Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok, zakjes met een vulling van kersenpitten oid, die je in de magnetron verwarmd, en dan in je jaszak doet, je handen in je zakken en voilà, warme handen...?
Ja, precies wat Emka zegt. Zakjes, gevuld met rijst, die je kunt verwarmen in de magnetron. Als je koude handen hebt, of je doet ze in je jaszak, dan krijg je lekkere warme handen.
Alle reacties Link kopieren
Zit er ook over na te denken om op naailes te gaan, maar ik ben zo'n onhandige harry. Ga zaterdag proberen met mijn schoonmoeder een simpele kussensloop te maken.
Ik vind het leuk! Ik heb een lockmachine gekocht :-)
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je een lockmachine hebt gekocht! Ik heb flink stof geshopt op zakenreis. Er gaat een hele berg spandex mee naar huis voor allerlei sportkleding en ik heb half mood leeggekocht (die winkel waar ze bij project runway stof kopen)
Alle reacties Link kopieren
quote:eefkewentelteefje schreef op 23 november 2016 @ 17:18:

Zit er ook over na te denken om op naailes te gaan, maar ik ben zo'n onhandige harry. Ga zaterdag proberen met mijn schoonmoeder een simpele kussensloop te maken.Gewoon doen! is echt hartstikke leuk. Gewoon even kijken of er bij jou in de buurt in het buurthuis niet wat is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 23 november 2016 @ 21:32:

Ik vind het leuk! Ik heb een lockmachine gekocht :-)Ga je vast heel veel plezier en gemak van hebben. :
Alle reacties Link kopieren
Waar kopen jullie meestal je stof?
Ik tot nu toe bij de Kwantum, de plaatselijke hobbywinkel, een stoffenwinkel waar ik toevallig langskwam en een keer online bij stoffen-online.nl. Ik ben ook nog erg zoekende, dus ik ben benieuwd waar anderen hun stoffen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik op de markt, bij Ikea en bij de stoffenwinkel. Oh en bij een hobbywinkel. Daar hebben ze hele leuke quiltstofjes voor kleine pojecten.
Ik koop graag in het buitenland:



www.Fabric.com (usa)

https://utopian-threads.myshopify.com (aus)

www.stoffenstraat.com (be)

www.bambiblauw.be
Alle reacties Link kopieren
Ik koop overal stof. Op zakenreis, online, (megastoffen, fabricworldusa, spandexhouse, equilter), op de markt, op de stoffenmarkt, bij ikea, bij een tweedehands winkel, ik heb eens een jurk gemaakt van een douchegordijn van de Bijenkorf, ik heb een tas gemaakt van de bekleding van een bank die ik op straat had gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een leuk stofje gescoord bij de kwantum, woensdag ga ik er proberen een kussenhoes van te maken .



Misschien een domme vraag.. Maar ik wil ook graag een cirkel rok maken! Hoe weet ik hoeveel stof ik daarvoor nodig heb?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ben ik bezig aan een boxershort, wat t-shirts (tricot) en een winterjas (wol en polyester voering). Stoffen heb ik gehaald op de markt en bij budgetstoffen.nl. Ik haal letterlijk overal mijn stoffen vandaan eigenlijk. Koop meestal in 1 keer veel in omdat ik heel veel naai.
Alle reacties Link kopieren
Eefke, eerst uittekenen op papier en dan de lengte van het papier meten?
Alle reacties Link kopieren
@Avondzon, heerlijk hè, een lockmachine, ben inmiddels aan mijn tweede bezig (in 25 jaar)



@Eefke, ik woon niet al te ver van 3 mooie stoffenwinkels, ik vind het fijn om even te kunnen voelen aan de stofjes. Vorige week nog wat mooie stofjes gescoord bij Harry.



Ik ben momenteel bezig voor de kerst, jurk met jasje. Grijs met iets een glittertje.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
quote:eefkewentelteefje schreef op 28 november 2016 @ 10:30:

Gisteren een leuk stofje gescoord bij de kwantum, woensdag ga ik er proberen een kussenhoes van te maken .



Misschien een domme vraag.. Maar ik wil ook graag een cirkel rok maken! Hoe weet ik hoeveel stof ik daarvoor nodig heb?Op pinterest staan heel veel beschrijvingen voor het maken van een cirkelrok!
Alle reacties Link kopieren
quote:eefkewentelteefje schreef op 28 november 2016 @ 10:30:

Gisteren een leuk stofje gescoord bij de kwantum, woensdag ga ik er proberen een kussenhoes van te maken .



Misschien een domme vraag.. Maar ik wil ook graag een cirkel rok maken! Hoe weet ik hoeveel stof ik daarvoor nodig heb?Op pinterest staan heel veel beschrijvingen voor het maken van een cirkelrok!
Alle reacties Link kopieren
quote:eefkewentelteefje schreef op 28 november 2016 @ 10:30:

Gisteren een leuk stofje gescoord bij de kwantum, woensdag ga ik er proberen een kussenhoes van te maken .



Misschien een domme vraag.. Maar ik wil ook graag een cirkel rok maken! Hoe weet ik hoeveel stof ik daarvoor nodig heb?Dat ligt natuurlijk aan de lengte van je rok en of je 'm in één stuk wil of in zessen bv.

Stof is meestal 150 2x75 en het ligt er dus aan of je aan die 75 min taille cirkel genoeg hebt. Voor lang heb je dus twee keer een stuk nodig. Is de rok 1 m lang dan heb je zeker 5 m nodig

Taille is een cirkel en dan mag je lekker gaan wiskunden De omtrek van de cirkel gebruiken om de diameter of straal te berekenen

http://www.cirkelberekenen.be/

Denk er aan dat als je wat kont hebt dat het kan zijn dat het optrekt van achter, neem dus ruim de lengte zodat het niet te kort word.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met de cirkelrok?

Ik ben nu bezig met een sport-topje voor mijzelf en een hoodie voor mijn oudste zoon. Eens kijken of ik ergens een foto-album kan aanmaken om mijn maaksels te posten zonder dat ik gelijk naar mijn persoonlijke Facebook ofzo moet linken.
Welk patroon gebruik je voor de hoodie, perzikboom?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het patroon zelf getekend avondzon. Zoon is lang en slank waardoor confectiekleding hem vaak niet goed past. Nu is het bij een hoodie geen ramp als het wat ruimer is, maar als ik het zelf maak kunnen de kinderen allerlei wensen aangeven mbt hoe ze het hebben willen. Dan is het kind meten, patroon tekenen en gaan.
Wauw! *gaat verder zoeken naar een goed hoodiepatroon*
Echt super dat je dat kunt, Perzikboom! Lijkt me reuzehandig!
Alle reacties Link kopieren
Heb je een bestaande hoodie die redelijk is? Dan kan je die natekenen en alles aanpassen wat je anders wil hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven