Muizen in huis..

19-03-2012 22:53 25 berichten
We hebben sinds een paar dagen muizen in huis en ik wil er graag vanaf. Ik schrik me iedere keer half dood als ik zo'n best zie en denk ook steeds dat ik dingen hoor ritselen enzo.

Nu hebben we al muizenvallen en lokdoosjes staan en ga morgen pepermuntolie halen want dat schijnt ook te helpen. Ik las echter ook dat je muizen kunt weren met geluid. En dat leek me ook wel wat.

Maar werkt het ook en kun je die dingen ook gewoon kopen bij de blokker, kruidvat of iets dergelijks of moet je dan echt aar zo'n dieren speciaalzaak? Heb al wel wat op google gezocht maar kom er niet echt uit en wil het morgen gaan halen.
Alle reacties Link kopieren
Die geluidsdingen werken niet, tis weggegooid geld.
Alle reacties Link kopieren
Leen een kat voor een weekje (serieus). Niet toevallig iemand in de buurt die hoognodig op wintersport moet ofzo?;)
Ik vind katten niet zo leuk hahaha maar zou nu wel een uitkomst zijn ja. Ken ook niemand die een kat heeft en ik weet niet of dat wel zo'n goede combi is met de hond.



Hoorde er net ook in de kelder :(
Alle reacties Link kopieren
Misschien rattenlijm op een plankje. Als ze daar in terechtkomen dan kunnen ze zich er niet meer uittrekken.
Alle reacties Link kopieren
Oh je hebt een hond. Nee, dan kan dat niet.
Alle reacties Link kopieren
@Bahco, goed plan! Het is beste is om een cirkel te nemen ipv een plank. In het midden van de cirkel zet je eten, stukjes brood met pindakaas, op het buitenste rand de lijm. TO, ik hoop dat je tegen zielige piepconcerten kunt.
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon zoals wij het op werk wel eens doen. Hoge emmer neerzetten met een plankje ertegen aan de buitenkant. In de emmer pindakaas of iets leggen en de volgende ochtend emmer legen. Muizen kunnen er wel in maar niet meer uit.
was rattenlijm niet verboden inmiddels?Had daar iets over gelezen toen ik ging zoeken naar bestrijdingsmiddelen. En de hond komt niet boven dus daar kunnen we het eventueel wel gebruiken als het goed helpt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wel.
Doe even normaal. Een muizenval is ook niet prettig maar dan zijn ze tenminste meteen dood. Maar een muis levend op een plank vastlijmen is gewoon barbaars. En wat doe je dan als de muis niet dood is?
quote:closednote schreef op 19 maart 2012 @ 23:34:

was rattenlijm niet verboden inmiddels?Had daar iets over gelezen toen ik ging zoeken naar bestrijdingsmiddelen. En de hond komt niet boven dus daar kunnen we het eventueel wel gebruiken als het goed helpt.Op het gebruik van lijmplankjes staat maximaal 2 jaar gevangenisstraf vanwege dierenmishandeling. Het is ook een kutmanier om dood te gaan voor die beessies.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het te koop: http://www.europacker.nl/shop/lijmtube-p-581.html



Ik heb het weleens gekocht voor insecten. Is een ongelooflijk smerig spul. Op een gegeven moment raak je het aan, en altijd als het niet uitkomt. Je kan het wel met terpentine verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Enorm eens met Djuuls. Emmer is strak plan!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt inderdaad minder eng, alhoewel.. wat moet je doen met levende muizen? Want als je ze ergens loslaat komen ze terug, of iemand anders zit er dan mee opgescheept. Dus je moet ze doden.



Bij ons in het tuincentrum hebben ze ook gif. Is trouwens ook een erg pijnlijk einde. De dood is altijd naar.
Ik gebruik dat lijmplankje voorlopig niet en het liefst helemaal niet inderdaad omdat ik dat ook niet leuk vind voor het beestje. En ik wil niet iets gaan doen wat bij de wet verboden is. Maar ik vraag me wel af of die muizenvallen en lok doosjes wel genoeg zijn. Vandaar dat ik vroeg of dat ene met geluid ook werkte want dat zou het allerbeste zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ultrasone muizenverjager en bij mij zijn de muizen verdwenen. Je moet het wel een maand volhouden, want als ze jongen hebben, laten ze zich niet verjagen en lijkt het dus of het niet helpt. Ik heb er eentje die een reeks verschillende pieptonen uitstoot, in verschillende toonhoogten. Aan een gelijkmatige toon wennen de muizen namelijk en dan laten ze zich ook niet verjagen. Let op dat je geen knaagdieren als huisdieren hebt, want die hebben er natuurlijk wel last van!



Als je de methode met de emmer gebruikt, dan moet je ze minstens 300 meter van je huis uitzetten, anders komen ze terug.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Alle reacties Link kopieren
quote:koettie schreef op 19 maart 2012 @ 23:28:

Of gewoon zoals wij het op werk wel eens doen. Hoge emmer neerzetten met een plankje ertegen aan de buitenkant. In de emmer pindakaas of iets leggen en de volgende ochtend emmer legen. Muizen kunnen er wel in maar niet meer uit.



dat schijnt echt heel goed te werken!

en is nog diervriendelijk ook
Alle reacties Link kopieren
quote:pompsnol schreef op 19 maart 2012 @ 22:56:

Die geluidsdingen werken niet, tis weggegooid geld.





Heb je het zelf geprobeerd?

Ik heb zo'n apparaat om muggen tegen te gaan in de slaapkamer, 's zomers. En dat helpt wel. Als ik hem aan heb is er geen enkel probleem, als ik hem eens vergeet word ik "opgevreten".

Ik neem hem ook mee op vakantie, ideaal.
Is dat ding voor muggen en muizen dan? Geen wonder dat ik met google niks kon vinden behalve de dure merken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bahco schreef op 19 maart 2012 @ 23:59:

Klinkt inderdaad minder eng, alhoewel.. wat moet je doen met levende muizen? Want als je ze ergens loslaat komen ze terug, of iemand anders zit er dan mee opgescheept. Dus je moet ze doden.



Bij ons in het tuincentrum hebben ze ook gif. Is trouwens ook een erg pijnlijk einde. De dood is altijd naar.Je stapt op de fiets en laat ze ergens anders vrij. Soms is het zo makkelijk he.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 20 maart 2012 @ 16:48:

Is dat ding voor muggen en muizen dan? Geen wonder dat ik met google niks kon vinden behalve de dure merken.

Volgens de gebruiksaanwijzing werkt die van mij oOk tegen spinnen



Nogmaals, als je er een aanschaft, zorg dat-ie variabele tonen uitgooit. Als alleen de duurdere merken dat doen, soit. Een emmertje is goedkoper, maar dan heb je wel kans dat ze terug blijven komen... En als er een nest zit, ben je helemaal de sjaak
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 20 maart 2012 @ 16:48:

Is dat ding voor muggen en muizen dan? Geen wonder dat ik met google niks kon vinden behalve de dure merken.Voor ongedierte, dus het schrikt ook muizen af.
Als het goed is zijn we inmiddels weer van de muizen af want we vinden niet echt meer muizenkeutels of aangevreten aardappels etc. Nu heb ik toch zo'n speciaal apparaatje gekocht, was niet zo heel duur dus ik had zoiets van het valt te proberen. deze



Heeft iemand dat apparaatje misschien ook? In de gebruiksaanwijzing staat er een lampje moet knipperen om aan te geven dat het goed werkt. Het groene lampje knippert niet en het rode lampje knippert om de zoveel tijd een paar keer en is dan weer uit. In de gebruiksaanwijzing staat dus niet of het altijd moet knipperen of om de paar minuten, half uur of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Oud maar fijn topic! Ik kwam net op dit forum terecht, omdat ik ook problemen heb met muizen. Ook veel geprobeerd om de muizen weg te jagen, want doden wil ik ze absoluut niet.

Daarom zit ik eraan te denken om een diervriendelijke lokdoos te kopen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en werkt het überhaupt? Ik wil deze kopen: http://www.muizenvalman.n ... tevige-metalen-muizenval



Ervaringen graag delen.



Sorry voor de bump!



Ik hoor graag van jullie!



Gr Lars

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven