oppas oma"s en opa"s

29-05-2007 10:24 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al volgens mij vaker onderwerpen over geweest, de oppas opa's en oma's van tegenwoordig.



Aangezien we tegenwoordig allemaal willen/ moeten werken en de kinderopvang zogenaamd te duur is wordt er bijna door iedereen wel gebruik gemaakt van oppas opa's en oma's.



Loop eens op een doordeweekse dag door de stad en je ziet ze allemaal zeulen met de kleinkinderen.



Op zich niks mis mee, tot op een bepaalde hoogte.

Want soms zie ik in mijn vrienden en familie kring dat wel erg makkelijk beroep wordt gedaan op opa en oma.



Zo was werkt een vriendin van mij soms in de weekenden, ze heeft een man en 3 kids. de papa is dan in het weekend thuis maar ze brengen dan meestal de kids naar opa en oma omdat papa het zo druk vind alleen voor de kids te zorgen. En natuurlijk moet hij ook aan zijn eigen hobbies kunnen doen. De kids gaan dan naar opa en oma, die beide nog de hele week ook een fulltime job hebben en dus het mogen oplossen.



Die zelfde vriendin werkt 2 dagen in de week en op allebei de dagen komen de oma's oppassen. Waarbij niet alleen de kids worden verzorgd maar ook even het huishouden wordt gedaan. Heerlijk toch zo'n goedkope poetshulp er ook nog bij!



Voor mij gaat dit dus echt te ver!

Want er wordt ook nog beweerd dat de creche te duur is, dit terwijl ze wel minstens 2 maal met vakantie gaan en niet naast de deur.

Oja en als er een verre reis wordt gemaakt, blijven de kids bij opa en oma.



Hmmm ja, dan krullen dus mijn tenen!



Wat ik me dus afvraag is of ze later ook zo klaar zullen staan als opa en oma zelf nodig gaan hebben en mantelzorgers nodig zijn.

Of hebben ze het dan te druk met vakanties houden en andere hobbies???



Ik vind dat tegenwoordig te gemakkelijk de kids ergens gebracht worden om het gemakje van pa en ma. Waar zijn de tijden gebleven dat het hele gezin met vakantie ging??



Zijn we ons wel bewust wat we van de opa's en oma's vragen?



Het beschrevenen is geen incident maar ik ken dus meer mensen zo.



Wat vinden jullie? Of maken jullie ook grondig gebruik van de gratis oppasdienst/poetshulp/restaurantfunctie van je ouders/schoonouders?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat elk 'geval' weer anders is. Als jezelf ziet dat opa en oma zich

niet gebruikt worden om uit gemakzucht, geld uitsparen etc de kids een

paar dagen hebben per week is dat toch prima?

Iedereen moet dat voor zichzelf maar uitmaken.

Ons kind komt alleen bij opa en oma als we vrijdagavond of zaterdagavond wat leuks gaan doen, dan hebben ze er minder werk van als van als overdag de hele dag op ons kind te moeten letten. Mijn schoonouders, ondanks op leeftijd, hebben het zelf gelukkig overdag te druk met van alles dat ik me bezwaard zou voelen dat ze dingen voor ons kind moeten afzeggen. Hebben we in het weekend 2 dingen dan komt er een vaste oppas bij ons thuis voor 1 avond en anders maar 2 avonden.

Voor de rest maken we gebruik van een oppasgezin en aangezien we maar 1 kind hebben ben ik nog elke dag blij dat ons kind in een gezin zit waar het a. kind aan huis is en b. dingen leert die wij hem nooit kunnen geven zoals delen en spelen met de kinderen van de oppas. In het begin is het 2 x 10 dagen bij de oppas geweest omdat wij graag wilden skien en dat lukte toen nog niet met ons kind erbij. Nu wel dus omdat het ook al lekker meeskiet. We hebben bewust het oppasgezin daarvoor gevraagd en niet opa en oma omdat ons kind gewent is aan de dagelijkse gang van zaken in het oppasgezin en ik anders zelfs niet eens 10 dagen weg durfde te gaan als het bij opa en oma zou worden ondergebracht. Ik vind, als het kan, laat opa en oma vooral opa en oma blijven. Ons kind blijft ook weleens in geval van nood bij het oppasgezin slapen als er door de week wat is.
Alle reacties Link kopieren
Ook nu ik andere uren ben gaan werken en van 2 banen naar 1 baan ben gegaan gaat ons kind nog steeds naar het oppasgezin, wel minder uiteraard. Mede omdat we het oppasgezin niet kwijt willen en ons kind daar gewoon meer meekrijgt als wij hem ooit kunnen geven zoals een broertje of zusje. En wij denken dat we hier alleen maar goed aan doen naar ons kind toe.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt zelf de keuze om kinderen te nemen zorg er dan ook voor.



Je kunt niet alles hebben een fulltime baan en kinderen. Kinderen zijn op zich zelf al een fulltime baan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is ook zo'n oma die nooit nee zegt als er word gevraagd of ze op wil passen. Echter nu ze na een aantal jaren intensief zorgen voor mijn vader weer wat ruimte en vrijheid(pa is inmiddels overleden) heeft om leuke dingen te ondernemen is het vaak zo dat als ik bel om spontaan iets te gaan doen dat ze "vast" zit omdat ze weer eens oppast. Haar kennende zegt ze echter geen nee als't gevraagd word en vraagt t van mij organisatie om mijn moeder eens mee uit te nemen(en dat is zeer lastig met mijn werk)



Ik vind t gewoon heel raar dat je je kind weg brengt omdat je zelf een dag in de tuin wil zitten of tuinieren en dan je kind voor t gemak maar weg brengt naar oma.
Alle reacties Link kopieren
Dat er nog steeds mensen zijn die vinden dat moeders alle dagen thuis moeten zijn!! Een collega van me uit India was daar erg verbaasd over, zo'n modern land met zulke ouderwetse opvattingen. In de landen om ons heen is het zelfs normaal dat vrouwen gewoon 5 dagen blijven werken.



Ik zorg ook voor mijn kind, ik zorg namelijk dat er opvang is wanneer ik moet werken en zorg dat deze opvang dusdanig is dat ze het daar echt naar haar zin heeft.



Neemt niet weg dat ik haar natuurlijk overdag op mijn werk ook mis en natuurlijk zou ik er het liefst de hele dag mee willen tutten. Maar hoeveel thuisblijfmoeders ken jij die overdag de hele dag echt met hun kindjes bezig zijn. Als ik zie wat ze allemaal op het kinderdagverblijf doen, ik kan dat echt niet evenaren al doe ik nog zo mijn best (en uiteraard doe ik dat ook). De dagen dat ik dan vrij ben zijn ook echt voor mijn kindje.
Ik zal nu wel een superontaarde moeder zijn als ik vertel dat opa&oma hier hebben gelogeerd en de kleine naar school hebben gebracht terwijl papa & ik vakantie vierden ?





Echt super, als je deze kans krijgt, GRIJP HEM !!!!





(verzachtende omstandigheid ? Vorig jaar had hij enorm last van heimwee, en daardoor was onze hele vakantie verpest, we wilden eigenlijk niet eens meer weg, totdat mijn ouders dit aanboden. We zouden het nooit zelf hebben bedacht, en áls we het al hadden bedacht, dan hadden we het nooit gevraagd).
Alle reacties Link kopieren


Ik zal nu wel een superontaarde moeder zijn als ik vertel dat opa&oma hier hebben gelogeerd en de kleine naar school hebben gebracht terwijl papa & ik vakantie vierden ?





Echt super, als je deze kans krijgt, GRIJP HEM !!!!





(verzachtende omstandigheid ? Vorig jaar had hij enorm last van heimwee, en daardoor was onze hele vakantie verpest, we wilden eigenlijk niet eens meer weg, totdat mijn ouders dit aanboden. We zouden het nooit zelf hebben bedacht, en áls we het al hadden bedacht, dan hadden we het nooit gevraagd).






Zoooooo wat ben jij slecht zeg!! :P



Wij gaan n.l. volgend jaar samen een weekje weg 1e keer in 10 jaar tijd. Hebben mijn schoonouders òòk voorgesteld, en dat dan de kinderen die week bij hun logeren. Ik heb het verteld tegen onze kinderen en die reageerde van: Ooww mama wat leuk!!!, en mogen wij een hele week bij oma en opa logeren? Wat gaaaaf!!! :)
Alle reacties Link kopieren


Ik zal nu wel een superontaarde moeder zijn als ik vertel dat opa&oma hier hebben gelogeerd en de kleine naar school hebben gebracht terwijl papa & ik vakantie vierden ?





Echt super, als je deze kans krijgt, GRIJP HEM !!!! 









;)

;)



Hoe was je vakantie?
Alle reacties Link kopieren


Je maakt zelf de keuze om kinderen te nemen zorg er dan ook voor.



Je kunt niet alles hebben een fulltime baan en kinderen. Kinderen zijn op zich zelf al een fulltime baan.





Knap dat jij dat voor anderen kunt bepalen.




quote: moppetoet reageerde



Ik zal nu wel een superontaarde moeder zijn als ik vertel dat opa&oma hier hebben gelogeerd en de kleine naar school hebben gebracht terwijl papa & ik vakantie vierden ?





Echt super, als je deze kans krijgt, GRIJP HEM !!!! 





;) ;)

Hoe was je vakantie?
Zááááálig !!! Heel veel  ******.



Bijna alle avonden uit-eten en vooral UITSLAPEN .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven