Woning kopen Rotterdam

28-11-2016 11:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik wil graag samen met mijn vriend een huis kopen in Rotterdam.

we hebben al een oriënterend gesprek bij de bank gehad en zijn actief op funda aan het rondkijken.

Door de aantrekkende huizenmarkt zien we dat woningen soms erg snel gaan en mogelijk zelf als verkocht zijn voordat ze op funda komen.

Daarom willen we een goede aankoopmakelaar in de regio Rotterdam. Zelf zjn we niet zo bekend in Rotterdam dus vragen aan vrienden of bekenden is geen optie.

Zoeken op internet levert echter ook niet zoveel op. Ik kom vooral websites tegen met goedkope makelaars.

Nu is de prijs voor ons ook wel belangrijk, maar vooral zoeken we een makelaar die het liefst alleen aankoop doet (om belangenverstrengeling te voorkomen) en die de markt in Rotterdam goed kent.



Heeft iemand tips hoe zo'n makelaar te vinden?
Alle reacties Link kopieren
Een makelaar die alleen aankoop doet, bestaat dat dan? Het lijkt mij dat je juist een makelaar wilt die ook verkoop doet, dan weet hij tenminste alle ins en outs en gemene trucs die door verkoopmakelaars gebruikt worden.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Nicole.

Verder is het handig om te kijken naar een makelaar die actief is in de buurten waar jullie willen gaan wonen.
Hier goede ervaringen met mevrouw de aankoopmakelaar.
Alle reacties Link kopieren
Blijdorp makelaardij, MAARTENMakelaardij, Woonvisie makelaardij en Voorberg heb ik positieve ervaringen mee (of van gehoord).

Voor het hogere segment: Baljon & Mora en Kettner makelaardij.
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben goede ervaringen met Voorberg gehad.
Alle reacties Link kopieren
In welke buurt wil je gaan wonen? In ijsselmonde weet ik een goede makelaar. Je woont er heerlijk rustig en bent ook zo weer in hartje stad.
Alle reacties Link kopieren
Eén van de grootste en bekendste in Rotterdam is Ooms.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ooms heb ik slechte ervaringen mee. Ex en ik hadden ons huis in de verkoop staan en ik kocht, heel toevallig mijn nieuwe appartement ook ben hen. Hebben ze mijn koopakte naar mijn ex gestuurd. Lekker discreet, er kon nog geen sorry af......
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet te veel hangen aan dat 'alleen aankoopmakelaar'. Dat zijn er maar heel weinig, dus je beperkt jezelf enorm daarmee. En een makelaar mag niet de aankoop én verkoop van dezelfde woning doen, dus welke belangenverstrengeling ben je bang voor?



Wat verwacht je precies van die makelaar? Vroeger had je veel eerder inzicht in het aanbod via een makelaar, maar sinds het internet en Funda is dat niet of nauwelijks meer het geval. Daar win je niet veel op. Je moet een aankoopmakelaar met name nemen als je hulp wilt bij inschatten van prijzen en onderhandelen. En ik zou van tevoren heel goed vragen wat ze precies doen tegen welk tarief. Hoe vaak gaan ze mee bezichtigen, en dan alle bezichtigingen of bv alleen als je voor een tweede keer gaat? Wat als je binnen X maanden geen huis hebt gevonden of niet uit onderhandelingen komt, hoeveel moet je dan betalen (denk niet te snel: nou, niks natuurlijk, dat moet echt goed vast liggen).



Verder moet je er ook gewoon een goed gevoel bij hebben, er moet een persoonlijke klik zijn. Niet dat je per se vrienden moet willen worden, maar je moet wel het idee hebben dat iemand zijn best voor je gaat doen. Ik heb mijn huis in Rotterdam met makelaar verkocht, heb er drie uitgenodigd. Eentje kwam niet opdagen, dus dat was snel klaar. De tweede wel, was ok, maar had het gevoel dat ze snel van me af wilden zijn. De derde nam naar mijn gevoel fatsoenlijk de tijd, kon ook buiten kantoortijden etc. Nummer 2 en 3 vroegen hetzelfde, 2 was een grote jongen in mijn buurt, maar ik ben toch met nr 3 in zee gegaan omdat ik daar een beter gevoel bij had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven