Op zoek naar simpele, snelle, liefst vegetische gerechten

30-11-2016 17:10 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



Ik ben student en ik probeer zo vaak mogelijk zelf te koken. Nu vind ik vaak gerechten die heel makkelijk zijn, maar niet vegetarisch, of wel vegetarisch maar wat ingewikkelder.



Ik heb eigenlijk geen passie voor koken. Het hoeven dan ook geen 'echte gerechten', maar gewoon dingen die goed bij elkaar passen. Daar heb ik dus weinig idee van nog.



Wat ik bijvoorbeeld vaak maak is een saus van Brocolli, champinons, wat creme fraiche en groene pesto, en dan over wat pasta. Maar na meerdere keren in de week gaat dat zo vervelen, he :p



In het kort zoek ik dus gerechten



- het liefst in maximaal 2 pannen

- Niet een hele waslijst aan ingredienten of bijzondere kruiden

- betaalbare ingrediënten :P

- Het liefst niet een hele lange bereidingstijd.

- het liefst iets zonder vlees of anders waarbij het vlees goed weg te laten is.



Nouja, misschien dat sommigen iets weten
Alle reacties Link kopieren
Patat!
Oh dear, how sad, never mind.
Zomers vaak pastasalade, met mozarella of feta, tomaat, komkommer, bosui, rode ui, pijnboompitjes enz.

Verder vaak wraps, zomers met tomaatjes, avocado enz.

Wraps met een tomatenbonengroentenprutje en kaas. Couscous met feta, courgette en andere groenten en noten.

Hartig taartje, twee blaadjes bladerdeeg in een ovenvormpje, groenten bakken en in vorm doen met mengsel van 1 ei, wat room/melk en geraspte kaas (20 min oventijd).

Plaattaartje, twee bladerdeegplakjes ontdooien, aan elkaar maken en inprikken. 15 min in oven, daarna beleggen met bijv pesto, tomaat en mozarella en dan nog 10 min in oven.

Preistamppot met champignons gebakken met ketjap en cashewnoten.

Pasta met kaassaus, basis een roux (boter smelten, bloem erbij, even bakken en dan melk toevoegen, daarna geraspte kaas. Groenten naar keuze erdoor.
Alle reacties Link kopieren
https://cookingonabootstrap.com/



Heel veel goedkopen vegetarische gerechten op deze blog.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:blackberry1980 schreef op 30 november 2016 @ 23:41:

[...]





Oh jeetje, wat errug!



Wat een rare reactie.



Ja, als je vegetarisch eet is het niet zo handig om 'gewoon' essentiele voedingsstoffen weg te laten. Maar dat zul je dan ook vast niet zo 'errug' vinden
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 02 december 2016 @ 20:17:

[...]





Wat een rare reactie.



Ja, als je vegetarisch eet is het niet zo handig om 'gewoon' essentiele voedingsstoffen weg te laten. Maar dat zul je dan ook vast niet zo 'errug' vinden Alsof je weet wat haar hele dieet is aan de hand van 1 maaltijd.....Daarbij, de meeste mensen eten eerder teveel dan te weinig vlees (in de zin dat de eiwitten er in niet eens gebruikt worden, maar worden verbrandt), dus je reactie om op basis van 1 maaltijd te zeggen dat er iet ontbreekt vond ik ook wat overdreven.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 02 december 2016 @ 20:51:

[...]





Alsof je weet wat haar hele dieet is aan de hand van 1 maaltijd.....Daarbij, de meeste mensen eten eerder teveel dan te weinig vlees (in de zin dat de eiwitten er in niet eens gebruikt worden, maar worden verbrandt), dus je reactie om op basis van 1 maaltijd te zeggen dat er iet ontbreekt vond ik ook wat overdreven.



Dat kan, dat ze af en toe vegetarisch eet. Maar dan nog vind ik het raar om een onvolwaardige maaltijd te adviseren. Gewoon vlees weglaten is niet zo moeilijk. Daar vraag je geen tips voor.



En het gaat om veel meer dan eiwitten. Die zijn nog het makkelijkst te vervangen. Het gaat vooral om de B-vitaminen en ijzers en daarbij om de eiwitten, tevens om de verzadiging die een volwaardige maaltijd geeft (anders geb je zo weer trek), en tot slot om de smaak. Vlees en vleesvervangers (kunnen dus ook peulvruchten, champignonnen zijn) zijn ook smaakmakers, geven een gerecht 'bite'.



Dus wat dat betreft denk ik dan, als je geen tip hebt (de tip: gewoon vlees weglaten ipv vervangen is geen tip), en je hebt duidelijk geen kaas gegeten van verantwoord en lekker vegetarisch eten, reageer dan gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 02 december 2016 @ 21:33:

[...]





Dat kan, dat ze af en toe vegetarisch eet. Maar dan nog vind ik het raar om een onvolwaardige maaltijd te adviseren. Gewoon vlees weglaten is niet zo moeilijk. Daar vraag je geen tips voor.



En het gaat om veel meer dan eiwitten. Die zijn nog het makkelijkst te vervangen. Het gaat vooral om de B-vitaminen en ijzers en daarbij om de eiwitten, tevens om de verzadiging die een volwaardige maaltijd geeft (anders geb je zo weer trek), en tot slot om de smaak. Vlees en vleesvervangers (kunnen dus ook peulvruchten, champignonnen zijn) zijn ook smaakmakers, geven een gerecht 'bite'.



Dus wat dat betreft denk ik dan, als je geen tip hebt (de tip: gewoon vlees weglaten ipv vervangen is geen tip), en je hebt duidelijk geen kaas gegeten van verantwoord en lekker vegetarisch eten, reageer dan gewoon niet.Jezus, ben je altijd zo'n dramzak?
Alle reacties Link kopieren
quote:blackberry1980 schreef op 02 december 2016 @ 21:41:

[...]





Jezus, ben je altijd zo'n dramzak?Vast. Maar liever een 'dramzak' dan een asociaal figuur met een grote waffel.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat is vast erg gezellig kokkerellen met Principe Prinses...
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 02 december 2016 @ 22:31:

Nou, dat is vast erg gezellig kokkerellen met Principe Prinses... Gewoon wat blokjes tofu aan je vleesloze gerecht toevoegen en dan is het 'probleem' opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Pasta pesto!



Groentjes die je graag hebt wokken en in een andere pan spaghetti koken. Als de groentjes gaat zijn wat groene pasta bij in de wok. Na een minuutje de pasta dr bij.

Heeerlijk met wat geroosterde pijnboompitjes en ruccola dr bij
Alle reacties Link kopieren
Oh en rode curry met kikkererwten.. ????????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven