Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Wow Betty dat heb je snel gedaan!

Poes niet in de zin van trek. Maar wel de analyse erachter. Hoe wat waarom wanneer enz. Want t zegt wat ove rmn karakter. Valkuilen en kwaliteiten.
Alle reacties Link kopieren
Poes, even aan jou hele dikke complimenten want wat ben hij goed bezig zeg!

Wat mij dan wel weer verbaast is dat je je afvraagt of je echt verslaafd bent....?

Wat je hier hebt geschreven over drank geldt dat m.i. zeker wel maar enfin, ik heb het ook. Wekenlang zonder moeite iets en dan neem ik iets een sla gelijk door.

Gister was ik geen mens, was ook nog aan het omschakelen van diensten, ben blij dat ik me vandaag weer mezelf voel. Daar ga ik maar even zuinig op zijn
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben zeker verslaafd. Maar ik vraag me af of dat alleen met alcohol temaken heeft of dat ik over het algemeen snel verslaafd raak aan dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat ik het verslavingsgen op meerdere vlakken heb, men neme; tabak, slaapmedicatie, mannen, vroeger softdrugs eh.... wat hebben we nog meer......
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Gokken, paus! Ken ook iemand die het daar zwaar mee heeft gehad. Ik heb het met tabak, drank en eten eigenlijk ook wel. En heb ook tijden veel teveel koffie gedronken. Dat laatste klinkt misschien flauw maar ook daarmee had ik dus moeite om maat te houden.

POes, O ja, dat voorbeeld van je, leuke afspraak om te shoppen. Precies dat soort dingen. Er zou een alcoholsensor op de telefoon moeten zitten eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Klaar met de klote diensten en weekend jeeeej
Hallo allemaal,



Ik post niet heel vaak, lees dagelijks mee. We zijn gelijkgestemden, zeg maar, dat vind ik een fijne gedachte.



Vanavond drink ik weer wat, wel alleen thuis dus zonder drama. Ik besef dat mijn zucht naar drank het grootst is als ik niet eerlijk ben tegen mijzelf of dingen doe of zeg wat ik eigenlijk niet wil doen of zeggen. Of juist dingen niet zeg wat ik wel wil zeggen maar het lef niet voor heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je Gaeta!
Heel fijn :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook...
He marjolein, soms lijkt het of ik wartaal uitsla en dan drink ik niet eens
Alle reacties Link kopieren
Hier ook herkenbaar! Als ik iets uitspook wat eigenlijk niet door de beugel kan heb ik ook behoefte aan een borrel. Dan lijk je weer onschuldig als je in de spiegel kijkt.
Dingen die ik doe die niet door de beugel kunnen, doe ik juist als ik drink. En dan kijk ik niet in de spiegel. Ook niet de volgende ochtend.



Misschien moet ik dat maar wel doen.
Ik snap je ook!

En afgelopen week had ik vaker de neiging wat te drinken omdat er iets vervelends speelt op het werk. Heb dat niet gedaan, alleen gisteren toen ik vrij was. Ook binnen de perken en drama loos. Gewoon lekker van genoten.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er ook aan wat je vind dat niet door de beugel kan. En idd, met alcohol altijd. Maar dingen op m'n werk. De kantjes van de administratie aflopen (is trouwens ook niet m'n sterkste punt) en dan zeggen: "ja sorry maar ik heb het zo druk gehad". Ondertussen alleen bellen gelopen, een slof sigaretten weggerookt en 3 liter koffie op. En dan thuis denk ik: oh poes, je hebt je centen wel weer 'slapend' verdient. Voel k me toch schuldig.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk bel, dat je dat zo kan.
Dank je wel, Bel en Poes (blijf het een gekke naam vinden te typen)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie trouwens dat Sirius helemaal verdwenen is van het forum. Was eigenlijk wel benieuwd naar zijn ervaringen in de kliniek.
Alle reacties Link kopieren
Haha geata, ik wil m veranderen maar ik geloof dat dat niet kan. En als ik een nieuw account maak ben ik al m'n tvp's kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Sirius, ik hoop dat je je hebt laten opnemen en dat het vanaf nu goed met je gaat.
Alle reacties Link kopieren
Lekker gevoel Bella, goed bezig!

Poes ik ben echt zo trots op jou! Ik heb ook wel eens de kantjes eraf gelopen omdat ik een kater had. Geen fijn gevoel.

Ik ben ook benieuwd naar Sirius, ik hoop dat het goed gaat met hem.

Hier gaat het goed!
Ik had gister zin in bier. En wel omdat ik uit m'n doen was. Niet zozeer negatief. Maar iets nieuws wst ik moest doen. Ging goed! Zag er niet heel erg tegenop. En ik deed maar wat. Maar ook weer niet. M'n vrienden geven mij vertrouwen. Jemig dat brengt wel wat teweeg. Van ex hoorde ik alleen maar gezeik. En die plantte zaadjes. Negatief. Of een richting waarin hij me wilde hebben. Anyway. Ik had zin. Natuurlijk niet genomen. Ben naar de supermarkt gegaan. Rustig boodschappen gedaan en was dat rot gevoel snel kwijt. Leuke positieve dingen wekken ook trek op. Emotie.

Poes ik ben ook heel trots!!!!!

Ik zal even terug lezen
Alle reacties Link kopieren
Waarom had je dan trek pin? Als je er niet zo tegenop zag en het achteraf meeviel? Was het de adrenaline?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik lees nu ex.
Denk de goede gevoelens. Dat t zo goed gaat. Goeie dingen gebeuren. Emoties. Gevoelens. Veranderingen. Nieuwe dingen. Zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven