Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Toen de serveerster bij het opnemen van onze bestelling vroeg of we de carpaccio medium of doorbakken wilde stond ik wel even met mijn mond vol tanden.
Alle reacties Link kopieren




Die vind ik wel heel sterk idd
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
OMG wat erg, Marels!! Dat arme meisje zal dit voor altijd bijblijven!!



Ik was laatst bij een bank, na 20 minuten wachten was ik eindelijk aan de beurt bij de balie. Ik moest iets met een nieuwe pincode. Zegt de meneer aan de balie dat ik de klantenservice moest bellen. Ik dacht echt dat ik in de zeik genomen werd - wat is die beste man zelf dan? Maar hij meende het serieus. Ik heb een dag later de klantenservice gebeld. Ik moest naar het dichtstbijzijnde kantoor. Right. Ik ben naar de eerste de beste andere bank gegaan om daar een rekening te openen.
Ik hoor eigenlijk in het andere topic en heb ook een hele hoge tolerantie grens voor horeca/winkel personeel, maar dit is inderdaad erg grof! Heb overigens nog nooit meegemaakt dat je in een bioscoop ook nog eens voor het toilet moet betalen , is al duur zat.
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik waren uit eten. Ik was al een dag overtijd en ik wilde graag voor een laatste keer uit eten met hem voordat de baby kwam. Needless to say dat ik met een flinke toeter aan tafel zat.



Serveerster kwam om drinken op te nemen. Ik bestelde een bitter lemon, en blijkbaar zei ik dat onverstaanbaar want ze keek me schaapachtig aan en vroeg: ' een witte wijn?'.
Ik doe even een TVP uit vermaakdoeleinden.
quote:luiwammes schreef op 20 november 2016 @ 17:15:

OMG wat erg, Marels!! Dat arme meisje zal dit voor altijd bijblijven!!

Inderdaad, wat een gruwelijk trauma! Iets ergers bestaat gewoon niet!
Alle reacties Link kopieren
Marels, kon jij haar die 40 cent niet voorschieten?
quote:aliva schreef op 20 november 2016 @ 17:20:

Marels, kon jij haar die 40 cent niet voorschieten?Met rente toch wel?
Alle reacties Link kopieren
Dat van die bank is ook wel een knap staaltje zeg...



Overigens heb ik uiteraard die 40 cent voor dat meisje betaald zodat ze kon gaan plassen hoor, maar ik stond echt met mijn mond vol tanden dat die toiletjuffrouw serieus een klein kind dat moet plassen de toegang tot het toilet ontzegt...

Sneue toestand.



Heb er overigens nog eentje.

Man en ik gingen een patatje eten en ik zei dat ik van iemand gehoord had dat dat Kwalitaria wat je tegenwoordig veel zag wel aardig was. Daar aangekomen bestel ik een klein patatje met een portie saté. (kosten 6 euro zoveel)

Komt mijn eten, enooooorm bord met patat en een berg saté waar ik een week van kan eten (maagverkleining gehad dus ik kan niet zoveel eten). Ik geef aan dat ik dit niet besteld heb, komt de manager (??) aangedrenteld om te zeggen dat ze in het "restaurant-gedeelte" (tis een snackbar met een paar stoeltjes) enkel een volledige schotel serveren. (kosten; 12 euro, dubbele van mijn bestelling dus)

Tja, prima, maar geef dat dan aan als ik bestel. Gaat mij namelijk niet om de kosten maar om het feit dat ik het zonde vind om weg te gooien.

Mevrouw vond het blijkbaar heel belachelijk dat ik er een punt van maakte. Want zo waren nu eenmaal de afspraken. Dat ik dat erg raar vond dat het niet bij bestelling aangegeven word lag aan mij.



Wat nou als ik van mijn laatste 7 euro daar frietjes kwam eten? En 12 euro niet kon betalen?

(dan was ik stom dat ik het uit gaf aan junkfood, maar je snapt mijn punt).

Was dus ook de laatste keer
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 20 november 2016 @ 17:20:

Marels, kon jij haar die 40 cent niet voorschieten?



Natuurlijk heb ik die 40 cent betaald en tegen het meisje gezegd dat ze maar moest gaan plassen

Leek me niet meer dan logisch gezien de rest van het verhaal. Dacht dat dat duidelijk was.



Zure visgleuf, die toiletjuf. Keek me nog giftig aan toen ik betaalde ook.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 20 november 2016 @ 17:23:

[...]





Natuurlijk heb ik die 40 cent betaald en tegen het meisje gezegd dat ze maar moest gaan plassen

Leek me niet meer dan logisch gezien de rest van het verhaal. Dacht dat dat duidelijk was.



Zure visgleuf, die toiletjuf. Keek me nog giftig aan toen ik betaalde ook.Is ook niet aardig om haar een zure visgleuf te noemen
quote:aliva schreef op 20 november 2016 @ 17:20:

Marels, kon jij haar die 40 cent niet voorschieten?Dit had ik gedaan. Tevens tvp.
Alle reacties Link kopieren
1

Het meisje van de broodjeszaak: "Heeft het gesmaakt?"

Wij: "Ja, het was heerlijk!"

Meisje: "Ja, ik moet het ook maar vragen hoor!" *omdraait*

Ik: "..."



2

Ik: "Pardon, ik zoek zo en zo een jas."

Verkoopster: "U bedoelt deze?"

Ik: "Ja, dat is m!"

Zij: "Die kunt u toch niet betalen!"

Ik: "..." *op weg naar een andere winkel waar ik de jas overigens vind en koop in alle winkelruiten checken of ik er compleet pauperino uitzie of zo*



3

Baliemedewerkster Rabobank bij de derde keer dat ze iets niet op orde hebben: "Ik kan het niet vinden in het systeem, kunt u de naam nog een keertje herhalen?"

Ik: "Ja hoor, het is Marietje van de Fl..."

Zij: *hand ophoudt in mijn gezicht* "JA IK HEB HET AL!"

Ik: "Ik zie er maar vanaf denk ik..." *thuis overstapt naar andere bank*
Belachelijk dat je bij een bioscoop ook nog moet betalen voor het toilet, maar wat sneu voor dat meisje.



De actie van de bank is ook erg, was ook naar een andere bank gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 20 november 2016 @ 17:13:

Toen de serveerster bij het opnemen van onze bestelling vroeg of we de carpaccio medium of doorbakken wilde stond ik wel even met mijn mond vol tanden.Ik heb ooit, op mijn tweede dag als serveerster, gevraagd of iemand ijs in zijn cognac wilde. De man kon er hartelijk om lachen, ik wist niets van sterke drank.
Noem me lief nu ik nog leef!
quote:aliva schreef op 20 november 2016 @ 17:20:

Marels, kon jij haar die 40 cent niet voorschieten?Voorschieten?? Wat dacht je van gewoon betalen??
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk betaal je die 40 cent dan gewoon.

Voorschieten zou wel apart zijn, dat ik dan gezegd had, nou meisje, ik zit in zaal 16 dus als je zo geld bij je moeder gehaald hebt kom je het daar maar brengen
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Sorry ordinaire tvp.
Onlangs kwam ik voor het eerst bij onze nieuwe friettent. Had zin in een vette hap. Maar mijn eetlust was snel verdwenen toen de ene medewerker in z'n hand hoestte en toen diezelfde hand gebruikte om een frikandel te pakken en de andere blijkbaar neusverkouden was, met zijn hand helemaal langs zijn neus streek en vervolgend broodjes opentrok om er hamburgers in te leggen.

Blijkbaar geen team dat hygiene hoog in het vaandel heeft staan.

Was voor mij gelijk einde verhaal daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit soort topics ook altijd leuk tijdverdrijf, weet alleen zelf nooit wat.

Zelf wel eens een geplakt briefje van 5 geweigerd, kon mijn klant niet waarderen en hij zou nooit meer komen, achteraf vernomen dat ik dat briefje gewoon had aan mogen nemen, maar nooit meer in de gelegenheid geweest de beste man mijn excuses aan te bieden.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
OMG Lotus77.... " die kunt u toch niet betalen" die heb ik ook een keer gehad!! Wat een trol was dat zeg. Was ook wel een dure winkel, maar dat grietje van 18 kan het zich zelf al helemaal niet veroorloven.
Actie bij de bakker: 4 oliebollen voor 2 euro 50. Helaas bleken er nog maar 2 te koop. Ik had veel zin in een oliebol dus ik nam deze twee. Prijs? 1,99! Volgens de dame had ik geen recht op de korting want ik kocht er geen 4. Nee, hè, hè omdat ik die mogelijkheid niet had. Uiteindelijk 1,25 betaald voor de 2 oliebollen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven