Mogelijk ontploffingsgevaar

29-11-2016 20:44 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kreeg ik een folder tussen de andere reclamefolders, waarop stond dat er mogelijk ontploffingsgevaar is bij Siemens en Bosch gasfornuizen.



Ik gelijk het typenummer gecheckt en ja hoor: de waarschuwing geldt ook voor ons gasfornuis.

Ik helemaal in paniek. Monteur komt pas volgende week de gaskoppeling vervangen, en tot dan wordt er aangeraden om de gaskraan dicht te laten, en het gasfornuis niet te gebruiken.



Man vindt het allemaal aanstellerij. ' als er echt wat aan mankeerde, was er al lang iets gebeurd'. Ik wil dus wel tot volgende week wachten, en mijn man zegt dus gewoon dat hij het gasfornuis gewoon gaat gebruiken.



Wat nu?
Alle reacties Link kopieren
Op zich zou ik het risico wel durven te nemen ik kan me alleen voorstellen dat je nu niet meer verzekerd bent? Dat zou ik wel eerst zeker willen weten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Was die folder toevallig ook van degene waar je nu je fornuis laat maken? Vind het wel erg toevallig. Heb er verder nog niks over gehoord in de media.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Woensdag: patat halen

Donderdag: Chinees

Vrijdag: Chinees van donderdag

Zaterdag: Uit eten met je man

Zondag: Eten bij een van jullie ouders of ander familielid

Maandag: Broodjes gezond

Dinsdag: Kebab halen



Et voilà een week is zo om en voor de afwisseling kun je zelfs nog een magnetron maaltijd in elkaar flansen. Daar krijg je echt geen scheurbuik van.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies is dus om de kraan dicht te draaien, maar dat had je waarschijnlijk al wel door.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zou zeggen better safe than sorry....
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 29 november 2016 @ 20:46:

Op zich zou ik het risico wel durven te nemen ik kan me alleen voorstellen dat je nu niet meer verzekerd bent? Dat zou ik wel eerst zeker willen weten.Nee, dan ben je niet meer verzekerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij er ook niks van aantrekken.

Helemaal niks,.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik ben het eens met je man. En raar dat er een folder tussen de andere folders in zit, iemand die nog een dikke boterham wil verdienen voor de kerst.

http://nos.nl/artikel/213 ... zen-bosch-en-siemens.html
Shit, nu moet ik ook controleren met een bosch

https://www.gascookingsafety.com/nl-NL/ ... tbox|nl-NL
Ook eens met je man. Dat is gewoon om werk te genereren. Klinkt een beetje als Carglass strategie.
Alle reacties Link kopieren
Die service is gratis.. Zeggen ze.

Ja, aan de andere kant, als ik die folder niet had gezien, dan wist ik het niet eens!
quote:Jeje53 schreef op 29 november 2016 @ 20:57:

Die service is gratis.. Zeggen ze.

Ja, aan de andere kant, als ik die folder niet had gezien, dan wist ik het niet eens!En dat tussen de reclame folders in? En neem even contact op met de Siemens/Bosch
Het klopt wel dat er een waarschuwing is geweest hoor, paar weken geleden in het nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Het klopt hoor, het was een aantal weken geleden op het nieuws van RTL. Zo kwam ik er achter. Mijn gasfornuis is intussen (gratis) gerepareerd. Van die monteur kreeg ik te horen dat ze stapsgewijs de media opzoeken met bekendmaken (er heeft ook al een advertentie in de landelijke dagbladen gestaan) om te voorkomen dat ze overspoeld worden met opdrachten (dus met dat acute ontploffingsgevaar zal het dan ook wel meevallen...). Ik kreeg bij het maken van de afspraak de tip om tijdens het koken een raam open te zetten en als je klaar bent de gastoevoer af te sluiten.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Hier het bericht van het RTL nieuws
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik kreeg de folder ook en heb ook een fornuis van het ontploffende type en die gebruik ik nog gewoon hoor.
quote:Pieps2016 schreef op 29 november 2016 @ 21:09:

Ik kreeg de folder ook en heb ook een fornuis van het ontploffende type en die gebruik ik nog gewoon hoor.Je laat het toch wel maken hoop ik?
Alle reacties Link kopieren
Het is al een tijdje bekend. Ik heb een ongekeerd probleem: fornuis lekt al langere tijd gas, valt onder 1 van de 2 merken, maar is qua typenummer niet van het ontploffende type . En dus doen ze niks.

Uiteraard heb ik wel zelf een monteur ingeschakeld..
Alle reacties Link kopieren
quote:muni schreef op 29 november 2016 @ 21:21:

Het is al een tijdje bekend. Ik heb een ongekeerd probleem: fornuis lekt al langere tijd gas, valt onder 1 van de 2 merken, maar is qua typenummer niet van het ontploffende type . En dus doen ze niks.

Uiteraard heb ik wel zelf een monteur ingeschakeld..Nee dat meen je niet!? Goed dat je zelf een monteur hebt ingeschakeld. Dat is echt heel slechte service! Hopelijk heeft het je niet veel gekost?
Ja, hier stond het een maand geleden in het huis aan huis krantje. Bij schoonouders is ook een week of drie geleden een monteur geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeje53 schreef op 29 november 2016 @ 20:51:

[...]





Nee, dan ben je niet meer verzekerd.Op zich niet gek. Nee dan zou ik het risico niet willen nemen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeje53 schreef op 29 november 2016 @ 21:39:

[...]



Nee dat meen je niet!? Goed dat je zelf een monteur hebt ingeschakeld. Dat is echt heel slechte service! Hopelijk heeft het je niet veel gekost?



Ik vond het vooral bijzonder dat men weigerde te noteren om welk typenummer het bij ons fornuis gaat. Want wie zegt dat ze alle typenummers van het ontploffende type hebben?



Ze zeiden letterlijk aan de telefoon: u heeft een ander typenummer en dus is er niets aan de hand.



Monteur kostte maar een paar tientjes maar ik vind het veel belangrijker dat mensen op z'n minst oplettend zijn bij een fornuis van 1 vd merken.



Ik rook zelf gas, maar was toen zwanger en eerst roken mijn huisgenoten het niet en dacht ik dat ik vreemde dingen rook door de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Die van ons is ook een week of twee geleden gerepareerd, gratis.

Ik heb er overigens geen moment over gepiekerd om hem niet te gebruiken in de tussenliggende tijd, paniekzaaierij allemaal...
En nou is het afgelopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven