Muren verven

01-12-2016 01:50 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Mijn muren zijn babyblauw, maar ik zou ze graag roze willen. Ik heb totaal geen verstand van verf en weet dus niet hoe ik dit moet aanpakken. Moet ik ze meer dan 1 keer verven, wat voor verf moet ik gebruiken, etc.



Iemand tips?
Hoi!

Om te beginnen moet je alle randen die je niet mee wilt verven afplakken met schilderstape. Je hebt smalle en brede. Neem van allebei voldoende mee, het gaat sneller op dan je denkt.

De brede is vooral fijn voor het plafond, de smalle kan je juist goed gebruiken voor om stopcontacten ed.



Dan heb je verf nodig. Dit heet gewoon muurverf

Als je verf uit zoekt die in 1x dekkend is, dit staat op de verpakking, dan hoef je maar 1x te verven.

Je kan in de schappen een kleur uitzoeken, maar je kan ook een kleur uitzoeken en die bij de balie laten mengen.

Als je heel veel verf nodig hebt kan je beter laten mengen, dan heb je de hele pot in precies dezelfde kleur.

Als je een pot verf uit het schap hebt gekozen maar je hebt meer dan 1 pot nodig, moet je eerst die twee potten met elkaar mixen omdat je anders kans hebt op een klein kleurverschil. Je ziet dan precies waar je bent opgehouden met de ene en begonnen bent met de ander.

Een pot uit het schap is wel makkelijk als je aan 1 zo'n pot genoeg hebt.



Dan heb je nog wat kleine spullen nodig:

Een kwast voor verf op waterbasis om de randjes mee te verven. Deze heb je van heel klein tot heel groot. Een middenmaatje is prima.

Een roller speciaal voor muurverf. Zo'n grote is dat.

Een beugel voor de roller. Let goed op dat je de beugel en de roller in dezelfde maat koopt. 18 is het meest standaard.

Een bak voor je verf. Let op dat je roller hier in past.

Oude kranten of plastic om je vloer af te dekken.

Deze spullen kan je prima bij de action kopen, schilderstape ook.

De verf kan het beste bij de bouwmarkt.



Als je alle randen hebt afgeplakt en de vloer hebt bedekt, kan je gaan verven.