Ervaringen gezocht wat je met een smart tv allemaal kan

18-11-2016 12:25 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,



wij hebben de mogelijkheid om onze oude tv te vervangen door een smart tv (kennis wil 'm voor een aardig prijsje -150 euri- aan ons verkopen. Wij hebben echter geen verstand van dit segment en internet brengt me ook niet veel verder. Ik lees veel over wat er kan, maar mijn specifieke vragen zie ik niet terug.



Is een smart tv eigenlijk hetzelfde als een scherm van je laptop, maar dan groot? Met andere woorden, kun je gewoon surfen op internet als je een draadloos toetsenbord aanschaft? En dan ook content afspelen? Ik heb bijv. een abo op RTL XL, waarbij je oude programma's kunt kijken. Ik zou dan ons tv abo op Ziggo willen stopzetten en alleen nog (glasvezel) internet afnemen. Kun je spelletjes erop spelen? Ik lees dat die op sommige tv's staan en dat je geen spelcomputer nodig hebt. Klopt dat?



Wat moet je met een usb stick? Ik lees dat sommige tv's extra mogelijkheden hebben met een usb stick, maar weet niet wat ik me erbij voor moet stellen.



Wat is het verschil tussen codi en een smart tv? Kunnen ze hetzelfde? En hebben jullie enig idee of ik mijn koptelefoon die op bluetooth werkt ook kan aansluiten op een smart tv?



Zomaar wat vragen, ik kan me voorstellen dat er nog meer komen.
Ik ken alleen chromecast en heb dat pas sinds van de week, dus weet niet of ik alle mogelijkheden al heb ontdekt. Maar dat is een klein apparaatje dat je via een hdmi ingang in je tv hangt. Dat hoeft dus geen smart tv te zijn. Vervolgens ga je op je tablet/telefoon/laptop en ga je iets kijken. Bijvoorbeeld via Youtube of Netflix ofzo. Je zegt dan dat je het op de tv wil afspelen en via wifi wordt het dan naar de chromecast gestuurd, zodat je het op tv kan zien.

Kostte 39 euro.



Je kan online even kijken welke apps worden onderrsteund. Heb intussen Spotify, Youtube en NPO gemist in elk geval al gebruikt en het werkt perfect.

RTL XL doet het alleen als je een apple apparaat in huis hebt en gebruikt om te verzenden, óf als je een Premium account hebt, las ik net na Googelen
Ik heb ook de Chromecast aan m'n tv, maar kan 'm meenemen naar de slaapkamer waar ik alleen een beeldscherm van de computer opgehangen heb. (Zonder HDMI, dus daarvoor een converter gekocht: http://m.miniinthebox.com ... utm_campaign=MITB20160116)

Echt i-de-aal!
Alle reacties Link kopieren
Kan je met chromecast internetten op het beeldscherm? Dus met een browser en een draadloos toetsenbord?
quote:aquarium schreef op 20 november 2016 @ 13:29:

Kan je met chromecast internetten op het beeldscherm? Dus met een browser en een draadloos toetsenbord?Dat niet. Maar als je de tv gewoon gebruikt als extra beeldscherm van je computer, Heb je hetzelfde effect. Gewoon een kabel tussen pc - tv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven