Foto's Samsung per ongeluk verwijderd

08-05-2014 20:10 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist per ongeluk alle foto's van mijn Samsung Galaxy verwijderd. Ik wilde een filmpje verwijderen, maar heb de hele map 'albums' verwijderd.

Al mijn vakantiefoto's stonden er op... ik kan wel huilen!



Weet iemand of er nog een mogelijkheid is om de foto's terug te halen?

Ik heb de app dumpster al geprobeerd, maar die vindt geen verwijderde files.



Help!
Alle reacties Link kopieren
En ik kan het niet vaak genoeg herhalen: doe zo weinig mogelijk op je telefoon tot je de foto's terug hebt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe even helemaal niets meer met mijn telefoon!



Ik heb een Samsung Galaxy S2 plus.



Ik heb mijn Samsung via USB aangesloten op de pc. Recuva herekend het apparaat helaas niet.

Ik heb Recuva nu uitgebreid laten zoeken naar alle bestanden op de hele pc in de hoop dat hij mijn telefoon misschien toch mee scant. Recuva geeft aan daarvoor nog twee uur nodig te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luxaflex schreef op 08 mei 2014 @ 20:41:

Nee ik zou even googelen. Ik had college over bedrijfsfraude en daar kwam datarecovery van oa telefoons ook naar voren.



Pas wel op, even geen grote bestanden maken of downloaden dat kan je (onzichtbare) fotos in het geheugen permanent overschrijven. In ieder geval werkt dat wel zo bij harde schijven van laptops / desktops.Ik heb nog gegoogled, maar kan zo'n bedrijf niet vinden helaas... ligt dit aan mijn google-kwaliteiten, of zijn ze er echt niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:watisditnuweer schreef op 08 mei 2014 @ 22:31:

En ik kan het niet vaak genoeg herhalen: doe zo weinig mogelijk op je telefoon tot je de foto's terug hebt!!Zou ik wel nog gebruik kunnen maken van what's app? Of kan ik daarmee ook extra schade aanrichten?
Alle reacties Link kopieren
quote:wassie75 schreef op 08 mei 2014 @ 22:18:Recuva herkent mijn telefoon niet...



Nee, zo werkt recuva niet.



Je moet je SD-kaart uit je telefoon halen en in een PC of Laptop plaatsen en dan recuva op die PC of laptop installeren.

Vervolgens kan je Recuva opstarten en daarmee proberen de foto's terug te halen van de SD-kaart en ze op te slaan op de PC.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:wassie75 schreef op 08 mei 2014 @ 22:50:

Zou ik wel nog gebruik kunnen maken van what's app? Of kan ik daarmee ook extra schade aanrichten?Wanneer je zorgt dat je eerst je SD-kaart uit je telefoon haalt kan je je telefoon daarna gewoon (dus zonder SD-kaart) blijven gebruiken.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 08 mei 2014 @ 22:55:

[...]





Wanneer je zorgt dat je eerst je SD-kaart uit je telefoon haalt kan je je telefoon daarna gewoon (dus zonder SD-kaart) blijven gebruiken.



Ik heb net even gekeken, maar ik heb geen kaartje in mijn telefoon zitten. Waarschijnlijk waren dus alle foto's op het intern geheugen opgeslagen?

Is er nu helemaal geen hoop meer?
quote:wassie75 schreef op 08 mei 2014 @ 23:02:

[...]





Ik heb net even gekeken, maar ik heb geen kaartje in mijn telefoon zitten. Waarschijnlijk waren dus alle foto's op het intern geheugen opgeslagen?

Is er nu helemaal geen hoop meer?

Jawel, data is altijd terug te halen, maar zoals al gezegd: Helemaal niets meer met je telefoon doen.



Je telefoon verbinden met je computer zou gewoon moeten werken. Wellicht moet je op je telefoon instellen dat je verbinding maakt met een computer en hem als 'Massa opslag' wil gebruiken.



Daarna Recuva, of nog beter, ZAR gebruiken.



En waar je op Google naar moet zoeken is: Data recovery bedrijven.



Als het niet lukt wil ik je best helpen d.m.v. TeamViewer.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het niet voor elkaar om massa-opslag in te stellen.

Dit zou moeten via Instellingen > Draadloos en netwerk > USB-instellingen en daar voor Massaopslag kiezen.

Ik vind de optie USB-instellingen echter niet. Ik heb al in de handleiding gezocht, maar ook daar niets te vinden over massa-opslag...



Als ik naar instellingen ga zie ik bovenin de opties Verbinding, Mijn apparaat, Accounts en Meer. Ik ga daar naar Verbinding. In Verbinding zit een kopje Netwerkverbindingen met daaronder Wi-Fi, Bluetooth, Gegevensgebruik en Meer netwerken en een kopje Verbinden en delen met daaronder NFC, S Beam, Apparaten dichtbij en Kies va Wi-Fi.

Als ik dan naar Meer netwerken ga zie ik wel een optie Tethering en draagbare hotspots staan waarin iets van USB staat, maar niet de optie die ik moet hebben.



Kijk ik nu zo verkeerd? Pfff, ik ben ook echt zo onhandig hierin...
Je doet het goed.



Dan moet je hem forceren.



USB eruit halen.



In het Engels: Settings > Wireless and networks > USB utilities > USB mass storage. Dan de kabel er in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 09 mei 2014 @ 09:45:

Je doet het goed.



Dan moet je hem forceren.



USB eruit halen.



In het Engels: Settings > Wireless and networks > USB utilities > USB mass storage. Dan de kabel er in.



Wat moet ik precies doen? Ik krijg in het menu deze optie niet te zien?



Als ik naar instellingen ga zie ik bovenin de opties Verbinding, Mijn apparaat, Accounts en Meer. Ik ga daar naar Verbinding. In Verbinding zit een kopje Netwerkverbindingen met daaronder Wi-Fi, Bluetooth, Gegevensgebruik en Meer netwerken en een kopje Verbinden en delen met daaronder NFC, S Beam, Apparaten dichtbij en Kies va Wi-Fi.

Als ik dan naar Meer netwerken ga zie ik wel een optie Tethering en draagbare hotspots staan waarin iets van USB staat, maar niet de optie die ik moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net met de technische dienst van de Phone House gebeld. Ik heb een nieuwere software versie waarbij het menu er anders uit ziet.



Ik heb de telefoon aangesloten op de USB-kabel. Dan krijg ik de melding 'Aangesloten als media-apparaat'. Als ik daar op tik, krijg ik de opties Verbinden als Media-apparaat en Verbinden als Camera. Die eerste stond al aangevinkt en zou betekenen dat je Massa-opslag gebruikt.



Maar zo stond de telefoon dus al ingesteld en zo herkent Recuva mijn telefoon niet...



Ik heb ZAR ook geïnstalleerd en daar hetzelfde probleem. Hij vindt alleen mijn twee harde schijven, maar geen telefoon.
Installeer Kies en probeer daar eens mee te verbinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Kies geïnstalleerd en verbinding gemaakt.

Als ik dan op foto's klik zie ik dezelfde foto's als via de gallery op de telefoon.



Kan ik daar nog iets anders mee?
Ik ken Kies verder niet, maar zitten daar geen opties in om Massa opslag te starten? Of misschien ziet Recuva of ZAR hem nu wel?
Alle reacties Link kopieren
vroosje heeft gelijk bij prullenbak staan je foto,s het is mij iig gelukt
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-11-2016 11:53
Reden: spam
% gewijzigd
quote:Asia11 schreef op 08 november 2014 @ 21:08:

vroosje heeft gelijk bij prullenbak staan je foto,s het is mij iig gelukt

Niet elke Samsung telefoon-model heeft een prullenbak, ik heb er ook geen. Heb me altijd afgevraagd of een foto nog relatief makkelijk terug te halen is.



Succes To, ik hoop dat het je lukt.
quote:Weir schreef op 28 november 2016 @ 13:41:

[...]



Niet elke Samsung telefoon-model heeft een prullenbak, ik heb er ook geen. Heb me altijd afgevraagd of een foto nog relatief makkelijk terug te halen is.



Succes To, ik hoop dat het je lukt.Ik hoop voor TO dat het haar na 2 jaar is gelukt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven