Cadeau voor verjaardag vader (65)

10-01-2008 13:26 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jullie wat ideeen hebben, want ik weet het echt niet. Mijn vader wordt binnenkort 65 jaar en ik wil toch wel wat bijzonders geven eventueel samen met mijn broer als ik het aan mijn vader vraag komt tie nooit verder dan printpapier een luchtje of een goede fles whiskey dus dat schiet ook niet echt op en eigenlijk heeft hij alles gewoon al. Hij heeft niet echt specifieke hobby's behalve beleggen en zich met de beurs bezig houden. Dus suggesties zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Een boek zoeken over de geschiedenis van de beurs tot en met heden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Er worden rondleidingen gegeven op de beurs in Amsterdam (vroeger tenminste), regel een uitje naar de beurs met een etentje in Amsterdam erna.



Maak als hij dan op de beurs is een paar mooie foto's en laat er 1 uitvergroten en inlijsten en die geef je hem erna nog als verrassing.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Die rondleiding op de beurs met een etentje erna zoals Mylenevalerie voorstelt lijkt mij een erg leuk cadeau voor je vader. Vooral ook omdat dit met zijn hobby beleggen te maken heeft.



Maar als je vader nu graag een goede fles whiskey of een luchtje wil hebben dan kun je dat toch ook gewoon geven?



liever iets simpels en in jouw ogen saais waar hij wel blij mee is dan een superorigineel cadeau waarvan hij denkt wat moet ik daar nou mee of in geval van vakanties die ook vaak gegeven worden. Ik wil helemaal niet op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist met nieuwjaar ook niet wat kopen voor m'n stiefvader en we hebben dan maar een schoendoos verpakt en daar allerlei dingen ingestoken zoals bv. een fles van het merk dat ie graag drinkt (wijn, likeur, etc...), tabak en vloeitjes, snoep (hij is nl snoeper) en chocolade, wat productne van Nivea Man (aftershave balsem, scheerschuim, dagcrème,...), etc...
Alle reacties Link kopieren
Je kunt tegenwoordig ook wijnflessen met een eigengemaakt etiket bestellen, misschien kan dat ook met whiskey?
anoniem_49395 wijzigde dit bericht op 10-01-2008 13:56
Reden: typfoutje... heb ik een hekel aan ;-)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-xxx- schreef op 10 januari 2008 @ 13:55:

Je kunt tegenwoordig ook wijnflessen met een eigengemaakt etiket bestellen, misschien kan dat ook met whiskey?
Heb ik een keer gedaan in Amsterdam Noord. Erg leuk, mooie kaart kopen of foto, tekst op een papiertje schrijven en zij zorgen ervoor dat het op het etiket komt. Ik kon het nog dezelfde dag ophalen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ballonvaart, hebben we mijn vader gegeven, vond ie geweldig! Heeft ie al eens vaker gedaan, maar hij wilde dolgraag nog eens, het was alweer tien jaar geleden



Kaartjes voor concert / theater / musical

Ik kijk meestal op de sites van theaters in de buurt of er iets komt wat van zijn gading is, of anders een grote musical zoals Tarzan, kan je ook een weekendje Scheveningen van maken.



Wij hebben mijn ouders laatst een weekendje Vlieland cadeau gedaan, waren ze 35 jaar geleden in hun verliefde periode eens geweest, vonden ze hartstikke leuk om weer eens samen naar terug te gaan.



Arrangement voor de sauna met een lekkere massage erbij.



Zijn wel een beetje dure cadeaus, ik weet niet wat jullie budget is, misschien zit ik wel helemaal fout te denken...

Zelf doen wij altijd redelijk dure cadeaus voor mn ouders, maar ja, zij doen ook altijd heel erg veel voor ons, staan altijd voor ons klaar etc. en ik vind het dan leuk om hun iets groots te geven. Mijn vader was een paar maanden geleden jarig, cadeau: met de hele familie naar de musical Ciske de Rat en daarna met zn allen uit eten. Vond ie hartstikke leuk!
Alle reacties Link kopieren
Mylenevalerie ik vond jou idee echt helemaal geweldig heb net ook gebeld maar er worden helaas geen rondleidingen meer gegeven. Van theater en musical houd hij eigenlijk helemaal niet wel van opera maar het probleem is dat zijn vrouw wat dat betreft best een zeur is en die vind dat dus weer niks ze is ook een beetje labiel en zodra er dus iets is wat zij niet leuk vind zou ze gelijk zeggen dat ze dat niet aan kan en ik wil mijn vader dus ook niet in een vervelende situatie plaatsen, heb ze dus in het verleden wel eens een weekendje weg cadeau gedaan maar kreeg toen van haar naderhand commentaar dat het veels te vermoeiend voor haar was en dat ze dagen nodig had gehad om bij te komen.
Alle reacties Link kopieren
Je vrouws vader is toch niet jarig ? Geef je hém een weekend met zijn kinderen kado .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Horloge met inscriptie ?

Dagje naar de buurt/ stad waar hij geboren/opgegroeid is en dat jij en je broer dan zonder te geeuwen luisteren als hij herinneringen ophaalt , wellicht is er ook een boek van die stad of kun je een foto kopen die vanuit de lucht gemaakt is ( googlen ) .

abonnement tijdschrift
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
dvd's van opera's

weekendje weg met jou ( opera ? )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
[quote]sienna72 schreef op 10 januari 2008 @ 16:46:

Mylenevalerie ik vond jou idee echt helemaal geweldig heb net ook gebeld maar er worden helaas geen rondleidingen meer gegeven. quote]





He wat jammer zeg. Ja ik heb toen een rondleiding op de beurs gehad toen ik op de heao in amsterdam zat. Dus gokte dat ze dat nog wel zouden doen. Leek me echt leuk! Wij mochten onder begeleiding ook echt op de "beursvloer" en echt meemaken hoe het eraan toe ging. Doordat ik het zo leuk vond moest ik er direct aan denken. Zonde. Succes bij het vinden van wat anders.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef op 10 januari 2008 @ 17:35:

Horloge met inscriptie ?

Dagje naar de buurt/ stad waar hij geboren/opgegroeid is en dat jij en je broer dan zonder te geeuwen luisteren als hij herrinneringen ophaalt , wellicht is er ook een boek van die stad of kun je een foto kopen die vanuit de lucht gemaakt is ( googlen ) .

abonnement tijdschrift
Ja is ook erg leuk. En je kan de voorpagina van zijn geboortedag voor hem kopen. Heb ik een keer bij mijn oma gedaan, leuk ingelijst en een boek met foto's van haar geboortestad en waar ze nog steeds woont amsterdam.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 10 januari 2008 @ 13:33:

Er worden rondleidingen gegeven op de beurs in Amsterdam (vroeger tenminste), regel een uitje naar de beurs met een etentje in Amsterdam erna.



Goed idee, ik heb die rondleiding ook eens gehad, en dat inderdaad erg leuk.



Andere dingen: een uurtje ferrari rijden in heerhugowaard.



Een familie uitje, bv de efteling, kun je ook van de airmiles doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag in dezelfde trant: wat geef je je peetoom van je partner cadeau op zijn 65 verjaardag (hij geeft een feestje waar we zijn uitgenodigd (dagdeel); welk geldbedrag is hiervoor normaalgesproken gebruikelijk om te geven?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die ervaring hebben met peetooms van partners die 65 worden en een feest geven .........

Wat hebben jullie er voor óver ? En .... kunnen jullie dat bedrag ook missen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
een mooie pen met inscriptie?
Alle reacties Link kopieren
We zaten zelf te denken aan een fles wijn met daarbij een geldbedrag (briefje wil ik waarschijnlijk als een soort etiket op de fles plakken; vind een envelop zo onpersoonlijk...) Het feest is van half 3 tot 7 uur (dus waarschijnlijk een etentje erbij) is een bedrag van ca. 25 of 35 euro dan genoeg om te geven. We hebben niet zo erg vaak dergelijke (familie) feestjes vandaar dat ik het echt niet weet...! Alvast bedankt voor de reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven