Op zoek naar simpele, snelle, liefst vegetische gerechten

30-11-2016 17:10 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



Ik ben student en ik probeer zo vaak mogelijk zelf te koken. Nu vind ik vaak gerechten die heel makkelijk zijn, maar niet vegetarisch, of wel vegetarisch maar wat ingewikkelder.



Ik heb eigenlijk geen passie voor koken. Het hoeven dan ook geen 'echte gerechten', maar gewoon dingen die goed bij elkaar passen. Daar heb ik dus weinig idee van nog.



Wat ik bijvoorbeeld vaak maak is een saus van Brocolli, champinons, wat creme fraiche en groene pesto, en dan over wat pasta. Maar na meerdere keren in de week gaat dat zo vervelen, he :p



In het kort zoek ik dus gerechten



- het liefst in maximaal 2 pannen

- Niet een hele waslijst aan ingredienten of bijzondere kruiden

- betaalbare ingrediënten :P

- Het liefst niet een hele lange bereidingstijd.

- het liefst iets zonder vlees of anders waarbij het vlees goed weg te laten is.



Nouja, misschien dat sommigen iets weten
Alle reacties Link kopieren
Patat!
Oh dear, how sad, never mind.
Zomers vaak pastasalade, met mozarella of feta, tomaat, komkommer, bosui, rode ui, pijnboompitjes enz.

Verder vaak wraps, zomers met tomaatjes, avocado enz.

Wraps met een tomatenbonengroentenprutje en kaas. Couscous met feta, courgette en andere groenten en noten.

Hartig taartje, twee blaadjes bladerdeeg in een ovenvormpje, groenten bakken en in vorm doen met mengsel van 1 ei, wat room/melk en geraspte kaas (20 min oventijd).

Plaattaartje, twee bladerdeegplakjes ontdooien, aan elkaar maken en inprikken. 15 min in oven, daarna beleggen met bijv pesto, tomaat en mozarella en dan nog 10 min in oven.

Preistamppot met champignons gebakken met ketjap en cashewnoten.

Pasta met kaassaus, basis een roux (boter smelten, bloem erbij, even bakken en dan melk toevoegen, daarna geraspte kaas. Groenten naar keuze erdoor.
Alle reacties Link kopieren
https://cookingonabootstrap.com/