Glaswand en raamdeco

29-11-2016 08:13 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bezig om een huis te laten bouwen.

Voor veel licht zouden wij graag een glaswand aan de zijkant van de woning willen in de woonkamer. We wonen achter tuingericht en keuken voor.



Nu loopt hij dus tot halverwege het huis dus vanaf de straatkant zie je het niet.

Het enige is dat de buren erin kunnen kijken van boven.



Wie heeft ervaring met een glaswand? Mooi of nooit Meer en welke raamdeco gebruik je om toch privacy te creëeren mocht je dat willen?
Geen ervaring mee. Maar, dat de buren vanaf boven naar binnen kunnen kijken zou ik dan weer niet boeiend vinden. Is er wel zoveel afstand tot de buren dat je zelf door die wand mooi uitzicht op je tuin hebt?



Als het een grote glaswand is zou ik toch voor gordijnen gaan, denk ik.



Klinkt heel mooi TO!
Alle reacties Link kopieren
Iets andere situatie, maar wij hebben tuindeuren en wonen gewoon in een rijtjeshuis. De achterburen kijken dus ook zo naar binnen vanaf hun kamers boven. Maar ik heb daar totaal geen last van. We hebben alleen overgordijnen die we in de avond in de winter dicht doen ivm kou. Maar in de zomer laat ik het ook gewoon open als het donker is.
Hier veel glas en geen gordijnen.

Privacy kun je creëeren dmv gordijnen, grote bloempotten met vulling, boompjes voor het raam dusdanig geplaatst dat het het zicht belemmerd etc.



Hou rekening met warmte en zonlicht dat je niet kunt dempen indien gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de antwoorden zover. Aan de zijkant hebben we nog 5.5 meter over en dan is het even afhankelijk wat de buren gaan bouwen. We denken tussen de 6 en 8 meter uit te komen als tussenruimte.

Je kijkt dus vanaf de bank zij en voorwaarts de tuin in.



Bloempotten met vulling zijn een goed idee. Ik wil idd wel gordijnen omdat je anders in de winter wel tegen een groot donker gat aankijken dat vind ik zelf dan weer niet zo gezellig.
Mooie fame kleding maakt de aanblik inderdaad wel "warmer". Aangekleder. En is praktisch met het oog op lichtinval en zoninval.

Wij hebben rolluiken die in de avond om.aag gaan. Verde altijd alles open en volle inkijk dus.

Wel heb ik grote potten staan, in ons geval met hele strakke lange en hoge planten waarvan ik even niet op de naam kom. Echter die zorgen ervoor dat het weliswaar open is, echter ik me voor mijn gevoel toch enigszins kan verbergen als ik op de bank zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven