Hoe sla jij foto's en belangrijke documenten op?

24-11-2016 08:35 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een topic over een gewiste harde schijf komt mijn angst van verliezen van emotionele documenten weer boven.



Wij slaan de foto's op een externe harde schijf en op de externe harde schijf van mijn ouders op. En ik wil zr eigenlijk per jaar ook nog op een usb stick zetten en bij mijn schoonouders in de kluis leggen.



Maar wat is nu wijsheid, de vraag aan jullie hoe slaan jullie waardevolle digitale documenten op. En doe je dat op een plek of beter safe than sorry op meerdere locaties. Online of via een hulpmiddel? Nou ja.... Jullie begrijpen het vast wel. Ben benieuwd hoe vivadames omgaan met digitale documenten en archiveren
quote:Wanhopia schreef op 24 november 2016 @ 08:40:

Uploaded naar de cloud!



Ik heb speciaal een outlook account net 1tb opslag en heb ingesteld dat alles automatisch word geupload naar mijn account. Vanaf mijn telefoon en laptop.



USB en harde schijven kunnen kapot gaan en dan hang je!Dit. Zeker als je Windows gebruikt kan het wel eens voorkomen dat je USB-apparaat corrupt raakt bij het aansluiten. Wat dat betreft is cloudopslag een mooie oplossing. Of zet het ouderwets op een cd/dvd en berg die veilig op.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger (lees 10 jaar geleden) zette ik al mn foto's op cd/dvd. Wilde voor mijn zoon een dia filmpje maken voor z'n 14e verjaardag van foto's van 0 tm 13. Twee van de cd'tjes deden het niet meer, was er behoorlijk ziek van. Gelukkig had ik van die serie foto's nog wel de leukste in een fotoalbum maar toch....



En cd/dvd is uitstervend ras aan het worden, over een aantal jaar heeft niemand meer een apparaat in huis die dat kan lezen...



Meest veilig voor eeuwig leven is denk ik meerdere backups via verschillende manieren (zowel cloud als op een externe schijf/USB)
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
quote:LostWandress schreef op 25 november 2016 @ 21:47:

[...]



1x met je ogen knipperen en je gratis opslag is vol.



Op welke wolk bewaren jullie je data? En wat is makkelijk en niet te duur (als je veel opslagruimte nodig hebt)?



Wat versta je onder veel?

Foto's en video's nemen veel ruimte in, als je daarvoor flickr gebruikt (gratis 1 terra opslag) en je gebruikt voor andere document dropbox/onedrive/box kom je volgens mij een heel eind zonder te hoeven bijbetalen.

Bijkomend voordeel is dat je je documenten altijd kan benaderen vanaf ieder apparaat waar ter wereld je ook bent



En hoe erg is het om te moeten betalen? Een externe harde schijf is toch ook niet gratis.

Ik betaal 99ct Pm voor extra 45GB opslag bij iCloud en heb dat er wel voor over
Wie wind zaait zal storm oogsten
Ik maak heel veel backups. In mijn laptop zit eem micro usb stick en daar worden met Cobian op regelamtige basis backups naar gemaakt. Een paar keer per week sluit ik een externe disk aan om daarop ook backups te maken. Vanaf de externe disk synchroniseer ik mijn desktop, waar weer met Cobian regelmatig backups worden gemaakt naar USB -stick en external drive. Daarnaast staan de foto's ook nog op de laptop van mijn vriendin (en backup) en een minilaptop ( en backup). De mini laptop gaat altijd mee op vakantie en daarop worden de foto's geupload vanaf de camera's. Direct na de upload wordt er een backup gestart naar een micro-usb. Kunnen jullie het nog volgen? Na een vakantie worden de foto's vanaf de usb op de laptops van mij en mijn vriendin gezet.
Alle reacties Link kopieren
Dropbox. Kun je ook makkelijk docs delen met anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kale62 schreef op 26 november 2016 @ 19:39:

Ik maak heel veel backups. In mijn laptop zit eem micro usb stick en daar worden met Cobian op regelamtige basis backups naar gemaakt. Een paar keer per week sluit ik een externe disk aan om daarop ook backups te maken. Vanaf de externe disk synchroniseer ik mijn desktop, waar weer met Cobian regelmatig backups worden gemaakt naar USB -stick en external drive. Daarnaast staan de foto's ook nog op de laptop van mijn vriendin (en backup) en een minilaptop ( en backup). De mini laptop gaat altijd mee op vakantie en daarop worden de foto's geupload vanaf de camera's. Direct na de upload wordt er een backup gestart naar een micro-usb. Kunnen jullie het nog volgen? Na een vakantie worden de foto's vanaf de usb op de laptops van mij en mijn vriendin gezet.Heb je ook nog een back up die je buitenshuis bewaart?
quote:Tale schreef op 27 november 2016 @ 20:03:

[...]



Heb je ook nog een back up die je buitenshuis bewaart?



Vriendin en ik hebben ieder een eigen huis.

Alles is op twee locaties aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
Apple doet dit automatisch.

Dat heeft mijn man geregeld.
Ik lees mee. Op mijn werk hebben we sinds kort alles in the cloud, dat lijkt me prive ook ideaal. Nu nog even uitvogelen hoe..
Alle reacties Link kopieren
Tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven