Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Ik vind het ongelofelijk dat personeel zegt 'Dat kunt u toch niet betalen', maar heb vaker gehoord dat dit gebeurt. Zelf niet meegemaakt maar ik kom dan ook niet in heul dure winkels
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 20 november 2016 @ 18:07:

[...]

verpest een leuk topic nu niet met redelijkheidIk moet me ook inhouden, maar ik gun eenieder zijn/haar hysterie
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 20 november 2016 @ 18:06:

[...]





Maar dat kan je toch ook gewoon zelf aangeven dat je nog wat drinken wil als ze je broodje komen brengen? Ik vind dit niet zo raar hoor.j



Als ze langs zouden komen of ik oogcontact kon maken. Moest voor het afrekenen ook naar de kassa toelopen en om aandacht vragen. Vond het erg lekker maar de service sloeg nergens op.
quote:Pinda-Kaas schreef op 20 november 2016 @ 18:10:

[...]





Ik moet me ook inhouden, maar ik gun eenieder zijn/haar hysterie
quote:Bugs_Bunny schreef op 20 november 2016 @ 18:07:

[...]

verpest een leuk topic nu niet met redelijkheid
quote:Vikhui schreef op 20 november 2016 @ 17:57:

Oh ja, ik vind de taakverdeling van personeel op een terras soms ook zo raar.

.



Het kan ook te maken hebben met de leeftijd van het personeel. Mijn overbuurmeisje van vijftien jaar mag in een restaurant alleen maar drankjes, etc. brengen maar nog geen bestellingen opnemen of afrekenen.

In de zomer zie je best vaak dat van die jonge jochies en meisjes nog onwennig de drankjes op het terras brengen. Dat kan al genoeg verantwoordelijkheid zijn, zeker als het enorm druk is!
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht een paar jaar geleden een horloge bij de V&D. Thuis gekomen ontdekte ik een plekje op de wijzerplaat, wat ik dus onmogelijk zelf gedaan kon hebben. Een paar dagen later teruggegaan naar de winkel, verhaal uitgelegd, maar ze wilden het horloge alleen opsturen voor reparatie want hij was al gedragen en had 'gebruikerssporen'. Toen ik vroeg om te laten zien waar die gebruikerssporen dan zaten kon de medewerkster ze ineens niet meer vinden. 'Maar ik heb ze wel gezien hoor' riep ze, waarop haar collega meteen riep, 'ja ik ook!' Zucht...... totaal geen klantvriendelijkheid.



Een paar dagen later opnieuw langsgegaan toen er iemand anders achter de balie stond, toen zonder problemen een nieuw horloge meegekregen.
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Ah wat een heerlijk topic. Ik klaag graag over de zeer belabberde service die ze in NL bieden in veel winkels/restaurants.

Staat overigens ook in de lonely planet, dat NL er bekend omstaat dat we zon onbeleefd personeel hebben in restaurants



On topic: twee weken terug waren wij in de stad met nichtje van 3. Nichtje kreeg een ongelukje waardoor ze helemaal vies was. Haar schoon gemaakt, ik vervolgens ook helemaal vieze handen. Toen liep ik de Rituals binnen (dichtstbijzijnde winkel). De verkoopster kwam meteen op me af dus ik vroeg haar vriendelijk; zou ik mijn handen mogen wassen? (ze hebben van die wasbakken om de zeepjes te proberen in de winkel).

Zegt ze doodleuk: 'We zijn geen handenwaswinkel, mevrouw.'

Ik was echt compleet van mn a propos. Heb haar toegebriest dat ik ook wel wist dat ze dat niet waren, WANT DIE BESTAAN NAMELIJK NIET



Zo ontzettend onvriendelijk, ik ga er nooit meer iets kopen.
Ook een ordinaire tvp
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of t helemaal passend In dit topic is.

Maar ik een tijdje geleden was ik op de euro mast en besloot ter plekke daar iets te gaan eten.

Ik zag een broodje gegrilde kip op het menu staan van welgeteld 7.50 euro.

Voor die prijs verwacht Ik dikke plakken kipfilet met een een of ander smakelijk sausje.

Tot mijn verbazing g kreeg ik een broodje voorgeschoteld met drie plakjes kipfilet, gewoon zoals je die bij de vleeswaren vind.

De serveerster wist er nog uit te brengen dat de kipfilet toch echt huis gegrild was????

Ik heb het broodje teruggestuurd en een kroket besteld.
quote:Vikhui schreef op 20 november 2016 @ 17:57:

Oh ja, ik vind de taakverdeling van personeel op een terras soms ook zo raar.



"Mag ik wat bestellen?"

"Dat moet bij mijn collega, ik breng alleen bestellingen naar de tafel."



"Mag ik afrekenen?"

"Dat moet u even aan mijn collega vragen, ik neem alleen bestellingen op."



Gast, jij staat nu toch bij mijn tafel!? En dan weer tien minuten wachten tot de jongen aan wie je wel kunt betalen toevallig in de buurt is.



Als je zelf in een restaurant hebt gewerkt, weet je dat dit heel handig is eigenlijk. Wij hadden bij drukke dagen bijvoorbeeld 2 mensen die met de portemonnee en handheld liepen. Ik stond altijd achter de bar en mocht daar ook niet weg, maar het kwam regelmatig voor dat er eten klaarstond en de buitendienst het de druk had om die borden weg te brengen (stelselmatig te weinig bekwaam personeel). Als ik dan naar buiten liep waren er ook vaak mensen die bij mij wilden afrekenen of wilden bestellen, maar dat kon dus niet. En die reden was heel simpel, ik stond achter de bar en maakte alle bonnetjes die binnenkwamen van de buitendienst, én hielp de mensen die aan de bar kwamen bestellen. Als ik dan ook nog eens bestellingen van buiten moet opnemen en zelf moet maken redt je dat allemaal niet.



Daarbij had ik ook geen handheld of portemonnee, dus afrekenen en bestellen als ik even naar buiten moet lopen kan sowieso niet
Alle reacties Link kopieren
quote:RosesAreRed schreef op 20 november 2016 @ 18:12:

[...]





Het kan ook te maken hebben met de leeftijd van het personeel. Mijn overbuurmeisje van vijftien jaar mag in een restaurant alleen maar drankjes, etc. brengen maar nog geen bestellingen opnemen of afrekenen.

In de zomer zie je best vaak dat van die jonge jochies en meisjes nog onwennig de drankjes op het terras brengen. Dat kan al genoeg verantwoordelijkheid zijn, zeker als het enorm druk is!



Die zijn juist zo schattig



Ook gehad trouwens toen ik eens een galajurk ging kopen. 500 euro in mijn zak voor een galajurk (want; de redenatie; je koopt zoiets één keer en doet er duizend jaar mee).

Winkel 1. Mevrouw laat mij de goedkoopste jurken zien. Ik wijs naar een andere jurk om te vragen of die er in mijn maat is. Antwoord; "jawel maar die is een stuk duurder". Aangegeven dat ik die toch graag wilde zien "nou, die is een heel stuk duurder hoor".



Ik ben maar vertrokken, zonder jurk.

Daarna naar een andere toko gegaan die galajurken verkocht, heel netjes geholpen en een mooie jurk gevonden (voor nog geen 200 euro zelfs), waarbij ze nog de moeite gedaan hebben om een lokale kleermaker te bellen die hem ter plekke korter voor me maakte zodat ik de dag erna op het gala knap verscheen.

Het kán dus wel.
668, the neighbour of the Beast
Ik heb niet echt een voorval maar meer twee algemene die ik raar vind:



1. In de kledingwinkel kleren gepast en dan sta je met die kleding bij de kassa om te betalen. Negen van de tien keer vraagt zo'n verkoopster dan: deze wordt het?

Vind ik echt een rare vraag. Alsof je dan zal zeggen: nee, het wordt toch iets anders.



2. Klaar met tanken bij de Shell. Sta je met je tankpasje klaar om te betalen, altijd weer de vraag: wilt u nog gebruik maken van onze aanbieding?

Het is altijd rotzooi (snoep, chocolade en koek). Echt belachelijk dat ze dat promoten en dan ook nog altijd eens extra aandringen. Ik vraag me dan ook altijd af of er echt mensen zijn die van plan waren niets te kopen hierdoor opeens bij de kassa besluiten dit wel te kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elisabethrose schreef op 20 november 2016 @ 18:14:

Ah wat een heerlijk topic. Ik klaag graag over de zeer belabberde service die ze in NL bieden in veel winkels/restaurants.

Staat overigens ook in de lonely planet, dat NL er bekend omstaat dat we zon onbeleefd personeel hebben in restaurants .



Is ook omdat wij nederlands zo gierig zijn hoor, maar goed



Ik ging een keer cadeautjes voor emand kopen bij de V&D, oa een badjas en sloffen. Stonden een paar dames achter de kassa die

1. allebei mij geen blik waardig keurden

2. de cadeautjes superlelijk en slecht inpakten

3. gedurende de gehele afrekenprocedure KEIHARD met elkaar aan het kankeren waren op hun leidinggevenden.



Ik kan een hoop hebben maar ten overstaande van een klant werkgerelateerde sores bespreken haalt echt het bloed onder mn nagels vandaan
Alle reacties Link kopieren
Verkapte tvp. Wat zitten hier erge bij zeg



Ik vind het zelf altijd gruwelijk irritant als een winkelmedewerker mij blijkbaar niet capabel genoeg vind mijn eigen kleding of maat te kiezen.



Ik kan me voorstellen dat ze het moeten vragen maar als ik dan aangeef zelf te kijken, dan blijven ze er tegenwoordig gewoon net iets te dichtbij naast staan. Waag je het vervolgens iets te lang te staren naar die ene jeans of schoenen dan krijg je ongevraagd uitgebreid advies en ondertussen word je maat al uitgezocht.



Zo was ik vorige week op zoek naar een jeans. Komt een winkelmedewerkster mij helpen. Moet ik eerst uitgebreid verklaren waarom ik 1 soort broeken niet wil. (Staat me niet, krijg mijn overdreven grote voeten niet door de pijpen en het is in mijn werk niet prettig). Vervolgens was haar conclusie dat ze maar 1 broek voor me had, dus die MOEST ik dan maar passen. (Terwijl ik al had gezien dat dat merk me eigenlijk nooit staat en ik hem te duur vond). Vervolgens maakt ze ook nog voor mij uit welke maat ik moest nemen, en drukt ze me een tweede broek in de handen die ik ook maar moest passen. Dus ik enigzins beduusd proberen. Blijkt dat ik idd een maat te klein had meegekregen (ik vroeg nog groter), dat de pasvorm niet goed was en de andere broek ook nog veel te lang. Dus ik zeg tegen diegene waarmee ik samen was dat de broek niet goed was (paste al amper dicht en veeeel te lang), word er gegild: 'ow ja ik denk je komt er wel even uit maar niet dus...' door die winkelmiep. Moet ik dan met de knoop open en gulp op half 7 aan haar demonstreren dat ik gelijk had en mijn eigen maat prima weet? Heb die broeken gauw terug gegeven en op internet besteld, gewoon de goede maat en pasvorm



Eerder een keer een bh aan het uitzoeken. Ik wist wat ik wilde want ik had dezelfde al, en wilde er 1 bij. Ben ik de goede maat aan het zoeken, komt er een vrouw die daar werkt aangelopen en die vraagt zonder blikken of blozen recht voor de raap: 'wat voor maat zoek je?' Nu maakt het mij niets uit dat ze mijn maat weet of helpt zoeken (desnoods achter in het magazijn) maar je kan toch ook vragen 'kunt u het vinden? Of kan ik u helpen zoeken?' Of iets in die trend...
quote:elisabethrose schreef op 20 november 2016 @ 18:14:

Ah wat een heerlijk topic. Ik klaag graag over de zeer belabberde service die ze in NL bieden in veel winkels/restaurants.

Staat overigens ook in de lonely planet, dat NL er bekend omstaat dat we zon onbeleefd personeel hebben in restaurants



On topic: twee weken terug waren wij in de stad met nichtje van 3. Nichtje kreeg een ongelukje waardoor ze helemaal vies was. Haar schoon gemaakt, ik vervolgens ook helemaal vieze handen. Toen liep ik de Rituals binnen (dichtstbijzijnde winkel). De verkoopster kwam meteen op me af dus ik vroeg haar vriendelijk; zou ik mijn handen mogen wassen? (ze hebben van die wasbakken om de zeepjes te proberen in de winkel).

Zegt ze doodleuk: 'We zijn geen handenwaswinkel, mevrouw.'

Ik was echt compleet van mn a propos. Heb haar toegebriest dat ik ook wel wist dat ze dat niet waren, WANT DIE BESTAAN NAMELIJK NIET



Zo ontzettend onvriendelijk, ik ga er nooit meer iets kopen.







Nou ik kan me best voorstellen dat ze daar geen poep in de wasbak willen.. of was het alleen urine? Dan vind ik dat alsnog niet echt een lekker idee trouwens, in een Rituals winkel
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 20 november 2016 @ 18:17:

[...]





Die zijn juist zo schattig



Ook gehad trouwens toen ik eens een galajurk ging kopen. 500 euro in mijn zak voor een galajurk (want; de redenatie; je koopt zoiets één keer en doet er duizend jaar mee).

Winkel 1. Mevrouw laat mij de goedkoopste jurken zien. Ik wijs naar een andere jurk om te vragen of die er in mijn maat is. Antwoord; "jawel maar die is een stuk duurder". Aangegeven dat ik die toch graag wilde zien "nou, die is een heel stuk duurder hoor".



Ik ben maar vertrokken, zonder jurk.

Daarna naar een andere toko gegaan die galajurken verkocht, heel netjes geholpen en een mooie jurk gevonden (voor nog geen 200 euro zelfs), waarbij ze nog de moeite gedaan hebben om een lokale kleermaker te bellen die hem ter plekke korter voor me maakte zodat ik de dag erna op het gala knap verscheen.

Het kán dus wel.Marels, welke winkel was dat? Die waar je netjes geholpen bent bedoel ik heb binnenkort ook een galajurk in grote maat nodig..of ik moet eerst naar die andere gaan, heb ik ook een verhaal voor dit topic
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:RosesAreRed schreef op 20 november 2016 @ 17:57:

Recent gebeurd. Ik bestelde bij een grand café frisdrank, en kreeg van de bediening een flesje en een glas. In het glas schonk ze een flinke laag frisdrank. Prima. Nadat ik later een slok had genomen, zag ik dat er een enorme barst in het glas zat. Ik maakte haar erop attent, waarop ze glimlachend het glas weghaalde, en later terugkwam met diezelfde laag cola maar dan overgegoten in een ander glas. Dat is toch niet zo raar? Een barst in je glas maakt niet dat de cola niet oké meer is. Fijn dat het glas is omgeruild voor het kapot gaat terwijl je drinkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 20 november 2016 @ 17:23:

[...]





Natuurlijk heb ik die 40 cent betaald en tegen het meisje gezegd dat ze maar moest gaan plassen

Leek me niet meer dan logisch gezien de rest van het verhaal. Dacht dat dat duidelijk was.



Zure visgleuf, die toiletjuf. Keek me nog giftig aan toen ik betaalde ook.



Hoezo zure visgleuf? Je moet de ouders de kost geven die zelfs onder de kleinste dingetjes proberen uit te komen. Waarschijnlijk had "zure visgleuf" dat gewoon vaker meegemaakt en was ze het gewoon zat. Wat is er nou makkelijker dan je kind gewoon even een muntje van 50 cent mee te geven als het moet gaan plassen?



Hier in de stadsbus mogen kinderen onder een bepaalde leeftijd gratis mee. Nou, ik zie echt wel eens moeders binnen komen met kinderen waaraan zelfs ik al kan zien dat ze geen 5 of 6 meer zijn, maar die ouders houden dan stijf en strak vol dat ze pas 4 of 5 zijn... om één buskaartje te vermijden...



Dus je moet die toiletjuf niet kwaad aankijken, maar die ouders die er een slaatje uit probeerden te slaan. En dáárvan werd het kind dus het slachtoffer, niet van die toiletjuf.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik was er net nog over bezig met man.



Ik moet altijd minstens 5 verkoopsters van mijn lijf meppen als ik ergens binnenstap.

En dan nog blijven ze terugkomen.



2 jaar geleden bij Hunkemoller er es letterlijk 7 wandelen gestuurd.

En toen ben ik gillend de winkel uitgerend.

Hunkemoller zal aan mij geen centen meer verdienen.



Als ik loop te shoppen wil ik rustig zelf kunnen rondkijken.

Niet om de vijf voet een verkoper of verkoopster van mijn lijf trekken.

Die dan nog es denkt dat ik haar bloesje of haar idee wel werkelijk "het einde" zal vinden.

Of die de boel al op de kassa legt (en denkt dat het verkocht is), nog voor ik het goed en wel bekeken, laat staan gepast heb.



Als ik hulp wil, zal ik die zelf wel vragen!

Laat mij anders gewoon shoppen, want vanaf het moment dat je je begint op te dringen, verdien je geen cent meer.
Het was een grote barst en geen idee of er niet al ergens een splinter was afgebroken. Zij dus ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:yajes schreef op 20 november 2016 @ 18:18:

Ik heb niet echt een voorval maar meer twee algemene die ik raar vind:



1. In de kledingwinkel kleren gepast en dan sta je met die kleding bij de kassa om te betalen. Negen van de tien keer vraagt zo'n verkoopster dan: deze wordt het?

Vind ik echt een rare vraag. Alsof je dan zal zeggen: nee, het wordt toch iets anders.



2. Klaar met tanken bij de Shell. Sta je met je tankpasje klaar om te betalen, altijd weer de vraag: wilt u nog gebruik maken van onze aanbieding?

Het is altijd rotzooi (snoep, chocolade en koek). Echt belachelijk dat ze dat promoten en dan ook nog altijd eens extra aandringen. Ik vraag me dan ook altijd af of er echt mensen zijn die van plan waren niets te kopen hierdoor opeens bij de kassa besluiten dit wel te kopen.



Doet me denken aan mijn vader die als iemand aan hem vraagt "Dat was het zo voor u?" standaard antwoord met "nee, dat IS het".

De vuile letterneuker
668, the neighbour of the Beast
quote:Vikhui schreef op 20 november 2016 @ 17:57:

Oh ja, ik vind de taakverdeling van personeel op een terras soms ook zo raar.



"Mag ik wat bestellen?"

"Dat moet bij mijn collega, ik breng alleen bestellingen naar de tafel."



"Mag ik afrekenen?"

"Dat moet u even aan mijn collega vragen, ik neem alleen bestellingen op."



Gast, jij staat nu toch bij mijn tafel!? En dan weer tien minuten wachten tot de jongen aan wie je wel kunt betalen toevallig in de buurt is.Ik heb ook bij een horecabedrijf gewerkt waar dit het geval was. Vond het zelf ook niet praktisch. Maar ik was niet van 'de bediening', dus ben wel eens gevraagd om bij te springen, maar dan krijg je geen portemonnee. O.a. met controle van waar het geld blijft en tellen later e.d. En ook collega's gehad die wel in de bediening werkte, maar ook geen geld mochten hanteren, omdat ze jatten.
Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioentje28 schreef op 20 november 2016 @ 18:22:

[...]





Marels, welke winkel was dat? Die waar je netjes geholpen bent bedoel ik heb binnenkort ook een galajurk in grote maat nodig..of ik moet eerst naar die andere gaan, heb ik ook een verhaal voor dit topic



Dat was bij Voila! damesmode in Rotterdam, maar ik dacht dat ze inmiddels niet meer specifiek in grote maten doen.

Welke maat heb je nodig? En echt gala of meer cocktail ofzo?

Dan kan ik met je mee denken
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven