Voordeur extra slot

29-11-2016 13:27 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag extra slot op voordeur.

Woningbouw wil wel extra raamboompje erop zetten voor 0,50 euro per maand extra huur.

Ik vraag me alleen of 1 genoeg is, of dat twee raamboompjes beter zijn.

Voorbeeld van raamboompje:

Je kan ze er zelf ook inzetten. Die dingen kosten niet zo heel veel. Maar dit slot kun je niet van buitenaf op slot doen. Misschien is een extra inbouw slot handiger.
Alle reacties Link kopieren
Tja, twee is wel beter natuurlijk, maar als een inbreker naar binnen wil met één raamboompje geeft dat al een hoop herrie. Dan zullen ze liever een raampje intikken denk ik zo...
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Nee je kunt t niet van buiten op slot doen,ook niet openen, je kunt er dus niet in zonder veel geweld als jij hulp nodig hebt, ziek bent
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou opgaan voor 2 raamboompjes ( voor de deur begrijp ik) Maar zonder sleuteltje

Dit soort bedoel ik dus

.
Alle reacties Link kopieren
Ja die laatste zou ik ook nemen.



Het hoeft ook niet van buiten af op slot. Het is juist tegen insluipers. En dan juist geen sleutel, want dat duurt te lang om die 's nachts met brand open te maken.



Die onderste krijg je makkelijk en snel open, veel veiliger.



En als er nood is en ze andersom naar binnen moeten zou mij het niet interesseren dat de deur naar de knoppen is.
Alle reacties Link kopieren
Ben je van plan daar nog jaren te wonen? Dan zou ik hem er zeker zelf opzetten of een handige harry in de buurt vragen het te doen. Die dingen heb je al voor een tientje bij de bouwmarkt namelijk en plaatsen is niet moeilijk. Via de woningbouw is aantrekkelijk als je nog maximaal twee jaar blijft wonen anders ben je duurder uit. 0.50 ct per maand is 6 euro per jaar.



Als er brand is of een andere calamiteit dan maakt het weinig uit of alleen het slot van de voordeur dicht is of nog een extra dan moeten ze toch de deur in rammen. Voor jezelf zou ik wel zonder sleutel nemen zodat je makkelijk snel naar buiten kunt bij brand ofzo.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:1234512345 schreef op 29 november 2016 @ 13:43:

Ik zou opgaan voor 2 raamboompjes ( voor de deur begrijp ik) Maar zonder sleuteltje

Dit soort bedoel ik dus

[img]http://cdn.toolstation.com/images/14021 ... /72689.jpg[/img].Deze zou ik ook doen ipv een slotje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 29 november 2016 @ 13:54:

Het hoeft ook niet van buiten af op slot. Het is juist tegen insluipers. En dan juist geen sleutel, want dat duurt te lang om die 's nachts met brand open te maken. En die insluipers wil je niet voorkomen als je niet thuis bent?
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
quote:subon schreef op 29 november 2016 @ 14:22:

[...]





En die insluipers wil je niet voorkomen als je niet thuis bent?Nee, dan draai ik de deur op het nachtslot en dat is het. Dat er iets gejat wordt als ik er niet ben is heel vervelend, maar dat je in huis bent en ze misschien naast je bed staan daar heb ik de knippen voor.
Alle reacties Link kopieren
Nee er 1 waarvan de hendel naar boven draait om af te sluiten ipv andersom.

Vooral als je katten hebt....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens dat het naast je bed staan stukken erger is dan een inbraak maar belangrijke spullen weg of vermiste huisdieren lijkt me ook niet fijn. Als je toch aan de slag gaat, waarom dan niet meteen voor beide vlakken...
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
1 is beter dan 2 en 3 is beter dan 2...
Alle reacties Link kopieren
Die zitten hier wel op de voordeur. En die sluiten we als de deur krom trekt, weer gaat van vochtig naar droog van koud naar heet.

Verder niets. Cilinderslot draaien we ook niet dicht als we weggaan. Gewoon dichttrekken is genoeg. Wel sleutel gebruiken om binnen te komen. Achterdeur heeft enkel een cilinderslot.

Inbreken doen ze hier door een steen door een raam te gooien, als er niemand reageert klimmen ze erdoor naar binnen. Kan ik tig sloten nemen, maar ik kan beter kogelwerend glas nemen, stuitert de steen terug.

Nou ben ik niet bang aangelegd. En opgegroeid met een achterdeur die overdag niet op slot ging. En s nachts toen we op tijd thuis moesten komen wel. Op de knip en dan konden we in de schuur slapen. Of met de tuinslang door het bovenlichtje die haken van het slaapkamerraam lostrekken en door het raam naar binnen. Maar dat is nogal een kunst als je aangeschoten of dronken bent. Nuchter is het een koud kunstje.
Alle reacties Link kopieren
quote:subon schreef op 29 november 2016 @ 14:30:

Ik ben het met je eens dat het naast je bed staan stukken erger is dan een inbraak maar belangrijke spullen weg of vermiste huisdieren lijkt me ook niet fijn. Als je toch aan de slag gaat, waarom dan niet meteen voor beide vlakken...



Ik snap je hoor, maar dat is simpelweg omdat ik van mezelf weet dat ik die knippen erop doe 's nachts, maar niet elke dag met extra sleutels op 3 punten de deur op slot doe als ik wegga.



Met sleutels in de weer is gewoon een handeling teveel ofzo. En de knippen van binnen, dan doe ik de deur weer niet op het nachtslot. Alleen de knippen dus.



Hier gelukkig een erg veilige omgeving, in de stad zou ik er waarschijnlijk anders mee omgaan.
Ik zou cilinderslot doen. Twee vliegen in 1 klap. Van beide kanten afsluitbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 29 november 2016 @ 15:14:

[...]





Ik snap je hoor, maar dat is simpelweg omdat ik van mezelf weet dat ik die knippen erop doe 's nachts, maar niet elke dag met extra sleutels op 3 punten de deur op slot doe als ik wegga.



Met sleutels in de weer is gewoon een handeling teveel ofzo. En de knippen van binnen, dan doe ik de deur weer niet op het nachtslot. Alleen de knippen dus.



Hier gelukkig een erg veilige omgeving, in de stad zou ik er waarschijnlijk anders mee omgaan.Dan heb je gelijk, beter iets doen wat je wel gaat gebruiken :-)
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven