libidoproblemen ssri

19-11-2016 22:51 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb sinds 10 maanden een relatie welke buiten ons seksleven prima verloopt.

Hij gebruikt antidepressiva en daarmee keldert zijn libido dusdanig.

Ik voel me hier onzeker over. Ligt het daadwerkelijk aan de antidepressiva of ligt deels het aan mij? Op internet lees ik dat het aantrekkelijkheidsgevoel naar de partner een rol kan spelen in het libido gevoel.

Ik vind het ook lastig om erover te praten. En ik snap dat het advies gaat worden praten.

Maar ik zou graag eerst ervaringen horen van anderen. Om zelf wat meer rationeler het gesprek aan te gaan.

We hebben het er wel eens over maar zeer gering.

Het staat me niet heel erg in de weg binnen de relatie maar het doet wel wat.

En bij mij speelt ook de angst 'geen vragen stellen als je de antwoorden niet wilt weten'. Want misschien ligt het daadwerkelijk aan mij.

Ik hoop op ervaringsdeskundige.
quote:rozadefloza schreef op 19 november 2016 @ 23:41:

Ik heb zelf ook het idee dat hij verder moet zoeken. huisarts is geen oplossing wanneer er zo makkelijk rond gestrooid wordt met dat soort medicatie. pammetjes, ssri, allemaal zonder psychiater.

Hij heeft zelf weinig vertrouwen in de psychiatrische/psychologische wereld. En daarnaast lijkt het ook een genetisch iets te zijn. Dus misschien dat alleen medicatie helpt voor hem ivm neurologische afwijking.Wat lastig, TO. Mijn ex slikte ook ik weet niet hoeveel pillen die zijn libido om zeep hielpen. Mijn ervaring is/was dat veel dokters en psychiaters seks als een bijzaak zien. De partner met het normale libido heeft meestal het nakijken. Ik hoop dat je er een weg in kunt vinden TO, want je weet dat je vriend er niets aan kan doen, maar voor jouw is het ook k*t.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sertraline geslikt en daarmee kon ik heel lang seks hebben. Toen de dosis later omhoog ging vanwege depressiviteit werkte het allemaal niet zo goed meer (seksuele dysfunctie stond in de bijsluiter). Hoor dit ook van anderen en het hangt vooral van de dosis af. Sertraline wordt bijvoorbeeld ook aan mannen voorgeschreven die te snel klaarkomen. Maargoed, dan zal de dosis niet zo hoog zijn vermoed ik.



De laatste jaren slik ik venlafaxine en daarmee merkte ik niet veel op seksueel vlak (al heb ik jaren geen seks gehad). Had wel soms periodes van enkele weken waarin ik geen enkele seksuele behoefte had. Sinds een week ben ik echter gehalveerd met de dosis en komen er wel weer seksuele gevoelens tevoorschijn die dus blijkbaar verdwenen waren.



Via therapie heb ik wel contact gehad met andere mannen die AD slikten en kan er geen één bedenken die geen bijwerkingen op seksueel vlak had. En eigenlijk allemaal met negatieve bijwerkingen (erektie problemen, niet klaarkomen, geen behoefte, etc).



Ga er dus maar vanuit dat het libido gezakt is vanwege de pillen.



Overigens heeft mijn psychiater destijds verteld dat ik als ik hinder zou hebben van de seksuele bijwerkingen ik dat aan kon geven omdat daar ook wat aan te doen is met pillen. Maargoed, ik had/heb geen relatie dus dit is nooit een punt geweest om op te lossen.
quote:loreley12 schreef op 20 november 2016 @ 21:33:Mijn ervaring is/was dat veel dokters en psychiaters seks als een bijzaak zien. De partner met het normale libido heeft meestal het nakijken.daar heb ik me ook wel eens over verbaasd. Misschien wel datgene dat een mens de meeste voldoening kan geven in het leven zonder dat er vervelende consequenties aan hangen, wordt zo goed als geelimineerd. Deze medicijnen worden meestal niet voor acute problemen voorgeschreven maar juist voor de wat langere termijn en dan in flinke doseringen (anders hebben ze namelijk nauwelijks tot geen effect). Bij erg veel mensen betekent dat in de praktijk de rest van hun leven. Het lot van hun seksleven en dus dat van hun partner is daarmee bezegeld. Heftig.
Alle reacties Link kopieren
misschien dat hij wellbutrin zou kunnen gebruiken, werkt op andere neurotransmitters (dopamine en noradrenaline). over het algemeen geen negatief effect op libido, kan zelfs libido verhogend werken bij sommigen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Zelf neem ik al 15 jaar ssri's . Voor mij had dat een positieve bijwerking omdat ik last had van te snel klaar te komen. Mijn sekslust blijft nu ook nog voldoende aanwezig maar het duurt nu veel langer om klaar te komen. Bij mijn vrouw die ook ssri's neemt is de seksdrive totaal verdwenen. Wij kunnen er mee leven omdat we elkaar begrijpen maar ik versta dat het moeilijk is in jouw situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven