Beschrijf je laatste ban

01-12-2016 18:21 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van " we willen alles van elkaar weten " beschrijf hier je laatste ( of raarste of eerste ban / waarschuwing . Mag op dit forum zijn, maar ook op andere fora.

Relevant is :



- wat had je gedaan

-wat ging er aan vooraf

-was het terecht

- wat heb je er van geleerd

- gaat het je nog een keer gebeuren





Shoot !!!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
1 spelfout maar?
ja nous, je wist toch zeker zelf ook wel dat je over alle grenzen gin?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 03 december 2016 @ 00:14:

1 spelfout maar?Ja, 'gewent' met een t
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 03 december 2016 @ 00:15:

ja nous, je wist toch zeker zelf ook wel dat je over alle grenzen gin?Oeh, tonic erbij, heerlijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 03 december 2016 @ 00:18:

[...]





Ja, 'gewent' met een t Oeh dat is wel een ernstige ja
quote:Snowfall schreef op 02 december 2016 @ 07:46:

[...]





Had je wel gewonnen?Ja, dat wel
Geen bannen hier en nog maar 1 waarschuwing voor off topic in het modtopic. Ik ben braaf dus.
Alle reacties Link kopieren
Goed, Bianca, ik schiet: PIEUW!!! Maar... wie zou jou nu willen neerschieten?



On-topic:



1. wat had je gedaan

2. wat ging er aan vooraf

3. was het terecht

4. wat heb je er van geleerd

5. gaat het je nog een keer gebeuren



Mijn antwoorden:

1. Ik logde in, maar ik kreeg een melding dat ik geband was. Een uur daarna kreeg ik een e-mail met de reden van de ban, en hoe nu verder;

2. Iemand probeerde in te breken in het spel World of Warcraft. De inbraakpoging werd vastgesteld omdat iemand met mijn inloggegevens het spel probeerde te spelen vanaf een totaal ander IP-adres dan waarmee ik speel. Kort daarvoor zat ik op het WoW-forum vanuit de gebruikelijke IP-adres. Dan kan ik nooit ineens in een ander uithoek van de wereld zijn en met een computer onder mijn beheer het spel spelen;

3. Het was een poging een inbraak te verijdelen. Het verloop van de ban was als volgt. Op het moment van het krijgen van die e-mail gaat de ban in. Het was een tijdelijke ban van 24 uur. Na precies 24 uur controleert het systeem of ik intussen het wachtwoord heb veranderd. Zo ja, dan wordt de ban opgeheven. Zo niet, dan wordt de ban pas opgeheven na het veranderen van het wachtwoord. Tijdens de ban had ik toegang tot mijn accountbeheer, maar geen toegang tot het spel en het daaraan verbonden forum;

4. Om op te passen met zogeheten keyloggers en om moeilijk te raden wachtwoorden te kiezen. De ban werd pas opgeheven nadat ik het wachtwoord heb veranderd en 24 uur sinds het begin van de ban verstreken is;

5. Geen idee. Het is jaren terug. Daarna is er niet nog een keer een soortgelijke ban geweest. Blizzard, de maker van WoW is streng m.b.t. inbraakpogingen in het spel. Wie probeert in te breken krijgt onherroepelijk een permaban en verliest daarmee zijn karakters die met het account zijn gemaakt. De permaban is alleen te ontduiken (niet tegen de regels) door een nieuw account te maken. Het vorige account is permanent onbruikbaar.
World of Warcraft: Legion
quote:Nouschi schreef op 03 december 2016 @ 00:19:

[...]





Oeh, tonic erbij, heerlijk!ik zie je op de alcoholpijler van yasmijn
Ik ben te braaf, nog nooit een ban of waarschuwing gehad.
Alle reacties Link kopieren
In aanvulling op vraag 4 in mijn bericht daarboven.



Ik heb een soort token besteld bij Blizzard. Naast het e-mailadres (dat dienst doet als gebruikersnaam) en wachtwoord, wordt mij gevraagd een code van 6 cijfers in te tikken. Daarvoor moet ik een apparaatje gebruiken. Ik druk op de knop. Op het display zie ik een getal van 6 cijfers die ik binnen een minuut op de computer moet intikken. Als alles klopt kan ik inloggen. Daarna wordt het mij niet opnieuw gevraagd, tenzij ik een andere computer, iPad of smartphone gebruik om in te loggen.



World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
1. wat had je gedaan

Ik had, ergens in de decemberperiode geschreven "Hier ligt nog een ingepakte sneerleverworst met een strik erom".

2. wat ging er aan vooraf

Een blauwe lelie had een flink eind weg gejokkebrokt en tevens de hele kindvrij-pijler opgejut om ondergetekende te staffen. Best ludiek eigenlijk, een staf-actie, in de Sinttijd.

3. was het terecht

Wat denk je zelf?

4. wat heb je er van geleerd

Sneerleverworsten nooit te lang in de ijskast houden.

5. gaat het je nog een keer gebeuren

Zeg nooit nooit.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
@Very__Cherry: Tja... Maar de Sinttijd komt er weer aan. Ik hoop dat er niet weer een stafactie komt.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit een ws of een ban gehad, maar ik ben hier ook maar met vlagen. Ik vind wel dat er in sommige topics veel te veel wordt toegelaten. In het vluchtelingentopic, maar ook in de vaccinatie-topics. Sommige mensen daar zijn knetter gestoord en die mogen blijkbaar ongestraft heel lang heel veel onzin het internet opgooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 03 december 2016 @ 11:10:

4. wat heb je er van geleerd

Sneerleverworsten nooit te lang in de ijskast houden. Nu valt mij deze spelling op. En ik geloof wie je bedoelde.
World of Warcraft: Legion
Een man wisselde bij de ABN een tientje voor kleingeld en moest daar 20 cent kosten voor betalen. Daar was hij uitgebreid tegen in bezwaar gegaan (chef erbij roepen enz), en in plaats dat hij doorhad hoe kleinzielig het allemaal was dacht hij dat hij een voorvechter voor onze burgerrechten was. Een ridder!

Ik had het volgende plaatje geplaatst, maar dat werd verwijderd: op de man spelen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste ban kreeg in tijdens Angelgate, toen 2 helemaal los ging en zo'n beetje de halve ledenlijst een ban gaf.



Verder heb ik een aantal keer een ban gehad door een blauwe bloem. Waarbij ik in de veronderstelling was op te komen voor een andere forummer, die continu bespot werd door de blauwe bloem, werd mijn support voor de ander (in nette bewoordingen, misschien met een klein beetje sarcasme aangevuld) direct bestraft met een ban.



Ik heb vooral geleerd dat ik het modteam totaal niet serieus kan nemen. Toen niet, maar nu weer niet overigens. Gesprekken gaan ze niet aan, context wordt niet bekeken, ze kennen hun forummers niet en hebben een totaal gebrek aan humor of modereren met een knipoog. Het is net een strafinternaat, waarbij ze doen alsof wij kleine kindertjes zijn.



Het zou kunnen dat het me dus weer gebeurd, want ik snap dat kinderachtige en willekeurige gemodereer toch niet. Dus ja, wie weet doe ik het ineens weer eens fout in de ogen van juf. Gelukkig lees ik weer vooral mee en zeg ik niet teveel meer
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 03 december 2016 @ 12:35:

[...]



Nu valt mij deze spelling op. En ik geloof wie je bedoelde.Als zelfs jij het snapt...!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Over plaatjes gesproken: ik heb eens een waarschuwing gehad voor deze, in een ben ik zwanger topic.







De aanklacht was dat ze al langer merkten dat ik opruiend bezig was, en dat ik zorgde voor een slechte zweer op het forum. Op mijn vraag waarom ze dan niet eerder hadden gewaarschuwd vanwege mijn opruierij antwoordden ze dat het ze eigenlijk vandaag pas was opgevallen, maar toch was het zo
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 03 december 2016 @ 21:08:

Over plaatjes gesproken: ik heb eens een waarschuwing gehad voor deze, in een ben ik zwanger topic.



[afbeelding]



De aanklacht was dat ze al langer merkten dat ik opruiend bezig was, en dat ik zorgde voor een slechte zweer op het forum. Op mijn vraag waarom ze dan niet eerder hadden gewaarschuwd vanwege mijn opruierij antwoordden ze dat het ze eigenlijk vandaag pas was opgevallen, maar toch was het zo dat zijn de betere bans!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Lady_Voldemort schreef op 03 december 2016 @ 21:08:

Over plaatjes gesproken: ik heb eens een waarschuwing gehad voor deze, in een ben ik zwanger topic.



[afbeelding]



De aanklacht was dat ze al langer merkten dat ik opruiend bezig was, en dat ik zorgde voor een slechte zweer op het forum. Op mijn vraag waarom ze dan niet eerder hadden gewaarschuwd vanwege mijn opruierij antwoordden ze dat het ze eigenlijk vandaag pas was opgevallen, maar toch was het zo deze plaatste ik ook wel, nooit iets over gehoord... .
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 03 december 2016 @ 21:08:

Over plaatjes gesproken: ik heb eens een waarschuwing gehad voor deze, in een ben ik zwanger topic.



[afbeelding]



De aanklacht was dat ze al langer merkten dat ik opruiend bezig was, en dat ik zorgde voor een slechte zweer op het forum. Op mijn vraag waarom ze dan niet eerder hadden gewaarschuwd vanwege mijn opruierij antwoordden ze dat het ze eigenlijk vandaag pas was opgevallen, maar toch was het zo
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn permabans berustte op deze; hij was gericht aan een beige bodembedekking.



Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very__Cherry schreef op 04 december 2016 @ 11:01:

Een van mijn permabans berustte op deze; hij was gericht aan een beige bodembedekking.



[afbeelding]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven