Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Ja joepie!!! Ik ga in februari ook echt met mijn zoon naar de HP expo in Utrecht. Hij is 7 en ik lees hem de HP boeken voor, deel 2 hebben we nu bijna uit. Hij krijgt ook een toverstok (die van Harry natuurlijk) met ledlampje voor sinterklaas
Alle reacties Link kopieren
Ahhh leuk momo! Ik zit te twijfelen of ik nog een keer ga. Vond het wel heel leuk vorig jaar. En wat lief dat hij een stok krijgt! Zal hij vast dolblij mee zijn! Zou ik stiekem ook heel blij mee zijn.



Ik kom even m'n favoriete topic uppen met wat goed nieuws. Ik heb volgende week m'n eerste sollicitatiegesprek!
Alle reacties Link kopieren
wat fijn Leighton, gefeliciteerd, ik hoop dat je het wordt! Leuk bedrijf?

Zit je nu inmiddels thuis in de WW eigenlijk? of toch nog steeds aan het werk?



Sterkte voor alle mensen in de lappenmand van drukte, zieke familieleden en andere ellende. Ik ben ook even afgeleid en schrijf even niet zoveel. Maar ik denk wel aan jullie



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: yoghurt met peer en kaneel, rijstwafel met jam, rijstwafel met geitenkaas, rijstwafel met honing

Tussendoor: sinaasappel

Lunch: 2 boterhammen met vegetarische boterhamworst, halve paprika, tomaatjes, worteltjes

Avondeten; rodekool met appeltjes, röstirondjes, vegaburger
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk bedrijf! Ik zit nog in m'n opzegtermijn dus zou wel fijn zijn als het allemaal aansluit op elkaar. *duimt duimt* Dan hoef ik geen ww aan te vragen ook. Ik ben zooo zenuwachtig, nu al.
Hey Gember!



Spannend Leighton! Ik duim voor je hoor!
Alle reacties Link kopieren
Momo,sterkte! Wat een heftige tijd.

Mag ik zeggen dat ik je nu al een heel toffe moeder vind? Met je zoon naar de expo en hij krijgt gewoon een toverstaf. Zo gaaf!

Ik heb toevallig deze week de staf van Hermione gekocht.



Isa: fijn dat je pijn weer weg is!



Leighton, nu al een sollicitatiegesprek, doe je goed! Is het hetzelfde soort werk als je nu doet?



Ik heb Fantastic Beasts trouwens ook gezien en vond 'm ook erg leuk! Leuk dat ik beesten al uit het boek herkende voordat de naam van het beest werd verteld.



Ik was deze week lekker op vakantie. Was heel gaaf. In het land waar platform 9 3/4 zich bevind, als dat een hint genoeg is.

Ben nu alleen mega verkouden en had last van mijn tanden en mag nu een wortelkanaalbehandeling. hopelijk is de pijn daarna weg.



Ontbijt: kwark met kaneel, appel en pecans, glas multivitamine

Tussendoor: 2 rijstwafels met duo penotti

Lunch:? Gezellig met mijn vader ergens eten

Tussendoor:? Weer gezellig met mijn vader, misschien kopje koffie of thee en een gebakje

Diner: mihoen met diverse groente en indische balletjes, zit ook wat woksaus en knoflookolie door, toetje: caramel/zeezout soesjes

Tussendoor: kruidnoten en thee misschien?



Drinken weet ik verder nog niet.



Omg mijn kat begint ineens super schattig te snurken. om de een of andere reden vind ik snurkende katten het toppunt van schattigheid.
Haha gebruikersnaam, dank je wel! Mooi compliment. En wat grappig dat jij er ook eentje hebt gekocht!



Wat leuk dat je daar op vakantie was! Was het al mooi in de kerstsfeer?



Mijn hond kan ineens gaan janken in zijn slaap, ook zo schattig!



Vanmiddag naar een sintfilm met sing-in geweest met mijn dochter, zoon was bij een vriendje. Zo leuk, zij is gek op alles wat met zingen, dansen en toneel te maken heeft dus stond zich op het podium uit te leven.



O: boterham 30+ kaas

T: 2 mandarijnen

L: frikadelbroodje

T: klein zakje dorito's

D: goulash met zilvervliesrijst en komkommer

T: sinaasappel
Alle reacties Link kopieren
Oeh Momo je geeft me een idee. Ga de Harry potter boeken voorlezen aan m'n zoontje van 6. Ben zijn voorleesboekjes zo beu ondertussen. We zouden s meer naar de bib moeten ook..



Onze kat snurkt ook. Heel schattig idd. Ze veegt ook haar poten af als ze binnenkomt. Heb dat heel veel moeten zeggen tegen de kinderen en ze is dat mee beginnen doen.



Dit weekend zetten we de kerstboom, kids kijken er naar uit. Ze kunnen niet meer wachten.



Hoofdpijn.. verkoudheid op komst denk ik..



O: cornflakes

T: niets, zat bij tandarts

L: slaatje met zalm en appel

T: pudding

D: patat

T: nog geen idee, zin in snoep, colaflesjes wrsch
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Rustig hier zeg!

Hoe is het met jullie, meiden? Iedereen druk aan het Sinterklaas voorbereiden of zitten veel van jullie nog altijd in de lappenmand?



Hier eindelijk weekend na een drukke week, ik hang een beetje lui op de bank vanavond.



Lijstje:

Ontbijt: yoghurt met muesli en banaan

Tussendoor: sinaasappel, dropje

Lunch: 2 boterhammen met vegetarische boterhamworst, halve paprika, tomaatjes, worteltjes

Avondeten: bietjesrisotto met zachte geitenkaas en rookamandelen

Tussendoor: chocolaatje
Ha die Gember en andere meiden! Geniet van je luie avond Gember.



Niet in de lappenmand maar wel druk. We vieren zondag en maandag sinterklaas dus ik heb vanochtend nog van alles zitten dichten.



O: boterham 30+ kaas

T: 2 mandarijnen

L: volkoren bolletje met kaas

T: paar zelfgebakken pepernoten en een klein zakje chips

D: opgebakken aardappels, broccoli en een drumstick

T: chocolaatje en Japanse mix
Alle reacties Link kopieren
Kerstboom gezet! Kids blij! Super mooi geworden. Alle decoratie zelf gemaakt. Gezellig!



Morgen voor stage voor 12 man spaghetti maken. Gelukkig helpen ze groentjes snijden enzo. Nog nooit voor zo'n grote groep gekookt. :-o



Fairfax, meeperz, annafleur, hoe gaat het met jullie?
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Hi gember! Vooral druk hier, thuis en op werk. Jongste is nu ook echt actief aan het tijgeren, zitten en met grote zus op de grond aan het spelen dus mijn rustige tussendoor momentjes zijn best spaarzaam geworden ook heel leuk om te zien hoor!



Trouwens nog een vraag aan je om mee te denken. Met kerst (duurt nog lang maar ik hou van plannen) maken wij het voorgerecht. Maar: x houdt niet van vis, y houdt niet van rare kazen, z niet van paddenstoelen en ik wil niet alleen maar vlees op het menu dus bedacht om een soort proeverij van veel verschillende kleine gerechtjes te maken die onderling geruild kunnen worden. Heb jij nog tips voor een klein (liefst warm) vegetarisch voorgerechtje?



Isa hoe gaat het met je moeder?



Momo, hoe gaat het met jouw moeder eigenlijk?



Haha leuk zeg, de HP fans hier! Mijn zusjes zijn allebei ook enorme fans.



Gegeten:

O: bth oude kaas, bth speculoos

T: banaan

L: 3 bth filet americain sweet onion, bth vlokken extra puur

T: 3 kikkers/muizen, 3 pepernoten, stukje gevulde speculaas

A: basilicumperline met gecarameliseerde rode ui, spekjes, tomaatjes en carbonara saus

T: stukje gevulde speculaas, oven baked chips
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaas vieren we morgen een overmorgen. Vanmiddag cadeaus ingepakt. Jongste zat erbij, die wist het laatste stuk cadeaupapier weg te grissen en vermaakte zich daar prima mee. Alleen nou kwam ik dus net papier tekort. Morgen nog maar een rol erbij halen dus.
Leuk Finjie, de boom al op. En alles zelfgemaakt, wow!



Isa hoe is het met je moeder?



Elko ja nu gaat de echte drukte beginnen met een steeds mobielere kleine! Is een stukje gevulde courgette misschien lekker? Als je dan een courgette in dikke plakken snijdt en die een beetje uitholt en daar dan de vulling indoet, dan heb je een soort hapklaar hapje. Als het je wat lijkt dan geef ik mijn recept wel even.
Mama gaat niet goed, wordt eigenlijk steeds beperkter door allerlei klachten. Het meest vervelende is niet meer goed diep kunnen ademen waardoor zwemmen en een paar uur wandelen (wat ze altijd wekelijks doet) lastig wordt/niet meer gaat. En de erge vermoeidheid beperkt haar ook. Heel naar om te zien hoe angstig en verdrietig ze er van is.
Alle reacties Link kopieren
Momo, ja was al een behoorlijke kerstsfeer! Wel fijn, veel kerstdingen, maar nog niet echt kerstdrukte.



Finjie, wat schattig van jouw kat, haha



Heey Gember! Hoe is het met jou? Hier ook bankhangen. Eigenlijk de hele week al. Ben niet ziek, maar ook absoluut niet fit. Ben moe, verkouden, ontzettende kriebelkeel en last van mijn gebit. Volgende week wortelkanaalbehandeling (brr), hopelijk is het dan over.



Binnenkort ook sinterklaasvieringen, heb ik wel zin in!! Heb eigenlijk bijna alles wel klaar daarvoor.



Ontbijt: rijstwafel met pindakaas, rijstwafel met duo penotti, dolce gusto met melk en cacao/kaneelsuiker

Lunch: 2 kaiserbroodjes met roomkaas bieslook, paar nootjes, glas sap

Diner: pannenkoeken!! Jummm, met kaneelsuiker en appelstroop (niet door elkaar), toetje mini choco tompouce, kaneelthee

Tussendoor: denk iets uit 1 van de zakjes broderick! Lekkerr en nog kaneelthee



Vandaag lastige werktijd om eten in te plannen, dus beetje raar lijstje maarja
Alle reacties Link kopieren
Wat een verdrietige situatie bij je moeder Momo. Dat kortademige lijkt me echt vreselijk aanvoelen. Moet ze ineens ook veel inleveren zeg! Wat zeggen artsen erover, is er nog iets aan te doen? Of heeft je moeder het gevoel dat dit nu echt het begin van het einde is?

Echt naar om die strijd te moeten zien bij haar.
Heel verdrietig inderdaad Elko. Het breekt mijn hart om haar zo te zien en te zien hoe bang ze is. Er is niks aan te doen. Er zijn letterlijk meer dan 100 uitzaaiingen in de longen en als 1 daarvan op een vervelende plekje zit, dan kan ze daar dus last van hebben. Ik ben heel erg bang dat dit het begin van het einde is. Zij denk ik ook wel maar dat zou ze nooit zeggen. Ze wil mij denk ik beschermen.



Veel plezier met alle Sintvieringen dit weekend. Wij gaan vandaag naar een dierentuin die helemaal is omgetoverd tot sinterklaaspark. Morgen met mijn familie Sint vieren en maandag komen mijn schoonouders hier.
Och Momo wat verdrietig om je moeder zo te zien. Dikke knuffel voor jou lieverd.



Sorry meiden, ik heb maar weinig puf om te schrijven. Mijn moeder is inmiddels levensbedreigend ziek en ze houden haar nog steeds in een kunstmatige coma.



Voor degenen die Sinterklaas gaan vieren alvast heel veel plezier! Fijn weekend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Elko:

mini quiches maken met vulling naar keuze? (ik gebruik daarvoor vaak zo'n mini-muffinplaat)

risottokroketjes (risotto naar keuze maken, liefst met niet al teveel grote stukjes erin, tomatenrisotto bv., af laten koelen zodat het stijf wordt, kroketjes van maken en door bloem, ei en paneermeel halen, en frituren in zonnebloemolie)

geroosterde auberginehelft/kwart met een schep zelfgemaakte hummus, gekaramelliseerde rode ui en geroosterde pompoenpitten ter decoratie

ik heb ook nog een recept van aubergine-olijventruffels met parmezaanse kaas... dat zou ik even moeten opzoeken als je dat wilt

bladerdeegpakketje met bv. een linzen-kaas vulling

klein amuse soepje
Alle reacties Link kopieren
wat ontzettend akelig van je moeder Isabella. Ik denk aan je.



ook voor jou Momo. wat een zorgen en akelig om aan te zien
Alle reacties Link kopieren
Och Isa heel veel sterkte gewenst! Hoe zien de artsen het qua prognose, is er kans dat ze er nog goed bovenop komt? Ik denk aan je!



Momo wat een machteloosheid moeten jullie voelen zeg. Met zoveel uitzaaiingen is het idd bijna "logisch" dat ze er last van heeft, maar maakt het niet minder zwaar en klote om te moeten accepteren. Ik hoop iig dat jullie volgend jaar nog steeds samen die fijne vakantie kunnen meemaken.



Thx voor de recepten! Ik ben bang dat een gevulde courgette of aubergine te groot wordt, wil een stuk of 5 dingetjes hebben en daarna komt nog een tussengerecht, hoofdgerecht en dessert (en borrelen vooraf). De risottokroketjes vind ik een leuk idee, even kijken of ik ons pap weet te porren om te helpen met frituren want dat doe ik dus nooit (kan denk ik ook in een friteuse?). Hmmm die heb ik op Sicilie zo'n lekkere op!

Ik heb inmiddels al een heel lijstje met ideeën, komende week de kerstallerhande om verder te zoeken. En kijken wat er in het feestdagenassortiment zit. Wil proberen om vooraf alles al zoveel mogelijk te maken en in te vriezen zodat ik het werk kan verspreiden.



Crostini ossenworst (12 mnd lekker eten)

Mini kaas-bosui muffin

Mini courgette-gorgonzola muffin

Mini quiche gecarameliseerde ui en gorgonzola (12 mnd lekker eten)

Coquille? -> wat erbij?

Gerookte eendenborstfilet met framboos/vijgen

Gegratineerde mosselen/vongole /oester

Pancetta met gecarameliseerde sjalotjes (allerhande)

Doperwtenmousse met gamba

Manchego puntje met confiture
Hmmm Elko, hoe laat worden we ook alweer verwacht
Alle reacties Link kopieren
3e kerstdag restjes buffet voor iedereen?!
Ik zal er zijn 3e kerstdag

Wat ziet dat er lekker uit!



Een prognose geven ze nog niet Elko, maar hoe langer het duurt hoe minder gunstig, neem ik aan. Ze krijgt vandaag of morgen een hersenscan. Ik vrees voor de uitslag.



Dinsdag me toch maar op kerst gaan storten. Kerstboom, versieringen, kaarsjes etc. Even wat warmte en gezelligheid in huis brengen.

En ook eens vast nadenken over het eten, ik pik wat ideeën van jou Elko.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven