Hoezen hoofdkussens niet fris

27-11-2016 17:18 33 berichten
Even een dom andijvie topic over mijn kussenhoezen.



Ik verschoon mijn bed elk week, ik heb vrij veel beddengoed. Ook spullen die ik al jaren heb. Ivm huisstofmijtallergie was ik al jaren het bedspul op 60 graden. Alles is van katoen.



Al langer viel het me op dat bepaalde hoezen van de kussens niet echt fris roken. Ik gooide dit op dat ze niet goed gedroogd waren of te lang in de wasmachine hadden gezeten voordat ik ze in de droger deed. Ik legde ze weer in de wasmand en vergat het. Maar na opnieuw wassen en opbergen ruiken ze nog niet fris.



Gekke is dat dit zeker niet met alle hoezen zo is. Een hoop blijven wel fris.



Nu heb ik inmiddels vrij veel hoezen die niet meer fris worden, het dekbedovertrek is nog wel prima. Ik sta op het punt een hoop weg te doen. Maar misschien hebben jullie nog tips?
Alle reacties Link kopieren
In een emmer met water+azijn laten trekken een nacht, en dan daarna standaard azijn bij de wasverzachter.
Zijn het soms donkere kleuren die niet fris ruiken? Ik heb het namelijk soms bij donkere jeans die niet goed drogen. Een nachtje in een emmer met azijn wil nog wel eens helpen, en dan op kookwas. Of misschien gewoon tijd om wat weg te doen. Ik hou zelf niet van teveel spullen. Een overtrek op bed, en een in de kast is voor mij voldoende. Je kan ze toch niet allemaal tegelijk gebruiken. En om het jaar vervang ik ze meestal.
Alle reacties Link kopieren
Ik leg tegenwoordig een handdoek op de kussensloop tijdens het slapen.

Kussensloop wordt niet meer vettig en de handdoek wordt wel schoon bij het wassen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik vervang mijn kussensloop 2x pw.

Mss zit de trommel te vol?
Als je met vloeibaar wast vervangen voor poeder wast schoner is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Waspoeder van de Lidl. Spul werkt geweldig.
Alle reacties Link kopieren
TO, heb je wat aan de tips?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-06-2017 15:58
Reden: spam
95.45% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven