Welke kleur op de muur bij petrol als accentkleur in de kame

06-11-2016 18:19 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik zit al tijden op internet te zoeken naar inspiratie, maar kom er niet echt uit.



We wonen nu ruim drie jaar in ons huis en hebben de muren ral 9010 geverfd, dus bijna wit. Net als het houtwerk. Maar de kille kleur in huis begint me tegen te staan.

Ik ben erg blij met onze petrol kleurige vouwgordijnen en zoek nu naar voorbeelden hoe we een muur of alle muren kunnen verven.



Ik zit te denken aan 1 lange muur een iets meer opvallende kleur, of alle muren een subtiele andere kleur. Maar ik weet dus echt niet hoe de juiste keuze te maken. Als ik Google op petrol in de woonkamer, vind ik vooral blauwe muren en dat is juist wat ik niet wil.



Wie vindt het leuk om mee te denken en tips te geven voor kleuren?
Early dew? Beetje groen/grijs is die kleur
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mijn late reactie. Eten werd bezorgd en telefoon ging flippen met het schrijven van een reactie. Even op de iPad verder.



Door de tip van bloem over olijfgroen kwam ik op een pagina van vtwonen: http://www.vtwonen.nl/ins ... tie/mosgroen-petrolblauw/

Dat is zeker ook een hele mooie combinatie! Die ga ik onthouden!



Leoni, grijs met een gele ondertoon zou misschien ook wel kunnen ja. Denk wel dat ik voor iets meer kleur wil gaan.



NummerZoveel, ik zie wat je bedoelt inderdaad. Grijsgroen combineert inderdaad ook heel mooi met koper.



Troeteltje, ik heb de plaatjes bekeken en zie er leuke dingen tussen staan. Het oker spreekt me best wel aan. En zag ook leuke ideeen om niet meteen de hele muur te verven, maar bijvoorbeeld de onderste helft.



Puss, zie dat lila ook heel mooi kan zijn. Is ook een kleur die ik uit mezelf totaal niet bedacht zou hebben. Vind het aan de ene kant wel nog gewaagder dan oker. De taupe in dat plaatje vind ik dan weer niet zo mooi. Teveel aan de bruine kant.



Eindeloos, de kleur scharlaken rood kende ik nog niet. Vind het op zichzelf best een mooie kleur, maar ik moet persoonlijk niets van rood hebben. Als er 1 kleur hier het huis niet in komt, is het rood



Pamela, dat is ook wat me tegen zou houden om 1 muur een opvallende kleur te verven. We hebben in onze erker die kleur vouwgordijnen en ook een vouwgordijn in het zijraam in de muur ernaast. Alle muren een off white met groene ondertoon zou ook wel mooi zijn, ook in combinatie met de achterwand die we in onze keuken hebben (een kersenboomgaard in bloei).
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat een lichtblauwe muur dan te blauw wordt.



Early dew is mooi!!! Dat is zeker een kleur die ik zou kunnen kiezen. Rustige kleur, maar toch ook weer opvallend. En mooi ook icm koper denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:despie schreef op 06 november 2016 @ 19:25:

Sorry voor mijn late reactie. Eten werd bezorgd en telefoon ging flippen met het schrijven van een reactie. Even op de iPad verder.



Door de tip van bloem over olijfgroen kwam ik op een pagina van vtwonen: http://www.vtwonen.nl/ins ... tie/mosgroen-petrolblauw/

Dat is zeker ook een hele mooie combinatie! Die ga ik onthouden!



Leoni, grijs met een gele ondertoon zou misschien ook wel kunnen ja. Denk wel dat ik voor iets meer kleur wil gaan.



NummerZoveel, ik zie wat je bedoelt inderdaad. Grijsgroen combineert inderdaad ook heel mooi met koper.



Troeteltje, ik heb de plaatjes bekeken en zie er leuke dingen tussen staan. Het oker spreekt me best wel aan. En zag ook leuke ideeen om niet meteen de hele muur te verven, maar bijvoorbeeld de onderste helft.



Puss, zie dat lila ook heel mooi kan zijn. Is ook een kleur die ik uit mezelf totaal niet bedacht zou hebben. Vind het aan de ene kant wel nog gewaagder dan oker. De taupe in dat plaatje vind ik dan weer niet zo mooi. Teveel aan de bruine kant.



Eindeloos, de kleur scharlaken rood kende ik nog niet. Vind het op zichzelf best een mooie kleur, maar ik moet persoonlijk niets van rood hebben. Als er 1 kleur hier het huis niet in komt, is het rood



Helemaal goed meis, dat is het mooie van ''smaken'', ze kunnen en mogen zo heerlijk verschillen. Succes met het uitzoeken



Pamela, dat is ook wat me tegen zou houden om 1 muur een opvallende kleur te verven. We hebben in onze erker die kleur vouwgordijnen en ook een vouwgordijn in het zijraam in de muur ernaast. Alle muren een off white met groene ondertoon zou ook wel mooi zijn, ook in combinatie met de achterwand die we in onze keuken hebben (een kersenboomgaard in bloei).
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:despie schreef op 06 november 2016 @ 19:29:

Ik ben bang dat een lichtblauwe muur dan te blauw wordt.



Early dew is mooi!!! Dat is zeker een kleur die ik zou kunnen kiezen. Rustige kleur, maar toch ook weer opvallend. En mooi ook icm koper denk ik.Hij komt bij ons ook op de muur, is ook een kleur die niet snel verveelt (bekende heeft hem al 3 jaar)
Alle reacties Link kopieren
quote:shadowfaxx schreef op 06 november 2016 @ 19:34:

[...]



Hij komt bij ons ook op de muur, is ook een kleur die niet snel verveelt (bekende heeft hem al 3 jaar)Klinkt goed! En dan op 1 muur of meerdere?
Op 1 lange muur (keuken tot achterdeur) :-)
Alle reacties Link kopieren
Gister hebben we de verf (early dew) gekocht en vandaag heb ik de lange muur in onze woonkamer geverfd. Het is moeilijk te zeggen hoe het er bij klaarlichte dag uit ziet, om vier uur begon het al wat donker te worden in huis. Maar ik ben er nu al super blij mee! Ben benieuwd hoe het er morgen met helder daglicht uit ziet. Nu erg moe, maar voldaan!
Wat leuk dat het inderdaad grijs/groen/early dew is geworden, en dat je er zo superblij mee bent. Ook leuk dat je het nog even komt vertellen Ik wens je jaren plezier van al dat harde werken!
Alle reacties Link kopieren
Tnx nummerzoveel! Ik hoop het ook. Ben gesloopt! Ben echt niet gewend om zulk lichamelijk werk te doen.

Kwart voor tien begonnen en half vijf was ik klaar, inclusief het schoonmaken. Ik zal helaas al wel wat ieniemini kleine stipjes wit op sommige plekken doorschemeren, maar de verf is precies helemaal opgegaan. Ik begon 'm bij de laatste meters toch te knijpen of ik wel zou uitkomen met de verf. Mocht het morgen met daglicht toch te vlekkerig zijn,dan moet ik nog maar een keer een extra blik verf halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven