Sylvana Simons bij DENK - deel II

05-06-2016 11:51 3050 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren

Ja en ? de grote groep past zich blijkbaar goed aan in die landen,kan je van een hoop nationaliteiten in Nederland niet zeggen die verwachten dat de Nederlanders zich maar aan hun aan passen.

Hoe lang blijven we iemand met een andere achtergrond "Buitenlander" noemen? Sylvana is gewoon een Nederlandse. Ze is hier gewoon geboren. Veel mensen die tegen Zwarte Piet zijn, zijn gewoon Nederlands, maar vaak met een donkere huidskleur. Maakt dat hun geen Nederlander?
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
quote:hollebollegijs schreef op 29 november 2016 @ 00:02:

[...]

Beheers je de Nederlandse taal wel?

Mijn vraag is eenvoudig wat bedoel je? Welk punt heb ik over buitenlanders? Dat zijn er meer namelijk.........

En wat heeft dat met de aanwezigheid van Nederlandse migranten in het buitenland te maken.

Je schrijft zo warrig Sorry... Zucht. Ik zal morgen me gelijk inschrijven op Nederlandseles, zodat jij mij, zonder enkele moeite, kan begrijpen.
quote:gascogner schreef op 29 november 2016 @ 00:03:

Ja en ? de grote groep past zich blijkbaar goed aan in die landen,kan je van een hoop nationaliteiten in Nederland niet zeggen die verwachten dat de Nederlanders zich maar aan hun aan passen.

Hoe lang blijven we iemand met een andere achtergrond "Buitenlander" noemen? Sylvana is gewoon een Nederlandse. Ze is hier gewoon geboren. Veel mensen die tegen Zwarte Piet zijn, zijn gewoon Nederlands, maar vaak met een donkere huidskleur. Maakt dat hun geen Nederlander?Volgens mij komt Sylvana uit Paramaribo, Suriname is sinds 1975 onafhankelijk van Nederland,ze mag dan wel een Nederlands paspoort hebben maar een Nederlandse is ze niet,of ze nu donker of blank is dat maakt niet uit.
quote:gascogner schreef op 29 november 2016 @ 00:00:

[...]

Nog een punt, Spanje wordt ook door de buitenwereld aangesproken dat stierenvechten barbaars is en iet meer van deze tijd. Vooral vanuit Nederland zijn vele dierenactivisten bezig dit onder de aandacht te brengen. Ook daar wordt aangedrongen om tradities aan te passen. In India was het gebruikelijk dat de vrouw van een overleden man leven op de brandstapel haar man volgde in de dood. Ook deze traditie is door buitenlandse inmenging verdreven.

Het verzet tegen stierenvechten is in Spanje uitgevochten..... Door Spaanse dierenrechten activisten.

Buitenlandse druk moet wel erg groot zijn wil een land iets veranderen.... Zelfs het apartheidsregime in Zuid Afrika week pas na decennia druk en boycotten

Ik voorzie geen internationale boycot om ZP
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 29 november 2016 @ 00:02:

[...]

Beheers je de Nederlandse taal wel?

Mijn vraag is eenvoudig wat bedoel je? Welk punt heb ik over buitenlanders? Dat zijn er meer namelijk.........

En wat heeft dat met de aanwezigheid van Nederlandse migranten in het buitenland te maken.

Je schrijft zo warrig Eerder een cursus begrijpen Nederlands volgen van ik begrijp haar punt volledig
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
quote:Vlinder1963 schreef op 29 november 2016 @ 00:09:

[...]

Volgens mij komt Sylvana uit Paramaribo, Suriname is sinds 1975 onafhankelijk van Nederland,ze mag dan wel een Nederlands paspoort hebben maar een Nederlandse is ze niet,of ze nu donker of blank is dat maakt niet uit.Ze is geboren in 1971, Nederlandse toch wel.
quote:Ikhierhuh schreef op 29 november 2016 @ 00:11:

[...]

Ze is geboren in 1971, Nederlandse toch wel.In Paramaribo Suriname dus.
quote:Vlinder1963 schreef op 29 november 2016 @ 00:12:

[...]

In Paramaribo Suriname dus.

Neem wat bijlessen geschiedenis.

Ze is dus als Nederlandse geboren.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Vlinder1963 schreef op 29 november 2016 @ 00:09:

[...]

Volgens mij komt Sylvana uit Paramaribo, Suriname is sinds 1975 onafhankelijk van Nederland,ze mag dan wel een Nederlands paspoort hebben maar een Nederlandse is ze niet,of ze nu donker of blank is dat maakt niet uit.Ze heeft een Nederlands paspoort, dat maakt haar Nederlandse. Het feit dat je onderscheidt maakt op basis van afkomst vind ik persoonlijk verwerpelijk. Iedere Surinamer die voor 1975 zich in Nederland heeft gevestigd is Nederlander.
quote:Ikhierhuh schreef op 29 november 2016 @ 00:06:

[...]

Sorry... Zucht. Ik zal morgen me gelijk inschrijven op Nederlandseles, zodat jij mij, zonder enkele moeite, kan begrijpen.

Op zich kan het geen kwaad, je hebt moeite met begrijpend lezen.

Als je inderdaad uit Spanje komt snap ik het een stuk beter, Nederlands is een lastige taal.

Maaaaaaaar nu weet ik nog je vraag niet.

Je hebt het steeds over Nederlanders in het buitenland, wat is daar mee?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 29 november 2016 @ 00:10:

[...]

Het verzet tegen stierenvechten is in Spanje uitgevochten..... Door Spaanse dierenrechten activisten.

Buitenlandse druk moet wel erg groot zijn wil een land iets veranderen.... Zelfs het apartheidsregime in Zuid Afrika week pas na decennia druk en boycotten

Ik voorzie geen internationale boycot om ZP

Hahaha moest opeens denken aan iemand die hier op het forum zei dat Spanje zijn democratie te danken had aan Johan Cr.

Zal me niet verwasemd als de stierenvechten ook zo aan zijn einde zouden komen.

Beetje off-topic, weet ik, moets opeens aan denken.
quote:gascogner schreef op 29 november 2016 @ 00:13:

[...]

Ze heeft een Nederlands paspoort, dat maakt haar Nederlandse. Het feit dat je onderscheidt maakt op basis van afkomst vind ik persoonlijk verwerpelijk. Iedere Surinamer die voor 1975 zich in Nederland heeft gevestigd is Nederlander.Ik maak geen onderscheid ik vermeld waar ze geboren is en ook al heeft ze een Nederlands paport haar dat nog geen Nederlandse maakt en dat jij dat verwerpelijk vind moet jij weten.
quote:hollebollegijs schreef op 29 november 2016 @ 00:14:

[...]

Op zich kan het geen kwaad, je hebt moeite met begrijpend lezen.

Als je inderdaad uit Spanje komt snap ik het een stuk beter, Nederlands is een lastige taal.

Maaaaaaaar nu weet ik nog je vraag niet.

Je hebt het steeds over Nederlanders in het buitenland, wat is daar mee?Hahahahahahahahaha Bedankt!!
quote:Vlinder1963 schreef op 29 november 2016 @ 00:17:

[...]

Ik maak geen onderscheid ik vermeld waar ze geboren is en ook al heeft ze een Nederlands paport haar dat nog geen Nederlandse maakt en dat jij dat verwerpelijk vind moet jij weten.Heftig dit.
quote:gascogner schreef op 29 november 2016 @ 00:00:

[...]

Nog een punt, Spanje wordt ook door de buitenwereld aangesproken dat stierenvechten barbaars is en iet meer van deze tijd. Vooral vanuit Nederland zijn vele dierenactivisten bezig dit onder de aandacht te brengen. Ook daar wordt aangedrongen om tradities aan te passen. In India was het gebruikelijk dat de vrouw van een overleden man leven op de brandstapel haar man volgde in de dood. Ook deze traditie is door buitenlandse inmenging verdreven.

En toch zouden Spanjaarden wellicht boos op mij worden als ik tegen iedere Spanjaard die ik tegen kom, ga roepen dat hij een dierenbeul is.... Of als ik in India ben en iedereen een moordenaar zou gaan noemen vanwege één of ander oud gebruik.

Dat zaken in de tijd veranderen, is iets anders dan dat iemand, op grond van een oud gebruik, suggereert dat iedere inwoner van dat betreffende land een dierenbeul, moordenaar, of racist is.

Onder het mom van vrijheid van meningsuiting kun je wel vinden dat je alles mag zeggen en dat je mag suggereren dat mensen persoonlijk schuldig zijn, maar dan moet je niet gek opkijken als mensen zich daartegen c.q. tegen jou verzetten.
quote:Ikhierhuh schreef op 29 november 2016 @ 00:19:

[...]

Hahahahahahahahaha Bedankt!!

Ik denk dat ik je overvraagt heb.

Laat de vraag maar zitten.....

[...]

Ik maak geen onderscheid ik vermeld waar ze geboren is en ook al heeft ze een Nederlands paport haar dat nog geen Nederlandse maakt en dat jij dat verwerpelijk vind moet jij weten.

Euh... Wat is volgens jou een Nederlandse dan?

Geboren met de Nederlandse nationaliteit niet dus. Wat wel?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Gebruna schreef op 29 november 2016 @ 00:20:

[...]

En toch zouden Spanjaarden wellicht boos op mij worden als ik tegen iedere Spanjaard die ik tegen kom, ga roepen dat hij een dierenbeul is.... Of als ik in India ben en iedereen een moordenaar zou gaan noemen vanwege één of ander oud gebruik.

Dat zaken in de tijd veranderen, is iets anders dan dat iemand, op grond van een oud gebruik, suggereert dat iedere inwoner van dat betreffende land een dierenbeul, moordenaar, of racist is.

Onder het mom van vrijheid van meningsuiting kun je wel vinden dat je alles mag zeggen en dat je mag suggereren dat mensen persoonlijk schuldig zijn, maar dan moet je niet gek opkijken als mensen zich daartegen c.q. tegen jou verzetten.Sylvana is een geboren Nederlandse!
quote:Ikhierhuh schreef op 29 november 2016 @ 00:20:

[...]

Heftig dit.Nou poeh zeg .
quote:Ikhierhuh schreef op 29 november 2016 @ 00:24:

[...]

Sylvana is een geboren Nederlandse!

Heb ik ergens gezegd dat dit niet zo is?

Ik constaterde slechts dat iemand (inclusief wie-dan-ook-die-hier-niet-geboren-is) die een mening heeft, méér kans heeft om draagvlak/bijval voor die mening te krijgen wanneer hij/zij een andere aanpak kiest.

Door de aanval te kiezen, bereik je hooguit veel media aandacht.

Als je mensen wilt overtuigen, zijn andere methoden effectiever.

[...]

Ik maak geen onderscheid ik vermeld waar ze geboren is en ook al heeft ze een Nederlands paport haar dat nog geen Nederlandse maakt en dat jij dat verwerpelijk vind moet jij weten.suriname is door Nederland geconfisqueerd, alle Surinamers zijn Nederlands tot aan de onafhankelijkheid. Je kan niet zeggen ik steel dit land en alles in dit land is van mij maar alleen als het mij uitkomt.
quote:Gebruna schreef op 29 november 2016 @ 00:37:

[...]

Heb ik ergens gezegd dat dit niet zo is?

Ik constaterde slechts dat iemand (inclusief wie-dan-ook-die-hier-niet-geboren-is) die een mening heeft, méér kans heeft om draagvlak/bijval voor die mening te krijgen wanneer hij/zij een andere aanpak kiest.

Door de aanval te kiezen, bereik je hooguit veel media aandacht.

Als je mensen wilt overtuigen, zijn andere methoden effectiever.Nee hoor, je maakte een vergelijking. Waarin je jezelf helemaal vastlulde blijkbaar, en aan het licht bracht dat anderen ook helemaal niet weten wanneer je wel/niet Nederlands bent, als het niet aan de huidskleur ligt.
quote:hollebollegijs schreef op 28 november 2016 @ 21:27:

[...]

Ik voorspelde hier een paar maanden geleden dat dit slechts het begin is.

De straatnamen etc. is het volgende .....

DENK is begonnen met de COEN tunnel

http://nos.nl/artikel/214 ... naam-voor-coentunnel.htmlMijn god, is dit écht? Jeetje wat triest zeg, wat een sneue club.
quote:Taralina schreef op 29 november 2016 @ 03:31:

[...]

Mijn god, is dit écht? Jeetje wat triest zeg, wat een sneue club.

Nou ik denk niet dat het idee van de pvda Turken komt, die hebben weinig met de Nederlandse koloniale geschiedenis.

Dit komt uit de koker van Neerlands Rosa Parks oftewel Sylvana Simons
Spong heeft dat hele onnozele plan DENK al afgeschoten:

https://www.youtube.com/watch?v=9IyplIXXQYA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven