Werk & Studie alle pijlers

Onbeschoft winkelend publiek

25-11-2016 21:53 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de rottigste opmerking of klant die jij (vroeger) bij je bijbaantje hebt gehad?





TO trapt wel af: iemand die zei dat ik mijn haar lichter moest verven want 'zo leek ik op een Turk'. Ik vroeg vervolgens wat er mis met Turken was? En die vrouw stond met een mond vol tanden.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 25 november 2016 @ 22:01:

Ik heb me altijd geergerd aan mensen die me behandelden als shit omdat ze dachten dat ik laagopgeleid was.

Van die types die geen hele zin uit hun mond kunnen krijgen.Herkenbaar. Ik werkte na mijn vwo een paar maanden in een spoelkeuken en achter de counter bij een universiteit. De studenten behandelden me als een of ander dom wicht, zo respectloos.
Alle reacties Link kopieren
Aaaa the joy of working in a store.....Weetje wat ik echt verschrikkelijk vind?? Mensen die het geld op de toonbank gooien, dus niet neerleggen zodat je het kunt pakken maar die het echt zo naar je toe gooien, vond ik echt verschrikkelijk denigrerend.



Ben jaaaaren geleden ook eens voor van alles uitgemaakt omdat de plastic tassen iets van 10 cent kostten, die man was echt super boos geworden en stond echt tegen me te schreeuwen in de zaak. Werkte er net, was 17 jaar, kon daarna echt wel janken
quote:Kirsi schreef op 25 november 2016 @ 22:02:

Ik was vandaag aan het werk in de winkel, en toen schreeuwde een ouwe tang "Meisje!" en hield daarbij een kledingstuk omhoog. "Prijs!" riep ze. Mijn manager zag het en heeft haar een winkelverbod gegeven.Beetje overdreven zeg.
quote:maritleoni schreef op 25 november 2016 @ 22:21:

Aaaa the joy of working in a store.....Weetje wat ik echt verschrikkelijk vind?? Mensen die het geld op de toonbank gooien, dus niet neerleggen zodat je het kunt pakken maar die het echt zo naar je toe gooien, vond ik echt verschrikkelijk denigrerend.



Ben jaaaaren geleden ook eens voor van alles uitgemaakt omdat de plastic tassen iets van 10 cent kostten, die man was echt super boos geworden en stond echt tegen me te schreeuwen in de zaak. Werkte er net, was 17 jaar, kon daarna echt wel janken



Grrrr inderdaad, die hoort ook wel in de top 5 ergernissen thuis.



- Mensen die je behandelen alsof je dom bent.

- Mensen die het geld toegooien

-Mensen die achteloos met spullen/etenswaren omgaan (In de kar/op de rolband smijten of terug gooien in het schap. Hallo! Die producten zijn nog niet van jou )

-Mensen die je niet groeten/blijven bellen/oordopjes in houden bij contact en afrekenen

-Mensen die boos op JOU worden als iets uitverkocht is/vies is/de regels van de winkel hanteert.

-.... Wie vult aan
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 25 november 2016 @ 22:04:

Bij de bekende blauwe supermarkt: een klant heeft een officiële klacht tegen mij ingediend bij de filiaal manager omdat ik de boodschappen aan de achterkant van de 'scheiding' van de kassa had neergelegd in plaats van aan de voorkant.

Toen die klant aan de beurt was, lagen de boodschappen van de voorgaande klant nog aan de voorkant, dus ik ging gewoon aan de andere kant verder met deze klant, waar dat ding ook voor bedoeld is. Helemaal fout. Zo moest meneer zich he-le-maal uitstrekken om bij zijn boodschappen te kunnen.



Dat is best wel een fout. Heb je je excuses aangeboden? Lidl heeft dat beter op orde. De caissiere wacht daar gewoon tot je klaar bent met inpakken/in je wagen leggen/geld pakken. Je hoeft daar ook niet achter de band aan te lopen om je boodschapjes te onderscheppen voordat ze aan het einde terechtkomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel eens bedreigd omdat ik een mevrouw (met hoofddoekje) wilde laten betalen voor eierdoosjes (die wij zelf ook in moesten kopen). Ze sprak gebrekkig Nederlands, haar dochter van rond de 16 (ik was w0 of 21) begon zich ermee te bemoeien en vooral te zeggen dat ik respect moest hebben!! Ik bleef uiteraard gewoon rustig, maar toen even later de grote volwassen neef aan kwam in de winkel en begon te dreigen, heeft mijn collega ingegrepen en gezegd dat ze de politie zou bellen en noteerde zijn kenteken.



Heb ook in de kroeg gewerkt. Paar jaar geleden met Koninginnedag, 3 rijen dik aan de bar, benen onder mijn lijf uit aan t lopen. Duwt iemand zijn hand in mijn gezicht en roept 4 bier! 4!

Heb eerst alle andere gasten geholpen, tien de jongen een preek gegeven... en daarna pas zijn 4 biertjes getapt. Ik heb wel excuses van hem gekregen




ik kan serieus een boek schrijven over hoe vreselijk onbeschoft mensen kunnen zijn

-mensen die niet groeten, ben serieus allergisch voor soms zet express een grote glimlach op en zeg nadrukkelijk: Goeiemorgen/middag/avond

- smijten met geld, ik smijt het meteen weer terug

-mensen die stande pede geholpen willen worden, dat er 3 andere mensen voor zijn 'vergeten' ze maar even

-mensen die doodleuk een fles drinken openen nog voor ze hebben afgerekend.

-niet kijken meteen vragen ook al ligt het voor hun neus (maak ik echt te vaak mee)
-Mensen met kortingsbonnen die 3 maanden over datum zijn, maar woest op jou worden als je vriendelijk aangeeft dat je die niet meer aan kan slaan.

-Mensen die bij gratis producten meteen een hele stapel mee willen.

-Mensen die enorme bestellingen doen en die vervolgens weken in het magazijn laten liggen of er helemaal niet meer voor terug komen.

-Mensen die iets stuk maken en het dan onder de rekken/achter de voorraad/4 paden verderop wegmoffelen.

-Mensen die lege winkelwagentjes op het parkeerterrein laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Geld naar de caissière toegooien dat lijkt me lastig met muntgeld. Nog nooit gezien. Lijkt mij best apart om te zien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 25 november 2016 @ 22:33:

[...]



Dat is best wel een fout. Heb je je excuses aangeboden? Lidl heeft dat beter op orde. De caissiere wacht daar gewoon tot je klaar bent met inpakken/in je wagen gooien/geld pakken. Je hoeft daar ook niet achter de band aan te lopen om je boodschapjes te onderscheppen voordat ze aan het einde terechtkomen.Huh? Hoezo excuses aanbieden? Zo doen ze dat bij verschillende supermarkten, vindt ik zelf juist heel makkelijk als het druk is want zo gaat het lekker snel. Ik neem aan dat er zo'n ding tussenin zit wat de boodschappen van klant 1 scheid van klant 2. Wat ik niet tof vindt aan die kassa's is dat sommige kassameisjes mijn boodschappen plat drukken, hoe snel ik ook in pak
Ik weet niet waar ik me moet melden, ik ben zowel onbeschofte klant als winkelpersoneel. Grapje.



Ach iedereen heeft wel eens een rotdag. Ik denk vaak, als ik het meemaak, wie weet heeft die persoon het erg moeilijk nu. Weet je toch niet. Misschien hebben ze wel een ernstig ziek familielid oid, dan ben je niet op je best. De echte eikels die puur eikel zijn of de vrouwelijke versie daarvan, da's een hele kleine minderheid, volgens mij.
Viezerds die kledingstukken als washandje gebruiken en lipstick-remsporen e.d. erop achterlaten.
quote:retrostar schreef op 25 november 2016 @ 22:37:

Geld naar de caissière toegooien dat lijkt me lastig met muntgeld. Nog nooit gezien. Lijkt mij best apart om te zien.Been there! Het was toch mis. Ik voelde me even net een wensput. Maar zijn wens, kwam niet uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lumos schreef op 25 november 2016 @ 22:37:

[...]





Huh? Hoezo excuses aanbieden? Zo doen ze dat bij verschillende supermarkten, vindt ik zelf juist heel makkelijk als het druk is want zo gaat het lekker snel. Ik neem aan dat er zo'n ding tussenin zit wat de boodschappen van klant 1 scheid van klant 2. Wat ik niet tof vindt aan die kassa's is dat sommige kassameisjes mijn boodschappen plat drukken, hoe snel ik ook in pak Albert Heijn doet dat. Buitengewoon irritant dat je niet meteen alles kan inpakken maar dat een gedeelte achteraan ligt. Soms met spullen van een andere klant er doorheen. Ik vind dat niet netjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Ameliaaa schreef op 25 november 2016 @ 22:37:

Ik weet niet waar ik me moet melden, ik ben zowel onbeschofte klant als winkelpersoneel. Grapje.



Ach iedereen heeft wel eens een rotdag. Ik denk vaak, als ik het meemaak, wie weet heeft die persoon het erg moeilijk nu. Weet je toch niet. Misschien hebben ze wel een ernstig ziek familielid oid, dan ben je niet op je best. De echte eikels die puur eikel zijn of de vrouwelijke versie daarvan, da's een hele kleine minderheid, volgens mij.



En dan mag je je zo gedragen?



Ik heb meer het idee dat onze maatschappij gewoon verpaupert en verhufterd.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik niet tegen kan is dat als mensen binnen komen en ik zeg gedag, ze niks terug antwoorden, waarop ik het nog een keer zeg en weer niks, en dan wel van je verwachten gelijk geholpen te worden neenee ik wil eerst netjes goedemiddag terug
Its a long way to the top if you wanna rock n roll..
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 25 november 2016 @ 22:40:

[...]





Been there! Het was toch mis. Ik voelde me even net een wensput. Maar zijn wens, kwam niet uit. Er is toch zo'n doorzichtig plateautje waar je je geld neer kan leggen? Dus dan gooit de klant daar overheen? En de caissière kruipt dan over de grond om het geld te pakken?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Abovetheweather schreef op 25 november 2016 @ 22:42:

Waar ik niet tegen kan is dat als mensen binnen komen en ik zeg gedag, ze niks terug antwoorden, waarop ik het nog een keer zeg en weer niks, en dan wel van je verwachten gelijk geholpen te worden neenee ik wil eerst netjes goedemiddag terug hear hear
quote:Lumos schreef op 25 november 2016 @ 22:41:

[...]





En dan mag je je zo gedragen?



Ik heb meer het idee dat onze maatschappij gewoon verpaupert en verhufterd.



Nee je hebt altijd een keuze. Ik heb alleen besloten, voor mezelf kies ik ervoor altijd netjes te blijven en vriendelijk, voor anderen kan ik dat niet beslissen. Ik ben intussen immuun voor onvriendelijkheid geworden, ik wil zelf gewoon niet zo zijn.



Dus als ik onbeschoft word behandeld, haal ik mijn schouders op. Be that way, als je dat prettig vindt, veel succes ermee. Ik laat me mijn zen niet afnemen.
quote:Lumos schreef op 25 november 2016 @ 22:41:

[...]





En dan mag je je zo gedragen?



Ik heb meer het idee dat onze maatschappij gewoon verpaupert en verhufterd.Verhuftert, met een t dus! ;) Dat is volgens mij ook het oudste idee van de wereld.
quote:retrostar schreef op 25 november 2016 @ 22:45:

[...]



Er is toch zo'n doorzichtig plateautje waar je je geld neer kan leggen? Dus dan gooit de klant daar overheen? En de caissière kruipt dan over de grond om het geld te pakken?



Je zit in zo'n glazen hok eigenlijk bij de pomp waar ik werk, waar de ramen wel van open zijn dus is het idd kruipen om de centen op te pakken. Het gaat meer zo dat ze het heftig neer willen werpen maar tegenlijk zichzelf al omdraaien om driftig weg te lopen en dan keilen ze het op de grond of over de balie heen.



Ik kan er niet mee zitten hoor, ik word er niet boos om. Ik vind het sneu gedrag, iedereen die achter ze staat en het ziet, krijgen ze leuke opmerkingen van dus mensen zetten zichzelf meer voor schut dan ik me voor schut gezet voel. En ik pak het ook niet meteen op hoor, ik ben ook weer geen hond.
quote:Carabosse schreef op 25 november 2016 @ 22:47:

[...]





Verhuftert, met een t dus! ;) Dat is volgens mij ook het oudste idee van de wereld.

Hufter-en. R zit niet in t kofschip. Dus het voltooid deelwoord is met een d.

Verhufterd.



Verpaupert is dus ook met een d.



Je kan het ook achterhalen door het woord te verlengen. De verhufterDe maatschappij. De verpauperDe buurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 25 november 2016 @ 22:51:

[...]





Je zit in zo'n glazen hok eigenlijk bij de pomp waar ik werk, waar de ramen wel van open zijn dus is het idd kruipen om de centen op te pakken. Het gaat meer zo dat ze het heftig neer willen werpen maar tegenlijk zichzelf al omdraaien om driftig weg te lopen en dan keilen ze het op de grond of over de balie heen.



Ik kan er niet mee zitten hoor, ik word er niet boos om. Ik vind het sneu gedrag, iedereen die achter ze staat en het ziet, krijgen ze leuke opmerkingen van dus mensen zetten zichzelf meer voor schut dan ik me voor schut gezet voel. En ik pak het ook niet meteen op hoor, ik ben ook weer geen hond. Okee (nou ja niet okee dus). Ja, die mensen zetten zichzelf voor gek.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Starshine-2 schreef op 25 november 2016 @ 22:53:

[...]



Hufter-en. R zit niet in t kofschip. Dus het voltooid deelwoord is met een d.

Verhufterd.



Verpaupert is dus ook met een d.Bij V.V.T .wel ja. ;)
quote:Starshine-2 schreef op 25 november 2016 @ 22:53:

[...]



Hufter-en. R zit niet in t kofschip. Dus het voltooid deelwoord is met een d.

Verhufterd.



Verpaupert is dus ook met een d.



Je kan het ook achterhalen door het woord te verlengen. De verhufterDe maatschappij. De verpauperDe buurt.Maar in de originele zin werd het niet als voltooid deelwoord gebruikt, maar als persoonsvorm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven