Per ongeluk foto's van externe harde schijf gewist

24-11-2016 00:12 37 berichten
Ik wilde vanavond een backup van mijn macbook op de externe harde schijf zetten.

Op die harde schijf stonden heel veel foto's op.

Gezien ik 2 dezelfde externe harde schijven heb, dacht ik dat ik de bijna lege had.

Bij de vraag om de boel te wissen, klikte ik op ja.

Je snapt m al, de verkeerde harde schijf en alle foto's weg.

Vakantie fotos, fotos vd kinderen, alles.

En nee ze stonden nog niet in de cloud, dat was nog wel de bedoeling.



Ik heb paar keer getracht een recovery programma te downloaden, zit ik weer te knoeien met sleutenhanger wachtwoorden, die niet pakt en ook niet opnieuw ingevoerd kan worden.

Dus alles werkt even tegen, zal de vermoeidheid wel zijn.

Ben er maar mee gestopt voor vandaag, nu gisteren, kan morgenavond pas weer verder.



Mijn vraag uiteraard is of er de ultieme tip is om toch de fotos weer terug te krijgen.

Ik vind dit best erg, om te janken eigenlijk.

Ik ben een nerd wat dit betreft.
Recovery programma's kosten niets tot vrijwel niets. De dure oplossingen zijn bedrijven die met dat gratis programma doen wat jij ook kan, maar niet durft.



Maar nu je de back-up er al overheen hebt gezet is je kans op succes bijzonder klein
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 november 2016 @ 10:31:

Recovery programma's kosten niets tot vrijwel niets. De dure oplossingen zijn bedrijven die met dat gratis programma doen wat jij ook kan, maar niet durft.



Maar nu je de back-up er al overheen hebt gezet is je kans op succes bijzonder klein



Niet iedereen kan dat. To heeft zich al door onkunde in de nesten gewerkt, haar aan moedigen doorgaan met hetzelfde gaat het erger maken.



To ga naar apple service balie, vraag daar advies en eventueel verwijzing.
quote:swifty schreef op 24 november 2016 @ 10:37:

[...]





Niet iedereen kan dat. To heeft zich al door onkunde in de nesten gewerkt, haar aan moedigen doorgaan met hetzelfde gaat het erger maken.



To ga naar apple service balie, vraag daar advies en eventueel verwijzing.Ik denk dat je mijn reacties vakkundig over het hoofd hebt gezien
Alle reacties Link kopieren
Btw het is zo duur omdat er gewoon heel veel tijd in gaat zitten.
Hopelijk krijg ik vandaag te horen of het gelukt is.

De schijf heb ik weggebracht nl.

Ik wacht dit eerst even af.



Ik laat het weten.
Ejj goed van je! Hoop dat je je fotos terug krijgt!
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 24 november 2016 @ 00:53:

Nee niet huilen en verder gaan, met zo weinig kennis gewoon naar prof bedrijf gaan zoveel kost dat niet. Voor fotos is dat echt de moeite waard!





Ik heb jaren geleden bij een data recovery bedrijf gewerkt. Geloof mij, goedkoop is het niet. Vaak is het voor een particulier het niet eens waard.

Denk hier aan dat het je makkelijk 1000 euro kan gaan kosten en dan nog is er geen garantie.



In principe is je HDD niet leeg, alleen ergens staat een verwijzing dat hij 'leeg' is. De eentjes en nulletjes staan er nog, mits je dat ook overschreven hebt.
Love bubbles....
De schijf was gister 26uur! aan het draaien, het lijkt erop dat de fotos voor 90% teruggehaald kunnen worden.
quote:ree-ben schreef op 26 november 2016 @ 09:53:

De schijf was gister 26uur! aan het draaien, het lijkt erop dat de fotos voor 90% teruggehaald kunnen worden.Super!
26 uur aan het draaien, wattt? Echt zo lang? Waar heb je schijf weggebracht trouwens? Ik wacht nog even met enthousiasme als de fotos echt terug zijn, kleine arm om de slag.
quote:swifty schreef op 26 november 2016 @ 10:09:

26 uur aan het draaien, wattt? Echt zo lang? Waar heb je schijf weggebracht trouwens? Ik wacht nog even met enthousiasme als de fotos echt terug zijn, kleine arm om de slag.



Automatiseringsbedrijf, doet o.a ook in hard en software.

Ik heb hem nog niet weer gesproken, iets met weekend.
Haha iets met weekend, of...het weekend

Fijn weekend iig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven