Bod huis?

18-11-2016 09:58 91 berichten
Hallo,



Even een vraagje wij hebben vandaag een bod gedaan op een huis. De vraagprijs is 149.000 wij hebben 137.500 geboden.

Nu ga ik rustig wachten op hopelijk een tegenbod of goedkeuring.

Maar ik heb ergens gelezen dat het normaal is als ik nu een tegenbod krijg dat ik dan 3 dagen moet wachten met terug reageren omdat ze anders door hebben dat wij het te graag willen.

ik vind dit erg vreemd want zou juist zo snel mogelijk willen onderhandelen.

Wij kunnen ook maar maximaal 142.000 bieden.



Wat is jullie kijk hier op?
Alle reacties Link kopieren
Je kan het altijd proberen toch. Ons huis had een vraagprijs van 450. Toen wij een eerste bod kregen was deze laag, namelijk 407. Een tegenbod gedaan en zij zijn gestegen naar 437. Toen een laatste tegenbod gedaan en uiteindelijk is deze geaccepteerd (iets onder de vraagprijs). Gevoelsmatig wilde ik niet eens in onderhandeling gaan, maar de makelaar gaf aan dat ze ons huis graag wilde en daarom hebben we maar een tegenbod gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is goed...ik blijf niet hetzelfde typen niet als wet, maar ssls gevolg van hetzelfde acceptabel/ onacceptabel vinden eindig je met mensen die er hetzelfde mee omgaan..
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 15:22:

Ja het is goed...ik blijf niet hetzelfde typen niet als wet, maar ssls gevolg van hetzelfde acceptabel/ onacceptabel vinden eindig je met mensen die er hetzelfde mee omgaan..Jammer dit.
quote:Kastanjez schreef op 18 november 2016 @ 15:21:

Wat tof trouwens Lautjjie, dat je nu al zo'n mooi tegenbod hebt! Zo zie je maar, blijf je toch mooi 2000 euro onder je maximum!ja heel tof blij mee
Alle reacties Link kopieren
Eh kastanjez..bedoelde het enigszins lollig. Ik ben aan het wandelen..lastig typen. Dacht dat de toon wel over zou komen. In ieder geval niet bedoeld zoals je het las.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Het bod is geaccepteerd dus heb een huis Haha. Met keuken bedoelde ik eigelijk het fornuis ze hebben er zelf een dure Boretti ingezet en die zou mee gaan
Alle reacties Link kopieren
Wow!!!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Gefeliciteerd!
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Wouw, gefeliciteerd!

Ik dacht niet dat het onrealistisch was, maar dat het zo voorspoedig zou gaan had ik niet verwacht, wat fijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 18 november 2016 @ 10:01:

Mijn kijk is dat je qua verhouding met hoogte van de vraagprijs extreem en onrealistisch laag geboden hebt.



Asociaal laag zelfs.Valt wel mee. ~9% onder de vraagprijs. Dan doe je want handjeklap en dan kom je op 4...5% onder de vraagprijs uit. En dat is het gemiddelde waar huizen voor worden verkocht.
Gefeliciteerd Lauttje, goed gehandeld hoor! Laat de voorpret maar beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd met de aankoop!
Zolang er geen andere kapers op de kust zijn, kun je best lager beginnen. Omhoog kan altijd. Niet bieden op een huis wat je niet kan betalen. Is voor geen van de partijen leuk als het niet doorgaat.
Nou, ben mosterd. Gefeliciteerd met je nieuwe keuken!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je bod niet per definitie te laag. Of je bod realistisch is heeft met veel factoren te maken. Onderhandelingen kunnen snel gaan, binnen 1 dag rond, of langer dan een week duren. Doe vooral wij jij je goed bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven