Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Toen ik hoogzwanger was en daardoor regelmatig heel plotseling en heel nodig moest plassen, was ik in een winkel waar ze zwangerschapskleding verkochten. Opeens was het weer zo ver en ik kon nog net naar de eerste verdieping strompelen om te vragen of ik van het toilet gebruik mocht maken.



Nee, zei het winkelmeisje van de tweede verdieping onverbiddelijk, alleen kinderen mochten gebruik maken van het toilet. Aan het feit dat er een bijna volgroeide baby op m'n blaas lag te stampen en ik de boel bijna liet lopen, had ze geen boodschap. Ik moest gewoon met m'n enorme toeter de winkel uit zien te strompelen om op zoek te gaan naar een caféetje. Belachelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Beaufort schreef op 20 november 2016 @ 17:31:

Onlangs kwam ik voor het eerst bij onze nieuwe friettent. Had zin in een vette hap. Maar mijn eetlust was snel verdwenen toen de ene medewerker in z'n hand hoestte en toen diezelfde hand gebruikte om een frikandel te pakken en de andere blijkbaar neusverkouden was, met zijn hand helemaal langs zijn neus streek en vervolgend broodjes opentrok om er hamburgers in te leggen.

Blijkbaar geen team dat hygiene hoog in het vaandel heeft staan.

Was voor mij gelijk einde verhaal daar.



IIIIEEEEEEEEEUUUWWWWW!!

Nou heb ik geen smetvrees en ben ik een redelijke smeerpijp geloof ik, maar dit zou ik toch ook niet kunnen hebben...
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Beaufort schreef op 20 november 2016 @ 17:31:

Onlangs kwam ik voor het eerst bij onze nieuwe friettent. Had zin in een vette hap. Maar mijn eetlust was snel verdwenen toen de ene medewerker in z'n hand hoestte en toen diezelfde hand gebruikte om een frikandel te pakken en de andere blijkbaar neusverkouden was, met zijn hand helemaal langs zijn neus streek en vervolgend broodjes opentrok om er hamburgers in te leggen.

Blijkbaar geen team dat hygiene hoog in het vaandel heeft staan.

Was voor mij gelijk einde verhaal daar.Ik heb een keer een soortgelijke ervaring bij een snackbar gehad en direct de (toen nog) keuringsdienst van waren getipt. De snackbar heeft controle gehad en was niet veel later voorgoed gesloten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had 'm al eens op geschreven maar dat is al weer een tijd geleden en het blijft leuk.

Met een vriendin eten bij chico's chica's bij het leidseplein. Wij bestellen cola light en ik met een borrel. Komt ze met 2 bekers terug maar geen borrel er in. Eh nee zo was het niet de bedoeling , ik wil graag een mixje. Komt ze terug met een twee bekers/mokken met ...rode wijn. Vriendin en ik keken elkaar aan en begonnen nogal te grinniken. Eh néé De volgende poging zette ze de glazen zo hard en boos neer dat er een enorme guts overheen ging.



Denk niet dat ze er lang heeft gewerkt.
De slager bij de Jumbo die, toen we vlees wat overdatum was terug naar de winkel brachten, zei: 'o maar dat kan je nog best eten hoor'.



Ja prima, maar jij moet het niet verkopen als het overdatum is mafklapper.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg in een restaurant een glas wijn met een vlieg erin.

Ober pakt het glas, draait zich om, vist de vlieg eruit met zijn vinger, draait zich terug en zet het glas weer neer.



Ik was daar als Mystery Guest, dat was het slechtste rapportcijfer dat ik ooit gegeven heb.



Goeie tweede was de autoverkoper die me steeds 'mevrouwtje' noemde en antwoordde op mijn vraag welke motortypen geleverd konden worden dat in elk model evenveel tassen pasten...
Alle reacties Link kopieren
Ik had een keer een lange, blonde haar in mijn pizza toen ik uit eten ging.

Zelf was ik toen nog brunette, en haar in een knot, dus hij kon niet van mij zijn.

Ik meldde dit bij de serveerster en kreeg als reactie:

"Ja kan gebeuren hoor."

En ze liep zo weer weg. Zonder iets met de pizza te doen of excuses te maken.

Later wel manager erbij gehaald en nieuwe pizza gekregen, maar dit vond ik zo apart. Zo reageer je toch niet.



Ook een keertje toen ik zelf in een ijssalon werkte.

Mijn leidinggevende (iets ouder meisje, met leidinggevende taak) werd aangesproken door een klant dat er rare klontjes in het ijs zaten. Het was sorbetijs en dat kan gebeuren als het te zacht is geworden en dan weer bevriest.

Leidinggevende kijkt naar het bolletje ijs, er zit duidelijk een dikke klont in het ijs, pakt een lepeltje en schept de klont er af. Geeft vervolgens het ijsje terug. Ik stond met open mond er naar te kijken. Dan bied je de klant toch een heel nieuw bolletje aan van een andere smaak!

Klant werd trouwens ook heel boos en heeft het ijsje weggegooid. Leidinggevende vond dat zij niks verkeerd had gedaan.

Toen ik er nog wat van zei tegen haar werd ik afgesnauwd... en het was mijn 2e shift daar. Lekker begin had ik haha.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Laatst voor het eerst bij de Bagels & Beans gegeten met een vriendin van mij. Zij was er al vaker geweest.

Wat drinken besteld en ondertussen verder kijken wat wij wilden hebben. Toen onze bagels gebracht werden had vriendin haar drinken al op. Werd niet gevraagd of ze nog iets anders wilde hebben.



Nadat we onze bagels ophadden en ik ook mijn drankje allang hebben we nog 20+ minuten gewacht tot er gevraagd of we nog iets anders wilden hebben. Toen waren we er wel klaar mee en zijn we ergens anders nog een drankje gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik, halverwege twintig, verbaas me er over hoeveel jonger sommige mensen me schatten en hoeveel brutaler medewerkers dan kunnen worden.



Geen winkel of instantie, maar ik werk sinds een jaar op een middelbare school als docent en in de kantine is een speciale koffieautomaat voor personeel. Toen ik in mijn eerste week koffie ging halen kwam er razendsnel een conciërge aan en sloeg de beker uit mijn handen. "Wat zijn wij aan het doen, meisje!?" Zo in de volle kantine. Ik schrok enorm, maar kon gek genoeg heel kalm antwoorden dat ik personeel ben. Man kreeg een rode kop en droop af.



Als leerlingen koffie of thee willen kopen, moeten ze op de automaat aangeven of ze er melk en suiker in willen. Een leerling van me was een keer de suiker vergeten aan te vinken en ze vroeg of ze misschien uit het bakje van het personeel een zakje mocht pakken. Ik pakte het en gaf het aan haar en toen kreeg ik ook weer enorm op mijn kop van de conciërge. Want die suiker was NIET VOOR LEERLINGEN!!1!!1!
Alle reacties Link kopieren
O dat wc's niet gewoon gratis zijn als je al betaald hebt, dat vind ik sowieso stom.

Zelf liep ik eens in de stad met mijn toen nog 7 jarige die niet erg goed kon inschatten hoe lang ze nog zonder wc kon. We hadden net een terras gehad toen ze ineens heel er nodig moest. Dus ik het dichtstbijzijnde kroegje in. Het was nogal donker en ik nogal nachtblind dus ik keek kippig om me heen wat daar de procedure van het toiletgebruik was. Moest ik betalen of een consumptie nemen? Intussen stuurde ik dochter met zus al naar de wc. Toen begon die uitbater, die ik nog niet had opgemerkt. Ik wilde net vragen hoe of wat en toen me heel agressief uit begon te schelden omdat ik zomaar gebruik maakte van zijn toilet. Hij duwde zelfs mijn kinderen weg.

Kind schok zich rot en moest echt keihard huilen. Dus met een huilend kind en een vol terras werden we nog na gescholden door die man. En het erge was hij kreeg bijval van de mensen daar.

Vermoedelijk een stamkroeg met alleen vaste mensen..



En nog een;

Weer lekker met mijn kinderen aan het winkelen en even iets gegeten op een terras. Toen het op was wilde ik afrekenen. "ik kom zo bij u". Dat duurde 10 minuten, dus nog een keer gevraagd aan een collega, met hetzelfde antwoord. Weer niks. Dus ik naar de kassa. Die wilde me nog terugsturen "ik kom zo bij u". Nee ik wilde nu betalen! Dus betaald.

Oke betaald dus en weer naar het tafeltje gelopen om kinderen en spullen op te pikken. Toen we wegliepen werden we nog net niet door nummer 1 getackeld omdat die dacht dat we zomaar wegliepen. Uitgelegd dat we al betaald hadden. Maar dat moest ze navragen en we mochten beslist niet weg. Ja jemig we zaten al bijna een half uur te wachten. Dus ik liep toch door.

Nou dat was niet de bedoeling en als ik niet zou stoppen zou ze de politie inschakelen. Gelukkig greep collega 3 in door te zeggen dat ik al betaald had. Maar een sorry kon er niet af...
Alle reacties Link kopieren
quote:Hala schreef op 20 november 2016 @ 17:26:

[...]





Voorschieten?? Wat dacht je van gewoon betalen??Djeeses, rustig maar. Natuurlijk bedoel ik "betalen", slechte woordkeuze.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, gisteren, zelfde bioscoop.

Marels pakt bakje popcorn voor haar lieftallige echtgenoot.

Voorste bakje is half leeg dus duidelijk gebruikt door mensen die eens willen "proeven of de popcorn wel vers is". Enigszins begrijpelijk want niet voor het eerst dat je er taaie popcorn krijgt.



Ik pak het bakje popcorn wat net achter het half lege bakje staat.

Word er van achter de popcornbakjes naar me geroepen "u moet wel de voorste pakken hoor mevrouw".

Ik geef aan dat de voorste half leeg is "dan moet u maar een andere voorste pakken".

Ik ben door gelopen. Met mijn bakje popcorn van de tweede rij
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Gelukspopje schreef op 20 november 2016 @ 17:49:

O dat wc's niet gewoon gratis zijn als je al betaald hebt, dat vind ik sowieso stom.

Zelf liep ik eens in de stad met mijn toen nog 7 jarige die niet erg goed kon inschatten hoe lang ze nog zonder wc kon. We hadden net een terras gehad toen ze ineens heel er nodig moest. Dus ik het dichtstbijzijnde kroegje in. Het was nogal donker en ik nogal nachtblind dus ik keek kippig om me heen wat daar de procedure van het toiletgebruik was. Moest ik betalen of een consumptie nemen? Intussen stuurde ik dochter met zus al naar de wc. Toen begon die uitbater, die ik nog niet had opgemerkt. Ik wilde net vragen hoe of wat en toen me heel agressief uit begon te schelden omdat ik zomaar gebruik maakte van zijn toilet. Hij duwde zelfs mijn kinderen weg.

Kind schok zich rot en moest echt keihard huilen. Dus met een huilend kind en een vol terras werden we nog na gescholden door die man. En het erge was hij kreeg bijval van de mensen daar.

Vermoedelijk een stamkroeg met alleen vaste mensen..



En nog een;

Weer lekker met mijn kinderen aan het winkelen en even iets gegeten op een terras. Toen het op was wilde ik afrekenen. "ik kom zo bij u". Dat duurde 10 minuten, dus nog een keer gevraagd aan een collega, met hetzelfde antwoord. Weer niks. Dus ik naar de kassa. Die wilde me nog terugsturen "ik kom zo bij u". Nee ik wilde nu betalen! Dus betaald.

Oke betaald dus en weer naar het tafeltje gelopen om kinderen en spullen op te pikken. Toen we wegliepen werden we nog net niet door nummer 1 getackeld omdat die dacht dat we zomaar wegliepen. Uitgelegd dat we al betaald hadden. Maar dat moest ze navragen en we mochten beslist niet weg. Ja jemig we zaten al bijna een half uur te wachten. Dus ik liep toch door.

Nou dat was niet de bedoeling en als ik niet zou stoppen zou ze de politie inschakelen. Gelukkig greep collega 3 in door te zeggen dat ik al betaald had. Maar een sorry kon er niet af...Dat is op zich niet zo raar toch? Zullen vast mensen zijn die dat zeggen en niet betaald hebben. Ze had alleen wat vriendelijker mogen zijn.
Recent gebeurd. Ik bestelde bij een grand café frisdrank, en kreeg van de bediening een flesje en een glas. In het glas schonk ze een flinke laag frisdrank. Prima. Nadat ik later een slok had genomen, zag ik dat er een enorme barst in het glas zat. Ik maakte haar erop attent, waarop ze glimlachend het glas weghaalde, en later terugkwam met diezelfde laag cola maar dan overgegoten in een ander glas.
Alle reacties Link kopieren
Dat is allemaal idd niet erg netjes.

Ik houd van deze topics, heerlijk vind ik het te lezen wat jullie allemaal meemaken.



Mijn bijdrage, en tevens een tvp,

Van de week waren we in Disneyland Parijs.

In het studio's park wilden we even wat drinken. Het was half vijf, ik wilde een wijntje en man een biertje.



Nu kun je bijna nergens daar in de parken een wijntje bestellen, en natuurlijk is het allemaal schreeuwend duur, maar we hadden een tent gevonden, wij naar binnen, Hallo we willen wat drinken.

Nee sorry je moet ook eten bestellen.

Drinken kun je om de hoek.

Ja maar wij willen wijn bestellen en dat hebben ze daar niet.

Nou hier kun je alleen uit eten, niet alleen drinken....



Hm.

Dan maar niet. Toen naar Disney village in de bar gaan zitten, maar vind het wel erg jammer.



Hele leuke week verder gehad, maar wilde ook een verhaal bij mijn tvp zetten;)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik vind de taakverdeling van personeel op een terras soms ook zo raar.



"Mag ik wat bestellen?"

"Dat moet bij mijn collega, ik breng alleen bestellingen naar de tafel."



"Mag ik afrekenen?"

"Dat moet u even aan mijn collega vragen, ik neem alleen bestellingen op."



Gast, jij staat nu toch bij mijn tafel!? En dan weer tien minuten wachten tot de jongen aan wie je wel kunt betalen toevallig in de buurt is.
quote:Vikhui schreef op 20 november 2016 @ 17:57:

Oh ja, ik vind de taakverdeling van personeel op een terras soms ook zo raar.



"Mag ik wat bestellen?"

"Dat moet bij mijn collega, ik breng alleen bestellingen naar de tafel."



"Mag ik afrekenen?"

"Dat moet u even aan mijn collega vragen, ik neem alleen bestellingen op."



Gast, jij staat nu toch bij mijn tafel!? En dan weer tien minuten wachten tot de jongen aan wie je wel kunt betalen toevallig in de buurt is.Controletechnische functiescheiding om te voorkomen dat het personeel jat
quote:aliva schreef op 20 november 2016 @ 17:51:

[...]





Djeeses, rustig maar. Natuurlijk bedoel ik "betalen", slechte woordkeuze.Dit topic is ongeschikt voor "rustig maar". Marels klasgtopics zijn het leukst als je maximaal mee gaat in de hysterische weergaves van kleine onbenulligheden, echt, pret gegarandeerd
Ik zat ooit in een ver buitenland in een restaurant en bestelde en biertje. De serveerster zei tegen mij toen "het is 2 voor 1". Dus als echte Hollander zeg ik, "nou geef me er dan maar 2".

Bij het afrekenen moest ik 1,5 biertje betalen. Hele discussie aangegaan. Maar ik was blijkbaar mega dom om te denken dat "2 voor 1" betekent dat je de tweede gratis krijgt. "2 voor 1" betekende volgens dit personeel dat de tweede halve prijs is. Zelfs de erbij gehaalde manager vond dat ik dom was. Toen maar betaald maar men oh men, ik was echt woest (niet om die euro die ik extra moest betalen, maar om het principe natuurlijk ;) ).
Alle reacties Link kopieren
Nu nog een TVP maar ben hard aan het nadenken

Heb zelf in de horeca gewerkt dus ben vrij tolerant, maar heb vast nog wel een paar goede anekdotes op te graven
quote:Falathiel schreef op 20 november 2016 @ 17:47:

Laatst voor het eerst bij de Bagels & Beans gegeten met een vriendin van mij. Zij was er al vaker geweest.

Wat drinken besteld en ondertussen verder kijken wat wij wilden hebben. Toen onze bagels gebracht werden had vriendin haar drinken al op. Werd niet gevraagd of ze nog iets anders wilde hebben.



Nadat we onze bagels ophadden en ik ook mijn drankje allang hebben we nog 20+ minuten gewacht tot er gevraagd of we nog iets anders wilden hebben. Toen waren we er wel klaar mee en zijn we ergens anders nog een drankje gaan doen.Maar dat kan je toch ook gewoon zelf aangeven dat je nog wat drinken wil als ze je broodje komen brengen? Ik vind dit niet zo raar hoor.
quote:gizzmo-returns schreef op 20 november 2016 @ 18:06:

[...]





Maar dat kan je toch ook gewoon zelf aangeven dat je nog wat drinken wil als ze je broodje komen brengen? Ik vind dit niet zo raar hoor.verpest een leuk topic nu niet met redelijkheid
Alle reacties Link kopieren
quote:Vikhui schreef op 20 november 2016 @ 17:57:

Oh ja, ik vind de taakverdeling van personeel op een terras soms ook zo raar.



"Mag ik wat bestellen?"

"Dat moet bij mijn collega, ik breng alleen bestellingen naar de tafel."



"Mag ik afrekenen?"

"Dat moet u even aan mijn collega vragen, ik neem alleen bestellingen op."



Gast, jij staat nu toch bij mijn tafel!? En dan weer tien minuten wachten tot de jongen aan wie je wel kunt betalen toevallig in de buurt is.



Er hebben dan maar een paar medewerkers een portemonnee (om af te rekenen) en de mogelijkheid om direct een bon uit te draaien/na te kijken op hun terminal. Is de uitbater zijn schuld, de bediening bedenkt dat zelf niet.



quote:Nee, zei het winkelmeisje van de tweede verdieping onverbiddelijk, alleen kinderen mochten gebruik maken van het toilet. Aan het feit dat er een bijna volgroeide baby op m'n blaas lag te stampen en ik de boel bijna liet lopen, had ze geen boodschap. Ik moest gewoon met m'n enorme toeter de winkel uit zien te strompelen om op zoek te gaan naar een caféetje. Belachelijk!



In de winkel waar ik werkte kon dat ook niet ivm magazijn. Iedereen die achter de winkel wilde komen moest zich intekenen en moest daar met een reden zijn voor het bedrijf.

Daar werden ook weleens klanten boos over. Maar het mocht gewoon echt niet van bovenaf.
Alle reacties Link kopieren
Laatst ging ik een pakje trachitol kopen bij de kruidvat. Bij de kassa werd er om mijn ID gevraagd. Dit was nog nooit gebeurd dus ik vroeg verbaasd waarom ik mijn ID moest laten zien. Kreeg op arrogante toon van de jongeman van een jaar of 16 achter de kassa te horen dat er nu eenmaal geen medicijnen aan kinderen verkocht mochten worden dus dat hij best wel om mijn ID mocht vragen. Ik ben 23 Vond het best apart maar heb toch maar netjes mijn ID laten zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven