Geld & Recht alle pijlers

Bijstand, wat kun je allemaal niet meer?

28-11-2016 11:40 1813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zegt de titel het al: als je leeft van een bijstandsuitkering, waar bespaar je dan op? Welke dingen moet je jezelf ontzeggen? Wij leven nu iets boven bijstandsniveau en vinden het nu al moeilijk om rond te komen. We gaan niet op vakantie, geen abonnementen, geen auto. Soms toch opeens een luxe uitgave, maar eigenlijk kan dat niet. Hoe komen jullie rond?
Alle reacties Link kopieren
quote:cumulus schreef op 02 december 2016 @ 19:37:

[...]





Ze werkt er niet, ze komt er om een beetje aanspraak te hebben.Dat zeg jij. Ze doet daar meer dan alleen kletsen.
quote:Tobbert schreef op 02 december 2016 @ 19:36:

Ik heb niet alles bijgelezen, dus ik ga even niet inhoudelijk reageren. Ik vind het hartstikke knap hoe goed jullie om kunnen gaan met alles, weinig geld, ziektes, stomme vooroordelen van mensen. Makkelijk is het niet, lees ik, maar ik heb veel respect voor hoe jullie het voor elkaar weten te boksen.



Benmamma, ik wilde je even laten weten dat ik het heel knap vind hoe je je toon hebt omgebogen. Ik lees nu een véél positiever iemand, die zich soms realiseert dat ze tegen haar grens aanloopt - en dat ook aangeeft. Enne... het blijft natuurlijk je vader, dus je wil vast geen lelijke dingen over hem horen van zomaar iemand online, maar het is voor mij onbegrijpelijk hoe je vader je zo'n brief kan sturen. Ik hoop dat je niet gelooft/gaat geloven in wat hij je schreef, want hij ziet 't verkeerd.



Dank je!!



Ik geloof mijn vader niet. In mijn jeugd is alleen op zodanige manier op mij inge praat en geslagen dat er diep van binnen het gevoel blijft van waardeloos zijn.



Verstandelijk weet ik dat het niet klopt. Wat dit aangaat probeer ik verstand de boventoon te laten voeren. Dat lukt voor een deel maar zo nu en dan steekt het de kop weer op.



Het was vanmorgen ff hard. Zwart op wit. Dus het is echt zo! Stiekem hoop je een heel klein beetje dat hij het anders gaat zien.



Ik hoop dat het hem goed doet. Want herstel is nu echt onmogelijk geworden denk ik.



En fijn dat je de andere toon leest!
Alle reacties Link kopieren
quote:Josjaa schreef op 02 december 2016 @ 19:40:

[...]





Op geld waardeerbare arbeid... alsjeblieft zeg, als je met een stalen smoel dit soort onzin uit durft te kramen zou je jezelf toch niet meer in de spiegel aan durven te kijken? 32 uur doosjes vouwen en ander productiewerk met behoud van uitkering, spotgoedkope productiekrachten aanleveren waar gemeentes en werkgevers flink aan verdienen, dat is wel oke? Mensen worsten voorhouden onder het mom van proefplaatsingen die nooit omgezet worden naar een baan, dat is oke? Er zit wel zoveel scheef in dat hele sociaal domein. Niet mooi meer.Helemaal met je eens. Heel veel werkzaamheden die nog niet zo lang geleden gewoon banen waren, zijn nu uitgefaseerd naar een grijs circuit van ofwel "vrijwilligerswerk", ofwel "reïntegratietrajecten" (die 9 van de 10 keer inderdaad nergens toe leiden, en zeker niet naar een vaste baan). En dat vind ik schandalig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 02 december 2016 @ 19:51:

[...]





Helemaal met je eens. Heel veel werkzaamheden die nog niet zo lang geleden gewoon banen waren, zijn nu uitgefaseerd naar een grijs circuit van ofwel "vrijwilligerswerk", ofwel "reïntegratietrajecten" (die 9 van de 10 keer inderdaad nergens toe leiden, en zeker niet naar een vaste baan). En dat vind ik schandalig.



Tot nu toe is dit de eerste keer dat ik het volledig met je eens ben

Wel zo aardig om dat dan ook ff te vermelden
Alle reacties Link kopieren
quote:benmamma schreef op 02 december 2016 @ 19:55:

[...]





Tot nu toe is dit de eerste keer dat ik het volledig met je eens ben

Wel zo aardig om dat dan ook ff te vermelden Ik zoek de nuance wel, vind het alleen jammer dat die niet herkend wordt, of dat ik soms gelijk afgeserveerd wordt vanwege het feit dat ik nou eenmaal de dingen graag verwoord zoals ik ze voel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 02 december 2016 @ 20:02:

[...]





Ik zoek de nuance wel, vind het alleen jammer dat die niet herkend wordt, of dat ik soms gelijk afgeserveerd wordt vanwege het feit dat ik nou eenmaal de dingen graag verwoord zoals ik ze voel.





Aangezien ik niet bepaald de enige ben ligt er misschien wel een stuk bij jou.

Je zegt wat je denkt... Dat is een manier.

Roept weerstand op...Dat is consequentie.



En verder... Dank je wel was óók een reactie geweest.



En de nuance...Ik zie hem echt niet.

Veel herhaling en verongelijkt en strijd zoekend dat zie ik vooral.



Kijk maar of je er iets mee kunt
Alle reacties Link kopieren
quote:benmamma schreef op 02 december 2016 @ 20:07:

[...]





Aangezien ik niet bepaald de enige ben ligt er misschien wel een stuk bij jou.

Je zegt wat je denkt... Dat is een manier.

Roept weerstand op...Dat is consequentie.



En verder... Dank je wel was óók een reactie geweest.



En de nuance...Ik zie hem echt niet.

Veel herhaling en verongelijkt en strijd zoekend dat zie ik vooral.



Kijk maar of je er iets mee kuntIk zoek geen strijd, ik zie alleen dat er méér mensen in deze samenleving zijn die elke maand moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen, en óók veel mensen die werken. Die net buiten alle toeslagen en kwijtscheldingen vallen en ondanks hun baan, eigenlijk daardoor ónder bijstandniveau leven. Dat heb ik willen aankaarten ja. Kan je vinden dat dat niet in de discussie thuis hoort, maar waarom dan niet? En dan valt het me inderdaad tegen dat mensen zeggen "Ja, maar die hebben geen bijstand, dus die zijn beter af". Nou, niet dus. Want die hebben soms nog minder dan bijstand te besteden. En dan snap ik inderdaad niet waarom je dat niet zou mogen aankaarten, en waarom je dan een vervelend mens gevonden wordt, of verongelijkt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 02 december 2016 @ 19:51:

[...]





Helemaal met je eens. Heel veel werkzaamheden die nog niet zo lang geleden gewoon banen waren, zijn nu uitgefaseerd naar een grijs circuit van ofwel "vrijwilligerswerk", ofwel "reïntegratietrajecten" (die 9 van de 10 keer inderdaad nergens toe leiden, en zeker niet naar een vaste baan). En dat vind ik schandalig.Vooral naar geld in bepaalde zakken, en niet die van de bijstandsgerechtigde.. het is werkelijk weerzinwekkend wat er gebeurt, en ondertussen maar lustig blijven framen en stigmatiseren. Bleergh ik word er misselijk van. Maar goed, daar ga ik nou eens niet mijn vrijdagavond door laten verpesten, ander keertje verder.
quote:pejeka schreef op 02 december 2016 @ 20:14:

[...]





Ik zoek geen strijd, ik zie alleen dat er méér mensen in deze samenleving zijn die elke maand moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen, en óók veel mensen die werken. Die net buiten alle toeslagen en kwijtscheldingen vallen en ondanks hun baan, eigenlijk daardoor ónder bijstandniveau leven. Dat heb ik willen aankaarten ja. Kan je vinden dat dat niet in de discussie thuis hoort, maar waarom dan niet? En dan valt het me inderdaad tegen dat mensen zeggen "Ja, maar die hebben geen bijstand, dus die zijn beter af". Nou, niet dus. Want die hebben soms nog minder dan bijstand te besteden. En dan snap ik inderdaad niet waarom je dat niet zou mogen aankaarten, en waarom je dan een vervelend mens gevonden wordt, of verongelijkt.





Omdat je maar niet wilt lezen dat we dat helemaal niet beweren!

Sterker nog er hebben al verschillende werkenden hun verhaal gedaan! En dat zij tegen heel veel vergelijkbare dingen aanlopen.



Dus het is geen strijd tussen werkenden en bijstandsgerechtigden

En de schuld leggen bij de bijstandsgerechtigden slaat al helemaal nergens op.



Maar dat wil er maar niet in.

Je hebt al heel veel keren gelijk gekregen. Uitleg gekregen en jij zet zelfde plaat weer op met een alweer diepere kras...

Tja...



Succes ermee ik geef het op ..
quote:Josjaa schreef op 02 december 2016 @ 20:15:

[...]





Vooral naar geld in bepaalde zakken, en niet die van de bijstandsgerechtigde.. het is werkelijk weerzinwekkend wat er gebeurt, en ondertussen maar lustig blijven framen en stigmatiseren. Bleergh ik word er misselijk van. Maar goed, daar ga ik nou eens niet mijn vrijdagavond door laten verpesten, ander keertje verder.Fijne avond lieverd
Alle reacties Link kopieren
quote:benmamma schreef op 02 december 2016 @ 20:33:

[...]





Fijne avond lieverd Voor jou ook, geniet van je wijntje (las ik toch goed?)
Alle reacties Link kopieren
Wat ik persoonlijk als nadelig ervaar. Ik zit dus in de bijstand en ben middels trajecten ed zoekende naar werk. Ben alleenstaande moeder van 2 kinderen (3 en 7). Maar....De functies waarmee ze vanuit de gemeente trajecten mee komen, zijn bv 8 euro 32 per uur. Bruto. Ik heb een mbo diploma. Al zou ik een fulltime baan vinden, 1600 bruto pm, en voor 2 kinderen opvang moeten afnemen al die dagen, houd ik onder de streep nog minder over dan nu. En nee het weerhoud me niet van het zoeken naar werk, maar toch. Best lastig als alleenstaande ouder.
quote:Mia1981 schreef op 02 december 2016 @ 20:50:

Wat ik persoonlijk als nadelig ervaar. Ik zit dus in de bijstand en ben middels trajecten ed zoekende naar werk. Ben alleenstaande moeder van 2 kinderen (3 en 7). Maar....De functies waarmee ze vanuit de gemeente trajecten mee komen, zijn bv 8 euro 32 per uur. Bruto. Ik heb een mbo diploma. Al zou ik een fulltime baan vinden, 1600 bruto pm, en voor 2 kinderen opvang moeten afnemen al die dagen, houd ik onder de streep nog minder over dan nu. En nee het weerhoud me niet van het zoeken naar werk, maar toch. Best lastig als alleenstaande ouder.





En dat vind ik dus scheef! Werken mag best beloond worden (en dat zeg ik, als iemand die waarschijnlijk nooit meer normaal haar brood kan verdienen).



Niet dat iemand in de bijstand nóg minder zou moeten krijgen, maar wel dat iemand jij zodra je ft werkt wél onder de streep op zijn minst hetzelfde en wat mij betreft nog meer zou moeten overhouden.
Alle reacties Link kopieren
Daarom. Bijstand moet niet minder worden. Nu is het te doen, de kinderen hebben een zakje chips in het weekend, ze dragen fatsoenlijke kleding. Af en toe kunnen we iets leuks doen (keer zwemmen, een pizza bestellen). Niet ruim maar goed te doen. Maar ja...uurlonen van 8 euro en centen bruto... tegenover de kinderopvang van 2 kinderen. Natuurlijk krijg je weer een deel terug. Maar andere toeslagen worden weer minder.. Dan heb je het hard te halen.
quote:Mia1981 schreef op 02 december 2016 @ 20:50:

Wat ik persoonlijk als nadelig ervaar. Ik zit dus in de bijstand en ben middels trajecten ed zoekende naar werk. Ben alleenstaande moeder van 2 kinderen (3 en 7). Maar....De functies waarmee ze vanuit de gemeente trajecten mee komen, zijn bv 8 euro 32 per uur. Bruto. Ik heb een mbo diploma. Al zou ik een fulltime baan vinden, 1600 bruto pm, en voor 2 kinderen opvang moeten afnemen al die dagen, houd ik onder de streep nog minder over dan nu. En nee het weerhoud me niet van het zoeken naar werk, maar toch. Best lastig als alleenstaande ouder.





Dat is óók krom en zeker niet motiverend!

En niet dat bijstand dus omlaag moet maar een toeslag of vrijstelling ofzo voor als je werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mensen keer op keer op keer verkeerde keuzes maken...wel blowen of van je weekgeld iets kopen om de lover van het moment aan je te binden en dan vervolgens bij "ons"in de opvang komen omdat je geld op is en je simpelweg niet meer kunt eten of tandpasta kunt kopen.

De vrouwen die moord en brand krijsen omdat ze geen luiers kunnen kopen maar wel kunstnagels hebben en hairextensions. Maar ook de mannen die de zoveelste vrouw binnenhalen in de hoop op liefde en helemaal leeggetrokken worden met leningen op hun naam tot aan toe...

Wat is ziektebeeld en wat is gedrag?

Dat is is mijn werkveld iig het dagelijkse vraagstuk.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:sprokkelientje schreef op 02 december 2016 @ 21:57:

Ik zie mensen keer op keer op keer verkeerde keuzes maken...wel blowen of van je weekgeld iets kopen om de lover van het moment aan je te binden en dan vervolgens bij "ons"in de opvang komen omdat je geld op is en je simpelweg niet meer kunt eten of tandpasta kunt kopen.

De vrouwen die moord en brand krijsen omdat ze geen luiers kunnen kopen maar wel kunstnagels hebben en hairextensions. Maar ook de mannen die de zoveelste vrouw binnenhalen in de hoop op liefde en helemaal leeggetrokken worden met leningen op hun naam tot aan toe...

Wat is ziektebeeld en wat is gedrag?

Dat is is mijn werkveld iig het dagelijkse vraagstuk.



Ik heb altijd een beetje moeite om te verschuilen achter ziektebeeld. Omdat je daarmee de verantwoordelijkheid niet neemt.

Natuurlijk heeft een ziekte invloed op je gedrag .



Ik ga me wederom kwetsbaar opstellen..

Ik heb trekken van borderline.

4 van de 9 in lichte mate.

Natuurlijk merk ik dat. Helemaal wegpoetsen is niet gelukt en gaat ook niet lukken.

Wel vindt ik dat het geen excuus is. Ik ben en blijf verantwoordelijk voor mijn gedrag.

Leer wat mijn zwakke punten zijn. En probeer daar aan te werken en signalen te herkennen en daar juist op te reageren.



Als je zelf beheer hebt over je weekgeld dan ben je als het goed is ook in staat om te kiezen. En iedereen kan een keer een stomme keuze maken!

Maar kom je elke week met zelfde verhaal dan zou ik snel uitgepraat zijn...

Of je zorgt dat het goed komt of we maken een plan.. zeg het maar.

Ik ben daar hard in.

En daarom waarschijnlijk ook niet geschikt



De oorzaak altijd maar buiten jezelf zoeken ben ik enigzins allergisch voor..

Maar dat had je na 3 regels vast al door
Leven in de bijstand of op bijstandsniveau en werkend. Ik vind het knap, het altijd maar op je tenen lopen, alle keuzes af te moeten wegen. Constant verantwoording af te moeten leggen. Zeker voor moeders zal het niet makkelijk zijn, zeker nu, zo rond de feestdagen. Daar komt vast een hoop creativiteit bij kijken om er toch het beste van te maken.



Wat zou ik het slecht doen in de bijstand, ok, een paar maanden zou ik best zuinig kunnen leven. Maar op een gegeven moment zou ik vast eens denken; doeii... en nu gun ik mijn kinderen ook iets speciaals, een keertje McD bijvoorbeeld. En daarom begrijp ik best die foute keuzes die mensen soms maken. Het is makkelijk oordelen vanaf een afstand. Hoe sommige vrouwen hier op het forum ermee om te gaan, ik zou het niet kunnen, ik kan daar alleen maar bewondering voor hebben. Chapeau dames!



Ik fiets niet iedere dag naar mijn werk (te ver) maar van mij mogen er best 10 meeliften hoor.
quote:Potato schreef op 02 december 2016 @ 23:39:

Leven in de bijstand of op bijstandsniveau en werkend. Ik vind het knap, het altijd maar op je tenen lopen, alle keuzes af te moeten wegen. Constant verantwoording af te moeten leggen. Zeker voor moeders zal het niet makkelijk zijn, zeker nu, zo rond de feestdagen. Daar komt vast een hoop creativiteit bij kijken om er toch het beste van te maken.



Wat zou ik het slecht doen in de bijstand, ok, een paar maanden zou ik best zuinig kunnen leven. Maar op een gegeven moment zou ik vast eens denken; doeii... en nu gun ik mijn kinderen ook iets speciaals, een keertje McD bijvoorbeeld. En daarom begrijp ik best die foute keuzes die mensen soms maken. Het is makkelijk oordelen vanaf een afstand. Hoe sommige vrouwen hier op het forum ermee om te gaan, ik zou het niet kunnen, ik kan daar alleen maar bewondering voor hebben. Chapeau dames!



Ik fiets niet iedere dag naar mijn werk (te ver) maar van mij mogen er best 10 meeliften hoor.





Weet je wat ik denk?

Dat als het moet je meer kunt dan je denkt.

Natuurlijk is het wennen en niet ideaal en soms ook zwaar.



Soms zie je op tv een gezin met een zwaar gehandicapt kind. Soms zelfs meerdere. 27/7 zijn die in touw. Groot respect!

Mijn eerste reactie is...Ik zou het na een tijdje niet meer trekken. Wel willen maar niet meer kunnen. En toch denk ik. Als je voor de situatie staat dan zul je wel moeten.



Waarmee ik met mijn voorbeeld niet wil zeggen dat het niet zwaar is!! Alleen dat het geen keuze is..Je moet wel. En gelukkig kunnen de meeste mensen dan meer dan ze denken.
Maar Benmamma, juist iemand die elke week z'n neus aan dezelfde steen stoot kan een ziektebeeld hebben. Gedrag wordt immers bijgestuurd door bekrachtiging. Na 3x au kap je er wel mee .



Knap trouwens, dat je inzicht hebt in die trekken van jezelf. Dat kan niet iedereen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Student hier:



-geen merken kopen in de supermarkt --> liddl & aldi (Geen aldi of liddl in de buurt? ga dan voor het huismerk of merkloze artikel. Zelfs wanneer een product in de aanbieding is, is het huismerk vaak nog goedkoper)

-zelf koken, veel avg (minder vaak vlees)

-geen abonnementen

-veel water en thee drinken

-geen/weinig uitjes

-zelf cadeautjes maken

-fiets

-lichten en verwarming uit in kamers waar je (bijna) niet komt

-trui aan bij kou, niet gelijk de verwarming honger

-wees zuinig met apparatuur, je hoeft echt niet iedere 2 jaar een nieuwe telefoon.

-maak thuis een lunchpakket ipv op lokatie voedsel te kopen
quote:Elynne schreef op 03 december 2016 @ 01:16:

Maar Benmamma, juist iemand die elke week z'n neus aan dezelfde steen stoot kan een ziektebeeld hebben. Gedrag wordt immers bijgestuurd door bekrachtiging. Na 3x au kap je er wel mee .



Knap trouwens, dat je inzicht hebt in die trekken van jezelf. Dat kan niet iedereen zeggen.



Ik heb trekken en die zijn redelijk mild.

Maakt het wel gemakkelijker.

En verder... heb aan deze houding zelf het meeste. Dus knap...weet ik niet. Vind ik zelf niet iig.



Impulsen onder controle hebben is best handig als je niet veel geld hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:benmamma schreef op 02 december 2016 @ 22:15:

[...]





Ik heb altijd een beetje moeite om te verschuilen achter ziektebeeld. Omdat je daarmee de verantwoordelijkheid niet neemt.

Natuurlijk heeft een ziekte invloed op je gedrag .



Ik ga me wederom kwetsbaar opstellen..

Ik heb trekken van borderline.

4 van de 9 in lichte mate.

Natuurlijk merk ik dat. Helemaal wegpoetsen is niet gelukt en gaat ook niet lukken.

Wel vindt ik dat het geen excuus is. Ik ben en blijf verantwoordelijk voor mijn gedrag.

Leer wat mijn zwakke punten zijn. En probeer daar aan te werken en signalen te herkennen en daar juist op te reageren.



Als je zelf beheer hebt over je weekgeld dan ben je als het goed is ook in staat om te kiezen. En iedereen kan een keer een stomme keuze maken!

Maar kom je elke week met zelfde verhaal dan zou ik snel uitgepraat zijn...

Of je zorgt dat het goed komt of we maken een plan.. zeg het maar.

Ik ben daar hard in.

En daarom waarschijnlijk ook niet geschikt



De oorzaak altijd maar buiten jezelf zoeken ben ik enigzins allergisch voor..

Maar dat had je na 3 regels vast al door



Je verschuilen achter je ziektebeeld...tsja...het blijft vaak schipperen. Bij sommigen is het direct zichtbaar als zijnde "gedrag", die mensen kun je daar ook vaak wel op aanspreken. Bij ziektebeelden als borderline, of mensen met OCS of andersoortig. Vaak hebben die mensen nog een hele grote gezonde kant en functioneren ze matig redelijk (op sommige momenten) tot redelijk op de meeste momenten.

De chronische cliëntenpopulatie (mensen die al tig jaar stemmen horen, schizofreen zijn, een dijk van een waanstoornis hebben of een combinatie van bv zwakbegaafd zijn en iets in het autistisch spectrum tsja.....de ervaring leert dat dat een ander kaliber is. Ziekte inzicht en besef ontbreken vaak en deze mensen staan vaak permanent onder bewind dan wel ze wonen in een beschermde woonvorm (juist vanuit dweilen met de kraan open vanuit het verleden).



Deze mensen verschuilen zich niet maar hebben door beperking juist hun eigen waarheid en maken vanuit eigen redenatie vaak de verkeerde keuzes met nog verkeerdere gevolgen. Het is dus steeds een afweging die ik maak in de begeleiding van deze mensen.

Soms hard en confronterend als dit nut heeft en soms pappen en nathouden omdat je je er anders echt op stukbijt zonder (blijvend) resultaat.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:benmamma schreef op 02 december 2016 @ 20:31:

[...]





Omdat je maar niet wilt lezen dat we dat helemaal niet beweren!

Sterker nog er hebben al verschillende werkenden hun verhaal gedaan! En dat zij tegen heel veel vergelijkbare dingen aanlopen.



Dus het is geen strijd tussen werkenden en bijstandsgerechtigden

En de schuld leggen bij de bijstandsgerechtigden slaat al helemaal nergens op.



Maar dat wil er maar niet in.

Je hebt al heel veel keren gelijk gekregen. Uitleg gekregen en jij zet zelfde plaat weer op met een alweer diepere kras...

Tja...



Succes ermee ik geef het op ..



Het gaat ook niet om schuld leggen bij wie dan ook. Maar een paar pagina's geleden werd mij nog verteld dat zélfs als je als werkende in feite minder over houdt dan iemand in de bijstand, je dan niet moet zeuren, want hé, je hebt je sociale contacten op het werk en héél misschien (niet waarschijnlijk vaak, maar dus echt héél misschien) de kans om een keer salarisverhoging te krijgen...



En dit gaat nu écht niet over jou persoonlijk, maar nog niet zo lang geleden was hier een topic van iemand die in de bijstand zat, en die dankzij alle toeslagen en kwijtscheldingen in feite 1800 euro netto per maand had. En echt hoor, genoeg mensen die 1700 netto per maand krijgen en daar dan álles van moeten doen, met 40 uur werken. Hoe denk je dat die mensen dan denken als ze lezen dat iemand met een uitkering ruim boven hún inkomen zit en eigenlijk meer kan doen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Toen mijn beide kinderen nog thuis woonden kwam ik écht niet aan die 1800euro. Er zijn nog wel gemeenten die wel allerlei potjes en kortingspasjes hebben. Misschien dat je er dan wel aan komt. En ja, dan wordt het verschil best scheef.



Niemand heeft gezegd dat een werkende niet moet zeuren. We zijn het allemaal met elkaar eens dat het scheef is dat iemand die fulltime voor een minimumloon werkt, best wel wat meer over mag houden.



Er is er echter één die maar door blijft zeuren. En dat zijn hier niet de mensen met een uitkering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven