momenteel. Ik doe mijn uiterste best om de andere helft van het gezin niet ziek te laten worden. ..pffff. Dat is veel werk. Dan heb ik tussendoor zo'n trek af en toe. En je wil niet weten wat voor snoep de kinderen gekregen hebben bij het Sint feest op het werk. Nu heb ik getracht zoveel mogelijk gisteren te serveren, maar er is nog veel over. Ik geef de kinderen nu op de normale snoeptijden wat sintsnoep, en hoop dat ik er zelf intussen van af kan blijven. En dan heb ik zelf nog de nodige letters gekregen Wat moet ik daar nou mee?



Mijn schouder is trouwens nog steeds aan gort. Maar ik ga wel weer sporten deze week. Ik vind niks doen ook niet fijn.



Wel goed van je om alle pepernoten weg te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het kort; flinke ziekenboeg hier

Uitje van morgen gaat ook niet door en zelf voel ik me ook verrot. En moeders kunnen niet ziek zijn!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel beterschap!!! Rustig aan doen en snel weer opknappen.



Hier gaat het oké, probeer het een beetje binnen de perken te houden deze decembermaand...
Alle reacties Link kopieren
Hey Sneeuwwitje,



Hoe gaat het bij jou? Hopelijk ben je nog niet aangestoken door de griepepidemie. Hier gaat het redelijk. Mijn schouder is nog steeds niet heel, en ik kon daardoor niet sporten deze week. Heb nu gelukkig wel medicijnen gekregen. Dat scheelt een hoop. Heb deze week niet echt op de calorieën gelet, dat lukte me op een gegeven moment echt niet meer. Het gewicht is dan ook niet echt geweldig , maar gelukkig ook niet dramatisch. Wel iets om in de gaten te houden. De weegschaal gaf vanmorgen 69,3 aan.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het wel oke, probeer me een beetje in te houden met alle kerstkransjes enzo Sporten gaat helaas niet zo lekker, heb heel erg last van m'n knie. Al een tijdje en het gaat niet weg. Denk dat ik in het nieuwe jaar maar eens naar een fysiotherapeut moet.

Balen dat je nog niet kan sporten, hopelijk helpen de medicijnen snel.



Succes met de ziekenboeg!
Alle reacties Link kopieren
He Dank je wel. De ziekenboeg is hier gelukkig weer aan de beterende hand. Twee van de drie zijn weer naar school. Volgende week hopelijk allemaal. Ik heb ook moeite met de kerstkransjes .Gisteren met boodschappen doen er heel snel voorbij gelopen. En toen lagen er bij de kassa nog van die overgebleven afgeprijsde marsepeinrepen .

Nog net terug kunnen leggen



Balen dat jij ook niet kan sporten. Hopelijk gaat het met jouw knie ook gauw beter!
Alle reacties Link kopieren
De beste wensen voor 2017!! Hoe gaat het? Ik ben de draad weer een beetje aan het oppakken. Gelukkig is alle kerstsnaai op

Heb helaas nog wel last van m'n knie met het hardlopen, echt zo balen. Binnenkort toch maar eens de fysiotherapeut bellen voor een afspraak denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sneeuwwitje,



Hier gaat het niet goed. Ik heb met de kerst in het ziekenhuis gelegen. Want mijn schouderblessure blijkt een nekhernia te zijn. Ik wacht nu af wanneer ik geopereerd ga worden. Voordeel; Alle kerstsnaai en de diners zijn aan mij voorbij gegaan. Nadeel; Ik kan niet sporten. Ik mis dat heel erg. Leef op halve kracht met de hele dag pijn. Heb een enorme hoeveelheid pijnstillers meegekregen uit het ziekenhuis. Ik vind het erg moeilijk dat het nu kerstvakantie is, want met die drie prachtige kinderen van mij krijg ik geen rust, en dat heb ik wel nodig. Ik kijk dan ook heel erg uit naar maandag. Dan heb ik een paar weken de tijd voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat is echt niet goed inderdaad. Wat super balen en dan ook nog met kerst in het ziekenhuis. Echt naar voor jou, en natuurlijk voor je gezin.

Heel veel sterkte en succes ermee. Ik hoop dat je snel geopereerd kan worden!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sneeuwwitje, hoe gaat het bij jou? Heb je de feestdagen overleefd?

Ik ben inmiddels weer terug van vakantie en ik denk een paar kilo aangekomen

Ik heb vanmorgen het schrift er maar weer bij gepakt. Ik kan nog steeds niet sporten helaas. Kijken of ik morgen op de weegschaal durf
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het redelijk. Sinds deze week de boel ook weer opgepakt en probeer alles een beetje bij te houden.

Hoe gaat het met je schouder? Heb je al meer duidelijkheid?
Alle reacties Link kopieren
Over mijn schouder.....Tja, ik moet geopereerd worden. De vraag is wanneer. Kan niet zeggen dat ik er naar uit kijk ( dikke jaap in mijn hals )

Aan de andere kant ben ik hopelijk wel van de pijn verlost en misschien kan ik dan ook weer sporten. Ik mis dat echt heel erg. Maar om eerlijk te zijn, ik schijt alle kleuren van angst. Vind operaties echt doodeng. Vooral in die omgeving. Heb laatst opgezocht wat zo'n operatie inhoudt, tja.....dat moet je NIET doen.

Nouja anyway, ik hoop er voor de zomer toch een beetje leuk bij te lopen, dus toch maar een beetje op het eten letten en hopelijk straks weer sporten. En dan maar sjaaltjes draperen ofzo
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, vanmorgen toch lef gehad en op de weegschaal gestaan. Ja, het is teveel, maar gelukkig niet zoveel als ik gevreesd had. Het valt te overzien. 70,8 gaf de weegschaal vanmorgen aan.

Nu heb ik tenminste weer een richtlijn.

Succes bij jou!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je op de weegschaal bent gaan staan! Het valt te overzien en je weet weer waar je aan toe bent.

Ik ben eindelijk weer onder de 70. Kerstkilo's zijn er af, nu de rest nog
Alle reacties Link kopieren
Hé wat goed van je! Hoe gaat het nu met je knie? Al wat beter?

Vanmorgen boodschappen gedaan, tja, dat is niet echt fijn met een hernia

Had zo'n zin om een groot stuk chocolade te kopen voor mezelf

Maar ik heb het niet gedaan. Schop onder mijn hol

Ik ga mijn leukste, meest charmante jurkje voor de zomer aan de kast hangen! Dan weet ik waar ik de chocolade voor laat staan
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goede motivatie inderdaad, echt iets om naar toe te werken! Met m'n knie gaat het gelukkig een stuk beter. Voel 'm af en toe nog wel, dus zorg echt dat ik goed m'n rust pak tussen de trainingen.



Ik heb nu een nieuwe app waar ik m'n voeding en activiteiten in bij kan houden. Geeft een mooi overzicht. Zie ook meteen waar het mis gaat -> in het weekend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven