hoe lang van te voren op vliegveld

02-12-2016 20:44 68 berichten
Ik weet dat er al meerdere topics over zijn maar ik kom er toch niet uit.....



Ik vlieg binnenkort midden op de dag met alleen handbagage binnen Europa. Ik ben al ingechecked. Hoe lang van te voren zouden jullie op Schiphol zijn?



Thanks!
quote:froufrou80 schreef op 02 december 2016 @ 21:49:

2 uur is echt idioot veel als je al online ingecheckt bent en alleen met handbagage vliegt.



Ik ben de laatste keer een uur voor vertrek hit mijn huis vertrokken. Dat is dan weer het andere uiterste. Had de vlucht nog gehaald maar je moet niet vragen hoe. Ik ben er een half uur van tevoren, maar goed, ik weet dat het op dat tijdstip niet druk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 02 december 2016 @ 21:03:

[...]



Heeft hij/zij meer dan anderhalf uur in de rij voor de security gestaan? (er is geen douane bij vertrek en ook geen paspoortcontrole) Wel als je naar een niet-Schengenland gaat....
Zolang we niet weten of TO Schengen of niet-Schengen vliegt is het moeilijk te beoordelen. Daarnaast maakt het ook nogal uit of je vanaf de low cost pier vliegt, met de bus moet of dat je de laatste gate op de B pier moet hebben.



Maar boarden een uur van tevoren en een kwartier lopen naar de gate en security een kwartier maakt dat ik toch 1,5-2 uur van tevoren aanwezig zou willen zijn.
quote:Blondie456 schreef op 02 december 2016 @ 22:02:

[...]



Laat me raden , vanuit Rotterdam?Als ik vanaf Rotterdam vlieg kan ik ook een uur van m'n huis van te voren vetrekken en de vlucht halen! Maar meestal geef ik mezelf nog 10 minuten extra speling hihi
Alle reacties Link kopieren
Boarden doe ik echt geen uur van te voren - half uur zo ong. Als ik dan bij de gate kom, staat er nog altyd een kleine rij waar ik zo achter aan kan sluiten. Zonde van je tijd zo lang daar te zitten of in de rij te staan.
Alle reacties Link kopieren
Als ik binnen Schengen blijf een klein uur van tevoren.



Laatst had ik een half uur, dat was wel krap (geen rij bij de beveiligingscontrole, wel moest mijn handbagage open en bekeken en ik moest aan het einde van de pier zijn).
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan vanaf welk vliegveld je vliegt.

Voor Schiphol zou ik ook 2 uur nemen. Ze zijn er ook aan het verbouwen, maar dat is geloof ik alleen bij terugkomst. Paspoort controle is verplaatst.



Vlieg je vanaf een andere luchthaven in Nederland, dan is een uurtje genoeg.

Ik vlieg vaak vanaf London Southend. 5 Minuten van de trein naar de gate! Heerlijk!

Schiphol is niet fijn. Groot. Lange afstanden tot de gate. Druk....... Ik heb al jaren niet meer op Schiphol gevlogen en moest laatst helaas er toch op vliegen. 2 Uur in de rij bij de paspoort controle (aankomst) gestaan......
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug was ik een uur en drie kwartier van te voren op Schiphol, ik was Al ingecheckt en had alleen handbagage. Nog geen tien minuutjes in de tax free geweest. Vlucht net aan gehaald. Dat kwam doordat ik bijna de achterste gate moest hebben, maar vooral doordat ik een half uur moest wachten bij Security, en de check zelf ook lang duurde. Terwijl ik daar in de rij stond groeide de rij ook nog eens fors aan.

Ik zou dus echt de 2 uur aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
De security check wordt weer verbeterd trouwens - laptops ed hoeven dan niet meer uit de tas worden gehaald. Dat zal veel tyd schelen.



Veel mensen weten de routine, en bereiden in de rij al voor. Riem af, jas uit. Maar sommigen hebben er geen zin in, en gaan vragen of de riem echt af moet bijvoorbeeld.
Ikzelf vind het altijd fijn om minimaal 1,5 uur van te voren aanwezig te zijn. mijn man denkt daar helaas vaak anders over...

hebben een keer gehad (maar dat kwam wel door file) dat we een half uur van te voren pas aanwezig waren. Toen vlogen we vanaf Eindhoven. Pff ik heb echt peentjes gezweet, maar uiteindelijk alsnog een tijd moeten wachten voor we mochten boarden, maar zoiets wil ik echt niet meer.

Ik zou dus lekker je tijd nemen en zeker vanaf Schiphol is het altijd nog leuk om een beetje rond te wandelen en iets te drinken ofzo.
quote:Mystery schreef op 03 december 2016 @ 09:23:

De security check wordt weer verbeterd trouwens - laptops ed hoeven dan niet meer uit de tas worden gehaald. Dat zal veel tyd schelen.



Veel mensen weten de routine, en bereiden in de rij al voor. Riem af, jas uit. Maar sommigen hebben er geen zin in, en gaan vragen of de riem echt af moet bijvoorbeeld.Helaas heb ik eigenlijk niet veel meegemaakt dat mensen zich echt voorbereiden. Ze doen altijd alles op het laatste moment, terwijl ze al een tijdje in de rij staan. Dan denk ik echt; 'hoe moeilijk kan het nou zijn? hup rugtas, jas of wat je ook bij je hebt in het bakje en doorlopen' maar nee veel mensen doen er zo lang over en dat is wat voor oponthoud zorgt, dat zal dus helaas nooit veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Bij Schiphol ben ik nu wel altijd ruim op tijd. (zo'n anderhalf uur is toch wel noodzakelijk) Vaak gedoe gehad bij de security en één keer stond het vliegtuig (mét een onwijs kwade stewardess ) op ons te wachten omdat die security zooooo lang duurde (was gewoon in Schengengebied en alleen handbagage)

Bij mijn locale vliegveldje (wat een stuk kleiner is), ben ik 3 kwartier van te voren aanwezig en altijd ruim op tijd
quote:Mystery schreef op 03 december 2016 @ 09:23:

Veel mensen weten de routine, en bereiden in de rij al voor. Riem af, jas uit. Maar sommigen hebben er geen zin in, en gaan vragen of de riem echt af moet bijvoorbeeld.



Dat ben ik dan :-) Omdat zo'n beetje elke maand de regels op Schiphol wijzigen en er ook nog verschil is / was tussen de beveiligingsbedrijven die de controles uitvoeren. En oh ja, riem af hoeft op Schiphol enkel als je een grote gesp hebt.



Voorbereiden in de rij klinkt leuk, maar ik heb niet genoeg handen voor mijn jas, sjaal, laptop, tablet, paraplu, vloeistoffen en charger (oh nee, charger hoeft sinds een jaartje of zo niet meer). Dus ik neem mijn tijd aan de band en mijn handbagage wordt zelden extra gecontroleerd omdat ik het correct aanbied en dat scheelt uiteindelijk ook tijd.
Alle reacties Link kopieren
Charger hoeft niet, net als ebooks, maar als ik ze in een volle tas heb zitten moet die tas wel altijd open en opnieuw gescand.



Maar goed, ik heb (buiten de zomervakantie) nooit van die urenlange rijen, dus ik heb tijd genoeg, ook als ik drie kwartier van tevoren aankom (en met een half uur ook nog wel)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer altijd een uur van de voren op het vliegveld te zijn. Met handbagage.

Is altijd ruim genoeg tijd. En dat terwijl ze me altijd moeilijke vragen gaan stellen bij de paspoortcontrole en met altijd willen fouilleren...
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Dank jullie allemaal voor de tips. Ik ga hopen dat ik veel tijd heb voor koffie op Schiphol maar ik ga voor 2 uur!
2 uur van tevoren.



je weet nooit wat er onderweg gebeurt, dan weer een file/ongeluk, laatst 3 kwartier stil gestaan met de trein voor de Schiphol tunnel..... Je kan dat beter ruim nemen.



2 uur van tevoren, door de controle en dan rustig een kop koffie als dat nog lukt.



security check was het laatst ook erg druk, daar hebben we toen in een soort van Efteling rij ook minstens 20 minuten staan wachten zo druk was het daar.
Alle reacties Link kopieren
Gatwick heeft nu een nieuw systeem bij de security.

Je kan met meerdere mensen tegelijk je handbagage op de band leggen. Ging lekker snel. Ook al staat er 1 te treuzelen, de rest kan gewoon door.



Alle reacties Link kopieren
Ik neem juist (veel) marge voor de rit naar Schiphol toe! Auto of trein, er kan onderweg genoeg misgaan om een marge van 1 1/2 tot 2 uur nodig te hebben. Dus ik tel altijd minstens anderhalf uur op bij de minimale tijd nodig op Schiphol (= 10 minuten van P of van perron naar security, 15 min security/paspoortcontrole, 15 minuten lopen naar de gate, 15 of 30 minuten voor vertrek gaat gate dicht).

Zit het onderweg mee, dan ben ik ruim op tijd op Schiphol; zit het onderweg tegen, dan moet ik op Schiphol rennen.

Ik heb overigens op Schiphol NOOIT langer dan een half uur over paspoort/security gedaan.... maar dat is altijd buiten vakantie-seizoen.
Ik ben normaal gesproken altijd ruim 2 uur van te voren aanwezig. Pas gehad dat ik door verkeersdrukte bijna mijn vlucht gemist had en dat was echt niet fijn. Dat was een goede les en voortaan dus weer ruim op tijd weg.
quote:vivagirl schreef op 03 december 2016 @ 11:06:

Gatwick heeft nu een nieuw systeem bij de security.

Je kan met meerdere mensen tegelijk je handbagage op de band leggen. Ging lekker snel. Ook al staat er 1 te treuzelen, de rest kan gewoon door.



[afbeelding]Bij de nieuwe check op Schiphol werkt het vergelijkbaar. En na de scanner gaat het dan de goede richting (check oké) of de minder goede richting (ze willen nog even in je tassen kijken) op.
quote:jusa schreef op 03 december 2016 @ 14:12:

[...]





Bij de nieuwe check op Schiphol werkt het vergelijkbaar. En na de scanner gaat het dan de goede richting (check oké) of de minder goede richting (ze willen nog even in je tassen kijken) op.Dat is toch al jaren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae2 schreef op 03 december 2016 @ 14:25:

[...] Dat is toch al jaren?



Nee. Vroeger was er 1 lopende band met bakjes.. en als je de pech had om een treuzelaar voor je te hebben, moest jij lang wachten. Er is nu een lopende band met 3 'rekjes' waar jij je rugzak kunt uitpakken en de spullen in een bakje kunt gooien. Als je klaar bent met uitpakken, gaat het bakje naar de rontgen. Een treuzelaar houdt dan niet de hele zaak meer op, want de andere 2 kunnen gewoon door met uitpakken en (als die klaar zijn) doorlopen naar de poort en door naar de achterkant.

Aan de achterkant is een soort switch: probleemloze bakjes komen 'terug bij de passagier'; bakjes met iets verdachts worden naar een aparte sectie gedirigeerd waar pas het nadere onderzoeken begint. Vroeger, als de passagier voor je een verdachte rugzak had, werd de rest van de lijn opgehouden. Dat is dus nu niet meer zo.
Zo nieuw is dat niet, was vorig jaar ook al zo. Gaat wel een stuk sneller nu, nog nooit meer dan 20 minuten bezig geweest.
quote:vivagirl schreef op 03 december 2016 @ 11:06:

Gatwick heeft nu een nieuw systeem bij de security.Afgekeken van Schiphol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven