Spiraaltje of implanon?

23-11-2016 12:04 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste is inmiddels 5 maanden en ik heb al n beetje spotting gehad. Tijd dus voor nieuwe anticonceptie. Ik kan alleen moeilijk kiezen. Twijfel voornamelijk tussen het Minera spiraaltje en een Implanon. Hebben jullie hier ooit tussen gekozen en wat was jullie overweging? Andere suggesties zijn ook welkom, maar volgens mij heb ik verder weinig keuze.

Mijn 'eisen': te gebruiken in combinatie met borstvoeding, liefst langere tijd werkzaam.
playingtheangel wijzigde dit bericht op 23-11-2016 12:05
Reden: Tikfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamchild schreef op 23 november 2016 @ 12:32:

...

Nu implanon (mirena kan niet meer vanwege formaat huidige lover)....Oeh hier word ik wel nieuwsgierig van... hoe zit dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Beide gehad waarbij spiraal 3 soorten (mirena, koper en T-safe). Heb nu niets maar als ik dan toch moet kiezen dan met kop en spijkers mirena gevolgd door T-safe.
Ik heb ook een implanon. Eerste jaar niet ongesteld geweest en sindsdien wisselend. Ben ook altijd licht ongesteld geweest dus vind het niet zo storend. Zit nog op mijn 1e staafje, binnenkort vervangen voor de 2e.



Kaap even je topic TO, sorry maar kan iemand mij vertellen hoe dat wisselen gaat? Vind het best spannend namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruim 2 jaar een mirena spiraaltje gehad. Deze heb ik een maand terug eruit laten halen. Ik was het laatste half jaar vaak en lang soort van ongesteld. Ik had dan ook buikpijn / kramp (ongesteldheid).



Daarvoor was het prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mirena. Ben er niet enorm blij mee. Menstruatie is zeker niet weg en ook niet minder. Echt waardeloos
Ik heb een koperspiraal gehad omdat ik slecht tegen hormonen kan. Was ideaal. Ik zou het zo weer doen.
Alle reacties Link kopieren
2x Mirena spiraaltje gehad. Vond het erg prettig: niet meer ongesteld en je hoeft er niet elke dag aan te denken zoals met een pil.

Alleen het plaatsen vind ik vreselijk: pijn, zelfs een keer flauwgevallen.

Daarom wilde ik de laatste keer toen het tijd was om te wisselen een Implanon. Plaatsen ging goed. Wel een flinke bloeduitstorting. Helaas bleek ik allergisch te zijn: de plek waar de Implanon zat in mijn arm bleef rood, warm, dik en jeukte verschrikkelijk. Na 3 weken is de Implanon er weer uitgehaald.

Toen opnieuw een Mirena spiraaltje laten plaatsen. Deze keer onder een roesje. Ideaal.

Ben er opnieuw tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Implanon gehad. Ik was constant (licht) ongesteld. Vreselijk vond ik dat. Heb hem er na een paar maanden laten uithalen en heb nu ook een klein litteken op mij arm. Zou het nooit meer doen.
quote:Dreamchild schreef op 23 november 2016 @ 12:32:

Nu implanon (mirena kan niet meer vanwege formaat huidige lover)Huh?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring met de implanon. Geen goede.

Heb hem bijna 3 jaar ingehad.

Eerste jaar ging wel.

Maar daarna...



Heel erg last van stemmingwisselingen, geen zin meer in seks, schommelingen in gewicht en elke maand 2 weken lang ongesteld.



Ik zou het je niet aanraden. Ik heb lang gewacht met het eruit halen omdat ik bang ben boor spuiten. Ik heb hem laten zetten omdat mijn vriend dit heel erg aanraden.

Heb nu een lelijk litteken.

Het eruithalen ging ook niet zonder moeite. De huisarts die het gezet had, had het te ver naar binnen gezet.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ze bedoelt qua formaat dat partner tegen de baarmoedermond stoot en dan de touwtjes raakt, waardoor de spiraal zelf ook heen en weer gaat in je baarmoeder. Bij mij was dit ook pijnlijk en moest partner dus opletten ipv gewoon doorstoten, erg vervelend en ook een vd redenen waarom ik het niet meer heb
Alle reacties Link kopieren
quote:oemiee1234 schreef op 23 november 2016 @ 14:48:

Denk dat ze bedoelt qua formaat dat partner tegen de baarmoedermond stoot en dan de touwtjes raakt, waardoor de spiraal zelf ook heen en weer gaat in je baarmoeder. Bij mij was dit ook pijnlijk en moest partner dus opletten ipv gewoon doorstoten, erg vervelend en ook een vd redenen waarom ik het niet meer hebDat is ook nog wel n dingetje. Man is niet extreem groot geschapen, maar ik geniet juist het meest van diepe penetratie. Zijn er andere vrouwen die dit ook zo ervaren hebben? Je hoeft immers geen mega penis te hebben om de baarmoedermond te raken bij bepaalde standjes?
quote:PlayingTheAngel schreef op 23 november 2016 @ 15:28:

[...]





Dat is ook nog wel n dingetje. Man is niet extreem groot geschapen, maar ik geniet juist het meest van diepe penetratie. Zijn er andere vrouwen die dit ook zo ervaren hebben? Je hoeft immers geen mega penis te hebben om de baarmoedermond te raken bij bepaalde standjes?Mijn vriend raakt regelmatig mijn baarmoedermond, ook vanwege formaat e.d. maar ik herken me totaal niet in wat er word aangegeven. En ja, ik heb dus een spiraal. Ik vind het ook gek dat er word gezegd dat een spiraal beweegt omdat je de touwtjes raakt. Die touwtjes zijn gewoon flexibel. Mijn huisarts zegt dat de spiraal alleen beweegt als je aan de touwtjes trekt, niet als ze geraakt worden tijdens gemeenschap.
Ik had er geen last van bij sex, ook tegen baarmoedermond voelde het niet anders dan daarvoor. In het begin waren de draadjes wat stijver en hebben ze hem weleens geïrriteerd. Na een maand of twee was dat over
Alle reacties Link kopieren
Ik heb implanon gehad, eerste twee jaar erg tevreden. Geen menstruatie, veel minder last van hormonale schommelingen. Daarna dagelijks ongesteld, ik wilde hem er toen uit laten halen maar hij was onvindbaar. Na veel gedokter en gedoe uiteindelijk wel gevonden, op OK uit mijn arm gehaald en behoorlijk litteken aan overgehouden.



Dit is nu zo'n drie jaar terug, ik geloof dat ze nu iets in de inplanon stoppen om te zorgen dat hij beter terug te vinden is.
TO: heb je al een keuze kunnen maken?
Alle reacties Link kopieren
@kaaskroket, ik blijf het moeilijk vinden. Zoals ik al vreesde lopen de ervaringen erg uiteen. Met de pil heb ik nooit problemen gehad, maar dat is geen garantie dat ik geen last heb van de hormonen van het spiraaltje of de implanon. Ik gok op het spiraaltje en laat dat in januari zetten. Eerst even een nieuwe aanvullende verzekering
Klopt, elk lichaam is anders en reageert dus anders, dat blijkt wel weer. Volgens mij word de spiraal trouwens vergoed vanuit de basisverzekering... Pin me er niet op vast hoor. Straks heb ik het mis :p
Ik heb jaren implanon gehad en was zeer tevreden plaatsen en verwijderen was zo gebeurt.

Werd niet meer ongesteld en heb geen last gehad van libido verlies of gewichtstoename.

Ik heb nu geen ivm kinderwens maar daarna neem ik weer implanon
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je input! Voel toch n grotere barrière bij de implanon. Totaal achterhaald, maar ik weet nog dat er door verkeerde plaatsing veel vrouwen toch zwanger werden. Spiraaltje zit niet in de basis, plaatsen wel als de huisarts het doet. Door de gynaecoloog gaat van je eigen risico af.
Mirena gehad omdat ik de pil al 8jaar slikte en wat minder hormonen in mijn lichaam wilde. En hier helaas geen fijne ervaring! Heb hem 1 jaar gehad, constant buikpijn en pijn in mijn eierstokken gehad, kreeg ontzettend veel acne wat ik nooit gehad had, ik werd elke maand gewoon ongesteld maar dan lag ik 3 dagen in bed te huilen van de pijn 2x zelfs tot flauwvallen toe. Maar de dokter beweerde dat het niet door de spiraal kwam. Heb hem vervolgens toch er uit laten halen door een andere dokter, zat vast en schuin..... en was naar een week verlost van de erge buikpijn enz. (ik heb nog geen kinderen gehad, sommige zeggen dat het daarmee te maken kan hebben) Implanon heb ik geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer relevant
anoniem_325209 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 13:49
93.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat mag je zeker weten :-) maar door gebrek aan tijd is het hier nog steeds bij condooms gebleven. Ik ben ook na die spotting nog steeds niet ongesteld geworden. Ik ben beide keren via een keizersnede bevallen en daarom n beetje bang dat het erg pijnlijk is als ik niet ongesteld ben. Schop onder kont is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mirena spiraal en werkt bij mij prima. Al 4 jaar niet meer ongesteld!!! Ideaal!!! en weinig last er van. Eens per maand een dag erge kramp en verder niks.



Hopelijk wanneer ik dit jaar nog keer laat zetten hetzelfde werking.



Bij een collega van mij werkte die niet fijn, bloedingen en veel last van krampen.kan dus verschillen per persoon.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens met ruwe seks kan ik ook opeens steken krijgen wat dan ongeveer voor half uur aanhoud maar gemiddeld is dat 1 X per 3 maand, vind ik makkelijk te overzien.



Nogmaals kan per persoon verschillen en met borstvoeding weet ik het niet. Geen ervaring.



Enige advies: probeer waar jij zelf fijn bij voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven