Extra voorlichting vaccinaties RIVM

17-11-2016 08:35 1891 berichten
RIVM trekt twee miljoen euro uit voor meer voorlichting over het rijksvaccinatie programma. Dat moet besteed worden aan gesprekken met ouders en bijscholing voor Jeugdgezondheiszorginstanties.



Ik vraag me dat al een tijdje af, bijvoorbeeld nav het grote aantal topics dat op dit forum erover geopend wordt, en ook signalen van ons kinderdagverblijf vorig jaar, of de vaccinatiegraad nu echt aan het dalen is.



"Toch is in Nederland landelijk voor het tweede jaar op rij een lichte daling te zien bij vaccinaties voor zuigelingen, en is het aantal vaccinaties onder bepaalde groepen in de samenleving juist opvallend laag."

Volkskrant schrijft er over.
Alle reacties Link kopieren
De farmaceutische industrie is niet onder de indruk van geldboetes. Er worden jaarlijks miljoenen aan boetes opgelegd en betaald.



Dus welke haan kraait dan nog? Dat is het punt.
Alle reacties Link kopieren
quote:droppyco schreef op 02 december 2016 @ 18:13:

Ik ben ook benieuwd of er ooit een omderzoek is gedaan waarbij gezonde mensen getest zijn op hiv en waarbij de ene helft van de gezonde mensen met hiv een aids remmer kregen en de andere helft van de mensen een placebo (en dan niet een placebo met een andere aidsremmers of een placebo met exact de zezelfde stoffen als de aidsremmers met uitzondering vwn de werkzame stoffen).



Welke groep kreeg er procentueel gezien eerder klachten die op aids duiden, de groep met of de groep,zonder aids remmers?



Ach, ik denk dat ik het antwoord al weet en dat dit onderzoek ook nooit gedaan is omdat het onethisch is om mensen met het hiv virus een "goedwerkend" medicijn te onthouden.



Dat we eigenlijk niet weten óf die aidsremmers erger dan de kwaal zijn en dat er nu vast reacties komen hoe erg aids wel niet is en er voorbeelden komen van mensen die destijds aids kregen terwijl,er nog geen medicijn was.



Wat was de gezondheidstoestand en de leeefomstsndigheden van die personen die destijds aids kregen?

En de personen met een gezond leven, kregen die plotseling klachten of waren zij eerst op hiv getest, kregen medicatie en werden na de medicatie pas ziek?



Wat jij in je eerste alinea beschrijft is gebeurd. Echt.

Op een groep mensen die met hiv besmet waren maar nog niet aids ontwikkeld hadden.

Het was een onderzoek in de tijd dat aids nog dodelijk was.

De ene groep kreeg een medicijn, de andere groep een placebo en een derde groep niets.



Het onderzoek is vroegtijdig afgebroken om ethische redenen.

De groep die medicatie kreeg bleef namelijk zó veel langer en gezonder leven dat het onethisch werd om de andere groepen die medicatie te onthouden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Eitjetoch schreef op 02 december 2016 @ 22:51:

De farmaceutische industrie is niet onder de indruk van geldboetes. Er worden jaarlijks miljoenen aan boetes opgelegd en betaald.



Dus welke haan kraait dan nog? Dat is het punt.de farmaceutische industrie laat zich dus leiden door geld zeg je. Geld gaat voor op gezondheid, maar een boete vinden ze niet erg? Als het ze gaat om geld dan vinden ze die mijoenen boetes ook erg. Er is trouwens niet 1 Farma. Er zijn heel veel verschillende bedrijven, verschillende expertise, verschillende organisaties en verschillend in omvang.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 02 december 2016 @ 22:55:

[...]





Wat jij in je eerste alinea beschrijft is gebeurd. Echt.

Op een groep mensen die met hiv besmet waren maar nog niet aids ontwikkeld hadden.

Het was een onderzoek in de tijd dat aids nog dodelijk was.

De ene groep kreeg een medicijn, de andere groep een placebo en een derde groep niets.



Het onderzoek is vroegtijdig afgebroken om ethische redenen.

De groep die medicatie kreeg bleef namelijk zó veel langer en gezonder leven dat het onethisch werd om de andere groepen die medicatie te onthouden.



Niet alles is slecht. Dat is een feit. Er zijn levensreddende medicijnen. Of het echt zo gegaan is met die onderzoeksgroep? Weet ik niet. Feit is dat mensen met HIV tegenwoordig langer leven en kwalitatief redelijk tot goede omstandigheden. Kan me voorstellen dat het ethisch dan niet verantwoord is. Toch heeft de farma doorgaans lak aan ethiek.



Massa's mensen worden medicijnen onthouden omdat er niet voldoende aan wordt verdiend.



Veel kans dat het onderzoek is afgebroken nadat vast is gesteld dat het AIDS remde om de duur te verkorten waarin bijwerkingen op langere termijn zich kunnen uiten. Doen ze waar ze de kans krijgen.



Over HIV gaat veel rond. Ook dat het ontstaan is uit besmet weefsel. HIV was aanvankelijk een virus dat voorkwam onder apen. Weefsel werd gebruikt in vaccins.



Zelf denk ik bij zoiets eerder aan een apenbeet. Dat weet ik natuurlijk niet zeker. Maar da's mij weer wat te veel conspiracy. Alles kán. Met geld wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 02 december 2016 @ 23:06:

[...]



de farmaceutische industrie laat zich dus leiden door geld zeg je. Geld gaat voor op gezondheid, maar een boete vinden ze niet erg? Als het ze gaat om geld dan vinden ze die mijoenen boetes ook erg. Er is trouwens niet 1 Farma. Er zijn heel veel verschillende bedrijven, verschillende expertise, verschillende organisaties en verschillend in omvang.Met farma bedoel ik dan ook de farmaceutische industrie in zijn geheel. Geld als water komt er binnen. Die boetes druppels op een gloeiende plaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eitjetoch schreef op 02 december 2016 @ 23:10:

[...]

Veel kans dat het onderzoek is afgebroken nadat vast is gesteld dat het AIDS remde om de duur te verkorten waarin bijwerkingen op langere termijn zich kunnen uiten. Doen ze waar ze de kans krijgen.

Speculatie, speculatie en nog meer speculatie. Voor iemand die zegt kritisch te zijn ben je nogal veel alleen met onderbuikgevoelens, vermoedens en speculaties bezig. Ik zie nergens feiten, ik zie nergens valide bronnen (peer reviewed artikelen), alleen overal beweringen dat het zo zou kunnen zijn volgens jou en dat het dus zo is. Bizarre retoriek heb je. Volgens mij ben jij na Droppyco de volgende die geen enkel benul heeft van biologie en wetenschappelijk denken en die zich hier compleet belachelijk aan het maken is. Uiteraard zul je zelf blijven denken dat jij en een handjevol anderen als enige ter wereld het helemaal door hebben. Dream on.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole123 schreef op 03 december 2016 @ 01:04:

[...]





Speculatie, speculatie en nog meer speculatie. Voor iemand die zegt kritisch te zijn ben je nogal veel alleen met onderbuikgevoelens, vermoedens en speculaties bezig. Ik zie nergens feiten, ik zie nergens valide bronnen (peer reviewed artikelen), alleen overal beweringen dat het zo zou kunnen zijn volgens jou en dat het dus zo is. Bizarre retoriek heb je. Volgens mij ben jij na Droppyco de volgende die geen enkel benul heeft van biologie en wetenschappelijk denken en die zich hier compleet belachelijk aan het maken is. Uiteraard zul je zelf blijven denken dat jij en een handjevol anderen als enige ter wereld het helemaal door hebben. Dream on.





En jij bent?



Geen handvol maar een landvol. In Amerika zijn mensen al een stuk wakkerderder wat dit thema betreft. En flink aan de ketting gelegd. Er ligt daar veel meer druk op vaccineren dan hier. Toch is NL het land met de hoogste vaccinatiegraad ter wereld.



Goedgelovig volkje.
Alle reacties Link kopieren
Grappig trouwens, hoe jij je met je eigen uitspraken onderuit haalt. Geen enkele arts zal wat ik inhoudelijk zeg over het immuunsysteem onderuit halen. Ook niet degenen die het niet met me eens zijn qua vaccineren. Het menselijk lichaam gaat niet voor een (anti)vaxxer opeens anders werken.



Toch vind ik niet dat je jezelf belachelijk maakt door te willen vasthouden aan je veiligheid. Het is nogal ff iets.
Eitjetoch, heb jij kinderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 02 december 2016 @ 18:18:

[...]



wat???? er is ruim 20 jaar casestudy waarbij mensen met HIV overleden aan AIDS.

Misschien was je nog niet geboren toen, dat kan. Aids sloeg hele gaten in de gayscene. Eerst in de VS en later ook in Europa. Een klein deel van deze HIV besmette patienten leeft nog omdat er halverwege de jaren 90 geexperimenteerd werd met hiv remmers. Dankzij deze remmers is AIDS nu slechts nog een chronische ziekte en niet meer dodelijk. Ik geloof mijn ogen niet. Wat een onzin.





Ik ben op zoek naar een studie waarin gezonde mensen met hiv deelnamen.

Gezonde mensen die er bij toeval achter kwamen dat zij hiv positief waren en waarbij de ene helft hiv remmers kreeg en waarbij de andere helft geen medicatie kreeg.

Welke groep bleef er het langst gezond? Welke groep leefde het langste?

En dan met name een aids onderzoek waarbij de oude aidsremmers met de meeste bijwerkingen zijn onderzocht maar uiteraard ook een onderzoek waarbij nieuwere hiv remmers zijn onderzocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eitjetoch schreef op 03 december 2016 @ 07:08:

[...]





Goedgelovig volkje.Dit vind ik weer zo typisch. Lekker denigrerend doen over andere mensen, de onnadenkende kuddedieren.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 03 december 2016 @ 08:00:

[...]





Dit vind ik weer zo typisch. Lekker denigrerend doen over andere mensen, de onnadenkende kuddedieren.



Typisch wat?



Typisch Viva!



Aluhoedje prima. Weer 's wat anders. Maar nogmaals, dat maakt mij niet Jezus die z'n andere wang etc. Je krijgt wat je geeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:droppyco schreef op 03 december 2016 @ 07:59:

[...]







Ik ben op zoek naar een studie waarin gezonde mensen met hiv deelnamen.

Gezonde mensen die er bij toeval achter kwamen dat zij hiv positief waren en waarbij de ene helft hiv remmers kreeg en waarbij de andere helft geen medicatie kreeg.

Welke groep bleef er het langst gezond? Welke groep leefde het langste?

En dan met name een aids onderzoek waarbij de oude aidsremmers met de meeste bijwerkingen zijn onderzocht maar uiteraard ook een onderzoek waarbij nieuwere hiv remmers zijn onderzocht.Die zijn er niet. tot nu toe krijgen alle mensen die hiv-besmet uiteindelijk ook aids. En aangezien aids je immuunsysteem uitschakelt wordt je ziek. Het virus kan geremd worden, maar (nog) niet bestreden. Dus dat onderzoek is eenvoudig niet te houden.
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 02 december 2016 @ 17:06:

[...]





je snapt het niet, de pest komt nog steeds voor. men weet dat die bacterie de ziekte veroorzaakt. Omdat jij eraan twijfelt, god mag weten waarom, ga je natuurlijk geen gezonde mensen blootstellen aan de pestbacterie. De pest is niet ineens verdwenen. Wel zijn de hygienische omstandigheden dusdanig veranderd. Men weet nu dat je niet in de put moet poepen waar je water uit drinkt. er is riolering aangelegd. Daarbij is er antibiotica en zijn de pokken (joehoe lang leve de vaccinaties!) teruggedrongen.



Vraag eeng groep gezonde vrijwilligers die een tijd lang met pest besmette knaagdieren willen leven en onderzoek óf er mensen ziek worden en zo ja, hoeveel er ziek worden en hoe het ziekte verloop is zonder medicatie maar met de leefomstandigheden van nu, dus goede riolering, toegang tot goed eten, etc.

Als er mensen bang zijn voor besmetting, wat ik me kan voorstellen, dan stel ik voor om een centerparcs complex af te huren en de mensen van het onderzoek daar een tijd te laten verblijven. Ik meld me aan om een maand of wat in een centerparcs complex te zitten met mmet pest besmette knaagdieren.
Alle reacties Link kopieren
quote:gascogner schreef op 03 december 2016 @ 08:18:

[...]



Die zijn er niet. tot nu toe krijgen alle mensen die hiv-besmet uiteindelijk ook aids. En aangezien aids je immuunsysteem uitschakelt wordt je ziek. Het virus kan geremd worden, maar (nog) niet bestreden. Dus dat onderzoek is eenvoudig niet te houden.





Zijn er dan gezonde mensen die per toeval ontdekten dat ze hiv positief waren en de hiv medicatie weigerden? Vast wel. Zijn die mensen dan in de gaten gehouden?



Hoe ging het bij hen? Zijn ze ziek geworden en na hoeveel tijd?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kind wat er allang niet meer was geweest als hij geen gebruik kon maken van de moderne medische wetenschap. En daar hoort voor mij onlosmakelijk verbonden het vaccineren bij. Wij doen zelfs extra vaccins bij hem: elk jaar de griepprik en waterpokken.



Ik denk maar zo, fijn dat je de luxe hebt om je zo druk te maken over dit soort theorieën, dan heb je er vast weinig mee van doen gehad.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:droppyco schreef op 03 december 2016 @ 08:23:

[...]





Vraag eeng groep gezonde vrijwilligers die een tijd lang met pest besmette knaagdieren willen leven en onderzoek óf er mensen ziek worden en zo ja, hoeveel er ziek worden en hoe het ziekte verloop is zonder medicatie maar met de leefomstandigheden van nu, dus goede riolering, toegang tot goed eten, etc.

Als er mensen bang zijn voor besmetting, wat ik me kan voorstellen, dan stel ik voor om een centerparcs complex af te huren en de mensen van het onderzoek daar een tijd te laten verblijven. Ik meld me aan om een maand of wat in een centerparcs complex te zitten met mmet pest besmette knaagdieren.Waarom wil je dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:droppyco schreef op 03 december 2016 @ 08:23:

[...]





Vraag eeng groep gezonde vrijwilligers die een tijd lang met pest besmette knaagdieren willen leven en onderzoek óf er mensen ziek worden en zo ja, hoeveel er ziek worden en hoe het ziekte verloop is zonder medicatie maar met de leefomstandigheden van nu, dus goede riolering, toegang tot goed eten, etc.

Als er mensen bang zijn voor besmetting, wat ik me kan voorstellen, dan stel ik voor om een centerparcs complex af te huren en de mensen van het onderzoek daar een tijd te laten verblijven. Ik meld me aan om een maand of wat in een centerparcs complex te zitten met mmet pest besmette knaagdieren.Ik denk niet dat we bij een wetenschappelijk onderzoek mensen tussen de met pest besmette vlooien en ratten mogen laten leven. En ik denk ook niet dat we mensen die besmet zijn met de pest de benodigde zorg mogen onthouden. Of denk jij van wel?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat willen droppie en eitje nou eigenlijk duidelijk maken? Dat als je niet vaccineert je gezonder blijft ofzo?



Ik ben gevaccineerd, Mn man, Mn kinderen, hele familie aan beide kanten.... al allemaal tot op heden geen gekke allergieën ed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Francelle schreef op 03 december 2016 @ 08:56:

[...]



Ik denk niet dat we bij een wetenschappelijk onderzoek mensen tussen de met pest besmette vlooien en ratten mogen laten leven. En ik denk ook niet dat we mensen die besmet zijn met de pest de benodigde zorg mogen onthouden. Of denk jij van wel?Natuurlijk wel, alles uit naam van de wetenschap toch?
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
quote:OmeHenk schreef op 03 december 2016 @ 08:42:

[...]





Waarom wil je dat?Het is in haar hoofd de enige manier om te geloven dat de pest de pest is. En aangezien zo'n onderzoek nooit zal gebeuren (en dat weet Droppyco heel goed) kan ze altijd zeggen: "zie je wel, er is geen gedegen onderzoek naar gedaan, dus alle medische beweringen over de pest kloppen niet".
Alle reacties Link kopieren
quote:Eitjetoch schreef op 03 december 2016 @ 07:08:

[...]





En jij bent?



Geen handvol maar een landvol. In Amerika zijn mensen al een stuk wakkerderder wat dit thema betreft. En flink aan de ketting gelegd. Er ligt daar veel meer druk op vaccineren dan hier. Toch is NL het land met de hoogste vaccinatiegraad ter wereld.



Goedgelovig volkje.



Ik ben wetenschapper. Maar ach, wetenschap is ook maar een mening he. Wat praten met de mensen om je heen zorgt minstens voor net zoveel kennis.



In Amerika zijn er ook veel meer mensen die geloven dat de maanlanding in scène gezet is, dat er ufo's overvliegen, dat kanker niet bestaat. In Nederland zijn we gelukkig iets nuchterder, enkele uitzonderingen daargelaten.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole123 schreef op 03 december 2016 @ 01:04:

[...]





Speculatie, speculatie en nog meer speculatie. Voor iemand die zegt kritisch te zijn ben je nogal veel alleen met onderbuikgevoelens, vermoedens en speculaties bezig. Ik zie nergens feiten, ik zie nergens valide bronnen (peer reviewed artikelen), alleen overal beweringen dat het zo zou kunnen zijn volgens jou en dat het dus zo is. Bizarre retoriek heb je. Volgens mij ben jij na Droppyco de volgende die geen enkel benul heeft van biologie en wetenschappelijk denken en die zich hier compleet belachelijk aan het maken is. Uiteraard zul je zelf blijven denken dat jij en een handjevol anderen als enige ter wereld het helemaal door hebben. Dream on.

Dit is inderdaad zo bizar en achterdochtig dat ik me oprecht afvraag of dit is wat die bezorgde kritische ouders oppikken waardoor zij gaan twijfelen wel of niet te vaccineren?

Zijn de droppies en de eitjes de echt "gevaarlijken" met al die bizarre speculaties en theorieën? Hier indetificeert die kritische hoogopgeleide ouder zich toch niet mee? (maw: dit zijn toch niet dezelfde types als die laatst bij Pauw in de uitzending zaten?)
Als je doet wat je altijd deed zul je krijgen wat je altijd kreeg.
quote:droppyco schreef op 03 december 2016 @ 07:59:

[...]





Ik ben op zoek naar een studie waarin gezonde mensen met hiv deelnamen.

Gezonde mensen die er bij toeval achter kwamen dat zij hiv positief waren en waarbij de ene helft hiv remmers kreeg en waarbij de andere helft geen medicatie kreeg.

Welke groep bleef er het langst gezond? Welke groep leefde het langste?

En dan met name een aids onderzoek waarbij de oude aidsremmers met de meeste bijwerkingen zijn onderzocht maar uiteraard ook een onderzoek waarbij nieuwere hiv remmers zijn onderzocht.als je op pubmed kijkt Dan zie je dat aids remmers zijn getest volgens dat principe. Moet je zoeken naar onderzoeksmateriaal ergens tussen de jaren 90 en 95. Het verbaast me dat je dat nog niet gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 03 december 2016 @ 08:27:

Ik heb een kind wat er allang niet meer was geweest als hij geen gebruik kon maken van de moderne medische wetenschap. En daar hoort voor mij onlosmakelijk verbonden het vaccineren bij. Wij doen zelfs extra vaccins bij hem: elk jaar de griepprik en waterpokken.



Ik denk maar zo, fijn dat je de luxe hebt om je zo druk te maken over dit soort theorieën, dan heb je er vast weinig mee van doen gehad.



Weinig mee van doen gehad? Hoe ver kun je ergens naast zitten... Over speculeren gesproken. Zeg antivax en de aannames vliegen om je oren.



De moderne medische wereld met alle innovatie is geweldig. Vaccins zijn dat niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven