Dodelijke kattenziekte

29-11-2016 19:00 39 berichten
Er heerst een dodelijke kattenziekte, dus dit topic voor hen die katten hebben. Lees dit goed.





http://www.metronieuws.nl ... or-dodelijke-kattenziekte
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 29 november 2016 @ 19:49:

Maar precies door dit verlies kan ik me echt niet voorstellen dat baasjes hun dieren niet laten inenten. Je slaat jezelf toch voor je kop als je beestje door jouw nalatigheid ziek wordt/dood gaat?

Helemaal mee eens.

Mijn dierenarts doet dat trouwens ook, zo'n lief handgeschreven kaartje. Heel fijn om het enorme verdriet wat te verzachten.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 29 november 2016 @ 19:52:

Elflet maar 7 jaar! Ja met dit soort tumoren kan je niet op tijd zijn. Ik vond het een beetje een troost dat we echt niet beter voor haar hadden kunnen zorgen



Ja , dat bedenk ik me ook maar het blijft wel moeilijk. Kan soms behoorlijk gaan zitten malen over tekenen die ik misschien gemist heb.

Ik bedenk me maar dat ze mijn tranen waard is , had haar nooit willen missen in mijn leven.

En ik leef me uit met het vertroetelen van de andere meiden , fijne afleiding
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Oudblond en elflet wat vreselijk om zo onverwachts afscheid van je dier te moeten nemen

goed dat ik dit topic zag want nu weet ik dat mijn katten toevallig in december weer geent moeten worden. Het zijn wel binnenkatten maar 1 is een vondeling met chronische niesziekte en ik ?om zelf veel in contact met andere dieren bij mijn schoonouders en op mijn werk, dat vind ik 2 goede redenen om ze toch te laten enten. Vlooien hebben ze gelukkig alleen gehad toen de vondeling erbij kwam 1,5 jaar geleden, verder nog nooit.
Onze kat heeft vorige maand zijn entingen weer gehad. Ik sla nooit over. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als zoiets simpels als een vaccinatie mijn kat had kunnen redden.



Maak me nu wel een beetje zorgen om mijn buitenzwerfkat. Ik voer hem en we hebben een schuilhok voor hem gemaakt maar mocht hij ziek worden dan is hij niet te hanteren.
Sterkte Oudblond en elflet! Wat verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 29 november 2016 @ 19:27:

[...]



Ik begrijp je niet? Denk je dat mensen nu preventief hun kat naar het asiel brengen? Nee toch!?Dat denk ik zeker wel. Mensen kunnen zo hysterisch reageren.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Toxoplasmose, kattenaids, en nu dit bericht weer.

Rationele mensen zien geen gevaar hier in, zelf trek ik mij er ook niets van aan, echter je zult ze de kost niet moeten geven

die om deze reden een dier wegdoen,.

Ik ben vrijwilliger in een asiel, ik zit er met mijn neus bovenop.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Oudblond en Elf



Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu pas realiseer dat ik geen oproep kaart heb gezien dit jaar. Ga morgen alsnog even bellen en zorgen dat onze man de inentingen krijgt. Helaas ooit een kat uit het asiel gehaald die FIV bleek te hebben en die kon ik aan het einde van zijn eerste week bij ons weer in laten slapen. Dat wil ik niet nog een keer meemaken.
Alle reacties Link kopieren
Ergens wel goed dat deze ziekte er is, want er zijn veel te veel katten. Te veel zwerfkatten ook. Maar ik vind het erg als ze op een dergelijke manier aan hun einde moeten komen.



Mensen die hun kat niet kwijt willen moeten hem gewoon goed laten vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 29 november 2016 @ 21:09:

Toxoplasmose, kattenaids, en nu dit bericht weer.

Rationele mensen zien geen gevaar hier in, zelf trek ik mij er ook niets van aan, echter je zult ze de kost niet moeten geven

die om deze reden een dier wegdoen,.

Ik ben vrijwilliger in een asiel, ik zit er met mijn neus bovenop. vreselijk! Die mensen hebben dus een dier 'genomen' en bij berichtgeving zien ze er maar van af? Ik hoop dat deze mensen geen kinderen 'genomen' hebben!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 29 november 2016 @ 20:31:





Maak me nu wel een beetje zorgen om mijn buitenzwerfkat. Ik voer hem en we hebben een schuilhok voor hem gemaakt maar mocht hij ziek worden dan is hij niet te hanteren.



Wij verzorgen drie zwervers. Ze worden met onze eigen katten ontwormd, ontvlooid, ontluisd en ontoormijt, maar in een mandje? Alleen als ze op sterven na dood zijn. Dus ze krijgen geen prikjes.



Daar staat tegenover dat ze voorheen behalve geen prikjes ook geen eten kregen. En blijkbaar wel slaag, gezien de conditie.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Leven bij katten, is net als bij mensen een chronische ziekte, met dodelijke afloop, maak je dus niet druk.

De vraag is alleen maar wanneer?
Sterkte Oudblond en Elflet. Ik ben ook een kat aan zo'n tumor verloren, maar hij was in elk geval bijna 15.



Titeren is onbetrouwbaar; niemand weet hoeveel antistoffen "goed" zijn en het zegt helemaal niks over hoe lang die antistoffen nog aanwezig zullen zijn. Dit verzin ik niet, dat heeft de dierenarts van de fabrikant tegen mijn dierenarts gezegd, toen die op mijn verzoek informatie heeft ingewonnen. Hier laat ik ze dus jaarlijks tegen nies enten en elke twee jaar tegen nies en kattenziekte, ook al zijn het binnenkatten. Ik kan van alles mee naar binnen nemen tenslotte en binnenkatten hebben minder kans om op een natuurlijke manier weerstand op te bouwen.



Dit bericht is overigens veelvuldig verspreid, een van de dierenartsen die het online zette, meldde dat niet meer dan 17% van de katten wordt geënt. Dat is toch wel heel triest.
quote:Ceylon schreef op 29 november 2016 @ 22:14:

[...]





Wij verzorgen drie zwervers. Ze worden met onze eigen katten ontwormd, ontvlooid, ontluisd en ontoormijt, maar in een mandje? Alleen als ze op sterven na dood zijn. Dus ze krijgen geen prikjes.



Daar staat tegenover dat ze voorheen behalve geen prikjes ook geen eten kregen. En blijkbaar wel slaag, gezien de conditie.

Ja, ontwormen en een vlooientablet gaan zo door zijn eten dat is geen probleem. Maar toen ze hem gescand hebben op een chip (de dierenambulance kwam langs voor een zieke jonge egel) flipte hij al. En dat is alleen een apparaat over rug en nek halen op afstand.



Nou ja, hij is nu in ieder geval goed gevoerd en in goede conditie. Het beste er maar van hopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven