Water in kruipruimte?

28-11-2016 21:29 8 berichten
ivm de vorst heb ik net in de kruipruimte het water afgesloten. Nu viel mij wel op dat er flinke plassen stinkend water in de kruipruimte staan en ik kan mij niet heugen dat dit vorig jaar ook zo was.



Kan iemand mij vertellen of water daar normaal is en hoeveel het mag zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar ook al eens op ge-googled omdat het hier nooit helemaal droog wordt. Er is daarin geen "normaal". Of het een probleem kan zijn is wat anders. Bij ons huis niet maar het zou best kunnen dat het bij andere/ oude huizen wel een probleem is.
Alle reacties Link kopieren
Waar wij wonen is dat normaal. Het grondwater staat zo hoog waardoor de kruipruimte altijd nat is. Na een paar goede buien staat er als snel 30 cm water in.
Alle reacties Link kopieren
Euh je schrijft eerst dat je nu het water hebt afgesloten daar. misschien voortaan de kraan dicht houden in je kruipruimte?
Daar is niets zinnigs over te zeggen. Bij ons in de stad is het heel normaal als er zo'n 30 cm water onder staat. Zeker deze tijd van het jaar. Hoog grondwaterniveau.
Alle reacties Link kopieren
Als het stinkt en het was vorig jaar niet zo, dan zou je het riool eens kunnen laten controleren.
Alle reacties Link kopieren
Of het normaal is of niet hangt van de situatie ter plaatse af. Als alle buren het droog hebben en jij hebt 20 cm erin staan is er iets aan de hand, maar als de buren ook allemaal 20 cm hebben staan, is het normaal. Praat dus eens met je buren.



Als alles onder je huis beton is, kan het niet zoveel kwaad (mits het niet het hele jaar blank staat in de kruipruimte). Als je daarentegen houten balken onder je vloer hebt moet je een expert inschakelen voor advies, want dat kan verregaande consequenties hebben bij houtrot.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 28 november 2016 @ 22:04:

Euh je schrijft eerst dat je nu het water hebt afgesloten daar. misschien voortaan de kraan dicht houden in je kruipruimte?

Ik neem aan dat deze reactie lollig bedoeld is? Anders is hij wel een waard



Verder wat de rest al aangeeft. Het verschilt heel erg per locatie. Bij ons staat geen water in de kruipruimte. Maar bij zwager zo'n 1,5km verderop wel standaard. Dat het stinkt zou me alleen niet zo lekker zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven