Kattenoppas gezocht kerstvakantie in Friesland

01-12-2016 09:53 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Sinds kort heb ik een nieuwe jonge kat, naast mijn al oudere poes. Helaas gaat het iets minder voorspoedig dan gehoopt, met name het eten van de kat. Nu gaan wij van 27 dec tot 7 jan. op reis. Ik heb een vaste kattenoppas die langs kan komen, twee keer per dag. Gezien de omstandigheden wil ik nu liever iemand thuis op laten passen. Maar wie?



Ik heb al op internet gezocht, maar zie veel particuliere bureautjes of echte huisoppassites. Heeft er iemand van jullie ervaring met zo'n bureau of kent iemand wellicht een goede oppas in de regio Friesland/Sneek? Alvast bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij maar 'eng' om zo'n bureau of particulier in te schakelen. Verzorgen ze je beesten wel goed genoeg en zijn ze betrouwbaar..



Ik zou zelf proberen om een bekende te regelen. Dat doen wij ook en dan kan ik met een gerust gevoel weg.
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar zit mijn zorg ook een beetje, Discover
Ik zou de katten naar een pension brengen, voor een veiliger gevoel.

Ook al zou het een betrouwbaar bureau zijn, je hebt toch vreemden in huis!
Heb je geen jonger nichtje oid die de leeftijd heeft om dit te doen?

Als ik 17 was deed ik dit bij mijn oudere zus thuis. Heerlijk een week " op jezelf wonen" en zus was ook geholpen.
quote:ikbenmeereentje schreef op 01 december 2016 @ 10:12:

Heb je geen jonger nichtje oid die de leeftijd heeft om dit te doen?

Toen ik 17 was deed ik dit bij mijn oudere zus thuis. Heerlijk een week " op jezelf wonen" en zus was ook geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit een paar jaar gedaan voor een vriend van mijn vader. Ik was toen een jaar of 17... Zoals Ikbenmeereentje ook zegt, lekker 'op mezelf' wonen en toen ik een vriend kreeg ook 'samenwonen'. Heb je geen nichtje of ander contact van een jaar of 16/17 in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Nee, familie woont allemaal elders en heb maar hele kleine familie. Was anders idd prima oplossing geweest. Ik had dat ook met plezier gedaan als 17-jarige ????
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het ook nog wel een idee om de jonge kat naar een pension te brengen idd. Vind het alleen wat sneu dat hij dan weer ergens anders moet wennen.... Aan de andere kant is hij absoluut niet bang uitgevallen
Alle reacties Link kopieren
Misschien bij je vrienden/collegas/familie etc informeren of iemand een studente of thuiswonende jonge meid kent die een weekje op zichzelf wilt wonen? Bij ons past de dochter van de buren van een familielid op als we op vakantie gaan. Ze woont op kamers en vind het altijd erg leuk om een heel huis voor zichzelf te hebben. We geven wel een vergoeding, dat maakt het nog aantrekkelijker ;)



Of je heb vrienden die in een hele andere regio wonen? Wellicht vinden zij het leuk een weekje "op vakantie" te gaan in jouw huis?
quote:branca3 schreef op 01 december 2016 @ 10:42:

Misschien is het ook nog wel een idee om de jonge kat naar een pension te brengen idd. Vind het alleen wat sneu dat hij dan weer ergens anders moet wennen.... Aan de andere kant is hij absoluut niet bang uitgevallenHebben de katten een band met elkaar? Danzou ik ze denk ik samen laten gaan. Anders moeten ze daarna aan elkaar wennen. De jonge kat ruikt dan anders, en dan moeten ze weer helemaal opnieuw aan elkaar wennen.
Alle reacties Link kopieren
Kan de oppas misschien een uurtje blijven om aandacht te geven? Als het enige probleem het eten is, denk ik niet dat je nieuwe kat per definitie beter af is in een pension dan met een vaste oppas.
Alle reacties Link kopieren
Eventueel buren die je je huis en dieren toevertrouwd?

Als je ze wegbrengt naar een pension, dan wel samen doen inderdaad. Hier werd 1 poes gesteriliseerd en de oudste moest dagenlang niets van de ander hebben. Ze had immers een 'dierenarts/vreemd' luchtje aan zich zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties. Keuze wordt er niet makkelijker op. Is idd misschien niet handig om de katten weer 10 dagen uit elkaar te halen. De oude poes is echter absoluut niet geschikt voor een pension. Is een wat schuwe asielpoes en het heeft me vier jaar gekost om haar zo tam te krijgen als ze nu is. Misschien toch de vaste oppas maar vragen en dan met iets minder aandacht toe en hopen dat het met eten goed gaat... Ik heb nog even, gelukkig
Ik zou ze niet naar een pension doen, ook niet een van de katten. Inderdaad zullen ze daarna opnieuw aan elkaar moeten wennen en dat is voor niemand fijn.



Het mooiste zou inderdaad zijn dat iemand in jouw huis komt oppassen. Zeker ook met het oog op oud&nieuw. Maar oppassen wie je dit laat doen. Ik zou inderdaad mijn vrienden en kennissenkring afgaan. Wellicht mensen uit het westen die een weekje Sneek zien zitten?



Laat niet zomaar een vreemde in je huis, je weet dan immers niet wie je in huis haalt.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan een weekje weg , nemen de kitten van 16 weken mee , wij hebben niemand om op te passen , en hoe eerder de kitten hier aan went des te vaker wij haar mee kunnen nemen , maand daarna gaan we weer 5 dagen weg , in het huisje mag je je huisdier meenemen, heb je ook geen buufvrouw die op de kat kan passen?
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Hoi poezenmens, ja, ik heb mijn jonge kat ook net weekend meegenomen uit logeren. Dat ging prima gelukkig. Alleen gaan wij in de vakantie vliegen in verband met familiebezoek ver weg, dus meenemen lukt helaas niet
Alle reacties Link kopieren
Niemand ervaring met huizenoppascentrale of iets vergelijkbaars?
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezenmens290 schreef op 04 december 2016 @ 23:26:

Wij gaan een weekje weg , nemen de kitten van 16 weken mee , wij hebben niemand om op te passen , en hoe eerder de kitten hier aan went des te vaker wij haar mee kunnen nemen , maand daarna gaan we weer 5 dagen weg , in het huisje mag je je huisdier meenemen, heb je ook geen buufvrouw die op de kat kan passen?Je zal vast uitzonderingen hebben maar de meeste katten kunnen dit soort gesleep echt niet waarderen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Branca,



Waarschijnlijk heb je al een oplossing gevonden, maar zo niet ;

mail mij even: lieske_in_tilburg@hotmail.com

Wie weet kan ik wat voor je betekenen.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kitten 4 maanden toen meegenomen , ging anderhalve week naar centerparcs, met oud en nieuw neem ik haar mee naar schoonmoeder , , 2 dagen erna gaat ze weer mee , 4 dagen centerparcs , ze is nog jong en later gaan we iedere 6 weken reizen dus moet ze ook mee kunnen , , mijn kat is heel makkelijk , en voelt zich meteen thuis , maakt niet uit waar ze is , als ze maar bij ons is , ik vind het op internet iemand vinden ook een eng idee, misschien de buren , of familie?





De truc is ook om met regelmaat uit logeren te gaan en de kat mee te nemen, doe je dit 2 keer perjaar dan is dit te weinig , maar als je het iedere maand 2 maanden zou doen dan is de kans groter dat het normaal word , ook nemen wij al haar speelgoed mee , mandje , en krabpaal



Gaat wel een hoop tijd inzitten , vanaf dat ze 14 weken is gaan wij 2 keer perweek met haar in de auto zitten en stukje rijden , dit hebben we al 10 keer gedaan . Liefst zit ze toch op de hoedeplank naar buiten te kijken



En de bedoeling is ook wel dat ze 2 vaste logeerplekken krijgt waar ze met ons heen gaat , en niet steeds een ander vreemd huis of hotel, dus schoonmoeder en ons huis
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Als je gAat vliegen zou ik het niet zo snel doen nee





Hoop dat je al wat gevonden hebt

Zag net pas dat ik paar weken terug al bericht had geplaatst , lekker stom , dacht dat het nieuw topic was
Wees jezelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven