Ieuw! Stofluis! En nu?

01-12-2016 08:54 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bah bah, wil ik mijn ontbijt maken lopen er stofluizen in mijn keukenkastje! Ze zaten ook in de doos cracottes (doos ligt nu in de kliko) onder de pindakaaspot (afgespoeld) en dus in dat deel van het keukenkastje. Schoongemaakt met azijn, dus nu ziet het er schoon uit, maarja die beestjes komen toch ergens vandaan of niet?



Hoe kan ik ze het beste bestrijden, welke plekken moet ik nog inspecteren, vind het maar vies!
Alle reacties Link kopieren
Net een hele reactie getypt, loopt de site daarna vast...



Is stofluis hetzelfde als meelmotten / meelbeestjes?



Ik heb een tijd geleden gehad dat ik af en toe een mot in mijn kast zag, maar niet meteen de link gelegd met die beestjes.

Totdat ik dus wormpjes in een pak meel ontdekte.

Ik heb alle papieren en kartonnen verpakkingen weggegooid, het schijnt namelijk dat ze zich daardoor heen kunnen eten.

Verder heel goed je kast(en) schoonmaken, ook vooral de scharnieren zijn blijkbaar een favoriete plek van die beestjes.



Brrrrrr......



Succes!!
Oh dat had ik laatst ook in een zak bloem. Toen ook een stukje lager in een aangebroken pakje sauspoeder.

Alles wat open was heb ik weggegooid. Maar of ze nu echt weg zijn..?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze al jaren. Google heeft mij ooit geleerd, dat je er nooit meer vanaf komt...



Ik heb dus alles in blikken of plastic dozen gedaan. Dat is het enige dat echt helpt volgens mij.



Bah.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Geen idee bieslookje, ik heb ook even gegoogled. Ze zijn vooral fan van karton en vocht en als je de spullen waar ze in / opzitten weggooid en dan schoonmaakt (niet teveel water gebruiken) zou het opgelost moeten zijn.

En droog houden.



Ik las ook ergens iets over weckpotten, vanmiddag maar op zoek gaan. Maar cracottes passen daar niet in door hun vorm, daar moet ik dus wat anders op bedenken.
Alle reacties Link kopieren
quote:polkat schreef op 01 december 2016 @ 09:22:

Ik heb ze al jaren. Google heeft mij ooit geleerd, dat je er nooit meer vanaf komt...



Ik heb dus alles in blikken of plastic dozen gedaan. Dat is het enige dat echt helpt volgens mij.



Bah.Oh balen zeg!! Telkens op dezelfde plek?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu alles in plastic zitten, veel in tupperware, en anders in zoiets, iig niet meer in de originele verpakkingen.
quote:Noopes schreef op 01 december 2016 @ 09:23:

Geen idee bieslookje, ik heb ook even gegoogled. Ze zijn vooral fan van karton en vocht en als je de spullen waar ze in / opzitten weggooid en dan schoonmaakt (niet teveel water gebruiken) zou het opgelost moeten zijn.

En droog houden.



Ik las ook ergens iets over weckpotten, vanmiddag maar op zoek gaan. Maar cracottes passen daar niet in door hun vorm, daar moet ik dus wat anders op bedenken.

Voor crackers en cracottes heb je rechthoekige bewaarblikken en dozen.

Ik heb er eentje waar ze precies inpassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noopes schreef op 01 december 2016 @ 09:24:

[...]





Oh balen zeg!! Telkens op dezelfde plek?ja, de voorraadkast...
Zonder oorzaak geen gevolg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven