Zoenen of seks met andere man

29-11-2016 23:41 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit best vaak voorkomt en ben hier benieuwd naar.

Ik heb een (anonieme) poll gemaakt.

Hebben jullie wel eens gezoend of seks gehad met een andere

Totaal aantal stemmen: 276

Ja, in de relatie (31%)
Ja, in een vorige relatie (17%)
Nooit (51%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Focus4life schreef op 30 november 2016 @ 15:16:

Haha, zo kansloos...Of kansrijk. Zal van je moeite en wil afhangen.
Alle reacties Link kopieren
Maar desime, wat wil je nou bereiken/ weten? En waarom?

Je houdt het wel erg spannend.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
quote:thanx schreef op 30 november 2016 @ 15:26:

Maar desime, wat wil je nou bereiken/ weten? En waarom?

Je houdt het wel erg spannend.



Of het haalbaar is om in je relatie monogaam te blijven. Of dat het meer een maatschappelijk idee is dat je dat zou horen te doen en in de praktijk mensen toch met anderen gaan.

Voor mij lijkt het moeilijk om monogaam te blijven in een lange relatie. En ik wil indien nodig graag mijn verwachtingen daarop aan kunnen passen.
Haalbaar? De een gelooft er heilig in en de ander niet.
quote:Desime schreef op 30 november 2016 @ 15:29:

[...]





Of het haalbaar is om in je relatie monogaam te blijven. Of dat het meer een maatschappelijk idee is dat je dat zou horen te doen en in de praktijk mensen toch met anderen gaan.

Voor mij lijkt het moeilijk om monogaam te blijven in een lange relatie. En ik wil indien nodig graag mijn verwachtingen daarop aan kunnen passen.

Voor sommige mensen wel, voor anderen niet.

Dat los je voor jezelf niet op met een poll lijkt me.
Sommigen geloven er heilig in, maar handelen er niet heilig naar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desime schreef op 30 november 2016 @ 15:29:

[...]





Of het haalbaar is om in je relatie monogaam te blijven. Of dat het meer een maatschappelijk idee is dat je dat zou horen te doen en in de praktijk mensen toch met anderen gaan.

Voor mij lijkt het moeilijk om monogaam te blijven in een lange relatie. En ik wil indien nodig graag mijn verwachtingen daarop aan kunnen passen.



Mensen of vrouwen?



quote:Desime schreef op 30 november 2016 @ 15:15:

[...]





Klopt, ik doel alleen op vrouwen.Het verwart me
Love bubbles....
quote:Desime schreef op 30 november 2016 @ 15:29:

Voor mij lijkt het moeilijk om monogaam te blijven in een lange relatie. En ik wil indien nodig graag mijn verwachtingen daarop aan kunnen passen.Als je dat moeilijk lijkt lijkt het me handiger om daar vooral de verwachtingen van je (toekomstige) partner daarop aan te passen, en dus gewoon eerlijk te zijn over dat je denkt dat je niet-monogaam kan zijn.
quote:Desime schreef op 30 november 2016 @ 15:29:

[...]





Of het haalbaar is om in je relatie monogaam te blijven. Of dat het meer een maatschappelijk idee is dat je dat zou horen te doen en in de praktijk mensen toch met anderen gaan.

Voor mij lijkt het moeilijk om monogaam te blijven in een lange relatie. En ik wil indien nodig graag mijn verwachtingen daarop aan kunnen passen.Het gaat er niet om wat 'men' doet of wil. Het gaat erom dat jij voor jezelf denkt dat jij niet monogaam kunt blijven, en dus kun je dat maar het beste gewoon melden aan je partner. En dan kun je samen kijken wat je hierover afspreekt.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik kan je wel mijn mening geven.



Ik ben van mening dat het maatschappelijk opgelegde normen en waarden zijn. Nog steeds sterk beinvloed door de kerk.

Ik denk niet dat de mens gemaakt is om monogaam te zijn.

( oei... nu krijg ik veel over mij heen)

Ik denk dat echt heel veel meer mensen het doen dan wat je denkt.

Al dan niet stiekem. Vaak komt het helemaal niet uit.

En van de stellen waarbij het is gebeurt en die bij elkaar blijven gaat niemand het aan de grote klok hangen. Je hoort het alleen van de mensen die uit elkaar zijn.



Ik zelf vind dat je er wel relaxeter mee omgaat als het je 1x is gebeurt. Maar dat is ieder voor zich.

Ik ben ervoor om mensen hun vrijheid te geven, in bepaalde mate.

Als je iemand vast houd werkt dat averechts.

Ik kan niet bepalen wat iemand met zijn leven doet, maar wil ook niet dat diegene met 85 jaar verbitterd is hierdoor.

Iedereen heeft recht om zichzelf te ontwikkelen. Ook op sexueel vlak.



Maar goed. Dat is mijn mening.



Er zijn trouwens genoeg topics over vreemdgaan. Ook over de " dader" ( meestal is enkel van het slachtoffer uit)

Succes
de wereld wacht om ontdekt te worden
Een eerlijke blik krijg je er zo ook niet op of je moet alle honderjarigen die vraag stellen.

Iemand die nu net begin 20 is en nee zegt kan over 10 jaar wel ja antwoorden.

Het meest logische lijkt me zeg nooit nooit want je weet niet wat het leven nog voor je in petto heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:thanx schreef op 30 november 2016 @ 15:46:

Nou ik kan je wel mijn mening geven.





Ik denk niet dat de mens gemaakt is om monogaam te zijn.

( oei... nu krijg ik veel over mij heen)

Ik deel je mening.
Love bubbles....
Ik denk dat niet iedereen die vreemd gaat direct verkeerd beter is. Stiekem gedoe en achter je rug om is dan wel vervelend maar altijd trouw zijn kan ook moeilijk zijn voor mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desime schreef op 30 november 2016 @ 15:29:

[...]





Of het haalbaar is om in je relatie monogaam te blijven. Of dat het meer een maatschappelijk idee is dat je dat zou horen te doen en in de praktijk mensen toch met anderen gaan.

Voor mij lijkt het moeilijk om monogaam te blijven in een lange relatie. En ik wil indien nodig graag mijn verwachtingen daarop aan kunnen passen.

Zoek een vriend die er net zo instaat als jij. Haalbaar of niet haalbaar maakt geen snars uit, als je iemand hebt die bij je past komt het goed. Ga dus niet op zoek naar iemand voor wie monogamie belangrijk is. Wees eerlijk en zeg dat je dat niet kunt beloven. Je bent echt niet de enige hoor.



Ik ben pas 10 jaar samen met mijn vriend, dus echt lang kun je dat niet noemen, maar ik heb nooit moeite gehad met monogaam zijn. Ja, anderen zijn ook aantrekkelijk, maar ik voel totaal geen behoefte daar iets mee te doen. Ik voel ook geen gemis. Bovendien zou ik het een ontzettende afknapper vinden als een man iets bij mij zou proberen want dat betekent dat hij de dingen die ik belangrijk vind - mijn relatie en vriend- totaal niet interessant vindt en hij dus geen respect voor mij en mijn situatie heeft. En ik niet voor mezelf als ik mee zou doen.



Dus ja, stel je verwachtingen bij. Monogamie is een keuze, geen verplicht iets. Zoek iemand die er net zo in staat als jij.
Ooh, ik was even in verwarring, dacht dat ik moest kiezen tussen zoenen of seks.

Ik stem voor allebei!
Je moet kiezen...
quote:Corona67 schreef op 30 november 2016 @ 19:21:

Je moet kiezen...

Oke.



Dan zoen ik wel met de andere man.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelleke schreef op 30 november 2016 @ 19:06:

[...]



Zoek een vriend die er net zo instaat als jij. Haalbaar of niet haalbaar maakt geen snars uit, als je iemand hebt die bij je past komt het goed. Ga dus niet op zoek naar iemand voor wie monogamie belangrijk is. Wees eerlijk en zeg dat je dat niet kunt beloven. Je bent echt niet de enige hoor.



Ik ben pas 10 jaar samen met mijn vriend, dus echt lang kun je dat niet noemen, maar ik heb nooit moeite gehad met monogaam zijn. Ja, anderen zijn ook aantrekkelijk, maar ik voel totaal geen behoefte daar iets mee te doen. Ik voel ook geen gemis. Bovendien zou ik het een ontzettende afknapper vinden als een man iets bij mij zou proberen want dat betekent dat hij de dingen die ik belangrijk vind - mijn relatie en vriend- totaal niet interessant vindt en hij dus geen respect voor mij en mijn situatie heeft. En ik niet voor mezelf als ik mee zou doen.



Dus ja, stel je verwachtingen bij. Monogamie is een keuze, geen verplicht iets. Zoek iemand die er net zo in staat als jij.Dank je wel voor je advies. Je benoemt alles precies zoals het is.
Nooit gedaan. Dat past totaal niet bij mijn karakter. Ik vind het absoluut niet moeilijk om iemand trouw te zijn. En ik vind monogaam zijn één van de vele belangrijke aspecten van trouw zijn aan elkaar. Hoewel ik me ook wel weer kan voorstellen dat er andere mensen zijn die seks en liefde helemaal los van elkaar kunnen zien en dus tegelijkertijd van de één kunnen houden en met een ander seks kunnen hebben, moet ik daar zelf niet aan denken. Niet mijn stijl. Ook niet na 25 jaar huwelijk verwacht ik.
nvt
anoniem_319621 wijzigde dit bericht op 03-09-2018 13:17
99.60% gewijzigd
quote:Libra1990 schreef op 03 december 2016 @ 10:14:

Nooit gedaan. Dat past totaal niet bij mijn karakter. Ik vind het absoluut niet moeilijk om iemand trouw te zijn. En ik vind monogaam zijn één van de vele belangrijke aspecten van trouw zijn aan elkaar. Hoewel ik me ook wel weer kan voorstellen dat er andere mensen zijn die seks en liefde helemaal los van elkaar kunnen zien en dus tegelijkertijd van de één kunnen houden en met een ander seks kunnen hebben, moet ik daar zelf niet aan denken. Niet mijn stijl. Ook niet na 25 jaar huwelijk verwacht ik.Je kunt ook houden van meerdere mannen tegelijk, dat bestaat ook. Ik ben er het levende voorbeeld van. Ik vind het juist moeilijk om seks en liefde los te koppelen, er zit altijd gevoel bij. Het is nooit platte seks voor mij.
quote:Focus4life schreef op 30 november 2016 @ 15:57:

[...]





Ik deel je mening.Ik ook. Ik geloof ook niet dat een mens een monogaam wezen is. Er wordt niet voor niets zoveel vreemdgegaan, en dat is van alle tijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MisaMi schreef op 03 december 2016 @ 23:24:

[...]



Nou Thankx, helemaal mee eens. Zo denk ik er ook over en ik leef hier ook naar. Ik heb dus terwijl ik in een relatie zat wel met andere mannen gezoend en seks gehad. Met meerdere mannen tegelijk ook nog, niet tegelijkertijd, dat dan weer niet. Ik kan het iedereen aanraden, je voelt je weer vrouw, begeerd en krijgt er nieuwe energie van!



Maar wat ik me afvraag is spreek je dat dan van tevoren af in de relatie met je vriend dat dat soort dingen kunnen gebeuren.

En dat je het dan niet zegt. Of spreek je juist een open of monogame relatie af dan?
nvt
anoniem_319621 wijzigde dit bericht op 03-09-2018 13:20
99.24% gewijzigd
quote:MisaMi schreef op 03 december 2016 @ 23:26:

[...]



Je kunt ook houden van meerdere mannen tegelijk, dat bestaat ook. Ik ben er het levende voorbeeld van. Ik vind het juist moeilijk om seks en liefde los te koppelen, er zit altijd gevoel bij. Het is nooit platte seks voor mij.

Ok, dat kan.



Ik kan juist maar van één man tegelijk houden, wil me op één man tegelijk focussen en ik kan me maar aan één man volledig geven. En ik heb daarbij niet eens de tijd en motivatie om me met meerdere mannen tegelijkertijd bezig te houden.



Ik snap niet hoe vrouwen dat doen eigenlijk. Een carrière, (kinderen?!), vriendinnen, een gezonde en volwaardige relatie met je partner, hobby's, sport én dan ook nog een (paar) sexrelatie(s) met (een) andere man(nen). Wauw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven