Cruise naar Noorwegen

02-05-2016 10:43 41 berichten
Mijn moeder neemt ons mee op een cruis naar Noorwegen en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die dat ook hebben gedaan en of ze nog tips hebben.

Wat ik begrijp als ik me een beetje inlees op internet, is dat het voornamelijk chagrijnige bejaarden zijn haha, dus dat wordt gezellig :-D

Nee maar ik bedoel meer op het moment dat zo'n schip aanmeert, zijn er dan nog dingen te doen die niet iedereen meteen weet?

Je kunt wat ik begrijp dure shuttles nemen naar de stad, maar is een lokale taxi zelf bellen niet handiger?

Want je beland geloof ik nogal in een 'tourist-trap' waar ze voor werkelijk alles het drie-dubbele rekenen.



Ben benieuwd wat de ervaringen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Lekker positief!!



Met welke rederij ga je?

En naar welke havens?



Je komt natuurlijk met heel veel mensen tegelijk aan, dus tja, druk zal het zeker zijn.



Ga je naar Bergen? Of Flam?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring: als je met zo'n ingesteldheid op vakantie vertrekt, zal er inderdaad niets leuk zijn.



Ik, als jonge 30er, wil eigenlijk al een tijdje doodgraag zo een cruise naar de Noordkaap doen, en ik herken dus niets van al die beren die jij op de weg ziet. Op een paar rederijen na heb je een heel gevarieerd publiek, van jong tot oud. En tourist traps, daar hoef je niet in mee te gaan he, organiseer zelf wat dingen aan wal.
De Hurtigruten is fantastisch. Ook jongere mensen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat wij veelal deden is op eigen gelegenheid naar het centrum of lokale VVV gaan. Of vantevoren al bedenken wat er in dat plaatsje te zien is en dan met stadsbus te gaan. Met welke rederij ga je? En welke plaatsen leg je aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik trouwens ook jonge meid met man en kind geweest, wel vaker zelfs en ik geniet ervan om op deze manier te reizen en steden te zien.
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn voor je moeder dat je zo dankbaar bent
Met welke ga je?

Vorig jaar zomer gecruisd naar Noorwegen met de Holland Amerika lijn. Was heel goed, en een zeer gemengde leeftijdsgroep ( wij gingen in juli dat scheelt denk ik ook wel) ik wil zo weer, wij zijn begin 40
Wat bizar dat mensen mijn tekst als negatief lezen zeg... zegt denk ik meer over jullie!

Ik heb er juist hartstikke veel zin in en ik vraag om wat advies.

Maar blijkbaar is het veel leuker lekker anoniem te mekkeren.



Afijn, we gaan vanuit Rotterdam met de Holland Amerikalijn, en goed te horen Gizzmo-returns dat het tof was!



Ik vroeg me gewoon af, omdat ik nog nooit met een cruise weg ben geweest, of er dingen zijn waar je aan moet denken. Als ik reviews lees dat lees ik vaak dat eenmaal aangemeerd er vrij dure excursies zijn. Misschien is het slim inderdaad om vtv al wat te bekijken, alleen heb ik daar door verbouwing en werk niet zoveel tijd voor. Daarom vraag ik het hier! De eerste dag is op zee, dus dan kunnen we ook zien wat we kunnen doen.



Maar ik dacht; misschien weet iemand een leuk cafeetje op een mooie plek met uitzicht wat écht de moeite waard is. Mijn moeder is al wat ouder en kan geen verre wandelingen maken en ze wil niet in de rolstoel.

Denk je dat het toch verstandig zou zijn er een mee te nemen? Volgens mij zal je af en toe best moeten klimmen, toch?



Volgens mij is dit het programma,



Bergen, Norway



3 10 aug 2016 Cruising Geirangerfjord CO

3 10 aug 2016 Hellesylt, Norway TR SX

3 10 aug 2016 Geiranger, Norway TR

4 11 aug 2016 Alesund, Norway

5 12 aug 2016 Scenic cruising Hardangerfjord CO

5 12 aug 2016 Eidfjord, Norway
Vooral vooraf geen excursies regelen maar gewoon boot aflopen en daar ter plekke wat boeken, veel goedkoper! En genoeg keuze.



Neem vooral wat dikke jassen mee, het kan, zelfs in juli erg koud in Noorwegen zijn!



Het is wel veel lopen op de boot, ik zou wel een rolstoel meenemen!!!
En vooral veel en lekker eten!!! Alcohol is wel duur. OP sommige tijden op het schip zijn happy Hours daar kan je dan wat goedkoper drank bestellen
Een cruise op de HAL is echt verwennerij, we hebben echt genoten . Wij gaan zeker weer.
Tof! Dank je!



Ik ga gelijk mn moeder bellen dat we wel een rolstoel gaan regelen. Ik las net de regels en zie dat je 1 fles per persoon mee mag nemen.
Ja, die rolstoel is wel echt een aanrader, zeker ook voor op de boot. Als je ergens achter of voorin zit is het echt behoorlijk lopen naar de eetruimte of het theater. Je moeder krijgt spijt als ze het niet doet. . Wij zagen op onze tocht veel van dit soort (bejaarde) moeder/vader met volwassen kinderen- tripjes, zo leuk en knus om te zien. Is echt een geschikte vakantie om zoiets met elkaar te doen. Ik weet niet of jullie al geboekt hebben, maar probeer zoveel mogelijk middenin te reserveren. Daar heb je de minste kans op zeeziekte. Wij hadden 1 wat ruwere zeedag en middenin was het goed te doen. Verder, bij een normale zee, zag ik weinig mensen die last van zeeziekte hadden. Ik wens jullie heel veel plezier!
Zou ook een inklapbare rolstoel meenemen voor aan boord. Ga er wel vanuit dat je overal waar je aan land komt, door de bergen moet en dat een rolstoel daar niet echt een succes is.

Neem je warme kleren mee. Zelfs halverwege augustus ligt er nog sneeuw.



Je kunt op de plaats waar je aan komt inderdaad excursies boeken, maar houd er wel rekening mee dat je met honderd(en?) mensen tegelijk van dat schip af komt en dat iedereen op zoek gaat naar dingen om te zien en doen. Als je dan nog de weg moet zoeken en rekening moet houden met een moeder die niet door loopt, sta je overal achteraan in de rij. Het is wel zo makkelijk als je vooraf al kaartjes boekt en dan gewoon direct via het bedrijf zonder dat je weer tussenpersonen moet betalen.

En als je maar een uur of wat ergens bent, kun je ook niet al te ver weg gaan.



Veel plezier!
quote:chirpy schreef op 04 mei 2016 @ 21:49:



Je kunt op de plaats waar je aan komt inderdaad excursies boeken, maar houd er wel rekening mee dat je met honderd(en?) mensen tegelijk van dat schip af komt en dat iedereen op zoek gaat naar dingen om te zien en doen. Als je dan nog de weg moet zoeken en rekening moet houden met een moeder die niet door loopt, sta je overal achteraan in de rij. Het is wel zo makkelijk als je vooraf al kaartjes boekt en dan gewoon direct via het bedrijf zonder dat je weer tussenpersonen moet betalen.

En als je maar een uur of wat ergens bent, kun je ook niet al te ver weg gaan.



!Ik vond dat dus erg meevallen! Geen lange rijen en ook genoeg tijd om ergens rustig naar toe te gaan. En wij zaten in het hoogseizoen.
Ik dacht, ik kom even zeggen hoe het uiteindelijk was... Het was écht he-le-maal te gek! We hebben het zo vreselijk fijn gehad! Mooi weer hielp ook mee maar het was serieus een fantastische reis geworden. Die inklapbare rolstoel was ook fijn, want het waren inderdaad flinke stukken lopen voor mijn moeder op de boot. Ook in de stadjes was het fijn dat we haar er heen konden rijden.



Enfin, helemaal niet alleen maar bejaarden, leuke mensen, en echt een fijn schip. Kortom, een aanrader!
Leuk om te horen lente!! Wij gaan volgend jaar weer, kan me er zo op verheugen!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed! Gelijk een vraag: zijn er hier mensen die dit in hun eentje hebben gedaan / hebben jullie mensen ontmoet die dit alleen deden? Ik heb echt niemand in mijn omgeving die een cruise wil maken maar het lijkt mij fantastisch
@nienkejj als je zelf een beetje openstaat voor contacten kun je het best alleen doen hoor. Je kunt namelijk savnds in het restaurent kiezen om met andere mensen aan tafel te zitten. Dan raak je sowieso in gesprek natuurlijk. Ik denk dat ik het echt zo alleen zou doen, superleuk!
Alle reacties Link kopieren
ik ga vaker alleen op reis, goede ervaringen, maar een cruise heb ik nog nooit gemaakt. Is ook wel erg duur in je eentje.
quote:nienkejj schreef op 28 november 2016 @ 20:23:

ik ga vaker alleen op reis, goede ervaringen, maar een cruise heb ik nog nooit gemaakt. Is ook wel erg duur in je eentje.Het is het geld dubbel en dwars waard!
Grappig dat dit topic weer omhoog gekomen is. Ik wil ook graag naar Noorwegen met mijn ouders en vriend. We waren eerst van plan om een georganiseerde busreis te doen van Kras (even geen zin om zelf iets te moeten regelen), maar ik vreesde een beetje voor de doelgroep. Heb geen zin om het idee te hebben op seniorenreis te zijn (ik ben twintiger).



Ik word nu wel benieuwd naar jouw reis _lente_, want dat klinkt ook goed. Heb je er ergens een link van welke jij precies hebt gedaan?
quote:nienkejj schreef op 28 november 2016 @ 20:23:

ik ga vaker alleen op reis, goede ervaringen, maar een cruise heb ik nog nooit gemaakt. Is ook wel erg duur in je eentje.Dat valt mee. Norwegian heeft speciale solo-tarieven. Nog steeds iets duurder dan normaal als je de hut met z'n tweeën deelt, maar zeker niet ttwee keer zo duur zoals bij sommige rederijen. Op de nieuwste schepen zijn er zelfs solo-cabines. Aan boord wordt ook het één en ander gedaan voor solo-reizigers, zoals de solo-traveller borrel (vlak na de 'gay en lesbian meet and greet' ) maar daar hoef je helemaal niet aan mee te doen als het je niet zint.
Alle reacties Link kopieren
Heb een aantal gidsen opgevraagd, ben benieuwd. Als ik het goed begrijp kun je deze maatschappij via verschillende organisaties boeken? Tips hierover?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven