App groep maken

22-11-2016 09:07 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben klassenouder in de klas van mijn zoontje. Nu heeft de meester aan mij gevraagd om voor een uitstapje een appgroep voor de hele klas aan te maken. Maar ik wil eigenlijk liever niet al die contacten in mijn adressenboek hebben, kan ik ook een appgroep aanmaken zonder eerst al die nummers in mijn eigen adressenboek te zetten? Ik heb een iPhone 5c.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je vragen of de meester de groep maakt?

En dat jij de informatie er in zet?
Lijkt me niet.



Maar je voelt er niks van hoor, dat iemand in je adresbestand zit. Is alleen nogal veel werk, afhankelijk van hoe groot de groep is. Heeft de leraar niet zelf alle contacten al? Want dan kan hij het beter doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat je wel kan doen is wel eerst alle contacten in je adresboek zetten, dan de groep aanmaken en ze dan weer verwijderen
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
Als de school al werkt met iets als DigiDuif kun je de telefoonnummers vlot aan je contacten toevoegen. Aparte groep van maken zodat je ze niet allemaal in je contactlijst hebt maar alleen als 'klas'.

En geloof me, soms blijkt het heel handig om de telefoonnummers van ouders te hebben. Heb een keer op het werk een calamiteit gehad waardoor ik niet op tijd kon halen, en dan is het fijn om even de ouder van een vriendje te vragen of die je kind mee willen nemen.
Alle reacties Link kopieren
De meester heeft de contacten zelf ook niet in zijn telefoon staan. Speciaal voor dit uitstapje zijn alle telefoonnummers verzameld op een ouderwets briefje .

Zoon is dit jaar blijven zitten en is dus in een (voor ons) nieuwe klas gekomen, dus ik had nog geen een nummer in mijn bestand. Ach, ik denk dat ik er dan maar een uurtje voor ga zitten en dat ik dan de interessante nummers bewaar en de rest idd weer verwijder....
Alle reacties Link kopieren
@anoia, inderdaad op zich kan het geen kwaad om wat nummers te hebben.

Ik zal eens kijken hoe ik een groep kan maken, volgens mij (heb al wat gegoogeld) moet ik dat eerst via de laptop aanmaken. Is ook wat overzichtelijker als al die nummers bij elkaar staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven